Помощ - Няма Топло

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3265
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 127
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот Tin4ou » 31 авг 2013, 11:47

При мен е точно същия проблем. Като не го ползвам топлото няколко месеца и после трябва да го развъртя от 16 до 32 няколко пъти за да се "раздвижи" клапата. При теб явно си е заминала напълно.

Онзи ден като се видяхме с Виктор му показах един странен шум който чувах от таблото. Той ми показа от къде идва - едното от моторчетата по тия клапи не ми работи както трябва и скърца сериозно. Не съм сигурен дали обаче е същия мотор за клапата за топло и студено. Като се прибера след седмица ще му обърна по сериозно внимание на този проблем и ще пиша какво е станало.
Изображение

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3304
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 129
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот Bukmop » 31 авг 2013, 12:31

Според мен е точно това моторче за сместа на топъл студен въздух.

Потребителски аватар
vanio
Мнения: 58
Регистриран: 09 ноември 2011
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот vanio » 31 авг 2013, 13:04

Bukmop написа:Според мен е точно това моторче за сместа на топъл студен въздух.


download/file.php?id=1430 Фактически са 3 моторчета общо, нали? 87106D, 87106J, 87106B ?

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3304
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 129
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот Bukmop » 31 авг 2013, 13:13

да това са моторите
това което си отбелязал е проблемното при Аел, това над него е да казва къде да духа въздуха а това от лявно не ми е известно

Потребителски аватар
fagaldi
Мнения: 40
Регистриран: 10 май 2010
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Костенец

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот fagaldi » 31 авг 2013, 13:22

Общо 3 са - топло/студено, посока на духане и вътрешна/външна циркулация на въздуха. Когато си купих колата моята за топло/студено също не работеше и духаше студено. Поръчах си нова, парт-номера е 87106-30341 и нямам грижи вече. Ако ти се занимава, свали старата клапа, разглоби моторчето и му виж четките, при мен те се бяха изяли. Тъкмо ще спестиш 150-на лв. за нова, ама аз вече си я бях поръчал :)

Потребителски аватар
vanio
Мнения: 58
Регистриран: 09 ноември 2011
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот vanio » 02 сеп 2013, 00:36

Аел и Виктор бяха прави, долното моторче което е смесителя на топлото и студеното се оказа проблема и при мен. Раздвижване и смазка го оправиха.

Потребителски аватар
lupino
Мнения: 54
Регистриран: 28 август 2011
Репутация: 1
Автомобил: IS 200 Sportcross
Местоположение: London

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот lupino » 06 сеп 2013, 00:28

Нека да питам ако моторче от модел 2003 дали ще пасне на такава от 2000г. Как е задачата с разглобяването ? Трудно лесно ? Тея дни ще се върна в тая морга да го откача това моторче, че идва зима ....
Английски форум: Задаваш въпрос и ти отговарят.
Руски форум: Задаваш въпрос, отговарят ти и ти отвръщат с такъв.
Български форум: Задаваш въпрос и ти обесняват колко си тъп!

Потребителски аватар
vanio
Мнения: 58
Регистриран: 09 ноември 2011
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот vanio » 06 сеп 2013, 12:17

lupino написа:Нека да питам ако моторче от модел 2003 дали ще пасне на такава от 2000г. Как е задачата с разглобяването ? Трудно лесно ? Тея дни ще се върна в тая морга да го откача това моторче, че идва зима ....


По принцип, само един въздуховод пречи да достигне човек до това моторче. А този въздуховод се държи на едно болтче, което е скрито зад кората на таблото (левия долен ъгъл на жабката). Моя съвет е същия като на Ael - опитай при запалена и загряла кола да въртиш градусите от 30 до 16 и обратно няколко пъти, като изчакваш по 5 секунди в позиция. Ако не стане опитай да бръкнеш с нещо колкото да мръднеш рамото на механизма на това моторче. Аз лично само го докоснах и тръгна...после малко смазка и се оправи при мен.

Ето снимка на моторчетата след като се свали пречещия въздуховод. Става дума за долното моторче:
photo (2).JPG

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3265
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 127
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот Tin4ou » 06 сеп 2013, 12:40

Аз мойто смятам да го третирам първо с wd-40 да видя какво ще стане. Ако има запек ще му се отрази добре на перисталтиката. После ще мисля за ново ако и след смазване с грес не стане.
Изображение

Потребителски аватар
vanio
Мнения: 58
Регистриран: 09 ноември 2011
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот vanio » 06 сеп 2013, 14:21

Ael написа:Аз мойто смятам да го третирам първо с wd-40 да видя какво ще стане. Ако има запек ще му се отрази добре на перисталтиката. После ще мисля за ново ако и след смазване с грес не стане.


wd-40 по принцип не е ли за метални части? то сигурно на пластмасата няма да и навреди...

Потребителски аватар
lupino
Мнения: 54
Регистриран: 28 август 2011
Репутация: 1
Автомобил: IS 200 Sportcross
Местоположение: London

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот lupino » 04 окт 2013, 10:44

Опитах с това въртене, но не се получи - провах даже с това wd40 пак не. Опитах да го снема, но проблема наистина е от второто болтче доло ниско - без успех се мъчех да го достигна. А въздуховода пак трудно заради кората няма как да го развиеш. Ако някой има трик с който е успял нека подели? Някакви специални приспособления?!?
Английски форум: Задаваш въпрос и ти отговарят.
Руски форум: Задаваш въпрос, отговарят ти и ти отвръщат с такъв.
Български форум: Задаваш въпрос и ти обесняват колко си тъп!

Потребителски аватар
vanio
Мнения: 58
Регистриран: 09 ноември 2011
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот vanio » 06 окт 2013, 13:50

lupino: пробвай с някакви неща, защото иначе ще трябва цялото табло да свалиш за да го достигнеш по нормалния начин с отверка...

Потребителски аватар
lupino
Мнения: 54
Регистриран: 28 август 2011
Репутация: 1
Автомобил: IS 200 Sportcross
Местоположение: London

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот lupino » 22 окт 2013, 02:00

Ето с какво махнах релето Г-образна отверка аз лично си купих комплект.
2013-11-18 23.34.24.jpg

Дърпате седалката и се излягате така имате видимост към трите болта зора е да тръгне после и на ръка се равиха :
ето малко снимки :
pic (1).jpg

pic (7).jpg

pic (6).jpg

pic (5).jpg

pic (4).jpg

pic (3).jpg

pic (2).jpg


След като се видя,че релетата си работят отидох на сервиз да ми кажат защо няма ТОПЛО ето какво каза техника:
Зад кормилото има мини парно ядро на климатика (Heater Core) което в моя случай е запушено. Поправка по сметка на уста ми каза голяма сума.
Трябва да се махне цялото табло.Друг начин е с продухване в вода.
2013-11-17 13.47.32.jpg


Така и направих откачих двата маркуча при тест усетих, че влиза топло, но доло които излиза е студен.

След 10мин продухване с вода излязоха доста ръждиви парченца които видях на земята. Пуснах с пароструйката да се продуха по добре.Упражнението го правих в продължение на три седмици всяка неделя, като винаги излизаха боклуци пароструйката върши чудесна работа ТОПЛОТО вече работи а аз може да правя всеки месец продухване.
От там забелязах, тоя бълбукащ звук е точно от там и от запушване не някой от каналите или на всички в моя случай.Или бих казал въздух в системата.
Аз си реших проблема!!!


P.S. към админа на темата може да едитне първия пост и да покаже кой места да търсят колегите при този проблем реле или ядро на климатика.





KodiakCoreFront.jpg


http://www.dreamsofdrifting.com/ae86/heater/
Английски форум: Задаваш въпрос и ти отговарят.
Руски форум: Задаваш въпрос, отговарят ти и ти отвръщат с такъв.
Български форум: Задаваш въпрос и ти обесняват колко си тъп!

Потребителски аватар
ivan.1312
Мнения: 308
Регистриран: 03 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: IS 200
Местоположение: Велинград, Пловдив, София

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот ivan.1312 » 28 сеп 2014, 22:38

Младежи, попрочетох я темата, ама се поовъртях от толкова моторчета кое какво е затова дайте да преговорим малко, моля:
Моторчетата са 3 - 87106D, 87106J, 87106B (http://www.japan-parts.eu/lexus/eu/2003 ... pnn=87106B).
От тях, кое какво прави?

Доколкото успях аз да се информирам според тази (открадната снимка):
photo %282%29.JPG
photo %282%29.JPG (55.77 KБ) Видяна 1742 пъти


Зеленото е това, което определя къде да духа парното (на краката или на стъклото примерно), а червеното определя дали да духа топло или студено? Съласно парт номерата имаме 87106J - зеленото и 87106B червеното.
87106D е клапата, която определя дали да влиза въздух отвън или да се върти само този в колата, 87106D се намира от другата (шофьорската) стнана на централната конзола?
Правилно ли съм разбрал цялата история с моторчетата?
Дайте акъл, че и при мен дойде ледниковата епоха...
Един смел човек прави множество !

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3304
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 129
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот Bukmop » 28 сеп 2014, 23:45

Твърдо зеленото е това което позиционира посоката на духане. От английските модели е огледално обърнато но ако имаш изгорял двигател или прекъснати писти може да ги разглобиш и да им смениш корпусите реално вътре са идентични само корпуса е огледален.
До червеното не съм стигал но при Аел установихме че от него се чува едно като бълбукане което реално е финно прещракване


Върни се в “Lexus IS200 / IS300 / SPORTCROSS - Gen 1”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост