Помощ - Няма Топло

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3264
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 125
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот Tin4ou » 29 сеп 2014, 10:45

Да, така беше, но пък от тогава когато го ровичкахме в мазето на мола съм го подложил на щателни наблюдения и установих странна закономерност. Бълбука само когато антифриза ми е на фул или поне над половината. Като антифриза падне под половината изчезва шума. Не знам каква е връзката но определено си идва шума от там.

П.П. При мен проблеми с парното няма за сега (като изключим задължителната физарятка която трябва да правя на есен и на пролет като се сменят сезоните и колата е духала дълго време само топло или само студено)
Изображение

Потребителски аватар
vasi4u
Мнения: 79
Регистриран: 07 юни 2014
Репутация: 15
Автомобил: IS 250
Местоположение: София

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот vasi4u » 29 сеп 2014, 12:55

Хей аз ще споделя, понеже и при мен както при повечето колеги тук във форума има проблем с това топло, че е най-добре, ако имаш проблем да свалиш моторчето и да го отвориш, смажеш и раздвижиш, защото това му е проблема. В сервиза лесно ще ти кажат "като не работи да си купиш ново" , защото така е най-лесно. При мен лично беше запекло толкова сериозно, че дори и на ръка не можах да го раздвижа, но след казаните по-горе процедури всичко се оправи! При мен това моторче беше на 12V и след като го свалих му дадох малко напрежение за да се раздвижи, защото като не се използва и запича.

На линия
sokolchev
Мнения: 2608
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 35
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот sokolchev » 29 сеп 2014, 13:15

Интересно,само аз ли нямам проблем с топлото?за бълбукането ту го има ту не,зависи как е на кеф :)

Потребителски аватар
ivan.1312
Мнения: 308
Регистриран: 03 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: IS 200
Местоположение: Велинград, Пловдив, София

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот ivan.1312 » 29 сеп 2014, 15:29

Щом бълбука - ще проимаш и ти този проблем.
Днес ще пробвам и аз малко физарядка да му направя топло-студено-топло-студено да видим какво ще излезе, тъй като моята клапа за външен/вътрешен въздух беше запкела и след малко раздвижване от този тип - потръгна.
А вчера свалях жабката, но видях само моторчето оцветено в зелено (горното, mode) моторче, до долното не успях да достигна.

Към тези, които са го сваляли и разглобявали - какви инструменти ми трябват?
Спешъл отверка с извито рамо, още нещо?
Един смел човек прави множество !

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3303
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 128
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот Bukmop » 29 сеп 2014, 15:37

ivan.1312 написа:А вчера свалях жабката, но видях само моторчето оцветено в зелено (горното, mode) моторче, до долното не успях да достигна.


Направи и ти физзарядка преди да почнеш да се навеждаш да гледаш моторчетата и ще ги видиш малко по-долу от другото

Потребителски аватар
vanio
Мнения: 58
Регистриран: 09 ноември 2011
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот vanio » 30 сеп 2014, 14:11

sokolchev написа:Интересно,само аз ли нямам проблем с топлото?за бълбукането ту го има ту не,зависи как е на кеф :)


Това "бълбукане", за което говорите е шум от моторчето. И този шум се чува само на Auto като е врътката за силата на духане (или в момента на промяна силата на духане от една ръчна степен към друга). Според мен е свързано с това, че моторчето реагира на сигнал за фина промяна на силата на духане.

Та чуваш ли шум, значи моторчето е неизправно и във всеки момент е възможно да заседне.

Потребителски аватар
vasi4u
Мнения: 79
Регистриран: 07 юни 2014
Репутация: 15
Автомобил: IS 250
Местоположение: София

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот vasi4u » 30 сеп 2014, 20:34

ivan.1312 написа:Щом бълбука - ще проимаш и ти този проблем.
Днес ще пробвам и аз малко физарядка да му направя топло-студено-топло-студено да видим какво ще излезе, тъй като моята клапа за външен/вътрешен въздух беше запкела и след малко раздвижване от този тип - потръгна.
А вчера свалях жабката, но видях само моторчето оцветено в зелено (горното, mode) моторче, до долното не успях да достигна.

Към тези, които са го сваляли и разглобявали - какви инструменти ми трябват?
Спешъл отверка с извито рамо, още нещо?


Да ти кажа аз го махнах само с обикновена малка отверка без никакъв проблем точно за 2 мин. Но при обратната процедура (поставянето) последното винтче, което е зад тръбите за горещия въздух ми отне около 30 мин. Ако имаш търпени и нерви няма страшно. Все пак в ПитСтоп за тази операция само смяна на моторчето ми искаха 50лв. Успех, ако имаш проблем свиркай да помагаме :)

Потребителски аватар
ivan.1312
Мнения: 308
Регистриран: 03 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: IS 200
Местоположение: Велинград, Пловдив, София

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот ivan.1312 » 02 окт 2014, 16:08

Наистина се оказа, че съгласно предната снимка, която поствах - червеното е проблемното нещо.
Ето и моите снимки на него, прилагам ги, тъй като забелязах, че номера изписан на самото моторче е малко по-различен от този, който е при мен. Не знам дали това има отношение.

IMG_20141002_074126.jpg

IMG_20141002_074258.jpg

IMG_20141002_074236.jpg

IMG_20141002_074218.jpg

IMG_20141002_074212.jpg

IMG_20141002_074201.jpg

IMG_20141002_074142.jpg

IMG_20141002_074136.jpg

IMG_20141002_074126.jpg


Резонно идва питането дали не може да се ремонтира само моторчето, тъй като само то не е в час, или съответно да се напазари ново такова моторче, на което да му се монтира оста?
Задължително обаче моторчето трябва да е много качествено, тъй като втори път тази клапа не ми се иска да я свалям! На толкова трудно място са я сложили, че няма накъде повече!
Някой има ли идея за сервиз или магазин за такива малки електромоторчета, който да е надежден и да свършат работа.

П.П.:
В момента проблема ми е решен - вързал съм палчето с един USB кабел и като ми трябва топло - дръпвам го и сахара е при мен, ама трябва да си го направим истинско... : )

П.П.2: В Питстоп имат основание да искат 50лв за смяната на тази клапа, наистина е много, ама много неприятна задачка...
Прикачени файлове
IMG_20141002_074306.jpg
Един смел човек прави множество !

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3303
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 128
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот Bukmop » 02 окт 2014, 16:28

що не отидеш в някоя морга и не си купиш направо нов механизъм?

Потребителски аватар
ivan.1312
Мнения: 308
Регистриран: 03 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: IS 200
Местоположение: Велинград, Пловдив, София

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот ivan.1312 » 02 окт 2014, 17:34

Втора употреба не ми се нрави като идея.
Кой го знае колко време е стояло, току виж и да е клеясало...
Освен това навярно скоро пак ще се повреди.
На нашите коли се повреща между 11-тата и 14-тата година горе-долу, а тези по моргите на колко да са и те...
Един смел човек прави множество !

Потребителски аватар
fagaldi
Мнения: 40
Регистриран: 10 май 2010
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Костенец

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот fagaldi » 02 окт 2014, 20:00

Някъде бях писал, на моето му бяха заминали четките на моторчето, не е клеясало. Самото му разположение е такова, че до него трудно ще стигне мърсотия, която да го накара да клеяса. Ново от Люцкан е около 130 лв. и със сигурност следващите петнайсетина години няма да го сваляш :)
Последна промяна от fagaldi на 03 окт 2014, 16:00, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ivan.1312
Мнения: 308
Регистриран: 03 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: IS 200
Местоположение: Велинград, Пловдив, София

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот ivan.1312 » 03 окт 2014, 08:53

Това ясно, ама на старото четките могат ли да му се рециклират?
Един смел човек прави множество !

Потребителски аватар
fagaldi
Мнения: 40
Регистриран: 10 май 2010
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Костенец

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот fagaldi » 03 окт 2014, 15:56

Ванка, писах ти на лично, но все пак да го напиша и тук- на моето запоих тънки медни пластинки върху остатъците от четките и така си работеше идеално две седмици докато дойде новото, но само времето може да покаже колко би издържало така.

Потребителски аватар
ivan.1312
Мнения: 308
Регистриран: 03 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: IS 200
Местоположение: Велинград, Пловдив, София

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот ivan.1312 » 12 окт 2014, 19:00

Оказа се, че моторетката си работи, ама не и когато е вътре в клапата...
Тръгнах да меря с мултицет (първото ми мерене) и се оказа, че даже си отиват почти 12 волта до клапата. Поразвижих мотора и механизма и всичкото му там и при едно от поредните измервания моторчето тръгна. Сега всичко си е наред и работи, но не е сигурно докога.

имам обаче едни допълнителни питания:
Клапата има 7 пина, първите два (най-долните от снимката) са за електричестовот, което задвижва моторчето, а останалите са вдигнати и навярно се докосват до долната част на най-голямото зъбно колело в цялата система, та какво забелязах. Когато моторчето има електричество и не задвижва механизма то работи известно време след подаването на електричество (около 30 секунди) и спира, а в слуая когато движи колелетата сработва само когато се върти настройката на градусите горе от таблото.
т.е. ако това, което е под най-голямото зъбно колело (не успях да го видя, понеже не може да се разглоби) не е много в час моторчето тръгва върти малко и дотам !? Какво може да е това, което му дава да се върти само когато въртим градусите? ? Навярно има датчик на най-голямото зъбно колело (завързан към останалите 5 пина), който си кореспондира с потенциометъра горе в таблото ?

Междувременно да спомена защо не запича в положение да духа топло, а в такова да духа студено:
Цялата клапа движи едно палче нагоре надолу, което физическа затваря една по-голяма клапа до радиатора на парното и идва желания от нас въздух. Та, когато тази клапа (голямата) пуска топлия въздух палчето се вдига нагоре, т.е. на моторчето му идва зор, затова може да свали надолу и да спре топлото, ама му идва зор да направи обратния ход.

И все пак като гледам цялата тази механика там струва ми се, че е можело и мааалко по-интилигентно да се измисли, но може би е допуснато това натоварване заради наистина малкото място...

П.П.:
mtx, във връзка с радиатора на парното, за който говорихме - можеш да го видиш лесно, без да разглобяваш каквото и да е. Трябва да се наведеш не ами направо да легнеш върху горната част на прага на колата и да погледнеш под жабката. От страната на средната конзола ще видиш тръбите, по които идва топлата вода, малко като раздвижиш мокета на пода в тази част лесно ще видиш два от трите размера на (предполагам) правоъгълния радиатор на парното.
Един смел човек прави множество !

Потребителски аватар
vanio
Мнения: 58
Регистриран: 09 ноември 2011
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ - Няма Топло

Мнениеот vanio » 24 авг 2015, 12:35

Колеги, някой от вас знае ли това моторче дали е същото и на is200 с десен волан?

Питам защото след като се опитах да го почистя моторчето, явно прецаках нещо зъбчатката с пистите и сега клапата не спира където трябва. Като е разглобена не спира да се върти за 2 пълни оборота, а като е монтирана на мястото ѝ, спира принудително като стигне до края на каналчето ѝ. В Toyota Пловдив ми казаха, че искат 360лв за това моторче...


Върни се в “Lexus IS200 / IS300 / SPORTCROSS - Gen 1”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост