По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 33
Регистриран: 09 декемрви 2017
Репутация: 4
Автомобил: RX 450h

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот boyanmt » 08 яну 2018, 17:09

Здравейте!
Позволявам си да се включа в темата,понеже я намирам са доста сериозна!Като дългогодишен шофьор ,както на употребувани така и на нови автомобили,съм забелязал чи крушката на маслото изгасва моментално,още докато стартера развърта и преди самото запалване! Учудвам се че споменавате светене 2-3 сек,или пък светене при студен двигател.По моему,в такива случаи или търсете спешно решение(сервиз),или печатайте некролога на мотора! Изказвания от рода на”свети..ама все ми е тая”...или бангията на колегата...която е с неустановен статус,звучат несериозно! В допълнение,най-простото е че лампата за маслото свети червено,а не зелено или какъвто и да и било друг цвят,което казва на задкормилния оператор да “ВНИМАВА”.Благодаря!
TOYOTA Rav 4 Hybrid,197hp,e-CVT,2018

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1231
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот mtrx » 08 яну 2018, 17:29

Случайно да си запознат къде ти седи маслото след 8 часа престой и къде е датчика ? Нали помпата на маслото се върти от двигателя. Тоест щеш нещеш трябва да запалиш за да вдигнеш налягане на маслото, да стигне до датчика, оттам датчика да информира ЕКУ-то който да загаси лампата.

И въпреки че връзката става моментална от датчика до ЕКУ-то , маслото не стига толкова бързо до горе . Така че ... "спешно" не мисля че е точната дума.

И то реално ако ти въртиш 5мин на стартер лампата ще ти е изгаснала преди това защото ще си вдигнал налягане.
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 33
Регистриран: 09 декемрви 2017
Репутация: 4
Автомобил: RX 450h

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот boyanmt » 08 яну 2018, 17:41

Мерси за поучителната лекция,колега! Надявам се че ти е ясен принципа на работа и типа на маслената помпа.Всяка хлабина както в помпата,така и нагоре в системата,води до спад на налягането и увеличаване времето но нагнетяване на масло в системата.Важно е и какъв е вискозитета на маслото.5 мин.въртене на стартер не е присъщо за нито една марка автомобили!

И в допълнение....всеки мери по неговия си аршин,колко една ситуация е спешна или не,но щом е свързано до мазане на двигателя,аз лично го приемам за спешно.Друго важно е колко ти е струвала инвестицията за покупката,но ако си вложил много,тогава няма какво да си говорим!
TOYOTA Rav 4 Hybrid,197hp,e-CVT,2018

Потребителски аватар
doggy
Мнения: 22
Регистриран: 07 декемрви 2017
Репутация: 12
Автомобил: IS 200

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот doggy » 08 яну 2018, 18:25

Понеже аз съм дългогодишен(Бивш)хондаджия и съм до болка запознат с японските мотори.Ял съм попарата на светеща лампа,колегата над мен е прав че трябва да изгасва веднага(аз поне не съм имал кола на която да не изгасне веднага)За да свети по дълго,означава че има изтичане на масло във системата.Това за лампата ,датчика и Еку-то няма нищо общо.До лампата има постоянен + и датчика играе ролята на минус на самата крушка на таблото.Реално когато има налягане няма минус и обратното.Това къде ти седи маслото след 8 часа престой няма нищо общо,масления филтър трябва да е пълен и масления клин трябва да работи.Стигнах до извода че "Оригиналния"маслен филтър е всичко друго но не и оригинален.Най вероятно не им държат възвратните клапани.
пп.Пуснах и клиповете понеже са доста противоречиви.За мен трябва да изгасва веднага.Това че свети по дълго,означава че двигателя работи на сухо някакво известно време.Именно затова аз чувам как причукват леко лагерите до изгасването на лампата.

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 33
Регистриран: 09 декемрви 2017
Репутация: 4
Автомобил: RX 450h

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот boyanmt » 08 яну 2018, 19:03

Браво,doggy!
TOYOTA Rav 4 Hybrid,197hp,e-CVT,2018

Потребителски аватар
holyman
Мнения: 142
Регистриран: 03 юли 2016
Репутация: 115
Автомобил: IS 200 Kompressor
Местоположение: София
Контакти:

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот holyman » 08 яну 2018, 23:39

Колеги, нещо се изостри тона, което малко няма смисъл, тъй като сме се събрали да си помагаме, а не да се правим на кой е по-по-най :)

Смятам, ясно ни е на всички, че светеща лампа за ниско маслено налягане означава "Загаси веднага, че става лошо след 3, 2, 1...". Известен е и проблемът с преждевременно-изпразващия се маслен филтър заради смотани възвратни клапани на 99% от филтрите на пазара. Разбира се, както всичко в живота, нищо не е черно-бяло.

Лампата на маслото свети не при липса на налягане, а при ниско налягане. При студено палене, натоварването върху лагерите е изключително ниско (освен ако не палим на скорост), така че дори ниското налягане е достатъчно, за да прави лагерите лагери (както знаем без налягане черупките още не са станали на лагери). Така че затова на колегата лагерите са като вчерашни - защото при студено палене налягането на маслото е ниско, не никакво. И затова е важна навременната смяна на маслото, защото ако се чака да стане на вода, му трябва бая по-високо налягане за да върши някаква работа и вече може и да има драмичка.

Колкото до лампата на таблото - таблото на IS200 е част от мултиплекс системата, така че е слабо вероятно крушката да се управлява по маса (не е Жигулка това). Но тъй като в момента особено много ме мързи да ровя по ел. схеми за потвърждение, няма да се подпиша под това, не че е особено важно така или иначе :lol:

Така че всички говорят за едно и също, но с различни думи. Хайде пийс и рози и да не им се вглеждаме чак толкова на таралясниците, ами повечко километри и не задължително с фаровете напред ;)

Потребителски аватар
DFGeneer
Мнения: 789
Регистриран: 14 август 2008
Репутация: 21
Автомобил: IS 300
Местоположение: Schweiz
Контакти:

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот DFGeneer » 08 яну 2018, 23:50

При мен и на IS300, и на IS200 лампите угасват с по 2-4 секунди закъснение.
Изображение '99 Lexus IS200 Sport Packet I Granite Grey Pearl
Изображение '03 Lexus IS300 Millennium Silver Metallic

Потребителски аватар
doggy
Мнения: 22
Регистриран: 07 декемрви 2017
Репутация: 12
Автомобил: IS 200

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот doggy » 09 яну 2018, 08:00

Извинявам се ако съм провокирал някого с темата,не съм целял това.Целя да Разбера проблема,който най вероятно ще излезе от калпави филтри,затова ще преместя филтъра за да го оставя винаги пълен.За схемата на лампата,съм убеден че не минава през компютър.Колкото и инсталации да съм правил на коли винаги са били по този начин(говоря за хонди предимно до 2002-2003г)Най много да я пускат през кан шина,но във никакъв случай еку-то и не казва колко и кога да свети,това го казва датчика,който е чисто и просто една мембрана която замасява когато не отчита налягане и обратното.Така или иначе ще се опитам да разнищя проблема докрай.Пак казвам не съм целял с тази тема да засегна или скарам някой,а по скоро да помогна.Поздрави на всички.

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1231
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот mtrx » 09 яну 2018, 10:37

Toва което се опитвам да обясня е че практически лампата няма как да изгасне моментално.
Най малкото ECU-то има failback процедура в която проверява датчик за Х време Y интервала. Защото ако е както казва колегата doggy само маса то когато няма масло лампата ще примигва или свети. Нещо което по време на движение и завой може да се случва хиляди пъти. Баш както е на ладата ;)

Тук нещата са една идея по-сложни. ECU-то работи с алгоритми и буфери. Когато тоя буфер се напълни се подава команда
A) Изгасни
Б) Запали

За това буфера за Misfire е 30-45 сек или Х на брой Misfire-а в минута (не помня колко беше но го бях намерил) , за да не ти вдига аларма че имаш един Misfire примерно на 5 дни или веднъж в годината заради кофти гориво.
Отделно за това са измислени Pending кодовете защото докато се запълни буфера да пусне истинската грешка, Pending кода седи записан в RAM (не EEPROM) .

Така че за да ти изгасне лампата ВЕДНАГА трябва ECU-то да е регистрирало високото налягане Н на брой пъти. И колкото и да се нъпаваш да я изгасиш веднага ще мине време преди това да се случи.
Естествено заради качеството на маслото и вискозитета това може да се случи една идея по-бавно , което не означава че в колата има ниско налягане на маслото.


едит: Изключение правят мега важните датчици като датчика на хол за коляновият вал. Там очевидно за да има разминаване единственото което може да се е случило е скъсване на ремък или разминаване в зъбците. Нещо което се хваща мисля на вторият оборот ако е един датчик или още на първия ако са два
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
doggy
Мнения: 22
Регистриран: 07 декемрви 2017
Репутация: 12
Автомобил: IS 200

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот doggy » 09 яну 2018, 11:48

Колега,не оспорвам през какво минава управлението на лампата,но не е през нещо много специално.За пример повечето хонди са както ги описах,а те не са лади и жигулита.Определено екуто нищо не казва на лампата за маслото,казва го датчика

Потребителски аватар
milfor
Мнения: 464
Регистриран: 11 януари 2015
Репутация: 24
Автомобил: IS 200 Sportcross
Местоположение: Харманли, Пловдив
Контакти:

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот milfor » 09 яну 2018, 13:59

След прочит на темата реших да обърна внимание на моята лампа. Малко на 48часа не беше палена и за да изгасне и трябваше не помече от 1,5сек. , масления ми филтър винаги го сменям с ОЕМ от Лио. Нямамл съм проблем досега. :!:
Не всичко което виждаш е истина! One Shot One Kill- Afghanistan SNIPER TEAM 8)
[url]http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/02/18/article-0-1B8F240F00000578-543_964x727.jpg[/url]

Потребителски аватар
doggy
Мнения: 22
Регистриран: 07 декемрви 2017
Репутация: 12
Автомобил: IS 200

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот doggy » 09 яну 2018, 14:09

1,5 според мен е нормално
пп.Ето кабела на датчика за лампата на маслото:
Просто да се знае че няма нищо общо с еку-то на колата,най-много да влиза в кан шина за разпределяне,просто не ми се прозвъняват кабели до таблото в момента.
Прикачени файлове
IMG_20180109_140029.jpg

Потребителски аватар
holyman
Мнения: 142
Регистриран: 03 юли 2016
Репутация: 115
Автомобил: IS 200 Kompressor
Местоположение: София
Контакти:

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот holyman » 09 яну 2018, 18:15

doggy написа:Source of the post Просто да се знае че няма нищо общо с еку-то на колата,най-много да влиза в кан шина за разпределяне,просто не ми се прозвъняват кабели до таблото в момента.


Колега, не че е важно, но датчика за налягане на маслото влиза право и само в ECU-то на пин D1. От там ECU-то пуска каквото си пожелае към таблото, като няма как да знаем какъв алгоритъм ползва, има ли въобще някакъв или само ступидно го качва в мултиплекс-а. Все още никой не е reverse engineer-нал тези Denso ECU-та.

Тези лексуси нямат много общо с Хондите, които са направени супер оптимизирано. Тойота екстремно са overengineer-нали Lexus-ите и има някои забавни неща както започваш предполагам да откриваш сам. Друго нещо, което мога да дам за пример е стрелката за нивото на горивото, която няма абсолютно нищо общо с датчика в резервоара например. Датчика отива в ЕКУ-то, което си пуска каквито иска показания в зависимост от доста фактори. Така че не разчитай че нещо е очевидно в тези коли, защото други се правят стандартно по някакъв начин. Идиотски неща тук колкото щеш (макар че всички са правени с причина така).
Прикачени файлове
Oil_press.PNG
ECU pinout.jpg

Потребителски аватар
doggy
Мнения: 22
Регистриран: 07 декемрви 2017
Репутация: 12
Автомобил: IS 200

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот doggy » 09 яну 2018, 21:51

Моя грешка,явно не съм проследил правилно кабела,за което се извинявам.
пп.По горе колега беше писал за оригиналните филтри че бил много доволен.Не оспорвам нищо само ще вметна че оригиналния филтър се изпразва за около 30 мин. докато MAN филтъра(не искам да прозвучи като реклама) за 1 седмица не беше пуснал абсолютно нищо.Това което прочетох в Един чужд форум е че не всеки оем филтър е подходящ за този двигател.
Доколкото разбрах подходящия филтър който замества оригиналния 90915-10003 трябва да е 90915-YZZE1 или 90915-YZZE2.Разликата м/у 2-та е в размера и кол-вото.Лошото е че баш оригиналния е доста скъп и се намира предимно в Щатско.Затова аз ще преместя филтъра за да нямам притеснения за недържащ възвратен клапан.

Потребителски аватар
doggy
Мнения: 22
Регистриран: 07 декемрви 2017
Репутация: 12
Автомобил: IS 200

По колко време ви свети лампата на маслото сутрин?

Мнениеот doggy » 09 яну 2018, 22:05

Ето едно много интересно клипче за "оригиналните филтри "което намерих.Реално нищо не е както изглежда отвън:


Върни се в “Lexus IS200 / IS300 / SPORTCROSS - Gen 1”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост