За мъжа и разхода интимно

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
Murry
Майна
Мнения: 1284
Регистриран: 10 ноември 2009
Репутация: 11
Автомобил: IS 250

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Murry » 19 юли 2010, 15:57

Редакция: сега като видях какъв ферман съм написал предупреждавам, че ако някой предаде богу дух при четенето му или пък заспи на работното място, няма да нося никаква вина, затова сами си решавайте дали ще рискувате :)

Вчера ми се отвори малко повече път :) Трябваше да карам тъщата и тъста до SOF, обаче полета им излиташе в 6:30, та тръгнахме към 2:30 - 3:00 от Пловдив (ходи обяснявай, че няма нужда да се бърза толкова). Естествено в 4 бяхме на летището, каране с около 120 по магистралата. Чекираха се пътуващите и към 5 и половина отидоха в салона за излитащи, т.е. аз вече не бях нужен за компания. Имах среща чак в 10:00, т.е. след около 4 часа и половина :) А в София по това време сутринта естествено няма какво да се прави, затова реших, че ще се разкарам до някъде. Изкарах си айфона и погледнах на картата дали няма нещо интересно на максимум час от София и погледът ми е спря от една голяяяма синя точка - язовир Искър. Викам си - това звучи като приятна дестинация :)

Платих паркинга и излетях, вкарах крайната точка (с. Щъркелово гнездо) на новоинсталирания ми от Виктор GPS и тръгнах. Спрях няколко пъти на Панчарево и ударих няколко снимки, по пътя пак се отбивах тук-там и стигнах в крайна сметка до яз. Искър. Първо да отбележа, че това е най-окупирания язовир в света! Няма и една част от брега, която да не е частна собственост, да не е оградена с двуметрови огради и вътре да не те дебне зло куче. Както и да е, намерих по случайност няколко места, на които можеше да се слезе до язовира, накефих се и ми мина мерака :) Обаче път имаше все още, та викам ще продължа напред по пътя от който дойдох, пък до където ме докара... и изведнъж се озовах в Самоков :) Първо да отбележа, че поради някаква странна причина градът ми хареса доста, с малко барване тук-там и актуализиране на сградите ще стане идеалния град за живеене :) Карах по някакъв главен път, после по друг (табелата "Център", майна...") и по едно време се озовах катерейки се леко по един хълм над града. Интересно ми беше до къде води, но след като в един момент се озовах пред входа на гробищата на Самоков реших, че ми е рано и се върнах назад :)

Обратно към София, пробвах The Mall (беше отворен, но празен, нищо не работеше). Срещата ми беше на McDonalds-а на 'сариградско и все още имах 2 часа, затова отидох и паркирах в района на НДК и се пошматках малко, за да позагубя време и да се разтъпча, че бая часове каране ми се навъртяха :) Отидох най-накрая на макдоналдса на цариградско, свърших работата дето трябваше да се върши и си тръгнах към Пловдив. Естествено, денят ми беше първият свободен от месеци насам и реших, че да се прибера просто по магистралата ще е много скучно, затова отбих някъде към Костенец и цъкнах на GPS-а "алтернативен път до Пловдив" и той ме насочи към крепостта "Траянови врата". Викам си - густо, не знаех, че и през там може да се стигне!

Тръгнах нагоре и тъй като по този път мина и Рали България реших и аз да го играя пилот :) Направих си кефа за месеци напред (и назад), дисковете миуишеха, генерацията пукаше (после я чух, де), двигателя не слизаше под 4000 оборота - кеф, батка! Пътят е много тесен (като за кола и половина) и пресича магистралата няколко пъти, густото е сто процентово. Обаче както се бях засилил като пернишки Кадет на софийски светофар в един момент пътя свърши и започна един тесен черен път, дето едва не се изхаках на него в един храст :) Абе спрях някак си, но това след 25-на километра въртене по едни завой си евало мамата, въобще - връщането щеше да е зорно. Цъкнах на GPS–а алтернативен път, върна ме няколко километра и ме отдели към друга отсечка. Погледнах я на картата и видях, че минава през някакви още по-забутани места и вероятността да се озова пак на черен път е още по-голяма.

Върнах се в крайна сметка (пак с рали каране, афкорс) до Костенец и се качих на магистралата и културно карах с около 120-130 до Пловдив. Ударих му един хубав сън и като излязох вечерта минах да заредя гориво и като вкарах в спритмонитор-а данните останах шокиран, че за всичките тия пътувания колата е дала 7,78 на сто, което значи, че ако го нямаше 50 километровия момент, в който колата не е горяла като ламя заради джигита зад волана, вероятно можеше да слезе и под 7. Черната вода, с която карам е 95 кинитрон (с добавка май го водят) от Еко, абе въобще много добър разход, страшно съм доволен. Ако лекса се кара културно (както си смятат разхода бмв-джиите) сигурно направо ще ни смае. Четох тия дни, че алгоритъма, по който БМВ си изчисляват официалния разход е супер в гъза :) Примерно като тестват една кола колко гори за градско каране от място до 50км./ч ускоряват за 28 секунди, което извинявай, ама...
Изображение - пенсионерски разход

pepur
Мнения: 2010
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 89
Автомобил: RX 400h 4WD

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот pepur » 19 юли 2010, 16:10

Добро четиво за скучния ми следобед,ако имаше малко и фотки щеше да е екстра,само незнам колко много ти се е спяло че да кажеш такива добри думи за Самоков. :D

Потребителски аватар
vanistia
Мнения: 621
Регистриран: 12 август 2009
Репутация: 3

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот vanistia » 19 юли 2010, 23:29

Прекарал си си супер
А за разхода аз това го знам, но не помня писал ли съм или не съм за да не ми се смеете :).
Миналото лято във вторият ми ден от регистрацията на лекса тръгнах към морето - 600км
Карах с 120 - 140 на климатик и ми даде 7 и половина, без никакви високи обороти.
Е на няколко пъти вдигах 170 и до 200 стигах но бе6е моментно.

п.с. Не си спомням цифри, но след приключване на летния сезон прибирането ми излезе по 2 :D .

Потребителски аватар
Murry
Майна
Мнения: 1284
Регистриран: 10 ноември 2009
Репутация: 11
Автомобил: IS 250

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Murry » 01 ное 2010, 19:09

За твърди резултати ще изчакам още няколко зареждания, но все пак:

Бях решил, че ще пробвам 100 октанов бензинец на Еко и не зареждах изобщо докато не ми светне лампата за резервата. Когато това стана отидох и заредих до горе - това беше в петък вечерта. Следваше градско, идиотско каране до Хисар (нещо ми се караше малко по-бързо и динамично от пенсионерското ми каране). После в града пак каране много далеч от нормалния ми шоферлък. За последно вчера бях и до Велинград, където пътя ви е ясен колко е готин, после на връщане минах през Пещера (където имаше бтв сняг и лед и аз с летните гуми изненадващо бях най-бързо каращия дори сред местните жипове които изпреварвах - разбира се, когато бях сигурен, че няма да стане нищо, смея да твърдя, че имам преценка за ситуацията). Прибрах се пак в Пловдив градско и снощи късно заредих на същата бензиностанция и същата колонка - с идиотските карания очаквах към 9 и нещо, обаче в крайна сметка излезе 8.19, което е много, много добре! Мисля, че тия дни ме чака още едно извънградско (до София) и тогава ще замеря спрямо нормалните ми пътувания как ще гори, обаче ако слезе към 7 и половина или дори под 7 и половина ще карам вече само на 100 октанов, разликата в парите ще излезе минимална и според мен ще си струва. Разбира се това го казвам от позицията на т.н. уикенд шофьор, през седмицата обикновено карам вечерно време и то не кой-знае колко.
Изображение - пенсионерски разход

pepur
Мнения: 2010
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 89
Автомобил: RX 400h 4WD

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот pepur » 01 ное 2010, 19:58

Пожелавам ти успех,аз под седем мисля че много трудно можеш да ги докараш,говоря за цял резервоар защото аз така си засичам.Иначе спорадично имам едни 220 км от Плевен до Нова на 6.7,но повече от 90км/ч никъде не вдигах,просто такива бяха условията.Абе колата си е екстра само в града е малък змей:)))).

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3235
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 103
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Tin4ou » 01 ное 2010, 22:27

Кви 6,7 бе хора ,аз под 10 не падам. Не знам как го галите този педал на газта или слагате яйца на подметките си ... де да знам вече и аз кви магий въртите :D
Изображение

Потребителски аватар
Murry
Майна
Мнения: 1284
Регистриран: 10 ноември 2009
Репутация: 11
Автомобил: IS 250

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Murry » 01 ное 2010, 22:32

Не бе, твоята просто както винаги е дефектна :mrgreen:
Изображение - пенсионерски разход

pepur
Мнения: 2010
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 89
Автомобил: RX 400h 4WD

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот pepur » 01 ное 2010, 22:56

Стига бе Аел,оня ден и ти писа че си имал към 8,на извънградско,което си мисля че е най-нормалния разход,всичко друго сие вече извръщание:))))

Потребителски аватар
Murry
Майна
Мнения: 1284
Регистриран: 10 ноември 2009
Репутация: 11
Автомобил: IS 250

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Murry » 01 ное 2010, 23:09

Сигурно е било когато е карал с мен, той затова не го брои :)
Изображение - пенсионерски разход

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3235
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 103
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Tin4ou » 02 ное 2010, 17:32

8 ми даде веднъж ,возих 4 човека към Първомай мнооого бавно. Това за 1 година до сега. Другото по близо до 8 беше като бях на море и ми светна лампата на Стара Загора и се прибрах на резерва до Пловдив. Тогава даде 8,76 за 800км общо.
Изображение

DANI IVANOV
Мнения: 183
Регистриран: 18 май 2010
Репутация: 0
Местоположение: Baрна

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот DANI IVANOV » 03 ное 2010, 16:07

Това което съм чувал, че един два пъти може да заредиш 100 октана в годината, но не може да се кара постоянно с такъв безин. Просто затова е написано 95 . Инъче щяха да пишат 98 или 100 окт. :D Не че в БГ много отговарият на октана но.. Аз затова слагам 96 Петрол. За разход не знам, но върви по добре колата..

Потребителски аватар
Murry
Майна
Мнения: 1284
Регистриран: 10 ноември 2009
Репутация: 11
Автомобил: IS 250

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Murry » 03 ное 2010, 21:54

При съвременните двигатели разлика във вървежа от 95 октана нагоре не би следвало да има. Разликата е в това колко оптимално изгаря горивото, т.е. колко гори. Това за "не е добре да се слага повече от 1-2 пъти годишно" от къде си го чел? Честно казано не съм срещал подобно твърдение до момента. За 95 е оптимизирана, но нищо няма да й стане ако се кара с по-високо октаново число.
Изображение - пенсионерски разход

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3235
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 103
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Tin4ou » 04 ное 2010, 08:34

В книжката не пише че трябва да се кара с 95 ,а с 95 и нагоре. Един вид ти казват че не е хубаво да сипваш 92,91,86,нафта или боза. 100-те октана гарантират по стабилно изгаряне и всичко се случва по контролирано ,няма детонаций и горивото е по качествено. Кво сипваме обаче тук никой не може да ти каже :)
Изображение

DANI IVANOV
Мнения: 183
Регистриран: 18 май 2010
Репутация: 0
Местоположение: Baрна

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот DANI IVANOV » 04 ное 2010, 08:53

Не съм специалист но вижте това теория: като се впръска горивната смес във цилиндъра когато буталото върви нагоре и се подаде искра, отнема известно време преди сместа да се запали (хилядни от секундата, но при скороста с която се случват нещата във двигателя, това е много време). при ниските обороти трябва да се пръска по-късно защото буталото не се движи толкова бързо- но при високи обороти трябва да се пръска по-рано защото буталото се движи бързо нагоре а на сместа и трябва фиксирано време да се запали та барем свари.. центровката на двигателя е точно това- кога се запалва сместа при различните обороти. нормално е да се приеме че при празни обороти сместа се запалва при 10-тина градуса преди буталото да стигне ГМТ (горна мъртва точка). при 5500 оборота изпреварване от 30-35 градуса преди ГМТ е често срещано- демек буталото се движи толкова бързо нагоре че сместа трябва да се запали доста рано че максималния и ефект да се получи когато буталото е горе и експлозията го бутне надолу.

ефекта е че колкото по-рано сместа се запали, толкова по-ефективна е експлозията която бута надолу буталото. от там: колко ти върви колата (в зависимост от бензина само) зависи от това колко аванс на центровката може компютъра да зададе- общо взето колкото повече аванс (особено на високите обороти) толкова повече коне и "желание" за обороти има двигателя. примерно ако максималния ти аванс на 5500 оборота е 30 градуса преди ГМТ (горна мъртва точка или когато буталото стигне най-горе) компютъра се опитва винаги да го постигне на тези обороти.

начи викаш колкото по-напред аванса толкова по-добре? да- до определен момент обаче. лошото става ако сместа се запали прекалено скоро докато буталото се движи още нагоре. тогава се получава чукането на двигателя (детонации) които са особено вредни и ако се случи при по-високи обороти може да се получи постоянна "огнена топка" (сместа никога не загасва)- резултат на което са обикновено дупки във буталата, натрошени мотовилки, биални лагери и други грозни неща. да, ама как ще се самозапали сместа като не и се подава искра? нали тя се подава от делкото което се командва от компютъра? (вакуум във по-старите коли)? да ама не. от сгъстяването на сместа когато буталото се движи нагоре, температурата рязко се качва (нали свиваме)- и сместа се самозапалва- докато буталото върви нагоре... и се получава детонация (чукане)- буталото върви нагоре а експлозията го бута надолу= кофти за двигателя.

викаш ква е връзката с октановото число на бензина? ми директна- по-високооктановото гориво е по-устоичиво на самозапалване. което е противно на приетото разбиране че по-високооткановото гориво се пали по-лесно. по същата логика нискооктановото гориво се пали лесно- от там и чукането.

защо старите двигатели детонират по-често? ми защото стените на цилиндрите и главите са покрити със карбонови депозити които намаляват обема на цилиндъра и качват компресията - забравих да кажа че колкото по-висока е компресията толкова по-склонни са да детонират двигателите. затова и турбо двигателите (които когато са под налягане имат много висока компресия) са особено чувствителни на детонации- затова и много тунингови коли имат въртялка за променяне на налягането в зависимост от това със какъв бензин си- примерно със 95 може да правиш 1.5 бар налягане без детонации, а със 99/100 можеш да стигнесх 2.0 бара без детонации... същото важи и за нормалните двигатели със висока компресия и много коне (като повечето бмв-та)- трябва да се взимат мерки против детонацията- от там и изискването да се върти бензин 97 и нагоре...

друго интересно явление- по това колко е максималното изпреварване може да се съди колко са ефективни главите - демек колко бързо изгаря сместа - примерно една нормална кола има 35 градуса изпреварване на високи обороти. един драгстер които е напомпан със 3-4 бара и прави 1500-2000 коня има само 22 градуса - но там главите са магия

как компютъра разбира че има детонации и връща назад центровката? ми .. слуша двигателния блок със микрофони (knock sensors). та идеята е че дърпа напред центровката докато или стигне максималната центровка зададена във таблиците му или чуе детонации при което връща назад. интересно е да се знае че при повечето съвременни коли ако чуе детонации, компютъра връща перманентно центровката защото решава че си налял лош бензин. като напълниш резервоара, компютъра се занулява ограничението и пак се опитва да постигне максималния аванс. затова (а и защото е студен) като налееш нов бензин и ти се струва че колата върви повече- тя най-вероятно наистина го прави

има ли полза да се сипва по-добър бензин? ми .. ако си прочел по-горе писаното можеш сам да си отговориш- ако по-слабия бензин позволява на компютъра да постигне максималния си аванс без да чуе детонации сипването на по-хубав бензин няма да има никакъв ефект. ако обаче бензина пречи да се постигне максималния аванс и му сипеш такъв които позволи да се изтегли напред още аванса- тогава ще има разлика.

Потребителски аватар
Mind_Control
Мнения: 627
Регистриран: 17 юли 2010
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: София

Re: За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Mind_Control » 04 ное 2010, 12:25

Много добре... Само че аз как да знам дали ми прави детонации с 95 или не, за да знам дали да наливам 98 :)
Lexus IS200
Peugeot 206 CC 1.6


Върни се в “Общо обсъждане на сериозни теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост