Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Споделете и покажете интересните места докъдето сте ходили с Вашия автомобил

Модератор: Lexus

seafish
Мнения: 15
Регистриран: 19 март 2018
Репутация: 7
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София, Варна

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот seafish » 06 авг 2018, 14:26

Може ли да попитам за какво служи зеленият кабел под фара за мъгла?
Изображение

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3244
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот Tin4ou » 06 авг 2018, 16:40

Конверсия, направих я плъгин хибрид и зареждам батериите :mrgreen:

Извън кръга на шегата, това е DeFA устройво, което ползва 230V за да топли купето и мотора през зимата и отделно има мини зарядно, което зарежда акумулатора. Ползвам го веднъж в месеца за да възбудя акумулатора, особено ако карам колата веднъж дваж на седмица.
Изображение

DrDevil
Мнения: 162
Регистриран: 04 март 2017
Репутация: 26
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот DrDevil » 06 авг 2018, 16:44

При минус 60 зимата си е редно да имаш подгрев на купето :) Лятото сигурно влизаш с хладилната чанта и я оставяш отворена :D

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3244
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот Tin4ou » 07 авг 2018, 21:23

"Паркетника" можел и боклук да носи :twisted:

IMAG1806.jpg
Изображение

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3244
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот Tin4ou » 11 авг 2018, 09:50

Вече съм по път към България.

Поздрави от Швеция!

IMAG1817.jpg


IMAG1822.jpg


IMAG1824.jpg
Изображение

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3244
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот Tin4ou » 14 авг 2018, 23:13

Аз имам следния въпрос:

Има ли човек тук от форума, който може да ми обясни практическото приложение на екстрата, която ми държи фаровете пуснати след спиране на колата? Фаровете остават включени дори и след изгасяне на двигателя и светят докато не отворя шофьорската врата.

Колкото и да го мисля, не виждам практическа полза от тази глупава "екстра". Няколко пъти вече гася колата от страната на пасажера и забравям, че фаровете остават пуснати. Добре, че акумулатора държи все още...

Другия ми въпрос е дали може да се изключи тази ненужна функция?
Изображение

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2549
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот Д. Ив. » 14 авг 2018, 23:16

Не може. И на IS е така, питай Мариан :D
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

sokolchev
Мнения: 2598
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 35
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот sokolchev » 15 авг 2018, 07:23

Така е и при ис 200,изключително глупаво нещо,даже не знам каква екстра може да бъде това

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3244
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот Tin4ou » 15 авг 2018, 17:26

На СТ200h също беше така.... Екстра "изтощи ми акумулатора". Все се надявах , че някой ще има логично обяснение.
Изображение

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3295
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 124
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот Bukmop » 15 авг 2018, 19:38

Само черна нинджа (такуми) може да обесни на друга черна нинджа (такуми) логиката на тази "екстра" и аз 2-3 пъти съм оставал без акумулатор заради тази екстра.

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3244
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот Tin4ou » 28 окт 2018, 22:14

Здравейте отново!

След приятната лятна почивка и изминатите над 7000км за 3-4 седмици до България и обратно дойде време за смяна на консумативи. Маслото ми беше вече на 19 000км от последната смяна и реших същевременно да сменя задни дискове с накладки и накладки за ръчна спирачка наведнъж.

При последната смяна в Тойота, пичуете са решили, че е ОК да сложат 5w30 масло, въпреки че в книжката изрично се набляга на 0w20. Аз разбирам, че светът не е свършил, но мразя, когато не се спазват препоръките на производителя, та си купих 7л Castrol Edge 0w20. Ето и останалите чарколяци:

IMAG1995.jpg


Хората са казали, че който не внимава, прави нещата по два пъти. Когато си прибирах нещата от дилъра, изобщо не обърнах внимание, че са ми дали челюсти за ръчната спирачка само за едното колело. За тези, които не са сменяли, ще добавя, че тези за от ляво не пасват на дясното колело и обратно. За мой късмет (единствен за цялата вечер) започнах с правилното колело и след като го разглобих тотално, установих, че имам части само за едната страна. Ето как изглеждаха старите дискове:

IMAG1998.jpg

IMAG1999.jpg

IMAG2050.jpg

IMAG2052.jpg


Някой може би си мислят, че в тия 9 годишни оригинални дискове има още хляб, но ето и снимки от вътрешната страна на диска, която не се вижда преди да се разглоби всичко.

IMAG2054.jpg

IMAG2055.jpg

IMAG2057.jpg


Накладките също не бяха цъфнали и вързали.... Или по правилно е да се каже, че бяха само цъфнали :lol:

IMAG2064.jpg


Колкото и човек да бачка с мерак и песен на уста, от мен да знаете, че винаги има вероятност нещата да отидат "у гората". На въпросното първо колело, единия от болтовете, които държат водача на накладките беше запекъл много сериозно. Аз, разбира се, подходих много наивно и при един от напъните да го развия, прещипах нерв на кръста, при което хвърляйки инструментите, седнах и останах на място в адска агония. За тези (такива като мен), които не са изпитвали такова преживяване преди, ще кажа че болката в кръста е толкова силна, че единственото, което успях да направя е, да си изкарам телефона от джоба и да извикам един приятел да дойде и да сглоби колата обратно, за да мога да се прибера някак си до вкъщи. Той като пристигна и ми видя жалкия вид, сгърчен на пода, ме съжали и реши да поеме инициативата и да смени диска вместо мен :mrgreen:

"Ти си я разглобил почти, дай ще оправим поне едната страна" - вика той. А аз седя и се чудя за къде да се хвана, за да се изправя. Както и да е, съгласих се на това безумие. Какво можеше да се обърка повече, нали така ?
Бързайки да изкара диска, изнервен от моето хленчене и дуднене отстрани през цялото време, забравихме да разхлабим челюстите на ръчната от цилиндърчето за настройка и при ваденето на диска се усукаха пружините и челюстите и диска се заклини. Ни напред, ни назад. След час опити стигнахме до извода, че трябва да режем диска, за да откачим държачите на накладките. Шлайфа е голяма работа. Ситуацията беше хем трагична, хем комична. Съжалявам, че нямам снимки от интервенцията, но кръста толкова ме болеше, че едвам си стоях на краката. А и като виждаш, че нещата отиват по дяволите още повече, изобщо не ми беше до снимки.

Както и да е. Направихме един технологичен отвор на диска, който приличаше повече на онези триъгълничета, които правят на дините на пазара, когато искат да ти покажат колко е зряла, разкачихме накладките през него и диска излезе заедно с тях. Разбира се, се разхвърчаха пружинки, шайби и пластинки навсякъде, но нищо вече не можеше да ни бутне психически.

Колегата сложи новите части, събра всичко и монтирахме колелото. Аз някак си се дотътрих до вкъщи, а кръста вече ме болеше толкова силно, че не можех да стоя в никаква поза. Намазах 2 седмици болничен, а жената ме гледаше като фараон в къщи.
Изображение

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3244
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот Tin4ou » 28 окт 2018, 22:23

След като травмата отшумя, реших да довърша започнатото. Този път, действах с изключителна предпазливост, всички болтове се пръскаха с WD40, напъни само в ръцете и в най-удобна позиция, очила, ръкавици, късметлийския челник на главата, абе "парен - супа духа" е казал народа 8)

Всичко мина по вода този път. Ето и малко снимки. Както се вижда, старите накладки за ръчната са като нови!

IMAG2058.jpg

IMAG2059.jpg

IMAG2060.jpg

IMAG2061.jpg

IMAG2062.jpg

IMAG2063.jpg

IMAG2067.jpg


След като видях, че ми върви този път, подхванах и маслото. Единственото по-нестандартно тук, е филтъра:

IMAG2072.jpg


Филтър от камион! Първо се развива малкото капаче отдолу, после наръгвате една пластмасова "фуния-адаптер", която си идва с новия филтър и маслото от филтъра изтича през нея и след това развивате капачката с ключ 65/14 (65мм с 14 резки). Много интелигентна работа, сменяш масло без да се цапаш.
Ето още едно нещо, което го има и при камионите - двигателна спирачка :mrgreen:

IMAG2069.jpg


Налях 5,8л и сега ще покарам 50-100км да видим дали ще има нужда от доливка. Засега седи добре на щеката. Това, което ме зарадва много е, че старото масло не беше мръднало и милиметър надолу за почти 20 000км. Единственото, което ми направи силно впечатление е, че миришеше адски много на изгорели газове, което не знам дали е нормално ?!

Поздрави от пишман механика :lol:
Изображение

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 374
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 94
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот loxs » 29 окт 2018, 13:09

Tin4ou написа:Source of the post жената ме гледаше като фараон в къщи


Цялата тая работа ми изглежда като net positive на цената на малко болка :D

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3244
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Стар мембър с нов автомобил - RX450h

Мнениеот Tin4ou » 30 окт 2018, 18:49

Докато сменях маслото забелязах, че нагревателя на DeFA-та, който подгрява мотора, се е измъкнал от гнездото си. Лошото е, че е паднал точно върху полуоската и от там се е триел яката желязо в желязо всеки път, когато колата е била в движение. Предполагам при 200км/ч по магистралите оборотите на полуоската са покъртителени, та метала около нагревателя се беше стопил и беше приел формата на пръта, в който се е търкал.

Та седя си аз и чакам да се източи маслото и гледам няква метална висулка виси от пръта на полуоската :lol:

IMAG2074.jpg


Свалих нагревателя и поръчах нов.

IMAG2077.jpg


Така всъщност е изглеждал на младини:

Изображение

Та поуката е, че винаги трябва да си оглеждате колите отдолу, никога не се знае какъв заек може да изскочи от шапката :)
Изображение


Върни се в “Аз и моят LEXUS”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта