И Аз с Lexus RX400h!

Споделете и покажете интересните места докъдето сте ходили с Вашия автомобил

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 621
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 64
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот ivalin4o » 02 апр 2018, 12:25

И аз съм копал.....предимно сняг... и под тази даже (веднъж....попаднах на добре замаскиран канал под снега и легна по корем). Ами....имаш опции да изключиш VDIM-a със и без задният мост, както със и без постоянната помощ от ДВГ (въпрос на вкус....кзало кучето....). Тук обаче, както споменах, проблема се свежда до контрола на вектора (и по-точно на силата му). Карал ли си УАЗ-ка? Е нема нищо общо с нея (както и с нито едно 4х4....или както там искате му казвайте.)
На мен ми помага следният трик: при тръгване след като отпусна спирачката и не е тръгнал.....леееко почвам да подавам газ, докато усетя че почва да "отлепва", и започвам да се "заигравам" с газта около това положение. Работи и напред и назад и под наклон (не разбирай 10°.... но! Другото е че чинно си изчаквам да се "сапикяса"(разбирай "разбере какво се иска от него") и го прави. Бавно но тръгва. От как рабрах,че не трябва да бързам и да си пробирам как да мина....до сега не съм имал проблем (дори не съм сигурен че войнишката лопата е в багажника....ма там трябва да е...с въжето...кой ги е ползвал!)
Цялата идея на всичкото това което написах, ще го кажа в прав текст. Изключиш ли тракшъна, няма да си по различен от който и да е с 4х2, защото ще имаш усилие и боксуване пак само на две колелета. Независичо че ще са предно ляво и задно дясно (примерно)(идеята с отворените диференциали отпред и отзад). Другото е с проблема с разпределението на мощноста между преден и заден мост (при подаване на газ без тракшъна ще е 1:гьоторе (нищо общо с пълноприводните) което ни извежда на позицията "липса на контрол!"! И поради тази липса на какъвто и да е контрол на усилията (неволна от твоя страна) става неуправляема. Казвам го защото нямаш механична връзка за предаване на мощност между преден и заден мост....както и поне механични ограничения в диференциалите, както и пряк контрол на двигателя и "съединителя". Единсъвенното нещо което е способно да контролира това е VDIM-а....а ти си го изключил! :mrgreen: :!: :roll:

Един съвет: Научете се да работите със системите а не вместо тях и най вече "въпреки" тях!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 621
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 64
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот ivalin4o » 04 апр 2018, 09:15

Здравейте.
Понеже ми се намира, от време на време, по малко време да размишлявам върху въпросите и отговорите, поне в тази тема. Позволявам си да разшира отговора си.
Та относно Тракшън-а. При други обстоятелства, на друг автомобил с конвенционално задвижване, може и да попаднеш в ситуация в която да пречи. При RX400h (пиша за него,защото върху него имам наблюдение), системата единственно помага. Без нея е зле...много зле. Точно заради това не са ти извели бутон за изключването и. При тази трансмисия неможеш да подходиш както при останалите, защото управлението е коренно различно. Газта единственно управлява усилието към крайните точки (колелетата), но с помоща на тракшъна. Без него подаваш мощност, но къде ще иде...по неведомите пътища HSD-ки (едно е сигурно, няма да е в резервната гума!). За това толкова остро реагирам когато става въпрос относно изключването на тракшъна на HSD. Единствено може да се убедиш в неспособността на трансмисията да справи дори и с движение по сух равен асфалт без нещо я вкара в "правият път"
;)
Изображение
Изображение


Върни се в “Аз и моят LEXUS”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост