И Аз с Lexus RX400h!

Споделете и покажете интересните места докъдето сте ходили с Вашия автомобил

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3216
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 91
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот Tin4ou » 09 мар 2018, 18:21

20лв залагам на инвертор или компютър
Изображение

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 643
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 66
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот ivalin4o » 09 мар 2018, 18:30

Спокойно можеш да ги пратиш по ECONT, Ще пратя адрса на лични! :wink:





Проблема бе в буксата на TV-ECU в багажника..... Не искам да чувам повече "Да ти върви по вода!"....
Изображение
Изображение

DrDevil
Мнения: 148
Регистриран: 04 март 2017
Репутация: 22
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот DrDevil » 09 мар 2018, 23:43

На български преведено какво значи това?

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 643
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 66
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот ivalin4o » 10 мар 2018, 01:13

Ами то си е на български (нищо че поназнайвам и румънски заради локацията ми), иначе на по-български:
В колата има много модули пръснати на знайни и незнайни места из двигателното, багажното и пътническото пространство на автомобила. Диагностиката отчита няколко модула (разбирай ECU Electronic Control Unit). Както и едно кошле незнайни такива! Те комуникират по ТРИ линии за обмен на данни (даже има и един ECU който работи като "преводач" между трите линии!) (само да му набарам адресите и други интересни неща за него).
В случая ни интересува една от линиите по която си комуникират "основните" ECU-та. Тя е и основна за диагностика. Към нея са свързани много допълнителни модули, които нямат общо с нормалното функциониране на автомобила. Един от модулите е TV-ECU или срещан още като television ECU. Неговата работа е да превежда видеосигнала от камерата в RGB, удобен за ползване от централният дисплей. Понеже той също добавя и графиките помагащи при паркиране....нужно му е в реално време да има данни за положението на волана....за това до него има линии CAN-L и CAN-H. (демек директна връзка с основната линия за комуникация. Преди да ми се удави навигацията, бях монтирал ELM OBD модул свързан директно към точно тези линии в багажника! Близо до навигацията и удобно свързан към линиите отиващи към TV-ECU-то. За това когато не успях да се "свържа" с автомобила, се насочих точно там. Щом аз немога да се свържа с компютрите....предполага се, че и те не могат да се свържат един с друг и да се раберат какво да правят! (Всички кодове които ми изведе диагностиката са от компютрите, за които е важно да имат данни от други компютри по линията и съответно генерирали грешки, че липсват такива важни за тях данни от съответните други компютри.)
Е....не бе проблема в мястото на свързване, но бях близо! (На 20см по основната линия)
Единствено не разбрах от къде идваше водата, но това предстои. Та водата стигаше до буксата (не ме питайте как) и държеше на късо CAN линията (демек няма връзка....заето) пак че не е окъсило някъде другаде! Та подсуших и изолирах доколкото можах. Организирах дренаж (да не минава вода на близо) и проверих дренажите на багажното! В този студ толкова. По късно плановете са ми да я разголя отзад (разбирай да сваля всички кори на багажника до метал). Да се наместя удобно и да наблюдавам от къде идва водата, докато приятел с водоструйка ентусиазирано ми помага!
(Знаеш ли? Сега като го препрочитам.....последната част ми звучи доста.....мръснишки!)
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3216
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 91
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот Tin4ou » 10 мар 2018, 09:59

Това не е ли 2рия път, когато се наводняваш ? Тзи кола определно и върви по вода!

П.П. Близко съм бил с компютъра :mrgreen:
Изображение

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2518
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 108
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот Д. Ив. » 10 мар 2018, 10:23

Ако беше с ляв волан нямаше да имаш тоя проблем :D
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 643
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 66
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот ivalin4o » 10 мар 2018, 12:55

Може и да си прав. Няма как да разберем.

И да, за трети път се наводнявам! Последният път си бе по моя вина....с отворените прозорци!
ivalin4o @ И Аз с Lexus RX400h!
ivalin4o @ И Аз с Lexus RX400h!
ivalin4o @ И Аз с Lexus RX400h!
Изображение
Изображение

DrDevil
Мнения: 148
Регистриран: 04 март 2017
Репутация: 22
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот DrDevil » 10 мар 2018, 23:01

Май има какво да се взаимства от Touareg/Q7/Cayenne платформата. Там се събират 15+ литра дъждовна вода и не тече в купето. Остава си по каналите :D :D :D

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 643
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 66
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот ivalin4o » 01 апр 2018, 13:36

Здравейте.
Вчера бях на "Пикник" (Цър-пър и спортен полуден)....и на полянката реших да покажа (пък и аз да видя) какво може RX400h без системите за безопасност (пък и имах публика :oops: ). Преди...(зимата на 2016г.) бях пробвал веднъж:
1. Switch the car off, then switch it on without (ready) light.
2. While on P, press the gas pedal 4 times.
3. Shift to N, press the gas pedal 4 times.
4. Shift to P again, press gas pedal 4 times.
5. Switch the car to ready and drive (at your own risk) without computer controlled wheels!

..., но сега бях позабравил "кое, колко пъти беше". Знаех че на края на процедурата, преди да "запаля" на дисплея трябва да ми изпише "AWD service...(нещо си)". Да ама този път ми изписа "FWD service...(нещо си)"!!! :mrgreen:
Сега когато съм пред компа се сетих да погледна как бе точно процедурата. Ами аз съм натискал само 3 пъти педала на газта...вместо 4!!!! :mrgreen:
InkedUntitled[(004589)2018-04-01-13-30-37]_LI.jpg

Дирите са от мен ...в опит да тръгна с 50-70% газ, и предно!
Някой имали наблюдения върху тези "Кодове"....не че аз по-късно няма да сляза да си поиграя на "шифровчик"!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 643
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 66
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот ivalin4o » 01 апр 2018, 15:45



Това е резултата от опита с промяна на броя натискания на газта!
2- FWD maintenance mode
3- FWD certification mode
4- AWD maintenance mode
5- AWD certification mode

Нещо съм зле с английския, пък и ако някой има информация, защото от тук почвам да предполагам! (е ще потърся и информация с чичо Гугъл!)
П.П. Намерих това!
MAINTENANCE MODE - Inspection of ignition timing etc. when performing engine maintenance, idle speed exhaust emissions testing (CO, HC), etc. Tests using a speedometer tester, chassis dynamometer, etc. - Keeps the engine idling when park (P) is selected. Cancels traction control.

CERTIFICATION MODE - Tests using a speedometer tester, chassis dynamometer, etc. - Cancels traction control
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3216
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 91
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот Tin4ou » 02 апр 2018, 00:17

В крайна сметка, като махнеш напълно тракшъна, става ли по-вървежна колата на кал/сняг/пясък или си остава същото скопено магаре?
Изображение

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 643
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 66
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот ivalin4o » 02 апр 2018, 00:48

ами като махнах тракшъна....(и изключих заднят мост).....с 50-70% газ....неможах да я държа в права линия около 20 метра! ...на поляна (виж снимката по горе със следите)...накрая отпуснах газта за да мога да се прицеля в помеждътък от 3-4м между две дървета.
Става неуправляема ако си с тежък крак!
На сняг или по-лошо, лед, трябва да си мнооого внимателен. Отворен диференциал (и отпред и отзад), 2 тона....с леко отпускане на крака на газта става невъзможно предвиждането на къде ще хване. демек навлизаме в Бистроматиката и по-точно втората неопределена величина (Второто неабсолютно число е даденото време на пристигане. Днес то се смята за една от най-странните математически концепции, за реципрекасексклузия, за число, чието съществуване може да се дефинира само ако се брои за всичко останало, но не и за самото него. С други думи, даденото време на пристигане е онзи момент от времето, в който пристигането на който и да било член от тайфата е невъзможно)*. Тоест същото нещо пренесено към вектора на движение!

* - За справка Дъглас Адамс - Животът, Вселената и всичко останало

Ако питаш дали се повишава сцеплението на гумите.....отговорът е не!
Ако питаш дали ще се ускори по бързо....отговорът е пак не!
Единственият плюс е, че реагира веднага, но нямаш представа с каква сила ще го направи (натоварването на двигателя, като звук, не отговаря на усилието което ще подаде към колелетата!)....ако покараш повече време така може и да успееш да се нагодиш към това, но най много да те подведе преценката по някое време. (мен ме подведе)

Това е от мен, според мен! Останалото си е на ваша отговорност (считайте се за предупредени)
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 643
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 66
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот ivalin4o » 02 апр 2018, 03:14

Сега ако ми позволите да отперя един въпрос.
Защо търсите под вола теле?
Какво имам предвид. Хибридната технология на TOYOTA не е била замислена за прилагането и в спортни или OFF_ROAD автомобили. Нямаш "твърда връзка" между двигател и колелета. Ролята на "Съединител" и контролер на предавателното отношение между двете, се играе от въртящо магнитно поле с променлива честота. Магнитната връзка, базирана на разликата в честотата на магнитни полета, в никакъв случай не е "Твърда връзка", но пък е комфортна връзка (заради плавността с която можеш да регулираш предавателното усилие при различни разлики в честотите на въртене). Та щом толкова искате да ви "рита" при тръгване....моля....WAG-групата успешно инсталират мотор-генератори на мястото на маховиците тръбящи, че имат хибриди. Правят това защото по какъвто и друг начин да го направят....губят усещането за "расов жребец". Точно това усещане искат повечето....както наблюдавам и вие.
Защо сте се насочили към HSD....търсещи по хард усещане? Няма да го получите.....има мощност...има ускорение....няма усещане за спортен дух....по идея, реализация и физика няма как да ви даде това усещане. Както и че не е предвидена за кал, лед и пясък!
Сега за TRC.
Съгласен съм, че не е перфектният алгоритъм...поне за извън пътя (особено за извън пътя). Без него обаче поведението на HSD е плачевно. Точно заради липсата на "твърда връзка" и контрол на тази твърда връзка и двигателя от ваша страна. Тези две неща не са типични за нито един автомобил с които сте свикнали (освен с един два...три, с които не сте имали възможност да свиквате). Когато обаче свикнах с HSD и TRC (VIDM).....не ми се е налагало нито да ме избутват от преспи, нито да ме изтеглят от кални ями (просто не влизах). Поведението и на двете, заедно с моето нагаждане към тях, ми е достатъчно да мога да изляза от паркинга пред блока, да се нахендря на непочистеният паркинг на работа, и да стигна до където съм тръгнал из непочистени пътища, когато се е налагало из "Село".
Не търсете телето...под вол няма нормално такова...освен ако не е джендър!
:wink: :mrgreen: :mrgreen:
Изображение
Изображение

DrDevil
Мнения: 148
Регистриран: 04 март 2017
Репутация: 22
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот DrDevil » 02 апр 2018, 10:30

Пич, ако някой ден мина на друга планета и подкарам нещо ВАГ-инално или баварско (в което много се съмнявам), пак ще влизам в този форум, единствено заради твоите постове :D :D :D :lol: :mrgreen:

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3216
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 91
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

И Аз с Lexus RX400h!

Мнениеот Tin4ou » 02 апр 2018, 12:01

Идеята по изключването на тракшъна е съвсем различна. Не познавам нормални хора, които ще си купят скъп джип 2 тона пълен с батерии, за да се дърпат по светофарите.

Аз, като човек прекарал доста студени часове в опити да си отрина автомобила, смело заявявам, че има голямо значение дали колата има тракшън или не и за всяка конкретна ситуация е различно. Някъде помага, друг път пречи. Но който не е копал под колата сняг или кал поне веднъж, не знае за какво говоря.

Затова ми беше чудно, как се усеща колата с напълно изключени системи за сигурност. Ако въпросната процедура изключва напълно задния мост, тогава всичко е напълно безсмислено. Няма кола с предно, която да е по-проходима и от най-лошото 4х4... Онзи ден гледах един клетник с Мазда CX-5, който имал глупоста да си я поръча само с предно, как не можа да излезе от напълно почистена отбивка от пътя. Едната му гума беше стъпила на тротоара, а другата на малко сняг. И така 15 мин на едно място, само ръмжи, накрая го съжалихме, та излязохме от ресторанта да ходим да го бутнем. Мъка, човека му се плачеше...
Изображение


Върни се в “Аз и моят LEXUS”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост