ГАЗ на IS250

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 456
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 120
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

ГАЗ на IS250

Мнениеот loxs » 24 апр 2019, 09:18

seafish написа:
газ 11,5/100 за пробег от 10 000 км даваш 970 лв.

При цена от 0.94 ст. с този разход са 1080 лв + около 1/100 бензин (някакво осреднено, не казвам че е толкова) 220 лв = 1300 лв
Според мен 900лв на 10000 км. икономия са по-реалистичната прогноза. Но пак си се избива доста бързо при гореописаният пробег.


Пак ще ви линкна моето замерване на предишната ми кола: loxs @ Газифициране - всички гледни точки
Поне при нея, спестяването беше доста по-малко и от 1000 и от 900 лева.

Сега, вярно, бих бил склонен да приема, че газовата ми е била не добре настроена (макар че, едва ли), но по-скоро е това, че на друга кола е възможно да е по-изгодно. Или че, да, може течната фаза да е по-пестелива. А и моята кола беше турбо резачка. Дори и 1000 лева на 10к бих бил склонен да приема, но все още чакам някой да си пусне супер подробните измервания на разхода на газ, сравнени със същия модел каран на бензин, че да сравним :). Доброволец съм за RX400h (да сравним с мен, дето карам само на бензин вече над 2 години).

seafish
Мнения: 50
Регистриран: 19 март 2018
Репутация: 15
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София, Варна

ГАЗ на IS250

Мнениеот seafish » 24 апр 2019, 10:29

При теб на Аудито отклонението в разхода е било 50%. За сега при мен не е повече от 20%. Аз водя супер подробна статистика и като навъртя още пробег ще пусна резултати. Само се съмнявам, че от доста време карам без ISC Learning Compl., но скоро време ще го направя.
Изображение

pegasoto
Мнения: 51
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 46
Автомобил: Друга марка

ГАЗ на IS250

Мнениеот pegasoto » 14 май 2019, 14:20

Bukmop написа:Така че пак припомням газомразците в повечето форуми са просто хора без информация, опит и трезва безпристрастна преценка.
Абсолютно подкрепям такова твърдение! Имам изминати на газ около 600 000км - Fiat Tempra 50 000km, Nissan Pathfinder 3.3 260 000km, Audi A2 180 000km, Toyota Landcruiser V8 - 90 000km! Из Европа и Азия! Но компромис с цената на газовия инжекцион и качеството на монтажа не съм правил никога! И досега единственият ми проблем за всичките тези години е един изгорял газов инжектор. Никога не съм ходил при газаджии по 5 пъти един след друг за донастройки. Колите ми се настройват първоначално - прецизна индивидуална настройка с лаптоп по време на движение във всякакви режими на работа на двигателя и толкова.... На 2-3 смени на газовите филтри се проверява дали налягането не е мръднало и дотам! Няма ама това защо не работи, онова защо не работи. Високият клас газови уредби се изплащат доста по-добре във времето и откъм цена и откъм спестено време и нерви. Prins работят само с Keihin инжектори в уредбите си, на които гаранцията от производителя е между 150 и 200К км. Тойотата ми е вече на 300 000км на газ, VVT-i двигател! Купих я с Принс монтиран инжекцион, монтиран гаранционно в сервиз на Тойота. На около 200 000,(на 13-тата година!!!) единият Keihin инжектори пускаше повече гориво, прегледахме цялата уредба и преценихме, че е по-добре да я подменим изцяло, без да запазим и едно кабелче от нея. Отново сложих газова с много високо-качествени компоненти. При голямото сервизиране на двигателя на 300000км, в сервиза казаха "не сме виждали двигател в такова състояние, с нито един клапан извън заводските предписания"!!! И това е VVT-i, за който 90% от газаджиите се кълнат че не е подходящ за работа на газ...
Истината е, че всеки един газов инжекцион се "избива" в рамките на 15-30 000км. Зависи от цената на уредбата и автомобила. Колкото е по-голяма кубатура двигателят, толкова необходимият пробег за "избиването" е по-малък. Аналогично, колкото междуградският пробег е по-голям, толкова използваното количество бензин е по-малко, сравнено с градски цикъл "тръгни-спри". Истина е също, че за да няма проблеми, автомобилът трябва да се поддържа в добра кондиция, особено запалителната система. Истина е, че кабели на свещи и бубини се амортизират малко по-бързо при продължително каране на газ. Същото важи и за изпускателната уредба.
В крайна сметка нещата опират до калкулатора и/или ексела и всеки да си направи сметката спрямо неговата камбанария. Но откровени неистини, тръбени от колеги, които нямат и 10км изминати на газ на сметката си, и широко тръбени наляво и надясно не мога да приема.

Bukmop написа:Начини според мен няма да се намерят, но пък доакто се търсят ще се убият поне няколко IS250-ки.
На същото мнение съм. И то не защото е невъзможно, а защото модела не е масов. Затова и първата разработка излиза на пазара повече от 10 години след появата на Lexus IS250. В този случай, при днешни цени на горивата, ексела казва, че една такава уредба би се избила за около пробег около 50-60 000км. Реално никой все още не може да даде надеждни данни какво е паралелно използваното количество бензин, при работата на газ. И това е сметка, само ако приемем, че жизнения цикъл на Prins-a, е абсолютно безпроблемен. Нещо, в което аз не вярвам...

Поздрави,
Иво

pegasoto
Мнения: 51
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 46
Автомобил: Друга марка

ГАЗ на IS250

Мнениеот pegasoto » 14 май 2019, 14:44

loxs написа:Дори и 1000 лева на 10к бих бил склонен да приема, но все още чакам някой да си пусне супер подробните измервания на разхода на газ, сравнени със същия модел каран на бензин, че да сравним :)
Давам супер подробни статистики за моите автомобили (не са Lexus):
1. Toyota Landcruiser UZJ100 2UZ-FE 4.7 V8
бензин 16.97л/100км за изминати 9358км
газ 20.23л/100км за изминати 87447км
19.21% повишен разход на газ спрямо бензин

2. Audi А2 1.4
бензин 6.13 л/100км за изминати 17514км
газ 7.33л/100км за изминати 184737км
19.58% повишен разход на газ спрямо бензин

3. Nissan Pathfinder R50 3.3 V6
бензин 12.53л/100км за изминати 3477км
газ 16.17л/100км за изминати 258116км
22.51% повишен разход на газ спрямо бензин

В горните изчисления за банзин участват само пробези, където съм имал ситуации на зареждане "пълно-пълно". Сметки от рода на колко е разхода на колата само на газ в литри са некоректни, защото винаги участва и някакво количество бензин (някога повече, някога по-малко). Затова, според мен, е много по-правилно да се смята разход в парично изражение - там вече участват и двете горива и в дългосрочен план се вижда колко реално се спестява...

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 456
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 120
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

ГАЗ на IS250

Мнениеот loxs » 14 май 2019, 17:33

Да, това ми се вижда реалистично, но не си писал и колко бензин гориш когато си на газ, та да стане картинката пълна. Долу-горе се приближаваш към моите сметки от 20-30% пестене на пари, което, при моите километри на година и предвид колко често сменям колите (доста), не изглежда да си струва да карам на газ. Вероятно при мен би си струвало да си купя кола с газова уредба, но това си е друг риск сам по себе си...

pegasoto
Мнения: 51
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 46
Автомобил: Друга марка

ГАЗ на IS250

Мнениеот pegasoto » 14 май 2019, 20:25

loxs написа:Да, това ми се вижда реалистично, но не си писал и колко бензин гориш когато си на газ, та да стане картинката пълна.
Вече се обосновах, че разход на бензин при каране на газ е много трудно да се хване. Едва ли са много хората, каращи на газ, които редовно си влачат пълен резервоар с бензин и веднъж на месеца допълват, за да видят колко бензин са изгорили... При горещото лято в България, двигателят загрява много бързо и реално консумацията на бензин е много ниска. Зимата е обратно - при ниските минусови температури, трябва много повече време за загряване. Това пак е много специфично спрямо конкретния двигател. Един малък двигател изстива много бързо и съответно след това трябва да се подгрее отново, за да обърне на газ. Т.е. при каране на газ градско, с чести слизания и качвания в колата, разхода на бензин ще е доста по-голям през зимата. Големите бензинови мотори стоят по 3-4 часа на -10 градуса зимата и при палене обръщат моментално на газ, т.е. нямат никаква консумация на бензин при повторно палене. Те пък от друга страна, при студен старт са с много ниско КПД и изхвърлят отзад огромен процент неусвоено гориво и оттам имат много голяма консумация на бензин, докато обърнат на газ.

Отново повтарям, да се засече разход на бензин при конвертиран на газ двигател е много трудна задача. Смятайте си всичко в левова равностойност и нещата се получават лесни за сравнение. Да, който се мъчи да ви убеди, че да карате на газ е точно 50% по-евтино спрямо бензин(каквото е съотношението на двете горива на колонките), не е прав. Но, ако планирате да употребявате автомобила десетки хиляди километри, дори и при малък по обем двигател, се получава икономия от няколко хилядарки във времето. Ако си сменяте често автомобила, не виждам никакъв икономически смисъл, освен ако следващият който пазарувате, не е с вече монтирана АГУ.
Също така, моите ексели показват, че в дългосрочен план (4-5 години), разходите за гориво по едно МПС са ми около 30% от общите екслоатационни разходи. Тук включвам данъци, застраховки, консумативи, ремонти и въобще всичко, което се плаща по едно МПС, за да се експлоатира. При моторите ми е същото, затова написах МПС.

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 456
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 120
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

ГАЗ на IS250

Мнениеот loxs » 14 май 2019, 20:49

pegasoto написа:Source of the post Едва ли са много хората, каращи на газ, които редовно си влачат пълен резервоар с бензин и веднъж на месеца допълват,

Аз го правих за аудито си, дето бях цитирал в по-предния си пост, съответно малко или много знам за какво говоря :)

pegasoto написа:Source of the post Също така, моите ексели показват, че в дългосрочен план (4-5 години), разходите за гориво по едно МПС са ми около 30% от общите екслоатационни разходи.


Точно така, още една причина газта да не е кой-знае каква икономия.

Ето цифрите при мен, за трите ми коли през последните 10 години:

Код: Избери всички

Expenses:Auto:BMW-e46-320d:Maintenance   940.46 BGN
Expenses:Auto:BMW-e46-320d:Maintenance:Parts   7319.26 BGN
Expenses:Auto:BMW-e46-320d:Maintenance:Labor   885 BGN
Expenses:Auto:BMW-e46-320d:Depreciation   7500 BGN
Expenses:Auto:BMW-e46-320d:Fees   6153.75 BGN
Expenses:Auto:BMW-e46-320d:Gas   4742.9122 DIESEL

Expenses:Auto:Audi-UrS6:Maintenance   1744.92 BGN
Expenses:Auto:Audi-UrS6:Maintenance:Parts   13449.18 BGN
Expenses:Auto:Audi-UrS6:Maintenance:Labor   4290 BGN
Expenses:Auto:Audi-UrS6:Fees   2869.62 BGN
Expenses:Auto:Audi-UrS6:Fuel:Gas   1002.64 PETROL
Expenses:Auto:Audi-UrS6:Fuel:LPG   4279.74 LPG

Expenses:Auto:Lexus-RX400h:Maintenance   628.27 BGN
Expenses:Auto:Lexus-RX400h:Maintenance:Parts   8633.42333333333 BGN
Expenses:Auto:Lexus-RX400h:Maintenance:Labor   1959 BGN
Expenses:Auto:Lexus-RX400h:Depreciation   11666.6666666667 BGN
Expenses:Auto:Lexus-RX400h:Fees   5094.89 BGN
Expenses:Auto:Lexus-RX400h:Fuel:Gas   5171.1751 PETROL


Тук сумите са в литри бензин/газ/дизел, но човек може да придобие представа, имайки предвид цените.


Върни се в “Lexus IS250 / IS220d / IS200d / IS350 / IS250C / IS-F - Gen 2”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта