CRUISE контрол

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

pegasoto
Мнения: 39
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 41
Автомобил: Друга марка

CRUISE контрол

Мнениеот pegasoto » 05 юни 2018, 12:52

Д. Ив. написа:А защо би искал да караш на S и с cruise control?

Принципно не съм искал да карам на S-mode с cruise control. Написах го за да е пълна информацията за поведението и ограниченията на cruise control-а при IS250.

Сега ще дам обаче и няколко примера от малкото ми опит с колата:
1. Cruise control-a ми е почти винаги постоянно активиран, когато шофирам, независимо дали е зададена скорост или не. Имам дълго спускане със завои, наистина дълго. Тогава винаги съм на S. В последния участък, преди да свърши спускането, съм останал на 3-та максимална скорост. Наклона свършва, аз искам да запазя скоростта, с която съм до момента и инстинктивно бутам лостчето на cruise control-а надолу (газта така или иначе не я подавам, заради спускането). Колата започва да намалява скоростта, защото cruise control-а не е разрешен от 4-та надолу в S-mode. Не казвам, че е проблем или беда, просто споделям какво ми се случва често.
2. Шофирал съм със зададена скорост на cruise control-а в AI-SHIFT mode (D). Започва планинско спускане със завои. По навик бутам лоста на автомата на S, с очакването колата да започне да намалява скоростта постепенно. Автомата автоматично превключва на 4-та скорост, вдига оборотите на двигателя, обаче продължава да поддържа зададената скорост. Усещам се бързо и ограничавам ръчно автомата на 3-та и тогава cruise control-а автоматично изключва и колата започва да намалява скоростта.
3. Другият пример е който е описал колегата. На магистрала право дълго спускане със cruise control. Обаче наклона е по-голям, автомата понякога не се усеща да свали предавка и колата започва да ускорява. Минавам в S-mode и ръчно дорегулирам предавките (4-та или 5-та), без да изключвам cruise control-а, така че колата да си поддържа исканата от мен, зададена скорост.

ivalin4o написа:Абе "да може!"....!!!
Повярвайте ми, много далеч съм от такъв начин на мислене! Обичам да познавам възможностите на колата, която карам, в абсолютни детайли и да мога да ги използвам по най-правилния начин във всяка една ситуация.

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 374
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 94
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

CRUISE контрол

Мнениеот loxs » 05 юни 2018, 14:36

Мда, не помня, може и да не е работило, може просто накалонът да е бил круиз :)

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2550
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

CRUISE контрол

Мнениеот Д. Ив. » 05 юни 2018, 15:27

В такъв случай бих се съгласил, макар, че от лична гледна точка това да имаш пълен контрол над оборотите и скоростта по планински път е най-голямото удоволствие и не бих дал на cruise control-а да ми го отнеме :)
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 374
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 94
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

CRUISE контрол

Мнениеот loxs » 05 юни 2018, 15:31

Тези "удоволствия" ги забравяш за около ден след като си купиш хибрид :D

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2550
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

CRUISE контрол

Мнениеот Д. Ив. » 05 юни 2018, 17:12

Не съм напълно съгласен с теб :) [От фенове за фенове] Тест-драйв на IS300h
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 660
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 75
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

CRUISE контрол

Мнениеот ivalin4o » 05 юни 2018, 18:56

Знаеш ли? Едно време...еее преди около почти 4години (без малко). Търсих и си закупих хибрид заради концепцията на HSD. В по- новите модели избягаха (къде умишлено, къде не) от цялата идея и красота на HSD (поне според мен), за да угодят на "спортният дух" на болшинството водачи. Извода за мен е, че новите модели не са HSD, и ме губят като клиент! Нали цялата идея бе ICE да не минава (или по-точно да се изразя, да се редуцират) през преходните режими?! Както и да е, почва да ме гони носталгията, но съм си такъв. Ще си дотъркалям RX400h, и ако се наложи ще го сменя за такъв, пак (ако се намират още такива в движение).
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 374
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 94
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

CRUISE контрол

Мнениеот loxs » 05 юни 2018, 19:31

Говориш за тая работа дето карат двигателя да симулира смяна на предавки и т.н.?

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 660
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 75
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

CRUISE контрол

Мнениеот ivalin4o » 05 юни 2018, 20:00

И за това и има модели които имат няколко режима, които се сменяват с предавки. Най-близкия модел от който започнаха е третата генерация (GS450h, LS600h) от 02 - 2007г.
THS_evol_3.png
THS_evol_3.png (7.25 KБ) Видяна 1785 пъти

Тук се реализират два режима на работа на тяговия електродвигател (градски и междуселски)!
А за чиф' ми е да ми симулира скорости? Предпочитам да седнат и да оправят алгоритмите (което може би са направили, но имам съмнения че е "не съвсем")
Последна промяна от ivalin4o на 05 юни 2018, 20:03, променено общо 1 път.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 374
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 94
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

CRUISE контрол

Мнениеот loxs » 05 юни 2018, 20:03

Е сигурно има някаква разлика в производителността. Ако вярно има по-дълга скорост (като за магистрала)... и ако вярно докарва икономичността на нехибриден модел, ето каква ще ми е следващта (или може би втората) кола... :P

На линия
Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3247
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

CRUISE контрол

Мнениеот Tin4ou » 07 юни 2018, 20:33

Това със симулирането на предавки е пълна глупост и единствения плюс, който намирам е ако искаш да брейкваш по-сериозно на двигателна спирачка. Единственото практическо приложение... Колата си спира достатъчно много на директна, даже повече от колкото трябва, затова не виждам кога ще ти се наложи да сменяш скорости и за да намалиш скоростта. Нито става по-спортна колата (нали затова се казва спорт режим уж?), нито по-чевръста... Виж при CT200h, което ползва същия принцип, там вече спорт режима е друго измерение а и директната няма двигателна спирачка по дефълт. Там вече брейк режима си работи по предназначение, както и спорт.

Та спорт режима при RX450h е едно от малкото ненужни неща в тази кола. Но лично на мен не ми пречи, след като не са ми сложили и едни ненужни пера на волана :lol:
Изображение

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 374
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 94
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

CRUISE контрол

Мнениеот loxs » 08 юни 2018, 00:07

Tin4ou написа:Source of the post едно от малкото ненужни неща в тази кола


А колко ти харчи в крайна сметка на магистрала колата?

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 660
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 75
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

CRUISE контрол

Мнениеот ivalin4o » 08 юни 2018, 02:42

loxs написа:Е сигурно има някаква разлика в производителността. Ако вярно има по-дълга скорост (като за магистрала)... и ако вярно докарва икономичността на нехибриден модел, ето каква ще ми е следващта (или може би втората) кола... :P

Тук "дългата" скорост е реализирана само за електро двигателя (забележи, че планетарната предавка от HSD e на една ос с планетарната към диференциала. Тоест не е разделена механично.)
Изображение
Изображение

На линия
Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3247
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

CRUISE контрол

Мнениеот Tin4ou » 10 юни 2018, 21:46

loxs написа:
Tin4ou написа:Source of the post едно от малкото ненужни неща в тази кола


А колко ти харчи в крайна сметка на магистрала колата?


Тук магистрали няма, нямам идея какво харчи. Ще ти кажа след два месеца, когато ще се прибирам до България. В момента разхода ми е между 8 и 9 в зависимост дали аз карам или жената. На магистралата със 130-150 ще отиде на 10-11 предполагам. Ще видим.
Изображение


Върни се в “Lexus IS250 / IS220d / IS200d / IS350 / IS250C / IS-F - Gen 2”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта