Правилна експлоатация на IS 250

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
ckron
Мнения: 23
Регистриран: 28 януари 2012
Репутация: 6
Автомобил: IS 250
Местоположение: Варна

Правилна експлоатация на IS 250

Мнениеот ckron » 09 ное 2017, 10:27

Здравейте, колеги! Първо да се похваля, че от две седмици съм горд собственик на Лексус IS 250 F-спорт пакет, фейслифт 2009 г. Колата е страхотна и не мога да спра да и се радвам! Покупката не беше случайна, а плод на задълбочено предварително проучване, както и на много търпение при намирането на подходящия екземпляр. Преди да се сдобия с този модел знаех точно, какво искам: комфортно окачване, добра шумоизолация, качествен саунд, достатъчно мощност, много екстри и не на последно място висока надеждност за приятни и дълги извънградски преходи. Освен всичко това автомобилът ми предложи и голямо удоволствие от шофирането! След покупката, колата беше обслужена от а до я. По принцип съм човек, който малко или много е перфекционист и иска всичко около него да е максимално близко до перфектното! Знам, че това е мисия невъзможна, но съм длъжен да опитам  В тази връзка искам да пусна тема, относно това, каква е най-правилната експлоатация на двигателя на ис 250, така че да ни служи дълго и безотказно. Лично аз съм минал през няколко немски марки, като последните ми две коли бяха японски и по-конкретно хонда. С хондите не съм имал никакви проблеми/надявам се и с Лекса да е така /, като спазвах няколко златни правила, а имено:
1. Ползване на двигателно масло с подходящия вискозитет и изисквания на производителя, както и смяната му на 8 - 10 к.км. независимо от препоръчвания двойно по-голям пробег. Мисля, че не съществува масло, което при преобладаващо градско каране да изкара 15-20 к.км. Още след 7-8 к.км. маслото започва да си губи качествата и да намалява, при което е необходимо доливане. Почне ли да намалява маслото аз лично предпочитам да го сменя изцяло, отколкото да доливам и да карам.
2. Задължителна смяна на запалителните свещи, ремъци, ролки, антифриз и водна помпа доста преди изтичане на зададения им експлотационен срок. Не мисля, че трябва да се чака да изгори свещ, да блокира ролка или да се скъса ремък за да бъдат сменени още повече, че това може да се случи на дълъг път и да ни вкара в приключение.
3. При студен старт задължително подгряване на двигателя при летни температури около една минута, а при ниски зимни температури около 3-5 минути. Това го правя с цел леко покачване на работната температура и хубаво смазване на триещите се части, преди двигателя да бъде подложен на по-сериозно натоварване. В никакъв случай не твърдя, че трябва да се чака на място до пълно загряване/това зимата може да отнеме доста време/, просто казвам, че трябва да се изчака малко за да се избегне значителното износване, което става при студен старт и което нараства в пъти при потегляне, когато двигателя трябва да преодолее съпротивлението от масата на автомобила.
4. До пълното загряване на двигателя следя да не надвишавам 3000 об./мин.
5. При градско шофиране много стриктно следя двигателя да не пада под 2000 об./мин. Когато скоростта и оборотите спадат, винаги превключвам на по-ниска предавка. Това естествено се отнася за ръчни скорости. Мисля, че това е изключително важно за правилната експлоатация на бензиновия двигател и карането на ниски обороти в дългосрочен план е нещото, което най-много съсипва двигателя. Често наблюдавам колеги, които са карали на 5 или 6 предавка със 100-120 извън града и влизайки в населено място, където скоростта пада до 40-50 км/ч продължават да си карат на най-високата предавка, след което и ускоряват на нея. Това за мен е недопустимо.
6. Редовно следя нивото на всички течности в автомобила, както и за съмнителни шумове в двигателя, като при установяване на нередност своевременно бих се обърнал към специализиран сервиз / надявам се да не ми се налага  /.
7. В по-голямата част от времето шофирам между 2 и 3000 оборота с цел икономичност, но когато се налага да изпреварвам вкарвам двигателя и до 5-6000 оборота и мисля, че това е здравословно за него. Ако трябва да обобщя: считам, че златната среда е да се кара между 2 и 3000 об./мин., не трябва да се пада под 2000 об./мин. и от време на време, но не постоянно е добре двигателя да се изрязва до 5-6000 об./мин. Според мен това е най-добрия начин за експлоатация на този, а и на всички бензинови двигатели. Конкретно за двигателя на ИС 250 без да съм сигурен на 100%, но мисля, че 2000 об./мин. при 3 предавка са 40 км/ч., при 4 са 60 км./ч, при 5 са 80 км./ч и при 6 са 100 км./ч. поне такива спомени ми останаха от вчерашното пътуване, ако не съм прав моля поправете ме и мисля, че да се кара под упоменатите скорости при съответните или по-високи предавки в дългосрочен план е крайно вредно за двигателя, както и за трансмисията.

Надявам се да стане дискусия и ако някой не е съгласен с някое от правилата да каже с кое и да се обоснове, както и ако прилагате нещо, което съм пропуснал също ще се радвам да го науча  Знам, че повечето сте с автоматици, но все пак надявам се, че има и колеги с ръчни скорости, които да споделят мнения по т.5 и 7.

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2420
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 85
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Правилна експлоатация на IS 250

Мнениеот Д. Ив. » 09 ное 2017, 11:17

Честито колега. Някои от нещата дето си написал са си гаражни митове.

1. Модерните масла имат много високотехнологични присадки и не е проблем да изкарат 15-20к, а ако сложиш допълнителна антифрикционна добавка, даже и повече. IS250 е известен с похапването на масло, затова доливането според мен е неизбежно, което пък те вкарва в преразход, ако го сменяш след като започне да намалява. Най-важното тук е да не попаднеш на менте масло и да го взимаш от проверен доставчик.

2. Не съм съгласен с "доста преди". Този срок, който е даден е с ПОНЕ 50% запас от производителя, с който той се подсигурява, т.е. ако ти е написано, че ремък се сменя на 50000 км, то производителят е изчислил, че той ще изкара поне 75-100к. В случая говорим и за Lexus, а не Dacia. Тук нещата са още по-здрави. Свещи не се сменяват просто така, те първо се проверяват за нагар, допустим луфт между електродите и т.н. Даже на нови свещи се проверява луфта и се установява според заводските предписания. Да сменяш свещи, които работят и не правят проблеми не е правилно, особено с качеството на частите в България и изобилието от ментета. Пример от моят опит - реших да си сменя идеално работещите свещи с NGK (защото разбираш ли, четох някъде, че щели да вдигнат мощността с 1% - дрън дрън. Купувам си въпросните свещи - като 3 от тях са с бял цвят на метала, а четвъртата е с жълтеникав оттенък на метала ... хммм ... може пък такава да е партидата ... слагам ги ... искам мощна кола ... познайте какво стана ... свещта с жълтеникавия метал се чупи докато я затягах и металната резба остана в главата. Имах късмет, че двигателят не беше изстинал все още и металът беше разширен, с една триъгълна пила контрирахме резбата от вътрешната страна и я отвихме. За щастие не се наложи сваляне на главата. Свещта се оказа менте и това си ми го казаха откровено от магазина като им я връщах. Това е само един пример. Имаме колега, който се занимава с транспорт на части втора употреба от България до Италия, където се рециклират и се връщат в България опаковани като "нови".

3. Съгласен съм тук.

4. Тук не много ... точно заради високотехнологичните масла. 5W30 вискозитета на пълната синтетика може да осигури добро мазане даже и при незагрят двигател.

5. Тук нещата зависят от engine load-a, а не от оборотите. Понеже този параметър се вижда само при включен диагностичен прибор всичко опира до усета на шофьора. Ако не усещаш "мъченето" на двигателя и не превключваш на по-ниска предавка, то не си никакъв шофьор, но да го свързваш с някакви определени обороти не е правилно, тази стойност зависи от няколко неща.

6. Така и трябва.

7. Пак нещата допират до усет. На теория и в дебелите книги обаче пише, че КПД на ДВГ е най-оптимален при 100% отворен дросел, затова всичко под тази стойност е компромис :) Не е правилно връзването на скорост с обороти, защото може да имате различна калибрация на инструменталния клъстер, различен размер на гумите, предавателните числа на автоматика и на ръчните скорости са различни и т.н.
Т.е. 2000 об/мин на IS250 с ръчни скорости на 3-та скорост може да са 40 км/ч при вас, но на друг автомобил с други гуми и автоматична скоростна кутия може да са 50 км/ч
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
ckron
Мнения: 23
Регистриран: 28 януари 2012
Репутация: 6
Автомобил: IS 250
Местоположение: Варна

Правилна експлоатация на IS 250

Мнениеот ckron » 09 ное 2017, 12:13

Благодаря за мнението! Дано има повече такива. Както се казва истината е някъде там :) Искам да наблегна не на думичката какво "може", а на какво е "най-доброто", което трябва да се направи. Познавам хора, които въобще не сменят масло, а само доливат и карат, а след това сменят направо колата :D Вярно е, че добрите шофьори усещат кога да сменят предавка, но повярвайте нагледал съм се на хора, които нищо не усещат и просто съсипват колите си :shock:

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 841
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 192
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Правилна експлоатация на IS 250

Мнениеот Akima » 09 ное 2017, 14:49

Честито за новата придобивка - желая ви много безаварийни км и хубави моменти. 8)

Като един перфекционист към друг напомням:
"Автомобилът е, за да служи на вас, а не вие на него." :wink:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Потребителски аватар
ckron
Мнения: 23
Регистриран: 28 януари 2012
Репутация: 6
Автомобил: IS 250
Местоположение: Варна

Правилна експлоатация на IS 250

Мнениеот ckron » 09 ное 2017, 15:29

Мдаа, много точно казано :mrgreen: Благодаря за пожеланията! Още съм във възторг от придобивката и предполагам, че изпадам в крайности, но както се казва времето лекува всичко :wink:

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3101
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 49
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Правилна експлоатация на IS 250

Мнениеот Tin4ou » 16 яну 2018, 00:21

Честито и от мен. И като сме започнали с мъдростите - няма нищо лошо да си глезиш колата, стига на заден план да не остане жената :mrgreen:

Много безаварийни!
Изображение

Потребителски аватар
milfor
Мнения: 423
Регистриран: 11 януари 2015
Репутация: 15
Автомобил: IS 200 Sportcross
Местоположение: Харманли, Пловдив
Контакти:

Правилна експлоатация на IS 250

Мнениеот milfor » 18 яну 2018, 14:31

Честито и от мен и много безаварийни км
Не всичко което виждаш е истина! One Shot One Kill- Afghanistan SNIPER TEAM 8)
[url]http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/02/18/article-0-1B8F240F00000578-543_964x727.jpg[/url]

Потребителски аватар
BLShark
Мнения: 192
Регистриран: 02 юли 2015
Репутация: 27
Автомобил: IS 250

Правилна експлоатация на IS 250

Мнениеот BLShark » 18 яну 2018, 15:02

Колега ckron наслъждаваш ли се на шофирането на лекса или само следиш обороти/температури и т.н. ? :D За част от нещата съм съгласен, но на някой места издребняваш. Наслъждавай се от возията на тази прекрасна кола.

Потребителски аватар
ckron
Мнения: 23
Регистриран: 28 януари 2012
Репутация: 6
Автомобил: IS 250
Местоположение: Варна

Правилна експлоатация на IS 250

Мнениеот ckron » 18 яну 2018, 15:47

Естествено, че се наслаждавам! То и за това съм я взел, иначе ако търсех нещо друго, например практичност щях пак джип да си взема :D На скоро минах за един ден над 700 км. и когато се прибрах не ми се слизаше от колата :mrgreen:

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 30
Регистриран: 09 декемрви 2017
Репутация: 3
Автомобил: RX 450h

Правилна експлоатация на IS 250

Мнениеот boyanmt » 20 яну 2018, 01:03

Честито за автомобила!
Само да не разбере жена ти че не ти се е слизало от колата....че тогава ще те подкара на студено с високи обороти! :D


Върни се в “Lexus IS250 / IS220d / IS200d / IS350 / IS250C - Gen 2”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта