Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 374
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 94
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот loxs » 12 авг 2018, 10:19

Дано да не е като моите спирачки, дето беше 2-7 дена, обаче ги чаках 3 седмици, а после се оказа и че имат само един брой :(

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1028
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 319
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот Akima » 12 авг 2018, 15:41

Д.Ив. моля да споделиш каква марка четкодържател избра.

Успех. 8)
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2550
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот Д. Ив. » 12 авг 2018, 20:45

Akima, ОЕМ уж поръчах ... ама взех part номер 273700M040-10 ... ако ме питаш защо ... ами и аз не знам, видях, че доставката е 2-7 дни и не обърнах внимание на номера. Дали са същите?
Прикачени файлове
MaxthonSnap20180812205012.png
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1028
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 319
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот Akima » 13 авг 2018, 09:55

Д. Ив. написа:Source of the post 273700M040-10

Взел си за бензинова Corolla:
273700M040-10.png
273700M04010


За XA20 2AD дават:
27370-58460.png
27370-58460
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

pegasoto
Мнения: 39
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 41
Автомобил: Друга марка

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот pegasoto » 13 авг 2018, 12:38

Д. Ив. написа:А до тогава чакам Иво да напише парт номера и марката на диодния блок, ако го е намерил :)
Съжалявам за късното включване.
Не можах да изровя точната марка/модел на диодния блок. Информацията, с която разполагам: закупен е от тази фирма. Със сваленият оригинален диоден блок, на място в офиса на фирмата са успели да намерят заместителя. Според майстора, който извърши манипулацията при мен, марката вероятно е mobiletron или cargo.

Виждам, че при теб проблема се е оказал друг, но се надявам информацията ми да е полезна за други.

Поздрави,
Иво

П.П.: Случилото се с Д. Ив. всъщност потвърждава, това, което аз по-рано писах в темата. При Lexus IS250 лампата на таблото, индикираща за проблеми в зареждането или акумулатора е настроена на много нисък праг на волтажа. На практика за мен тя е безсмислена при такива случаи. Тя светва в едно с всички останали лапми и когато вече проблемът е очевиден. За да се стигне дотам акумулаторът съвсем да се изтощи и автомобилът да изгасне, поради липса на достатъчно електричество, проблемът (недобър заряд) е съществувал от известно време. И през това известно време не е бил детектнат от ECU-то своевременно.
За момента мога само да спекулирам дали при изцяло липса на зареждане ECU-то ще индикира. Но е факт, че при проблеми като моя и като на Д. Ив., ECU-то не се справя. Опцията (за тези, които ги е страх подобен проблем) е допълнително инсталиран волтметър. Защото едва ли някой ще си остави мултимедията перманентно в сервизното меню, за да може да си следи волтажа на зареждането докато шофира :) От друга страна, проблемът не е ежедневен, за да се загрозява красивият интериор (според мен) на IS250 с допълнително монтирани прибори.

pegasoto
Мнения: 39
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 41
Автомобил: Друга марка

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот pegasoto » 26 авг 2018, 16:37

Искам да драсна няколко реда за управлението на генератора от ECU-то... Както писах по-горе, това е налично само за европейските версии на IS250. Не зная как е при дизеловия IS, не зная как е и при следващия IS250. Накратко работата на алтернатора се контролира от ECU-то на автомобила, на базата на два датчика - единият температурен, закачен на пластмасовия изолатор (кутия) на акумулатора и още един, закачен на плюсовата клема на акумулатора, мерещ количеството постъпващ заряд.

Последните дни си поиграх малко със сервизното меню на автомобила и по-конкретно със стойностите на зареждане, които се индикират. Съвсем случайно забелязах следното поведение:
1. Автомобилът в движение, двигателят под товар и фаровете са изключени. Зареждането варира от 12.3-12.5V
2. Автомобилът в движение, двигателят под товар, включени габарити или фарове. Зареждането варира от 13.8-14.1V
3. Автомобилът в движение, двигателят е в ППХ (принудителен празен ход, т.е. клапаните са изцяло затворени и не постъпва никакво гориво), независимо включени/изключени габарити или фарове. Зареждането варира от 14.4-14.6V

Горното го наблюдавам само при добре загрял двигател. Първоначално мислих, че имам отново проблем със зареждането, защото такова поведение не ми се струваше нормално... Замерих с мултицет стойностите на зареждането на клемите на акумулатора и разликите със стойностите в сервизното меню на мултимедията бяха пренебрежимо малки. Днес на магистрала Тракия реших да направя още един експеримент. Карах в продължение на около 100-ина километра с изгасени фарове и с пуснато сервизно меню. Стойностите на заряда не помръднаха от горе-описания интервал (12.3-12.5V). Очаквах, че ако няма заряд от алтернатора, акумулатора бавно бавно би трябвало да започне да се изтощава за този около един час. Факт е, че това не се случи! Това на мен ми говори единствено и само за контролирано такова поведение на алтернатора! По време на този тест като консуматори в колата бяха включени климатика, обдухването на двете предни седалки и един телефон, който се зареждаше в 12V изхода. При влизане в сервизното меню, аудиото се гаси автоматично, така, че оттам не можах да натоваря повече акумулатора...

На база на изводите, които си вадя от горните тестове, това би трябвало да е нормалното поведение на алтернатора. Ще ми е интересно все пак, ако още някой с първа генерация Lexus IS250 успее да направи подобни тестове, за да сравним. Качвам и видео от първия тест. Ще ми е интересно и ако някой знае или може да намери информация за управлението на алтернатора в сервизните мануали, аз не можах да изровя...

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2550
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот Д. Ив. » 27 авг 2018, 00:13

Аз наблюдавам подобни стойности и при IS220d, там управлението е аналогично.

Аз успях да ремонтирам моят алтернатор като минах само със замяна на четките. 2 часа работа и 19.63 лв. ми струваше всичко.

Четките, които взех са 273700M040-10 и пасват точно.

Прикачени файлове
20180826_215739.jpg
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

pegasoto
Мнения: 39
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 41
Автомобил: Друга марка

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот pegasoto » 27 авг 2018, 15:54

Д. Ив. написа:Аз наблюдавам подобни стойности и при IS220d, там управлението е аналогично.
Това означава ли, че при теб също заряда пада до около 12.5V при изгасени фарове?

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2550
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот Д. Ив. » 27 авг 2018, 22:49

Аз съм с DRL фарове от 2012 фейслифта и нямам такова нещо като без фарове :) Т.е. винаги имам като консуматор диодите. Ако това се брои за изгасени фарове, то не, на 14.0-14.3 както е на клипа си седи - там е само на DRL.
Другите показания са ми по спомени от преди интервенцията. След като я сглобих вчера в 22:30 часа, след 12 часов път от Унгария до София (с Лада :) ) не ми беше много до замервания, но при следващата отдала ми се възможност ще я тествам във всички режими, които си описал.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2550
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот Д. Ив. » 03 сеп 2018, 18:03

pegasoto написа:Source of the post Това означава ли, че при теб също заряда пада до около 12.5V при изгасени фарове?

Ето теста ми. Убеди се сам. Явно е нормално това.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

DrDevil
Мнения: 162
Регистриран: 04 март 2017
Репутация: 26
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот DrDevil » 03 сеп 2018, 18:11

Извинявам се за оффтопика, но забелязах, че при теб диагностиката отчита и моментната скорост в реално време. Миналата седмица карах до офиса, за да пробвам както и новооткритото (за мен) меню, така и показанията за батерията, и ми изписваше 0км/ч през цялото време. Всичко останало работи ок. Възможно ли е това да е индикация за някакъв проблем?

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2550
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот Д. Ив. » 03 сеп 2018, 18:16

Възможно е. Датчика за скорост явно не ти е изправен или проводката към него.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2550
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот Д. Ив. » 05 сеп 2018, 13:41

Системното недозареждане на акумулатора от алтернатора и доминиращото градско каране на къси разстояния доведе до смъртта на втори Bosch Silver S4+ акумулатор за 6 години (първият окъси клетка след 2 години и беше заменен гаранционно). Мир на оловото му.

Реших повече да не инвестирам в скъпи марки (и да плащам само за името), които живеят една година повече от гаранцията си и си взех Италиански Калций-Калций акумулатор с марка FERA за 135 лв. (като върна стария, се надявам да взема още поне 25-30 лв) и ще стискам палци да издържи и той към 3-4 години.

Силно съветвам собствениците на IS второ поколение да си дозареждат акумулатора на няколко месеца за да избегнат подобни сценарии, ако ги карат предимно градско. Иво много добре е описал какво се случва със зареждането когато няма консуматори. Ако карате на фарове през деня е добре, обаче ако сте като мен и сте на дневни диодни светлини акумулатора не се зарежда достатъчно от алтернатора, което води до преждевременната му смърт.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

pegasoto
Мнения: 39
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 41
Автомобил: Друга марка

Смяна на алтернатор (алтернативи за нов) - IS 250

Мнениеот pegasoto » 06 сеп 2018, 23:22

Тъй като последните седмици карам по-интензивно автомобила, който е при мен, мисля да му монтирам модул за дневни светлини, който включва дългите на 20-30% (така, както е реализирано при американските версии). Ще ми е интересно тогава какво ще е поведението на зареждането. Според мен, не би следвало да е като при Денис, с диодните дневни, и би трябвало да имам нормално зареждане. По този начим ми се струва, че с един куршум ще гръмна два заека - нормално зареждане на акумулатора и удължаване живота на ксеноните. Когато съм готов, ще споделя.

Поздрави!


Върни се в “Lexus IS250 / IS220d / IS200d / IS350 / IS250C / IS-F - Gen 2”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта