Вибрации при запалване

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
atana
Мнения: 37
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 3
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 08 апр 2019, 10:25

Аз да кажа, че се оправя проблема- моят е същия като на клипчето и то след като налях бензин 95 до горе- постепенно се влошаваше.
Когато я купувах много ми хареса и нямаше нищо подобно.
Смених 3 свещи с Platinum Shampion, които не са с подходящите топлинни числа, но такива ми подариха нови и се почти оправи. Едва забележимо претриса- защото зная за проблема го забелязвам. Още чакам доставка на свещите SK20R11 Denso - каквито трябва да бъдат. Имам приятел, който каза, че неговата е клатила двигателя, защото не са точните свещи. Склонен съм да вярвам, защото 3 подмених с нови, макар и не точните и почти изчезна. Припомням, че преди това проблема намаля, като добавих Бардал за по-добро изгаряне и бензин 100. Стана по-приглушено от това на клипчето, а моето постепенно стана същото, след като я купих. Вървеше мазно и след 95 бензин догоре, почна да задълбочава проблема. Сега е почти изчезнал. Напипал съм правилното.

Все пак, проблемите могат да бъдат няколко на теория, с все същия ефект, но се надявам при всички да се оправя със смяна на точните свещи и това са SK20R11 Denso. В БГ предлагат и едни с означение "ТТ", които са за LPG- не ни интересуват.


П.С. Искрено се радвам, че не я купих от представителството в Русе-Тойта и Сливен-Тойота. В Сливен не можаха да я запалят следващия модел- 450Н, предложиха друга такава, дето не вървеше. Във форума от Тойта Сливен се оплаква друг. Там предлагаха една с претапицирани предни седалки и "запазена". Обаждаха се, че клиент търсил кредит и се отказал/вероятно трик, защото я пазиха около 10 дни- чак пък толкоз наплив за претапицирана- поне да се беше видяло колко е съдрана седалката /. Сега във форума друг колега търси предишния собственик заради висок разход и постоянно включен ДВГ.



В Заключение да кажа, че тоя автомобил само е бил каран яко и след смяна на масла и филтри и консумативи е неразличим от нов, тъй като си го избрах с хубави седалки- сменявани или не, приличат на каквито трябва.
Последна промяна от atana на 14 май 2019, 11:06, променено общо 1 път.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3297
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 136
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Вибрации при запалване

Мнениеот Tin4ou » 08 апр 2019, 14:17

Аз не обичам да се повтарям, но пак ще кажа, че на мен ми го правеше на чисто нов автомобил на 2000км и то 2012г модел.

Затова всички теории за извадени маркучи и калпави свещи са излишни. И все пак от тракане до тракане винаги има разлика и не изключвам възможността да говорим за различни проблеми. Проблема за който аз говоря е заводски "дефект", признат от Тойота и присъстващ в няколко различни класа автомобили, произведени между 2006 и 2012г. Той се проявява основно при студен старт и температури близки около 0-та. Също така го прави веднъж два пъти на 2-3 месеца, а не на всяко палене.

При вас ако трака редовно, тогава наистина говорим за различни неща.
Изображение

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 716
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 93
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Вибрации при запалване

Мнениеот ivalin4o » 08 апр 2019, 19:58

Даа от тракане до тракане има разлика....препратка към... интересен похват в автодиагностиката
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
atana
Мнения: 37
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 3
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 09 май 2019, 14:04

Дойде ред да попитам за помощ относно контакт на запитване в Лексус.

На японците ли да пиша за празния ход ? В английски форуми обсъждат същото- без резултат. Сменях свещите-каквито Лексус иска. Разменях бобините, размених инжекторите, проверих ги за разпръскване на мъглата-перфектни са/еднакво перфектни/. Размених местата на инжекторите. Във всяко положение след размяната, 4 цилиндър цапа свещта. Двигателят клати при запалване/вкл. по време на движение/, когато двигателя не е напълно загрял. Когато е студен- не клати. Когато е топъл- не клати. Когато е стоял малко на място- клати, докато излезе от тази температура и влезе в нормалната. Някъде четох, че и друг намирал винаги 4 свещ зацапана. Тя всъщност е и абсолютно бяла, ако не съм я свалял точно заради клатене в момента. Когато я "издебна"- зацапана е, иначе има перфектен бял цвят на цокъла около електрода.

Мога да кажа, че когато един от маркучите по смукателния колектор не бях сложил, клатеше много повече и изписа грешка- бедна смес. Повече въздух- по-малко бензин. Идва да рече, да си търся проблема с подаването на гориво и приемането на въздух на празен ход.

Кой да питам за този проблем? Може да има готово решение или да посочат стойностите и положението на въздушната клапа на празен ход. Стойностите за налягане на горивото. Стойностите на вакуума в смукателя. Стойността на въздушния сензор/МАФ ли е МАП ли е /. Бобините със сигурност не са , защото им разменям местата. За да обяснят, защо все 4-ти цилиндър клати.

Кой да питам за стойностите и решаване на проблема ? Със сигурност е нещо дребно свързано с контрола на въздуха и бензина, но блъскането е голямо. Четох, че друг си кара така 130-40 хил. км. и "нямал проблеми". Като сложа 100 октана и добавка на Бардал за по-добро изгаряне/ само аз усещам в редки случаи/защото знам/, че такъв проблем има. Иначе е незабележим напълно. Но скъпо ми идва добавката 40лв и бензин 100октана.
Последна промяна от atana на 09 май 2019, 22:41, променено общо 1 път.
Изображение
Изображение

dmdimitrov
Мнения: 162
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 26
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Вибрации при запалване

Мнениеот dmdimitrov » 09 май 2019, 15:28

Колега, по-напред ти писах за един маркуч зад капака на филтъра - провери го все пак (ако трябва свали цялата кутия с филтъра, той е отзад малко по-надолу) преди да влезеш в по-големи филми. Може да се окаже че е от него.

Потребителски аватар
atana
Мнения: 37
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 3
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 09 май 2019, 22:26

Отдушникът влиза в смукателния колектор.

Това е единственото място където може да влиза въздух в смукателните тръби неконтролиран. Там има клапан. Проверих го. Той не позволява връщане, но прекалено свободно пропуска въздух при засмукване. Затова реших, че от тук количеството въздух става повече спрямо бензина на празния ход и се оказах прав при пробата. Въпреки че.ми омаслява 4 свещ това е средния цилиндър от предната редица бутала. Причината за клатенето е повече въздух в моя случай. Как се получава, не зная. Дали от положението на дроселовата клапа, дали от MAFсензора не мери прецизно, дали от нарушен вакуум по друга видима причина. Най-лесното е последното. Тръбичката за която говори dmdimitrov не е много устойчива и я проверих. Направо я махнах. Сложих тапа. За да не се губи вакуума в смукателните тръби заради нея и заради отддушника- който пропуска свободно въздух при засмукване. Струва ми се, че прекалено много въздух пуска във вакуумните тръби този отдушник . Проверих като мушнах 8мм маркуч и надувах с уста в различните посоки. На обратно пречи клапана, а на засмукване прекалено свободно. А от къде влиза въздуха? След като има твърда капачка за маслото? . Дали клапана не трябваше да създава някакво усилие при издишане на маслените пари? На отдушника сложих по-дълъг маркуч и го съединих с тройник с другия отдушник. Първият, който е отпред е преди клапата за въздух/дроселовата клапа и е без значение какъв въздух пропускат отдушниците така. Клапана ли прекалено лесно е пропускал, японеца ли нещо не е измислил? Ако има дефект и по друга причина, MAF сензора да подава данни с последица допускане на повече въздух от клапата, с моята тапа го намалих количеството и стана. Няма го клатенето. Повече въздух по-малко бензин се реши. MAF сензорът го почистих, но и той чист си беше.
Прилагам снички на тръбичката и пробното запушване с молив. След това се направи описаното по правилата.
20190509_172444.jpg
20190509_171912.jpg
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
atana
Мнения: 37
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 3
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 10 май 2019, 09:33

Тази сутрин не клати, докато премина през всичките температурни режими. Прилагам снимка на почти готов вид на маркучите за картерните газове. Към смукателния колектор е сложена тапа, а засмукването им е в частта на филтърната кутия. Пиша така опростено и подробно, за да знаят и тези дето не са пипали и им се струва сложна гледката-иначе е просто. Не зная дали си реших проблема или го излъгах и след време като се задълбочи, пак ще се появи. Това е така, защото не зная как би трябвало.да работи клапана на отзушника при кляпяните от към стъклото. Вместо да се чудя, и.другите да се чудят, го направих да няма значение. Принципно като клапан работи, но си мисля, че ци трябвало да поддържа и някакво налягане в картера минимално.
20190510_085820.jpg
20190510_085721.jpg
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
atana
Мнения: 37
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 3
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 15 май 2019, 23:00

Подсказаха ми решение от опит на сервиз в Тойота за това претрисане на полутопъл двигател, че причината е в детонационен датчик- Те са два. 89615-20090. Намират се много скъпи и много евтини. Дали някой не може да помогне да каже- Какво съпротивление трябва да има този датчик ? На 2 автомобила имам общо 3 еднакви такива детонационни датчици, ще ги премеря дали показват едно и също число на съпротивление, когато са студени, като за начало.
Tin4ou написа:Аз не обичам да се повтарям, но пак ще кажа, че на мен ми го правеше на чисто нов автомобил на 2000км и то 2012г модел.

Затова всички теории за извадени маркучи и калпави свещи са излишни. И все пак от тракане до тракане винаги има разлика и не изключвам възможността да говорим за различни проблеми. Проблема за който аз говоря е заводски "дефект", признат от Тойота и присъстващ в няколко различни класа автомобили, произведени между 2006 и 2012г. Той се проявява основно при студен старт и температури близки около 0-та. Също така го прави веднъж два пъти на 2-3 месеца, а не на всяко палене.

При вас ако трака редовно, тогава наистина говорим за различни неща.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1173
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 413
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Вибрации при запалване

Мнениеот Akima » 16 май 2019, 01:18

atana написа:Source of the post Дали някой не може да помогне да каже- Какво съпротивление трябва да има този датчик ?


http://rx400.2x4.ru/rm03h0ru/repair2/ht ... h002x.html

Давам ви линк, за да не се мъчите, не за да подклаждам хипохондрия на автомобилна тематика.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Потребителски аватар
atana
Мнения: 37
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 3
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 16 май 2019, 10:50

Срам не срам, не мога да си намеря детонационните датчици.
Форумът е взаимопомощ. Идеята ми беше да си ги сменя. Намират се на Бош/най-големите боклуци/за по 20лв.бр. Ако се повлиява в правилна посока. Да се купят и по-качествени.
Та, къде са? Огледах от всички страни и около масления филтър. И от страната към стъклото. Няма ги?
Благодаря за ръководството, но нивото ми не е толкова високо. Зная, че датчик дето прави мизерии е по-добре да се смени. Ако е той, ще си покаже. Нямам осцилоскоп да му гледам графиката в мс. При.цена 20лв за пробата на бройка. Принципно, смяната е лесна работа- букса и стегнато болтче. Нещо ударих на камък.
20190516_104257.jpg
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1173
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 413
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Вибрации при запалване

Мнениеот Akima » 16 май 2019, 17:01

89615:
Изображение
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Потребителски аватар
atana
Мнения: 37
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 3
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 16 май 2019, 19:04

На снимката са Denso, а рейтингът е 99.7 на продавача. Ако е така, цената е мечта. Тук са около 250лв бр.
Screenshot_2019-05-18-11-58-58.png
Това го видях и аз като картинка. Датчиците слушат двигателя като микрофони. Няма нищо подобно. Дори свалих смукателните тръби. Няма такива датчици с болт в средата да ги държи здраво. Огледах от всички страни. Само под кожуха на ремъка не съм. Те там не се и слагат. Няма какво да слушат там.
Прочетох ,че трудността е 6/10. Разсъединяват се инжекторите и охладителната система, а също и пътищата на въздуха, за да се стигне до детонационните датчици, които са под желязната част на пластмасовите смукателни тръби. Целта им е да слушат главите по средата и да се отнема от горивото, за да няма нежелани предетонации. Затова получавам бедна горивна смес на недостатъчно потгрят двигател . Защото на студен се обогатява подобно на смекач, а като е топъл, си върви добре. Затова със 100октана се подобрява.
Ще пиша като сменя детонационните слушалки.Denso 896152-0090 knock 2бр-108лв

Според това обяснение, е трябвало да сваля още от смукателните тръби.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... GCOtCsKdiH
375.pdf
(326.58 KБ) Свален 1 път
Последна промяна от atana на 21 май 2019, 13:54, променено общо 1 път.
Изображение
Изображение

djovani
Мнения: 10
Регистриран: 27 февруари 2017
Репутация: 0
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот djovani » 19 май 2019, 22:58

При моя и още 2 RX400 проблема с това тресене беше заради спукана предна глава на средния цилиндър. Смяна на главата, реши проблема с тракането и на 3те.
Такаче следете нивото на антифриза ;) Губи се малко, но си личи, че се губи.


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта