Вибрации при запалване

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

pepur
Мнения: 2090
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 139
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот pepur » 19 авг 2019, 16:30

Това не е вярно за Mz .
Проблема които сте пуснали се отнася за Gr поколение двигатели,среща се до към 2008 години когато инженерите са разбрали своята грешка и се появяват нови ”търкала” със нов парт номер които заменя старите. На видеото ще видите ”веригите”-които не са ”характерни” за Mz.

Lwerewolf
Мнения: 89
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 20
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Вибрации при запалване

Мнениеот Lwerewolf » 19 авг 2019, 19:06

Като цяло май се отнася за г/д всичко със хидравлични VVT-I actuator-и, оправията е.... всички вериги + всички колелца (които са вързани към "вариаторите") и става мноооого дебело.

Малко off-topic... @pepur - понеже си слушал/карал бая gs450h, всички ли "вият" на "idle" (т.е. при първоначално загряване на двигателя, при force-charge и т.н.)? Говорим за звук тип "маслена помпа" или "прави скорости" - така де, всякаш виене на зъбни колела, директно свързано със оборотите на двигателя. Доста се плашех по едно време, поразчетох се и изглежда да е типично... но все пак - да не се окаже, че не е лошо да си подменя маслената помпа :)

pepur
Мнения: 2090
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 139
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот pepur » 19 авг 2019, 20:09

Трябва да го чуя,има си специфичен шум които е ”нормален”. Драмата с помпата е по специфичен шум .....всичко това ме сеща сега за клипа и диагностиката по ”тракане ” :mrgreen: .

Потребителски аватар
atana
Мнения: 66
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 7
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 20 авг 2019, 15:59

IMG_20190820_160513.jpg
Lwerewolf написа:Като цяло май се отнася за г/д всичко със хидравлични VVT-I actuator-и, оправията е.... всички вериги + всички колелца (които са вързани към "вариаторите") и става мноооого дебело.

Снимката е нужна, защото и в книгите, които имам, "колелото" го няма. Не му зная и номера. Не е проблем да се подмени, защото е на "другия вал". Само застопоряването трябва да се спазва.
Наистина 3MZ-FE двигател и клипче не намерих, но принципа на VVTI и заключалката са общи за всички с тази система. В друго анимирано клипче се вижда, как маслото го натиска, за да се отключи. Когато се стартира моя двигател, чувам такова щракване и двигателя заработва много по-равно. Днес си отворих капаците и си проверих с ключ дали се мърдат валовете, като от пликчето- еми не се мърдат. Отне ми 3 часа обедна почивка, но ще ме прощават. Направих снимка, ако трябва да се смени VVTI колелото е сравнително лесно/ като се внимава за белезите/. Не е нужно да се разглобява много. Обясненията на руски за поредността на действията ми се струват доста сложни за изпълнение. Имало пружина вътре, трябва да се обездвижи предварително. Сложих клипчето, защото заключващия механизъм, контролирането на хидравличната система с VVTI клапан/ 2 бр, които си поръчах и пътуват/, са едни и същи за всички системи за Тойота/Лексус. Клапаните ще ги сменя, защото е лесно. Износванията са в микрони, а не зная какви трябав да са разстоянията- затова ще сложа нови. Така или иначе, се касае за някакъв дребен проблем, който може и да е натрупан от няколко места, заради старостта. Но, до сега не съм открил някакво проблемно място, освен в началото- зверски износени свещи.

Сега, да Ви казвам, че докато го напъвах напред-назад, предното VVTI леко щракна и масло се чу, че се премества, а другото VVTI изобщо не можах да го помръдна/ внимателно/.... Ако ми дадете номер- да си проверя цените по света, може да си поръчам 2бр. , защото не се сещам какво друго да подменя с ново- само това ми остана и да го забравя този въпрос вече. Ако ще да трака, ако ще да не трака.

http://automn.ru/toyota-land-cruiser-10 ... -2549.html
Изображение
Изображение

Lwerewolf
Мнения: 89
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 20
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Вибрации при запалване

Мнениеот Lwerewolf » 20 авг 2019, 16:32

https://lexus-europe.epc-data.com/rx400 ... gine/1302/
https://lexus-europe.epc-data.com/gs450 ... gine/1302/

Изглежда ми, че при теб може "връзката" към веригата да се сменя отделно / да се запази. При GR-а sprocket-а и timing adjuster-а са едно, та като цяло ако се прави като хората се сменя всичко наведнъж... силно неприятно.

Иначе при мен... докато сменях уплътнителите на инжекторите (port, direct не смея да пипам), видях... това:
potential HG leak.jpg

Размисли до момента:
-Не пипа coolant
-Не пипа масло, макс. съм пробвал 16к(!) със Toyota 0w-20 когато го взех, после разни 3k/5k смени със ams ss за профилактика... сега е на 10k Ams SS 10w30
-Не прегрява поне по сензор, макс. температура под товар на OBD съм виждал 97 (няколко пъти пълна газ, спирачка, пак същото), иначе държи 85-92
-"Топлото" работи
-"Теча" по-скоро изглежда като капнало, което е възможно впредвид, че 1) съм сменял инвертер и 100% съм капнал със антифриз някъде, а това е пасажерската глава (не е скрита от intake-а)

Следват проба за херметичност на системата на 1.2 бара и leakdown тест, бороскоп за да се види по-детайлно какво се случва, UV tracer, почистване, следене... Като гледам най-често се случва по тези места и също така най-често има оксидация по блока и главата отдолу (основно за 2GR-FE, за FSE не съм чел конкретно но все пак). За такъв почнал да меша вода и антифриз не съм чел още, ама все пак. Та така, ще видим докъде ще стигне забавлението. Със leak stopper някакси не ми се експериментира, ако някой иска да пробва да ме убеди :D

Потребителски аватар
atana
Мнения: 66
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 7
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 20 авг 2019, 17:11

Именно при първата снимка с ремъка имах предвид, че не се вижда VVTI колелото в книгите, затова сложих снимката.
Последна промяна от atana на 20 авг 2019, 19:02, променено общо 2 пъти.
Изображение
Изображение

Lwerewolf
Мнения: 89
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 20
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Вибрации при запалване

Мнениеот Lwerewolf » 20 авг 2019, 17:56

"Връзката" към веригата - имах впредвид зъбното колело, sprocket-а, т.н. - като гледам схемите, изглежда да е отделен елемент при MZ сериите. Освен това е към ремък, та така. Цялата ми идея е, че ти можеш да смениш само проблемния vvt-i механизъм, без да ти се налага едновременно да сменяш и веригата... добре де, сменяш и на другия вал скоростите (вала на входящите клапани изглежда при теб задвижва вала на изходящите директно чрез зъбни колела - тези спиралните (под ъгъл) на снимката, съответно и двата се "напасват" заедно), но до там. При двигателите с верига сменяш всичко - sprocket-ите се продават заедно със vvt-i механизъма (Gear Assembly, Camshaft Timing), което означава и веригата... и всичко останало покрай нея. Може би преувеличавам.

Надолу като цяло се отнасяше за моя двигател, надлъжно разположен - ако видиш снимка на двигателния отсек на IS или GS със *GR двигател, ще ти стане ясно веднага - входящия колектор като цяло скрива главата от страната на шофъора. Снимката е на valley plate-а (в общи линии блока между двете "глави" - средата на V-то).

Потребителски аватар
atana
Мнения: 66
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 7
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 20 авг 2019, 18:52

Това имах предвид и аз, че може само vvti колелото да се смени, но на книгите няма номера на частта. Ако някой може да намери-да помогне. Не заключващият елемент- той е неотделим, но двете части, които се въртят една в друга, се продават отделно/ за другите модели/.
Последна промяна от atana на 21 авг 2019, 09:04, променено общо 1 път.
Изображение
Изображение

Lwerewolf
Мнения: 89
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 20
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Вибрации при запалване

Мнениеот Lwerewolf » 20 авг 2019, 18:55

Под колелото имаш впредвид износения заключващ елемент? Гледал съм, изглежда да не ги продават отделно... както повечето втулки, лагери, тампони, шарнири и т.н.

Ако почне при мен да се случва - директно заедно със веригата... надявам се да не е каквото си мисля при мен но както е тръгнало май ще пускам отделна тема - и ако е, може би по-добре да сменя и веригата/cam gear assembly-тата :D

Потребителски аватар
atana
Мнения: 66
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 7
Автомобил: RX 400h 4WD

Вибрации при запалване

Мнениеот atana » 10 сеп 2019, 21:57

IMG_20190811_085153.jpg
И всичко утихна и се оправи нестабилния старт. Пружината пр маслената помпа за контрола на налягането на маслото още не ми е дошла. Ще отида да проверя на място. Vvti маслени два клапана си поръчах 30 дни още ги няма и тях. Моите ги отворих и махнах една пластинка при пружината им вътре за да се отварят повече и тракането спря, но старта на двигателя стана по твърд. А само за единия вал ми изписа грешка, че му се е увеличило предварението. На него пластината я върнах. На другият не. Явно на другият му хареса и той ще е износения VVTI контрол. Това е около сто и няколко паунда, когато си го сменяш в къщи. Няма да го направя. Върнах си пластината обратно. Затова сложих 10W40и и го излъгах. Ако не знаеш че има проблем, няма и да се забележиш. Може да кара много така. Все пак е на 13г. Ще издържи още 5.
Прикаченият файл IMG_20190811_085153.jpg вече не е достъпен
Изображение
Изображение


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост