Хибриди и икономичност.... реалности

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Hybrid1
Мнения: 40
Регистриран: 24 януари 2014
Репутация: 5
Автомобил: RX 400h 4WD

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот Hybrid1 » 01 окт 2018, 10:59

Моята 400h от както съм го взел дава 11/100 магистрално на круз (145км/ч). Забелязал съм, че когато не е на круз разходът спада, но за 1л/100 км разлика не ми се лишава от тази екстра.

Hybrid1
Мнения: 40
Регистриран: 24 януари 2014
Репутация: 5
Автомобил: RX 400h 4WD

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот Hybrid1 » 01 окт 2018, 11:02

serpicoss написа:Source of the post ... батерията не държи много....

...няма как да ти държи....ако караш на само на ток....МАХ 12км! Все пак е 7,4kVAh....(мисля толкова беше....или се бъркам...ма имаше нещо 7,4...) А и имай предвид, че на 1(една) чертичка ти е на 45%, а като ти покаже че е пълна - е на 70%.[/quote]

Батерията е 1.3кВч, аз съм минавал макс 2км само на ток това 12 си е направо за плъгин :)

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3244
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот Tin4ou » 01 окт 2018, 17:15

Аз също минавам 7-8км само на ток ако карам до 40-50км/ч. Не ми се рови сега за спецификации, но със сигурност е по голяма от 1,3квч

При мен на магистрали харчи така:
110-130км/ч - 11л
150 - 12-13л
170 - 14л
190 - 17л
Изображение

pegasoto
Мнения: 39
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 41
Автомобил: Друга марка

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот pegasoto » 04 окт 2018, 13:05

Hybrid1 написа:Забелязал съм, че когато не е на круз разходът спада, но за 1л/100 км разлика не ми се лишава от тази екстра.
При почти всички коли, когато се се кара по равен терен с круз контрол, разходът е по-нисък. Круз контролът успява много прецизно да дозира горивото, което е необходимо на колата за да поддържа точно зададената скорост. Ако погледнете, да кажем при 50км/ч зададена скорост, на какви обороти успява да се движи колата с пуснат круз, ще разберете че с педала на газта това няма как да го постигнете. Човек не може да е толкова прецизен с десния си крак. Увеличеният разход при ползването на круз контрол идва когато терена е хълмист. При изкачване, електрониката се стреми да поддържа зададената скорост, като много често това е свързано със сваляне на предавка или две. Оттам следва драстично вдигане на оборотите на двигателя и последвалия по-висок разход. Всяко намаляване на скоростта и последвалият стремеж да се достигне предходната зададена скорост е отново свързано с по-ниска предавка, по-високи обороти и съответно по-висок разход.
Та, ако искате от по-нисък разход - трябва да си играете с електрониката и не да оставите всичко в нейни ръце. Ако искате да не човъркате по колата и да шофирате с минимални усилия, тогава се доверявате на круз-контрола (ако е динамичен, още по-добре) и приемате по-високият разход...

Горните ми наблюдения са от много и различни типове автомобили на базата на хиляди километри по всякакви терени. При скорост от 145км/ч на круз, можем да приемем че хибрида почти не участва. При други скорости и начин на каране, при него са валидни други техники.

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 656
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 74
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот ivalin4o » 04 окт 2018, 20:30

pegasoto написа:Source of the post `.... При скорост от 145км/ч на криуз, можем да приемем че хибрида почти не участва. При други скорости и начин на каране, при него са валидни други техники.....


Позволи ми да допълня нещо.
При високи скорости, хибрида си работи. Няма опция да не работи, няма да се движи автомобила! Разликата е в начина на предаване на мощност от двигателя към колелата. При високите скорости, поведението на хибридната трансмисия много прилича на механичната трансмисия, защото това е най-оптималното поведение на трансмисия за конкретните условия! Виж динамичните и преходните режими, като градско и междуселско, са в полза на по-гъвкавите системи (визирам ЕММ), и от там наблюдаваните резултати в разходите за конкретните условия. Все пак ICE не се славят с гъвкавостта си, колкото и да не ни се желае да го признаем и за това правим какви ли не еквилибристики. Покрай екологията, спортната динамика и високо КПД, сме ги наблъскали със всевъзможни техники. И пак не успяваме да избягаме от рамката, наложена ни от сто и кусур ...годишната технология наложена ни от коляномотовилковият принцип на преобразуване на химична енергия в механична. На всичкото отгоре сме го превърнали в база (няма как да е по друг начин, само това познаваме до болка).
Не споменаваме регенерацията, която не е нищо друго от превръщане на кинетична в потенциална енергия и обратното, когато ти потрябва а не в топлинна (макар да има и този момент), и не благодарение на ICE :wink: :wink: ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Поздрави!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
hzhelev
Мнения: 46
Регистриран: 10 ноември 2013
Репутация: 6
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот hzhelev » 29 окт 2018, 17:53

На мен пък ми писна да им плащам по 2.45-2,60лв/л и от почти седмица съм с Фобос-некст (ОБД-2) ГИ + мазителна система за клапаните (която някои хора смятат за душена чикия, но аз предпочетох да имам всичко да не ме е яд много). В събота се прибирах от Варна през Бургас за София и разхода ми по борд е 10,5л (което сами знаем, че рядко е реално при различно гориво от фабричното за автомобила), а по колонка 38литра (пълно-празно-пълно) за 320км, което е 11,8л/100км. И така сега от Бургас до София плащам 54лв, а преди 115лв - какво ще се случи, ще разберем. :)

lexuser
Мнения: 19
Регистриран: 27 януари 2017
Репутация: 4
Автомобил: Все още нямам ...

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот lexuser » 29 окт 2018, 19:29

Няма какво да се случи, караш си и си свиркаш :)
Мазителната система е била излишна, но щом си по-спокоен :)

Потребителски аватар
hzhelev
Мнения: 46
Регистриран: 10 ноември 2013
Репутация: 6
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот hzhelev » 04 ное 2018, 19:57

Ами предпочетох да си направя тая душевна чикия (с извинение). :D :D :D


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост