Хибриди и икономичност.... реалности

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

pepur
Мнения: 2022
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 99
Автомобил: RX 400h 4WD

Re: Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот pepur » 13 дек 2014, 23:52

Ael написа:Нищо не ви разбирам, но чета с интерес :)

Споко не си сам:)))).

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 673
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 78
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Re: Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот ivalin4o » 14 дек 2014, 00:52

Добре да разгледаме 4A-FE DOHC EFI в производство 1992–1998г. заместен с 3ZZ-FE (Имал съм такъв поройник):
Всмукателен : ↑6° ПГМТ - ↓34° СДМТ
Изпускателен:↑37°ПДМТ- ↓3° СГМТ
....Но анализа ще го оставя за по късно....
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
DFGeneer
Мнения: 790
Регистриран: 14 август 2008
Репутация: 29
Автомобил: IS 300
Местоположение: Schweiz
Контакти:

Re: Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот DFGeneer » 14 дек 2014, 01:37

ivalin4o написа:Недейте да се заласвате да четете за VVT-i, май не е получил максимална оценка за това.


Ами то още първото изречение му е грешно:
"Общи сведения. Моментите на отваряне и затваряна на клапаните, изразени в ъгли на завъртане на коляновия вал, се наричат фази на газразпределението. "

Моментите не са фази. Те слагат начало/край на дадена фаза, т.е. фазите са периодите между моментите.
Изображение '99 Lexus IS200 Sport Packet I Granite Grey Pearl
Изображение '03 Lexus IS300 Millennium Silver Metallic

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 673
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 78
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Re: Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот ivalin4o » 14 дек 2014, 11:04

"Утрото е по-мъдро от вечерта" е казал някой някога.
Каквото и да си говорим или да изпишем по темата, ще стигнем до едно единствено заключение (поне аз до там стигам).
През 60-70 години на миналия век наблягаха на мощноста на двигателите за сметка на всичко друго. Визирам и амерканците и руснаците.
Започнаха да въвеждат ограничения за вредни емисии и производителите започнаха да се драпат по китарата как да ги намалят, но да не засягат мощноста. От тук нататък се започва интересното в учебниците по ДВГ. Още по-интересно става когато бедната на ресурси Япония се включва. Така че това което ние се опитваме да навържем не е като онова което си мислим че правим. След 90-те години на миналия век започва голямото лъгане, хем това в онова (максимални мощностни параметри), хем душата в рая (по възможност да са в норми по стандарт и някои да са и икономични). Мисля че еквилибристичните упражнения, които прилага чичко японец, просто може и да неможе да се опишат в няколко реда или да се разберат за една седмица. Сигурен съм, че нещата не са само VVT-i, EFI, SYNERGY DRIVE, D4-D. Всяко нововъведение води след себе си промяна в системите и обратното, всяка промяна в дадена система води до измислянето на нови технически еквилибристики,които да неутрализират негативните последици от това (за страх и ужас на студентите).
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 834
Регистриран: 12 април 2012
Репутация: 2
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Re: Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот Rudy » 22 фев 2015, 11:32

Изображение Изображение

pepur
Мнения: 2022
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 99
Автомобил: RX 400h 4WD

Re: Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот pepur » 22 фев 2015, 15:27

При нас фикса ще излезе 2лв :))))).
Браво за находчивоста му.

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 391
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 99
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Re: Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот loxs » 31 яну 2017, 23:51

Аз за малкото дни в които имам RX400h навъртях доста и тъй като засичах педантично, ето какво показаха бензиноколонките:

Общ пробег: 1752 км
- От тях градско в София предимно извън час пик: 450 км
- По магистрала Тракия на темпомат със 130 км/ч: 270 км
- По магистрала Хемус на темпомат със 120 км/ч: 255 км
- Останалите бяха по различни пътища с различна скорост: карах и зад тирове с 60-70 но и със 110 на темпомат по хубави участъци.

Общ комбиниран разход, засечен на колонка от пълен до пълен резервоар: 10.72 л/100км

Наблюдавах и какво смята компютъра:
- в София: 12-13л/100км
- по магистралите, според наклона - между 10 и 12л/100км с гореописаното каране
- извънградско, по равно - 8-9л/100км
- Изкачване на Шипка в посока от Казанлък към Габрово - 16.3л/100км
- Спускане от Шипка към Габрово - 1.8л/100км

longin
Мнения: 1
Регистриран: 30 май 2016
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот longin » 17 фев 2017, 18:15

благодаря ти loxs за информацията

и аз се облизвам за 400h от някплко месеца.... и се оитвам да си състявя план за очакваните разходи на годишна база

един въпрос към всички - какъв е годишният данък за 400h в София ? защо на някои обяви които попадам пише "освободен от данък" - някаква родна шашма при регистрацията ли е това , или всички хибриди го ползват това по право ?

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 673
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 78
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот ivalin4o » 17 фев 2017, 21:02

Да да.... освободен?! Плащаш си мощноста на бензиновият двигател 211к.с. Останалите до около 270 са ти аванта :)
Изображение
Изображение

dmdimitrov
Мнения: 130
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 18
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот dmdimitrov » 18 фев 2017, 09:26

Данъка на 400h за софия е 340лв, изчислен върху 211кс. Това, което пишат, че е освободен или минимален, е защото колата е минала на технотест и е регистрирана като товарен N1. До тук добре, обаче колата се води 1+1 места в повечето случаи и може да имаш проблем после с властите, ако те спрат и забележат тази подробност. Освен това, ми обясниха, че трябва да се монтира решетка между задните седалки и багажника. Интересувах се преди да регистрирам моята, но се отказах да я регистрирам като N1.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1041
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 349
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот Akima » 20 фев 2017, 23:30

Съветвам всички да спрат да "крият" данъци и да стопанисват автомобилите си по предписание като в останалите държави от нашия съюз.
При N1 има особености, които за ФЛ без опит биха създали повече главоболия отколкото ползи.
Поздрави.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

dmdimitrov
Мнения: 130
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 18
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот dmdimitrov » 02 мар 2017, 10:14

@Akima,
Съгласен съм напълно с теб, че е редно всеки да си плаща данъците, винетките и т.н. но ме боли сърцето като знам, че тези пари ще бъдат откраднати, а всички ние ще продължим да си караме колите по разбитите пътища и магистрали, целите на вълни и дупки и ще продължим мълчаливо да инвестираме в ремонти на окачване и други неща...
А по темата - София - Бургас със 120км/ч на cruise - 9.7l/100
Само не знам дали мога да вярвам на компютъра, защото горивомера от пълно до горе, падна до под половината (3/4). Което всъщност има логика, при 72л резервоар, е изгорил има-няма 38-40л бензин. Трябва да го засека и на колонка следващия път.

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 391
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 99
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот loxs » 02 мар 2017, 10:19

Резервоарът на RX400h е 65 литра според разните места в нета, които намирам. И моят опит го потвърждава - веднъж ми светна лампата и след това успях да налея 53 литра до пълно. Резерва от около 12-13 литра е много логична.

dmdimitrov
Мнения: 130
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 18
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот dmdimitrov » 02 мар 2017, 10:20

Според тази информация, резервоара е 72л.

http://kolalok.com/rezervoar/lexus/rx.html

Според руснаците (сайт, на който може да се вярва) - също е 72л

https://auto.ru/catalog/cars/lexus/rx/2 ... 3_2307461/

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 391
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 99
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот loxs » 02 мар 2017, 10:28

А според тази информация, която е съвсем мъничко по-достоверна, резервоарът е 17.2 галона, което е около 65.1 литра

http://www.lexus.com/pdf/models/rxh_dri ... _guide.pdf

Потърси за "fuel tank" вътре в pdf-a


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост