Хибриди и икономичност.... реалности

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

dmdimitrov
Мнения: 130
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 18
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот dmdimitrov » 02 мар 2017, 13:23

Аз съдя и по горивото което наливам също.... Освен да има 2 разновидности - с 65 и 72л?

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 673
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 78
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот ivalin4o » 02 мар 2017, 19:20

Разбирам те, но кога си наливал повече от 60L на един път? На мен ми се случи веднъж, когато имах намерението да определя обема на резервоара, и пак стрелката на нивомера бе забита дълбоко под "Е"-то! Даже тогава заредих за 62L!
Да има два варианта RX330 и RX400h !
На RX330 e 72L. Дори да са идентични с разлика само в скоростната кутия и липсата на кардан до задният мост (Заместен от сноп кабели). Обема на резервоара на RX400h е намален, защото над него, в купето се намират батериите (но не съм сигурен , че това е причината). Заради което също така задните седалки на RX400h са и леко повдигнати! :roll:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 391
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 99
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот loxs » 13 мар 2017, 13:21

Този уикенд имах възможността да покарам из Родопите. 108 километра по изключително пресечен терен. Множество завои, множество изкачвания и спускания. Маршрутът беше отиване и връщане до едно място, така че тоталната денивелация е нула.
За същия маршрут, предишната ми кола (Audi S6 2.2T 96') харчеше над 20 литра газ. Подозирам, че по такъв тип терен икономията от хибрида е възможно най-голямата, която може да се постигне изобщо. Резултатът:
IMG_0190.JPG

10.4 l/100km. Картинката е много показателна за това, което се случваше през цялото време. Супер много регенерация и относително нисък разход. Влюбен съм в тая кола :)

ПП. Изобщо не съм се опитвал да пестя гориво. Настъпвах яко. На връщане през по-голямата част от времето се гонех с един Land Cruiser V8. Човекът беше много надъхан и в началото ме изпревари доста нагло (и опасно) на завой. Само че след това, въпреки доста сериозните опити, нямаше никакъв шанс да избяга. Хибридът се държеше перфектно, излиташе от завоите, докато Land Cruiser-ът се опитваше да влезе в обороти. Интересно колко ли му е показал разходомера на него :D. Не изглеждаше да му дреме :lol: . Накрая му писна и ме остави да го изпреваря, при което се откъснах без никакви проблеми и повече не го видях :)

SLX
Мнения: 33
Регистриран: 27 юли 2016
Репутация: 0
Автомобил: RX 400h 4WD

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот SLX » 13 мар 2017, 13:55

Моето впечатление е, че rx400 e чудесен за умерени и спокойни шофьори, които ползват доста колата в града, а ускоряват рязко само при инцидентни нужди.
Съветвам ви да се регистрирате в някоя онлайн платформа за следене на разходите по колата като https://www.carspending.com/
например и да засечете разхода на по-продължителен период, например поне 5000 км. Моят комбиниран разход на същата кола е около 9 при съотношение 60 към 40% в полза на градското за последните 10 000 км.

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 391
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 99
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот loxs » 13 мар 2017, 14:00

Следя си, макар и не с платформа (защото не прави това, което искам). Писал съм на предишната страница как харчи и за момента съм изключително доволен: Хибриди и икономичност.... реалности

Като натрупам още километри, ще споделя още впечатления, също ми е интересно да видя и дали лятото разходът ще намалее и с колко. Ако вярно стигне докъм 9, както при теб, ще е супер :)

ПП. Между другото, не съм съгласен че хибридът пести само при "умерени и спокойни шофьори". Това последното ми приключение от Родопите го потвърждава, а и активно провеждам експерименти и засичам. До тук впечатленията ми са, че по-скоро няма голямо значение дали караш динамично или спокойно. Единственото нещо, което консистентно влияе на разхода е средната скорост :). Другите неща, като особености на терена, стила на каране и т.н., доста добре се компенсират от хибридната система :)

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3264
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 125
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот Tin4ou » 14 мар 2017, 09:17

Това е един от големите плюсове на хибридите. Харчат малко и когато ги нагазиш яката... харчат малко повече :lol: На CТ-то, което имах, при нормално шофиране ми даваше между 4,5 и ,4,7 извън града. Като премина на спорт режим и започна да я карам мъжката със сериозни ускорения и спирачки разхода се вдигаше до 5,2.-5,5. При безинов или дизелов мотор разхода при различните стилове на шофиране отива на двойна разлика.
Изображение

dmdimitrov
Мнения: 130
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 18
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот dmdimitrov » 24 мар 2017, 11:18

loxs написа:също ми е интересно да видя и дали лятото разходът ще намалее и с колко. Ако вярно стигне докъм 9, както при теб, ще е супер :)

ПП. Между другото, не съм съгласен че хибридът пести само при "умерени и спокойни шофьори". Това последното ми приключение от Родопите го потвърждава, а и активно провеждам експерименти и засичам. До тук впечатленията ми са, че по-скоро няма голямо значение дали караш динамично или спокойно. Единственото нещо, което консистентно влияе на разхода е средната скорост :). Другите неща, като особености на терена, стила на каране и т.н., доста добре се компенсират от хибридната система :)

Потвърждавам, че напоследък като се вдигнаха температурите и не ползвам парното, разхода ми падна от 10.5 на 9.3

Иначе при динамично шофиране с резки ускорявания и спирания в града качвам разхода на 15

a_atanassoff
Мнения: 183
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 78
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот a_atanassoff » 21 юли 2017, 16:43

Засега, след 1000км, среден разход 10.8 с А-95.
Пътуваме довечера на дълъг път, имам 1/3 резервоар.
Да допълня ли с А-100 или не?
Всъщност, какво е препоръчителното гориво? Да, пишат "91 и повече", но колко повече?
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2552
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот Д. Ив. » 21 юли 2017, 16:48

Електрониката автоматично наглася аванса според горивото. Така, че дали А-95, А-98 или А-100 няма значение. С А-98, А-100 теоретично, ще имаш малко по-голяма мощност и по-пълно изгаряне на високи обороти (>5000 об/мин), ама караш ли колата в тия обороти?
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

a_atanassoff
Мнения: 183
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 78
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот a_atanassoff » 21 юли 2017, 16:52

Д. Ив. написа:Source of the post Електрониката автоматично наглася аванса според горивото. Така, че дали А-95, А-98 или А-100 няма значение. С А-98, А-100 теоретично, ще имаш малко по-голяма мощност и по-пълно изгаряне на високи обороти (>5000 об/мин), ама караш ли колата в тия обороти?

Оу, далеч съм от там! Кротък шофьор съм. :oops:
Ако няма да се отрази на разхода, няма никакъв смисъл да сменям с по-високо октаново число. :idea:

Благодаря за бързия отговор :)
Последна промяна от a_atanassoff на 01 юни 2018, 10:55, променено общо 1 път.
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 673
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 78
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот ivalin4o » 21 юли 2017, 17:39

Д. Ив. написа:.... С А-98, А-100 теоретично, ще имаш малко по-голяма мощност и по-пълно изгаряне на високи обороти (>5000 об/мин), ама караш ли колата в тия обороти?....

Дори и да натисне до метала....не знае с какви обороти е! ....Не зависи много от шофьора :mrgreen: :mrgreen: !
Лично съм изпробвал при ниски скорости и от място да опра педала в метала......не съм видял повече от 3000-4000! (може и да е имало!) :wink:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 391
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 99
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот loxs » 22 авг 2017, 15:38

Реших да си сметна разхода до тук. За 16124 км (някъде бях писал, че съм минал 20х, явно не мога да смятам ;) ) ми е изхарчила 1630.915 литра бензин. Тоест, средно 10.1 литра на 100км.

dmdimitrov
Мнения: 130
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 18
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот dmdimitrov » 22 авг 2017, 15:45

Аз съм засякал по компютър за последните 7000км, от които грубо около 2000 магистрали, 2000 извънградско и останалите в града, среден разход 9.5, като съм карал в позволените ограничения - 130 - 140 магистрали, 90 извънградско и в града около 60-70км/ч.

Установих, че тази кола харчи най-малко при извънградско каране, там мога да я докарам до малко под 9/100 ако карам културно (80-90км/ч) и използвам максимално хибридната система.

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 391
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 99
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот loxs » 22 авг 2017, 15:48

Поне при мен компютърът консистентно показва около половин литър под реалния разход. Ако това е вярно, колите ни харчат почти еднакво :)

sokolchev
Мнения: 2608
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 35
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Хибриди и икономичност.... реалности

Мнениеот sokolchev » 22 авг 2017, 17:43

значи ако настигна някой пъплещ лексус с тира,да знам че dmdimitrov кара НЕ културно с 80/90 :) за мен такава скорост е само тормоз над колата,ако ще и трабант да е :) аз културно карам с около 170км това е скоростта която ми допада за каране,има време за реакции,не те държи под напрежение и времето на пътуване не трае дълго,София-Бургас под 3 часа което е нормално,че имам едни познати....тръгват вечерта в 12 за да стигнат към 7 сутринта :)


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта