Окачване и комфорт на пътя при 2008 Lexus RX 350

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

На линия
a_atanassoff
Мнения: 171
Регистриран: 26 май 2017
Репутация: 71
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: Пловдив

Окачване и комфорт на пътя при 2008 Lexus RX 350

Мнениеот a_atanassoff » 18 юни 2018, 18:19

Поизчетох къде-що има информация из мрежата и общото ми впечатление е, че Lexus RX 350 MK1 има едно от най-твърдите окачвания из автомобилния свят, въпреки въздушните си възглавници.
...абе най-твърдо, най-твърдо - КОЛКО да е най-твърдо, аджеба!?
Когато шофирам по магистрала ми прави впечатление, че при висока скорост (120+) колата "пружинира" нагоре-надолу в много кратки амплитуди. Не постоянно, а в някои отсечки. Не, не се тресе, а точно пружинира. Ясно е, че е от неравността на настилката, но съм шашнат от липсата на усещане за "обиране" на неравностите от окачването!
Съвсем случайно, един приятел натисна предницата над ляво колело преди няколко дни, а аз, забравил за тази особеност, се впечатлих от това, което видях - колата пружинира... от гумата :!: :shock: :shock: Амортисьорът НЕ помръдна и на милимунда! Естествено, процедурата беше повторена, потретена и поN-тена - с повече тежест, двама души едновременно и шашкането стана още по-голямо - амортисьорът не помръдва, а гумата поема всичкия натиск! Което обяснява 100% и пружинирането по магистралата.
Първоначално ми се дорева - викам си "отишъл амортисьор, сега едни хиляди левове..." - обаче, след като изпробвах всички останали 3 оси, съм съвсем озадачен - абсолютно еднакво, нито един амортисьор не поема натиска, а всичко се поема от гумата :| :shock:
Тъпо. Но, все пак, нито колата е "клекнала" на никоя страна, нито седи ниско (напротив, даже е висока) - логиката говори, че вероятността всички амортисьори да са еднакво "изгърмели" е нищожна. Освен това, при шофиране по разбит път, в купето е много комфортно и усещането е, че окачването обира в много голяма степен дълбоките ями и неравности.

Така че, два въпроса:
1. Нормално ли е да е чак толкова твърдо окачването?
2. Да не би да има начин за регулиране на твърдостта (нещо като режими Sport/Comfort), копче за което не откривам?
2008 レクサス RX 350, 2008 レクサス RX 400h

lexuser
Мнения: 19
Регистриран: 27 януари 2017
Репутация: 4
Автомобил: Все още нямам ...

Окачване и комфорт на пътя при 2008 Lexus RX 350

Мнениеот lexuser » 18 юни 2018, 20:26

Подобно усещане имам от въздушното окачване на RX300 mk2 (вероятно не се различава от това на RX350).
По руските форуми всички правили конверсията към пружини споделят, че пружинното окачване е осезаемо "по-меко", така че явно си е твърдо не само по нашите критерии.

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3247
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Окачване и комфорт на пътя при 2008 Lexus RX 350

Мнениеот Tin4ou » 19 юни 2018, 08:01

Така е, защото в главите ни е набито от едно време, че въздушното окачване е меко и някой като каже - "вози като лодка" и ти си представяш едно хубаво окачване на въздух, което едва ли не те носи по пътя на едни малки облачета. Особено с тия Ситроени на въздушните сфери, които наистина си возят доста комфортно.

Грешно! Целта на регулируемото окачване е да се регулира във височина, а не не да вози меко. Затова и така са го кръстили хората. Идеята му е да балансира колата и да обира всички наклони, така че да не лягате в завоите. Същевременно имате възможността да пеете заедно с Димо Асансьора - "дигам са, свалям са, праа го по цял ден" в зависимост от терена, по който шофирате.

Моята също не мога да кажа, че вози меко. Сигурен съм, че даже е по твърда от всеки един друг РХ на пружини. Не съм се качвал скоро на такъв и не мога да кажа на 100%. Но напоследък изпробвах доста модерни автомобили с регулируемо окачване и всичките си возеха твърдичко, но и стегнато.

Но пък на дълъг път не люля моята! Тя българската магистрала е като булевард в Сан Франциско , така че може и от пътя да е!
Изображение

petro
Мнения: 33
Регистриран: 15 юли 2015
Репутация: 4
Автомобил: RX 300

Окачване и комфорт на пътя при 2008 Lexus RX 350

Мнениеот petro » 19 юни 2018, 08:35

Потвърждавам казаното по-горе.На пружини вози значително по-меко и няма специфичния лек шум от въздушното окачване.

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 374
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 94
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Окачване и комфорт на пътя при 2008 Lexus RX 350

Мнениеот loxs » 19 юни 2018, 08:37

Освен това "меко" и "твърдо" са едни понятия, които, както установих преди време, хората интерпретираме различно и имаме различни неща предвид като говорим за това.

Преди време имаше период в който имах 2 коли - BMW e46 и Audi S6 C4... И сравнявахме с един приятел. Според него BMW-то возеше "твърдо", а Audi-то меко, а според мен обратното (BMW-то вози по-меко). Спорихме така едно известно време и установихме, че имало и понятие "стегнато" (както Tin4ou горе говори за това). До днес, така и не знам какво имат предвид хората като казват "стегнато".

Та, разликите, според обясненията на "разбирачите" и според това дето съм чел са следните:

* Твърдо - значи че колата не се накланя в завой и има по-малък "ефект на махалото". И няма нищо общо с "обирането на дупките". Тоест, може да е твърдо и пак да не се усещат дупките.
* Меко, значи че колата се клатушка насам-натам (най-често нагоре-надолу) при неравности и клатушкането не спира веднага след като неравността "премине" (като махало)

В този смисъл, всяка кола на пружини следва да вози "по-меко" от аналогична такава на въздух, но пък това не означава, че е по-комфортна или че дупките се усещат по-малко. Но не значи и че не е. Комфортът е по-скоро резултат от дизайн, а не толкова от избраната технология (и с двете може да се постигне комфорт).

По-новите коли са по-твърди, защото твърдото е и по-комфортно на гладка настилка - там усещането за комфорт идва предимно от поведението в завой - че колата не се накланя и клатушка докато завиваш. И поради факта, че по-новите луксозни коли се произвеждат предимно за държави с гладка настилка... да, те се усещат като комфортни именно на гладка настилка и вероятно правят компромис с комфорта при неравна настилка. От там, предполагам и "странното" поведение по нашата магистрала, която е всичко, но не и "гладка". Ако имаше "махало" ефект, тези неравности щяха да се обират доста по-добре, както е примерно при RX с пружинно окачване.

stanleybg
Мнения: 107
Регистриран: 27 февруари 2016
Репутация: 12
Автомобил: RX 300 4WD

Окачване и комфорт на пътя при 2008 Lexus RX 350

Мнениеот stanleybg » 19 юни 2018, 14:14

Всичко зависи от окачването.Ланд крузер L200 с въздушно окачване има една от най меките возии на планетата сигурно.Но явно неговите килограми успяват да сгъват възглавниците.Иначе наистина въздушното е по твърдо при RX и то осезаемо.Но чак да сменяш окачването за това е глупост според мен.Ако ти гръмнат възглавниците , да може да се направи конверсия.
Ако се сложат по твърди гуми дали няма да се сгъват възглавниците.


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: a_atanassoff, rjelev1 и 1 гост