Покупка на IS200 - съвет

Ако търсите съвет за покупка на IS200 прегледайте първо тази тема

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 834
Регистриран: 12 април 2012
Репутация: 1
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот Rudy » 13 ное 2012, 17:54

st_krun написа:П.С. Какво значи това "К" което слагате след 7,9, 10 и т.н. когато става въпрос за хиляди? :oops:

Значи кило (гр.- хиляда): Килограм, километър, киловат и т.н.
The kilo prefix is derived from the Greek word χίλιοι (chilioi), meaning "thousand". It was originally adopted by Antoine Lavoisier's group in 1795, and introduced into the metric system in France with its establishment in 1799.


Галоните са имперски (UK), американски "течни" и "сухи":
The gallon (abbreviation "gal"), is a measure of volume that was used in many parts of Western Europe. Historically its value differred depending on locality and commodity. In most localities it has been replaced by the litre, but three variants in current use: the imperial gallon (≈ 4.546 L) which since metrication is used colloquially in the United Kingdom and semi-officially within Canada, the United States (liquid) gallon (≈ 3.79 L), and the lesser used US dry gallon (≈ 4.40 L).
Изображение Изображение

Потребителски аватар
versos
Мнения: 97
Регистриран: 28 септември 2012
Репутация: 1
Автомобил: IS 200
Местоположение: Несебър/ София
Контакти:

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот versos » 13 ное 2012, 23:38

Здравейте,

Като нов собственик на IS200 - от около месец, и аз минах по този път и имам някакви пресни впечатления. И аз огледах доста IS- и в София и всеки един беше абсолютно различен, и като вървеж и като състояние, но като цяло за бюджета до 7500 не намерих нищо добро. В крайна сметка си взех моя от Дупница, намерих го случайно, тъкмо беше внесен от "любимата" ми Италия и още не беше обявен по сайтовете. При първоначалния оглед визуално ОК, вътре доста запазена, външно имаше одраскано, натиснато тук там (повод за пазарлък в цената)нищо фрапантно , видимо нови дискове и предни накладки, джанти в що-годе добро състояние - каквото можеш визуално външно да огледаш ще ти даде някаква информация как е гледана и карана колата. Естествено вътре всичко се проверява дали работи - климатик (духа ли студено и колко студено, духа ли топло и достатъчно ли е топло след като загрее двигателя (това заради проблема с клапите които не работят добре понякога), CD- чейнджъра работи ли и тн. Като запалиш колата гледаш стрелката на оборотите дали трепери и колко оборота държи, в началото трябва да са околко хиляда и нещо, после падат на околко 750 (тази кола ако е изрядна работи като часовник тик-так, тик-так). Като цяло моята сага беше много голяма, ще я разкажа в друга тема тези дни, но съвета ми е: Много, ама много е желателно колата да я вкараш в сервиз за преглед преди да я купиш. Аз нямаше как да го направя, понеже в Дупница незнаех добър/ съвестен сервиз,а София е далечко за кола без номера.(сложни и скъпи схеми за транспорт). След като я купих и я вкарах в ТМ Ауто изкочиха 1001 неща: изтървали амортисьори - всичките 4, преден ляв долен шарнир за смяна, маншони на полуиските за смяна, втулка на заден десен носач- за смяна, задни накладки за смяна (не се виждат при външен оглед), стандартните ремъци, масла, филтри и тн., VVT-i клапата не работеше, почистиха масления датчик и филтърчето ( бяха затлачени с черен "мазут"), след процедурата VVT- заработи.
От тук изводите- Италянска кола, пропуснати са поне 4-5 смени на масло.... Обща сметка за части в Тойота с отстъпките - 5000 лв. Съответно попитах дали мога да си стигна до морето в това състояние и след потвърждение потеглих. По пътя изкочи друг проблем, който няма как да го разбереш с тест драйв - харчене на масло.... ужасно много.... (на Нова Загора ми светна лампата за доливане на масло, отбих - купих масло и долях 600 мл.) Колата препушваше от време на време, не регулярно (после ще разкажа какво се оказа и как реших проблема). При първото палене на колата, ако има човек с теб (приятел), накарай го да гледа дали ще пропуши колата при паленето (бял, син, черен пушек). Ако пуши - накарай го да счупи от цената минимум 300- 400 лв, защото няма да ти излезе по-малко ремонта.

Ако трябва да обобщя:
Колата е невероятна, ако случиш на що-годе поддържана кола, няма да имаш никакви ядове и притеснения- сипваш бензинче караш и си свиркаш.
Не вярвай на това което те убеждават търговците в авто къщите!!!
Ако имаш възможност вкарай колата в сервиз, ако не - огледай външно колкото можеш повече, амортисьорите задължително(не са малко пари), понеже тази кола както излиза - и с 4 изтървали амортисьора си вози сравнително добре...
Приготви си поне 2 хиляди за основните неща - обслужване, дребно ремонтче, данъци такси и тн...

Това е в общи линии, сори за дългия пост.
Желая ти успех с намирането на автомобил, не бързай да се хвърляш на първия срещнат. В България читавите екземпляри (някой са на колеги от форума), за от 9000 нагоре. Ако бюджета ти е до 8 за покупка или изчакай и следи какво излиза на пазара известно време, или пали чергата и към Германия, Австрия или Швейцария за добър автомобил на тези пари.

Ако имаш някакви въпроси питай, с каквото мога ще помогна :)

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3295
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 124
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот Bukmop » 14 ное 2012, 00:05

Кофти ситуация
надявам се не си дал тези пари които си писал на ТМА - ако имаш списък с нужните части го пращай на лио и ще си оправиш колата за 1/2 от цената която си написал....

Потребителски аватар
versos
Мнения: 97
Регистриран: 28 септември 2012
Репутация: 1
Автомобил: IS 200
Местоположение: Несебър/ София
Контакти:

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот versos » 14 ное 2012, 00:24

Вече оправих всичко, писах на Лио, но нямах времето да чакам частите да пристигнат и ги накупих от Евро 07, Тех Ко, Косер и оригинални от Тойота. Като цена - малко повече от половината :)

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1236
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот mtrx » 14 ное 2012, 13:22

Да за 5к евро е така - това са 10 000 хилки в лева :) Точно толкова ми излиза моята до момента.
Остава ми да оправя рейката и евентуално задните втулки ....и гумите.

Колегата обаче търси за 7К ("К са хиляди в случая") което е доста малка цифра според мен.Тоест да не очаква много хубава кола.Амортисьорите не са много скъпи (180лв парчето за предната част) и цените са горе долу като на другите коли.

Друг проблем е че тия коли много не ги има по автокъщите . Доста търговци не смятат марката за продаваема
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
versos
Мнения: 97
Регистриран: 28 септември 2012
Репутация: 1
Автомобил: IS 200
Местоположение: Несебър/ София
Контакти:

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот versos » 14 ное 2012, 19:41

За българският пазар наистина не е като БМВ или VW, за които има части навсякъде. В щатите тази кола се среща през 1 миля. Това което забелязах за 1 месец е, че по специфичните части - гарнитури, семеринги и тн, ги няма алтернативни по Големите магазини за Авто Части тук. В най-добрия случай чакаш доставка известно време. Принципно не е болка за умиране, но ако това ти е единствената кола с която си вършиш работата си е доста ковти момент. Моята седя 1 седмица в сервиза, за да чакам от Тойота да ми доставят частите. Уж беше за 3 дни, после се оказа че ги нямало в регионалния склад, поръчали ги от другия някъде из Европа и така една седмица.

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3244
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 116
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот Tin4ou » 15 ное 2012, 11:29

5K или 10к идва според мен от компютрите. Там 1024 байта се съкращават като 1к. Така и тук с хилядите.

Изобщо не съм съгласен, че по добре е да купиш нов внос от колкото нашенска. Както някой са разбрали като чета по горе, а и всеизвестен факт си е, че навън колите се карат до тогава когато ремонта започне да излиза по скъп от самия автомобил. В Италия 4 амортисьора,някое друго шарнирче и ремъци + ролки излизат колкото струва самата кола. Жабара много добре знае, че дори да има парите никога няма да ги затвори в 10 годишен автомобил. Като прибавим и няколко пропуснати обслужвания и колата става пълен кенеф.
Тука и да сме мундари поне си поддържаме колитемалко от малко било то и с евтини части.

Казвал съм го 1000 пъти, всичко е на късмет, просто трябва да се гледат много автомобили и да се чака. Иначе в такива филми може да се влене, че ще даваш пари някой да те отърве от лайното което са ти набутали ...

П.П. За втулките не мисля, че се води хронично заболяване, просто всички караме 7-10 годишни коли и е нормално да почне човек да сменя нещо по окачването.
Изображение

ANikolov
Мнения: 22
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 0
Автомобил: IS 200

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот ANikolov » 15 ное 2012, 13:21

Благодаря на всички, които се включиха по темата, а и не само :)
Никога не съм я карал, но някак си усещам, че това е моят автомобил! Ще съм благодарен, ако някой от тук чуе за запазен модел и в добро състояние до около 8К/8000лв. ("K stands for Kilo which is a measurement of one thousand. For example, a kilogram is 1000grams, a kilometer is 1000meters...etc..") Но нека не наводняваме допълнително темата, която е свързана с евентуалното ми бъдеще членство на форума Лексус с модел IS200.
П.С. Има ли някой от Варна, който е склонен да ме повози едно кръгче да видя за какво става въпрос ? :)

Потребителски аватар
CityNight
Мнения: 368
Регистриран: 05 май 2012
Репутация: 0
Автомобил: RX 400h 4WD

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот CityNight » 19 ное 2012, 16:04

Тая сивата в Монтана не се ли продава още? Аз лично като минах от там преди време я и погледнах никакъв кусур не можах да и намеря...

ANikolov
Мнения: 22
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 0
Автомобил: IS 200

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот ANikolov » 04 дек 2012, 21:46

Пак да попитам, някой гледал ли е тази: http://www.cars.bg/u829593 ?

Потребителски аватар
Murry
Майна
Мнения: 1284
Регистриран: 10 ноември 2009
Репутация: 11
Автомобил: IS 250

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот Murry » 04 дек 2012, 21:57

Да, с един нов съфорумник, който скоро би трябвало да се появи и представи ходихме да я гледаме тази събота и аз лично не бях очарован от колата.
Изображение - пенсионерски разход

ANikolov
Мнения: 22
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 0
Автомобил: IS 200

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот ANikolov » 05 яну 2013, 14:52

Благодаря на колегата jev от Варна, който ме повози и ми даде покарам неговата кола, останах много приятно впечатлен от модела и много ми допадна комфортът в колата! :)
В тази връзка, някой гледал оглеждал ли е този лекс: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=1o1ws2

Потребителски аватар
CityNight
Мнения: 368
Регистриран: 05 май 2012
Репутация: 0
Автомобил: RX 400h 4WD

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот CityNight » 21 яну 2013, 17:04

Моя съвет- отиваш на оглед със същата кола (вече имаш познат с нея), караш ги еднакво и сравняваш. Интериора е запазен на тази, въпреки, че алкантрата е мръсна. Някой се е престарал със силикона в купето, но на външен вид нищо забележително, освен че фаровете са много зле. Най-вече следи ниските обороти и окачването. Ако можеш да си я качиш на крик виж втулките на задните носачи (това са ти едни 300-400 лева), и най-вече отпред да е стегнато, че там положението с парите е страшно.
Също така течове на масло по блока не трябва да има НИКАКВИ освен някоя капка по гарнитурите.
Гледам, че колата е в София, така че тук доста хора можем да ти помогнем с огледа.

pepur
Мнения: 2012
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 93
Автомобил: RX 400h 4WD

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот pepur » 21 яну 2013, 19:01

CityNight написа:Моя съвет- отиваш на оглед със същата кола (вече имаш познат с нея), караш ги еднакво и сравняваш. Интериора е запазен на тази, въпреки, че алкантрата е мръсна. Някой се е престарал със силикона в купето, но на външен вид нищо забележително, освен че фаровете са много зле. Най-вече следи ниските обороти и окачването. Ако можеш да си я качиш на крик виж втулките на задните носачи (това са ти едни 300-400 лева), и най-вече отпред да е стегнато, че там положението с парите е страшно.
Също така течове на масло по блока не трябва да има НИКАКВИ освен някоя капка по гарнитурите.
Гледам, че колата е в София, така че тук доста хора можем да ти помогнем с огледа.

Възможно е да има омасляване,най-често се забелязва над изпускателните колектори,и причината е гарнитурата на капака на мотора.Това не е фатално,гарнитурата е евтина.На моя Лекс го имаше това още когато го купувах,тогава на 180к км,беше минимално.Забелязвал съм го и на др. ис200.Явно с годините се изпича гарнитурката и изпуска по малко.

Потребителски аватар
Mind_Control
Мнения: 627
Регистриран: 17 юли 2010
Репутация: 0
Автомобил: IS 200
Местоположение: София

Re: Покупка на IS200 - съвет

Мнениеот Mind_Control » 30 яну 2013, 16:12

mtrx написа:
DFGeneer написа:Спортните пакети са 2 (поне в Швейцария), така че това че има алуминиеви педали и двуцветен волан не гарантира наличие на LSD.

Колега mtrx, много апокалиптично звучиш. Аз имам IS200 и IS300 като и двата нямат никакви проблеми по окачването (втулки, носачи и т.н.)

До колкото знам ти не живееш в БГ или поне не караш в БГ . Тук IS200 е като голф двойка.Всеки селянин чул за IS200 си я взима и я ръчка като пернишко ферари.

Аз също исках да си взема IS300 но ми се стори голям разхода и отделно няма такива в нашата страна.
IS200 е много хубав автомобил но трябва да се поддържа.Повечето не пипват колата и тя се разбива.Преди да купя моя лексус съм се нагледал на бракми



Извинявай, ама ИС200-ката ми е най- безпроблемната кола до сега. И от както съм я взел нищо не съм пипал по нея освен консумативи и въпреки това освен козметични забележки по боята не можеш да се хванеш за абсолютно нищо друго, а не е като да я жаля прекалено.
Освен това ако ти харчи 18, значи си взел най- големия таралясник на пазара. Моята повече от 13 градско никога не ми е давала, а нормалното ми е 11.5
Lexus IS200
Peugeot 206 CC 1.6


Върни се в “Съвети и въпроси при покупка”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост