IS200 за ежедневна кола

Ако търсите съвет за покупка на IS200 прегледайте първо тази тема

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
mvalkov
Мнения: 100
Регистриран: 09 април 2015
Репутация: 4
Автомобил: IS 200
Местоположение: София / Стара Загора

IS200 за ежедневна кола

Мнениеот mvalkov » 09 апр 2015, 01:14

Здравейте, предстой ми смяна на автомобила и съм се насочил към първата генерация на въпросния модел. Пойзчетох повечето теми из форума и като цяло до колкото мога да обобщя, модела е сравнително здрав, като най-слабо място му се явява окачването (амортисьори, тампони).
Както съм написал смятам да използвам автомобила за ежедневно шофиране в София и възнамерявам да му сложа газ. От изчетеното, разбирам, че понася такива неща, просто да се сложни качествена уредба, от добър сервиз.
Знам, че темата ми покрива доста голяма част от изписаното до сега, но забелязах, че повечето постове са от преди няколко години, та идеята ми е, колегите каращи такива автомобили като ежедневки да споделят мнение, става ли колата за това, имам предвид стандартните неща които ще трябва да понася всеки ден като дупки, висене по задръствания, катерене по разни високи места и т.н. Примерно ако след закупуване на колата си сменя гореспоменатите части, дали ще мога няколко години да си карам колата без чести посещения по сервизи, или трябва да се насоча към по-нисък клас автомобил.

Благодаря предварително за отговорите, надявам се поста ми да не бъде счетен за досаден и повтарящ се. :)

sokolchev
Мнения: 2598
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 35
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот sokolchev » 09 апр 2015, 09:44

бъдещи колега евентуално,прочети постовете на последните им страници,там са от тази година ;) относно окачаването не знам кой те е излъгал,ама по здраво от на лексъс не съм срещал по нашите географски ширини,тука повечето сме с по една лична кола която в случая се пада да е ежедневна,планинска и каквато ти потрябва такава да е,е има единични бройки които си имат и джип лексъс :) но кой как се уреди :) бих казал че колата е не сравнително здрава а по скоро е сравнително рядко да се развали и то заради не добрата поддръжка от страна на собственика.за газта моето мнение ще го забележиш,така че аз няма да ти пиша,а тези които я имат ще ти кажат да препрочетеш отново темата за газ ;)

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3295
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 124
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот Bukmop » 09 апр 2015, 10:14

За 280 000 км в София и страната имам сменени два пъти задни втулки за по 120 лв на смяна. Имам за смяна и една горна хор. щанга заместителя е 65 лв. оригиналната на тойота е 69 лв. Ако това са детски болести то немските и италианските коли имат бебешки и ембрионални.

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1236
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот mtrx » 09 апр 2015, 10:28

Ще обобщя
1.За градска кола става но малко повече харчи :D . Ако ще е на газ ще ти е доста евтино
2.За 3-те години в която я карам съм сменил
-Няколко шарнира изкривени от дупки и удари. (два на брой) . Първият път удар в шахта, вторият път удар отдясно на светофар от кола.
-Амортисьорите които бяха за смяна -Първо предни , после задни или обратното
-Един носач който беше износен и дотрошен в дупка - Така го взех и го досчупих в шахтата :)
-Един тампон на носач - Носача с който взех колата общо взето
-След като почна пак да скърца нещо от дупка реших да сменя и двата носача с оригинални и да не се занимавам повече. От тогава никакъв проблем. Това със смяната на тампоните според мен не работи.
-Една ABS помпа която се оказа че работи. - Ако някой търси помпа за ABS-а нека свирне :)
-Две крушки отпред - Сменени защото исках Osram Nightbraker Ulimited
-Няколко гуми спукани в дупки - Общо три на брой . Две от дрифт и дупка и една от дупка до вкъщи.
-Една крушка на стоп отзад - Лесно се сменя ако знаеш че се свалят два винта :) Трудно се намира крушката защото е безцокълна а българският търгаш не е виждал такива. Поне във всичките бензиностанции няма
-Топката за скоростният лост
-Свещи - 6 броя :)

3.Какви проблеми имам :
-Отвреме на време има леко скърцане от седалката . Ще полудея :)
-Два тампона отзад на задният мост които трябваше да ги сменя преди 3 години но така и не го направих
-Уж капещата рейка която не съм я барнал откакто съм взел колата и нямам и намерение. Нито масло заминава нито нищо.
-Счупен подкалник който ме мързи да сменя.

4.Какви проблеми оправих :
-Сериозен невървеж след запушен рейл на горивната система и инжекторите. Ходих на 4 места и никой не го разреши като си казваше че си измислям. След като исках да я обслужат както аз искам (с почистване) проблема се оправи.
-Разменени тръбички на ABS-а

Като човек който кара предимно градско колата е безотказна.
Като човек който ходи на планина с колата съм закъсвал само един път в непочистен черен път до хотел към пампорово. Тук ти препоръчвам да си сложиш едни вериги за да не се занимаваш с глупости когато дойде момента.
Ако сменяш гумите редовно зимата си като багер.
Задницата е една идея по-лека но много лесно се връща в нормално положение. Тук има известна доза забавление , но като цяло си поднася . Както всяка кола със задно зимата ще трябва да дръпнеш малко газта.

Ако ти сложат газовата като хората проблем не би трябвало да имаш. Аз си карам само на бензин и проблем нямам.

Теми има адски много започнати от преди години , но попълвани с времето. На мен ми бяха полезни като търсех автомобила , но не много. Реално във форумите всеки си хвали автомобила и не пише какви недостатъци има.

За мен колата има няколко недостатъка :
-Бе като че ли за 15/100 ми се щеше да не са само 150 коня под капака и да набира не за 10сек а за 7 :)
-Щеше ми се да е малко по-стабилна с висока скорост.
-CD Changer-a - Бутоните за Seek се изтъркват супер лесно.
-Тая скапана седалка която скърца ми скъсва нервите!
-Като човек 195см ми е тамън. Зад мен обаче трябва да седне малък човек. Ако до мен седне същият размер е потребител колата става автоматично двуместна :D
-Щеше ми се с над 140 да е по-безшумна и двигателя да не се чува. Все пак за кола 1997-ма си е супер
-Ако пътувате 4 човека ще трябва да натъпчеш добре багажа защото не е най-големият на света.
-Паркираш така че да не ти удрят и надират колата. За мен това е най-големият проблем

Еквивалента на IS200 е BMW 3 което за мен е пълен ШИТ. Направо се радвам с избора си и не бих се разделил лесно с колата си. Моята приятелка също е хвърлила око на колата и като гледам почти я е приватизирала :D
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 656
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 74
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот ivalin4o » 09 апр 2015, 11:15

Здравей.
Не зная какво очакваш да прочетеш в постовете на темата си, със сигурност няма да е отрицателно мнение. Тук сме хора които харесват марката. То е като да питаш за БМВ във форума им. Всяка кола в Български условия на експлоатация (имам предвид състоянието на пътна настилка) ще даде дефект в окачването (някои по-рано други по-късно). Имам RX400h за ежедневни нужди. За сега нямам никакви забележки относно поведение, разход, и цени на консумативи (които се оказаха по-малко от аналогичните модели в този клас на другите марки)!
mtrx написа:-Тая скапана седалка която скърца ми скъсва нервите!

Явно си е проблем на марката! И моята се обажда от време на време (Предимно когато почна супер гигантският слалом с невъзможни виражи из козлодуйските улици). Мислех, че килограмите ми са причината (около ±100кг.). А може да е заради шума (т.е. липсата му) в купето!?!
Изображение
Изображение

Rendosa
Мнения: 279
Регистриран: 12 декемрви 2010
Репутация: 5
Автомобил: IS 200
Местоположение: Варна

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот Rendosa » 09 апр 2015, 11:45

От 3 години не съм влизал в сервиз освен за смяна на масло.Колата се кара ежедневно,чак сега ми се налага да сменя шарнир и втулки на предни носачи защото се нацепих в огромна дупка и стана балон на гумата и джантата беше за изправяне.Частите са по-евтини от на бмв и мерц.Единствено мога да те посъветвам да е с 16-ки джанти,щото тея 17-ки на 45 не са за наще пътища.

Потребителски аватар
The Machine
Мнения: 242
Регистриран: 05 януари 2014
Репутация: 6
Автомобил: IS 200

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот The Machine » 09 апр 2015, 12:24

Здрава,приятна и красива кола.Има си някои дребни косурчета,но се преживяват.Тия 155 кончета започват да се усещат от средни към високи обороти,в ниските е спокойна и много тиха.Градско гори 11-15/100,зависи.Обслужваш я както си му е реда и ще останеш доволен.Макар,че е със задно се справя много добре в зимни условия,въпреки леката задница.Просто ти трябват хубави гуми(има си и SNOW режим,който много помага),а ако има и LSD ще останеш впечатлен как върви на сняг(говоря за проходимост),но внимавай в завоите и заледеното с LSD-то,защото е непредсказуемо дори на правото,пък ако е и на баир...

Като цяло,лично аз съм ЗА с двете ръце.

sokolchev
Мнения: 2598
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 35
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот sokolchev » 09 апр 2015, 12:36

Rendosa написа:От 3 години не съм влизал в сервиз освен за смяна на масло.Колата се кара ежедневно,чак сега ми се налага да сменя шарнир и втулки на предни носачи защото се нацепих в огромна дупка и стана балон на гумата и джантата беше за изправяне.Частите са по-евтини от на бмв и мерц.Единствено мога да те посъветвам да е с 16-ки джанти,щото тея 17-ки на 45 не са за наще пътища.

За гумите не съм многи съгласен,до преди да ми гепат 18-ките не съм правил нито веднъж гума за една година с тях,а сега с по малките 17-ки на две седмици заминава гума,дали балон или цялостно все тая

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1236
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот mtrx » 09 апр 2015, 12:58

sokolchev написа:
Rendosa написа:От 3 години не съм влизал в сервиз освен за смяна на масло.Колата се кара ежедневно,чак сега ми се налага да сменя шарнир и втулки на предни носачи защото се нацепих в огромна дупка и стана балон на гумата и джантата беше за изправяне.Частите са по-евтини от на бмв и мерц.Единствено мога да те посъветвам да е с 16-ки джанти,щото тея 17-ки на 45 не са за наще пътища.

За гумите не съм многи съгласен,до преди да ми гепат 18-ките не съм правил нито веднъж гума за една година с тях,а сега с по малките 17-ки на две седмици заминава гума,дали балон или цялостно все тая

Аз също не съм съгласен за размера гуми. 17-ките са си супер и не а кой знае колко по-скъпи от 16-ките. Тя и така колата не е с твърда возия , на 16-и ще е като лодка.

Пък гума можеш да спукаш на всичко. Въпреки че съм записал няколко броя повечето са били супер стари.
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
mvalkov
Мнения: 100
Регистриран: 09 април 2015
Репутация: 4
Автомобил: IS 200
Местоположение: София / Стара Загора

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот mvalkov » 09 апр 2015, 23:29

Благодаря на всички за отговорите, доста ми помогнаха и със сигурност потвърдиха интереса ми към колата.
Общо взето до колкото четох и другите теми, гледам внимателно какво да избера и като харесам нещо, го карам в Тойота да я огледат, мотор, окачване, електроника и там каквото имат да гледат и така.
Да се сещате за нещо по-специфично на което да наблегна при огледите, което не се забелязва лесно, а би било сериозен проблем?

sokolchev
Мнения: 2598
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 35
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот sokolchev » 10 апр 2015, 11:03

По принцип аз не обичам да виждам лъснати двигатели на кола за продажба,това си е чисто прикритие на теч по него,така че ако е измит направо питай къде тече за да си го оправиш проблема на време без излишни изненади

Потребителски аватар
mvalkov
Мнения: 100
Регистриран: 09 април 2015
Репутация: 4
Автомобил: IS 200
Местоположение: София / Стара Загора

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот mvalkov » 10 апр 2015, 12:10

Да да, и аз съм предубеден към прекалено лъснати екземпляри и измити двигатели. Като цяло мисля да се насоча първо към частните лица ии авто къщите са ми последен вариант.

Мисълта ми беше за някакви специфични неща за самия модел, които са трудно забележими.

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 656
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 74
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот ivalin4o » 10 апр 2015, 15:34

mvalkov написа:Да се сещате за нещо по-специфично на което да наблегна при огледите, което не се забелязва лесно, а би било сериозен проблем?
mvalkov написа:Мисълта ми беше за някакви специфични неща за самия модел, които са трудно забележими.

...и си представям картинката " ...и всички се споглеждат, донякъде неразбиращи въпроса, донякъде опитващи се да се сетят има ли такова нещо и някой срещал ли го е!" :mrgreen:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
The Machine
Мнения: 242
Регистриран: 05 януари 2014
Репутация: 6
Автомобил: IS 200

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот The Machine » 10 апр 2015, 23:11

ivalin4o написа:...и си представям картинката " ...и всички се споглеждат, донякъде неразбиращи въпроса, донякъде опитващи се да се сетят има ли такова нещо и някой срещал ли го е!" :mrgreen:



Хахахахахахахаахахахахахх :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Потребителски аватар
ivalin4o
Мнения: 656
Регистриран: 09 август 2014
Репутация: 74
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Re: IS200 за ежедневна кола

Мнениеот ivalin4o » 11 апр 2015, 01:44

Нищо лично с последният ми коментар. Просто търсиш кола на старо!
Ако искаш да нямаш проблеми (качваш се палиш, гасиш и си тръгваш пеш) отиваш в който и да е шоурум, даже с гаранция!
Автомобил втора ръка, от дилър.....си е като руска рулетка с пълен револвер.....Въпроса е колко си заделил за после? Винаги има скрит проблем....и винаги различен, независимо дали е Lexus, "мачка", "борче" или "прашки"!
От собственик.....пак има проблем, може още да е в зародиш, но задължително ще се покаже (пък и можеш повече да се пазариш, не е като с обигран дилър).
Изображение
Изображение


Върни се в “Съвети и въпроси при покупка”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост