IS200, съвет за избор и въпроси за оглед

Ако търсите съвет за покупка на IS200 прегледайте първо тази тема

Модератор: Lexus

tsvyatkoff
Мнения: 1
Регистриран: 09 ноември 2017
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

IS200, съвет за избор и въпроси за оглед

Мнениеот tsvyatkoff » 11 дек 2017, 12:49

Мислих да го постна това в спам-темата, тъй като много от въпросите ми са тривиални и са отговорени на едно или друго място. Но понеже поста стана много дълъг е тук.

Като цяло съм се ориентирал към покупка на IS200 на старо, което ще е може би идващото лято (тъй като тогава се връщам в България). Та търся си автомобил, който ще бъде каран предимно градско в София, но също и с редовни разходки назад-напред през уикендите, както и дълги магистрални карания няколко пъти в седмицата, та изискванията ми бяха за "малък седан/хеч", който да е удобен за каране из града и да не излизам с него като гипсиран след 2-3 часа извънградско.

Двата основни автомобила между които се колебая са лексуса и мазда 6 (2002-2005) като гледаме бензин+газ (знам мненията на някои от форума за газта, но след като изчетох и двете теми от по 20 стр., разбрах че освен, че заминават бобини от време на време, при качествен монтаж няма проблем).

Та въпросния модел мазда ми е познат автомобил - в семейството имаше 2 такива и баща ми сега кара последната генерация. Покарал съм и дизела 2.0 120кс и бензин 2.0 141 коня. Бензиновия модел ми се стори що-годе динамичен, но по-слабичък на доускрения (80-120км/ч), освен ако не сме в 4-5к оборота. Чета, че и на лексуса мотора е същия като поведение, развърта се във високите обороти. Хората които карате такива, бихте ли казали, че се изпреварва спокойно без да е нужно да се ръчка по скоростите постоянно? В този ред на мисли, автоматика дали не е по-удобно решение, бързо ли връща предавки или се "замисля" секунда-две, колкото да ми развали изпреварването? Гледам, че е 4-степенен, а ръчната кутия със 6 скорости, но май особено значение няма, на последна предавка са на г/д едни и същи обороти на около 120-140.

Относно газта, четох че маркучетата трябвало да са максимално къси, за да няма прекъсвания във високите обороти. Четох, че се навирали под въздушния филтър и самия той стоял леко навдигнат. Това означава ли, че не трябва да се виждат на пръв поглед като се отвори капака? Примерно тук да разбирам ли, че не е направена правилно?
Capture.PNG

Също, ако намеря такъв екземпляр и всичко друго му е наред, ако я закарам на газаджия лесно ли би ги преместил и отстранил проблема?
На един конкретен екземпляр на газ ми направи впечатление, че свети лампата на чека. Така ли е при всички газифицирани лексуси или говори за някакъв проблем?

И последното, което ме вълнува е задното предаване. Не съм карал задно досега, гледам че спортните модели (и пак само някои версии от тях) идват с шпер-диференциали, ама то обяви за такива няма. Тука из форума срещнах малко противоречащи мнения, от някои казващи, че е задължителен, ако се ходи по планини зимни време, до други казващи, че общо взето е по-добре само, ако си дрифтър. Имайки предвид, че не я купувам за дрифт, а ежедневна кола не съм много сигурен доколко голям е фактора на ЛСД диференциал в избора (доколкото разбрах, не е проблем да се смени впоследствие, само ценово не знам г/д колко излиза операцията). С отворен диференциал и хубави гуми зимно време как се държи на сняг? При разумно каране може ли да се шофира по нашите пътища? Конкретно на киша ми е интересно как е положението, че като знам как чистят в градски условия...

Четох, че имали и някаква болежка на накрайници на задното окачване и се сменяли целите шарнири, тъй като не се продават отделно. Това как мога да го диагностицирам като ходя да гледам коли? И колко струва ремонта му г/д (да знам колко да се пазаря, евентуално)?

Общо взето, колата много ме изкефи, от малък съм и фен и бях приятно изненадан като видях, че ми е в бюджета (5-6к лева за колата само). Изчетох кажи-речи целия форум и много и се навих като видях, че са здрави и безпроблемни модели (и стават на газ :D). Като цяло съм се насочил към японски автомобил, тъй като дизайна им е на светлинни години от немските коли от тези години и ми харесват в пъти повече. Маздата ми харесва малко повече отвътре, но пък външния дизайн и задното предаване ме дърпат силно към лекса и ми се иска да пробвам нещо ново, че ако пак е мазда ще е 3-тата такава, която съм карал.

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1236
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

IS200, съвет за избор и въпроси за оглед

Мнениеот mtrx » 11 дек 2017, 18:23

Брат ми има Мазда 3 в тия години и е цялата изгнила. Като цяло е с 1.6 двигател и е точно толкова "пъргава" колкото и лекса.
Като динамика от лекса не очаквай каквото и да е. За изпреварване става без да се напъваш кой знае колко.

Относно газта - Не е нормално да ти свети чека . Като цяло са стари автомобили но за щастие изключително здрави.

Относно LSD-то. Хубаво е да го имаш зимата защото поне не ти превърта едното колело. Имайки в предвид че 4 години го карах по планините и закъсах два пъти смятам че доста добре се справя(без LSD). Задницата е доста лека и податлива на поднасяне в зимни условия.

Като цяло няма да ти е проблем да се научиш да караш със задното , като не мога а кажа че има някаква специфика. Газ и това е .

На твое място бих търсил кола в добро състояние и добър газаджия .
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"

Потребителски аватар
holyman
Мнения: 144
Регистриран: 03 юли 2016
Репутация: 119
Автомобил: IS 200 Kompressor
Местоположение: София
Контакти:

IS200, съвет за избор и въпроси за оглед

Мнениеот holyman » 16 дек 2017, 16:00

Нека да си кажа и аз мнението:
При Маздите от тези години газта се държи изключително лошо, така че не бих се пробвал дори. Лексуса е значително по-податлив на газифициране.

IS200 е особено приятен за каране в градски условия, не толкова заради размера си, колкото заради това, че е задно предаване и предните колела завиват много. Правил съм директно сравнение между него и Mitsubishi Colt (който е с 50см по-къс) и лексуса се завираше на по-трудни места. Няма място за сравнение с предно предаване.

Откъм динамика - не очаквай кой знае какво, това е кола с над 9 секунди до 100 км/ч, но над 4500 оборота се съживява леко. Късите предавки помагат доста, разликата между 5 и 6та наистина е почти нулева (това може да се корегира, но е тема на друг разговор). Като цяло спокойно стои на пътя и със 180-190.

По окачването всичко е доста здраво. Втулките отзад са проблематични до толкова до колкото оригиналните си заминават след 200-250 хиляди км и всички на пазара са гнусни ментаци (Тойота продават само целия шенкел, което е несериозно). За щастие разработихме полиуретанов заместител за добри пари, който ще е вечен. Но това е само, ако имаш проблем с потропване и поскърцване отзад. Останалата част на окачването е много здрава и дори да има драма с някой шарнир, те се сменят отделно без целия носач, така че няма драми.

Обслужването е много лесно, ангренажа и водната помпа се сменят за 2 часа (предимствата на надлъжния мотор). Автоматичните скорости са много кофти и нямат нищо общо с автоматика при IS300. Така че не бих се спрял на автоматик при никакви обстоятелства (мудни, без ръчен контрол, допълнително затормозяващи двигателя). Ръчните скорости все още са известни като едни от най-добре включващите в индустрията. Кутията е Aisin AZ6, която се слага на Mazda MX-5 (известна с добрите си скорости), Mazda RX8, Nissan Silvia S15, Toyota GT86/Subaru BRZ и в модифициран вариант при Honda S2000.

Потенциален проблем на колата е демпферния маховик (особено с напредване на годините), като нов не искаш да знаеш колко струва. В България произвеждаме висок клас твърда версия на по-малко от половин цена спрямо демпферната - вечна и с доста по-добри характеристики. Защо Тойота са сложили демпферен маховик И демпферен съединител на тази кола остава загадка. Може би са се целили всичко да е уникално меко и гладко, но опитно е установено, че с твърд маховик не е по-малко рафинирано усещането, така че кой знае...

Съединителя на Aisin, който се слага оригинално, може да се намери на доста добри пари, така че и тук цената е напълно ОК и всякакви легенди за скъпи части са необосновани.

Предните спирачки страдат от запичащи и/или разбити водачи, като това се прави. Като цяло спирачките са доста адекватни и няма проблем със спирането на колата (оригиналните дискове отпред са 295 мм).

Интериорът може да бъде много различен, в зависимост от модификацията - има платнен салон, има частично кожа + алкантара, има и напълно кожен. Предните седалки може да са механични, може да са и електрически с подгрев (подгрева е не само на гърба ами и на.. хм, в долната част). По-ранните версии имат ел опция само за шофьорската седалка, като пътническата е механична, дори при кожа+алкантара модификацията. При комби варианта има версия на пътническата седалка, която се сгъва върху себе си и става на масичка - доста приятна екстра. Някои по-нови модификации имат подлакътник, като от морга понякога може да се намери и да се монтира на автомобил без (изключително приятна екстра, колкото и да не изглежда такава). Цени от 100 до 250 лв. са реалистични за кожен подлакътник. Спорт версиите идват с алуминиеви орнаменти на праговете и алуминиеви педали.

Има 2 основни версии на фабричната музика - с 6 и 8 говорителя, като тази с 8 звучи значително по-добре (и има усилвател зад жабката). Познава се най-лесно по наличието на въпросния усилвател зад жабката вдясно и по надписа Lexus върху капаците на задните колони при седан версията (за комби нямам идея).

За газ - двигателя понася газта добре, стига да е монтирана горе-долу читаво и с къси маркучи за инжекторите. Най-добре е да се ползват единични инжектори, а не тип рейка, с 3-4 см маркучета. Всичко си застава под кутията на филтъра и не надига нищо. Много трудно се настройва газта, така че на бензин и газ да работи еднакво добре колата, но не е невъзможно. Аз лично нямам нервите и на газ настройката ми е почти нулева, колата работи прекрасно на газ и малко богатичко на бензин, особено докато е студена. Но това е личен мой избор поради ред причини. Реално може да се настрои работата на газ да се припокрива с тази на бензин, стига газаджията да знае какво прави - компютъра на бензин се самообучава много бързо и се адаптира към горивото, на което се кара. Така независимо от настройката на газта, ако се кара на газ, колата би трябвало да работи перфектно на газ. На бензин може да е бедна, може да е богата, но отново - компютъра се адаптира и поне до 80% подаване на газ с педала би трябвало да си прави корекциите в реално време (до 80% дросел компютъра работи в closed loop и се адаптира според показанията на предните ламбда сонди). Ако предните ламбда сонди не работят, коректната работа на газ е 99% невъзможна, освен ако газаджията не е магьосник. Обикновена газ (вакуумна) на този двигател може да се сложи за 5 километра, след което няма да има смукателен колектор.
Мястото за газова бутилка е доста щедро - аз имам 60 литрова тороидална на мястото на резервната гума, без да се повдига пода на багажника. Чудно е. На комбито май е още по-добре.
Като примерна система на газ, която мога да се подпиша, че работи без грижи: газов компютър Agis i6 OBD, инжектори Apis Solo, изпарител KME Gold Turbo, долнопробна турска сонда в тороидалната бутилка, 8мм термопластична тръба до изпарителя, клапан OMB, 2 филтъра за ниско налягане, разделени между 2х3 разклонения към 6те инжектора. Компютъра не е вързан към OBD, чете информацията за оборотите от бензиновите инжектори (т.е. не е вързан към бобина). Нула ядове дори при двигател с компресор на доста прилично налягане и доста зверско каране.

Разходът на гориво е плачевен, но това е една от причините тези коли да се продават на тези пари. Другата причина е това, че не са особено бързи (по никой стандарт). Разходът се поправя като се сложи газ (но 15/100 градско в София е абсолютно нормално) а за бързината също има решение, но това е само за запалени фенове :)

Като цяло IS200 разполага с епично шаси, по-добро дори от Toyota Supra, предлага страхотна динамика в завоите, възможност за доста забавление през зимата (особено с LSD, който е около 500 лв. втора употреба), удобен интериор, изключителна надеждност и доста приятна визия на убийствени за класа си пари. Това е с цената на малко по-висок разход на гориво и не дотам добра мощност. Както казах, разходът на гориво се корегира с газ (като разход на пари), а мощността при желание лесно се повишава с добавяне на компресор (напоследък доста популярна опция).


Върни се в “Съвети и въпроси при покупка”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост