Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

drukman
Мнения: 78
Регистриран: 04 май 2017
Репутация: 23
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: до Пловдив
Контакти:

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот drukman » 10 мар 2018, 18:36

На мен ми писна да се занимавам с това дето не ми е работа и го дадох хард. Днес ми пристигнаха.
IMG_1126[1].jpg
Никога не е късно да станеш за резил. O888 557Ч7Ч Вальо.
Фаровете за мъгла са най-лесния начин за преброяване на комплексарите.

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3245
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 90
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот Bukmop » 10 мар 2018, 21:36

Браво, нека тази снимка да е поучителна за тези, които четат темата занапред

pegasoto
Мнения: 3
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 4
Автомобил: Друга марка

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот pegasoto » 10 мар 2018, 21:37

Привет,
Не карам Lexus, а Toyota LandCruiser V8 UZJ100. Вече е на 320 000км, 280 000 от които на газ. При мен е през последните ~100K км.
Борил съм се с въпросния проблем около година. В началото, когато ми светна за пръв път въпросната грешка, заподозрях настройките на газовата, Принс. В последствие се оказа запецнала дюза Keihin, която си пускаше доста повече гориво. Беше малка мъка докато я хвана. Смених цялата газова - изхвърляне на всичко от старата и изцяло нов монтаж на нова, висок клас газова уредба. Грешката продължи да я има! Заподозрените бяха или ламбда сондата след катализатора, или самия катализатор. Оказа се, катализатор. Премахнах катализаторите и ги замених с резонаторни гърнета. Оттук трябваше да се боря с емулацията на вторите ламбда сонди. Въпреки, че майстори ме убеждаваха, че с втулки и изнасяне на вторите ламбда сонди нагоре, ще се реши проблема, с ръка на сърцето мога да се закълна, че този вариант при TOYOTA (предполагам при Lexus е същото) не работи. Пробвахме много пъти с различни размери втулки и грешката си оставаше. Потвърждава се и от руските форуми. Единственото решение за TOYOTA е електронен емулатор. По руските форуми има доста схеми.
Към колегата drukman, въпреки че вече е късно... Аз бих разменил местата на двете задни ламбда сонди. Ако грешката остане на същата глава, с доста голяма вероятност може да се твърди, че е заминал катализатора, а не ламбда сондата. Ако е това, вариантите са два: нов катализатор или човек, който да направи читав емулатор, след задължително премахване на проблемния катализатор/и. Ако сега трябва отново да взема решение, как да реша проблема си, бих заложил на нови катализатори. За стотицата двата бяха нещо от сорта на 1500лв, оригинални, през алтернативните канали. Не си заслужава, времето, разправиите и неясния резултат, ако човека (който се заеме да решава проблема) не знае какво прави и няма опит с TOYOTA. Бих препоръчал майстора, който ми направи емулатора, но за съжаление той емигрира. След неговата интервенция, вече около 30К км, нямам никакви индикации на въпросната грешка.
И последно от мен по отношение на митовете за несъвместимостта на VVTI двигателите на TOYOTA с газта. Абсолютни митове! На 300К км направих второто голямо обслужване на двигателя, както е според сервизните интервали. Вхключва смяна на ангренаж, проверка на клапани и т.н. Двигателят ми беше работил на газ 260К км. Според въпросните митове, отдавна всички клапани трябваше да са си заминали прегорели, вкопани в леглата и т.н. При проверката се оказа, че 32 броя клапани са в абсолютните норми, според предписанията на TOYOTA. Мнението на човека, извършил обслужването беше: "Не мога да повярвам, че двигател на 300К км е в такова състояние!". За да няма проблеми с газта, единственото изискване е настройката на газовата уредба да е безкомпромисна!
Ако мога да помогна на някой със съвети - на драго сърце!

Поздрави,
Иво

drukman
Мнения: 78
Регистриран: 04 май 2017
Репутация: 23
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: до Пловдив
Контакти:

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот drukman » 10 мар 2018, 22:25

Полезна информация, но за съжаление аз нямам ЛК.
На Лекса двете задни сонди са различни. Предполагам, само кабелите и куплунгите. За да ги разменя, трябва да се реже, запоява и пр. българизми.
С нови е по-лесно и по-сигурно, а като крайна цена може и по-евтино да легне.
Никога не е късно да станеш за резил. O888 557Ч7Ч Вальо.
Фаровете за мъгла са най-лесния начин за преброяване на комплексарите.

Потребителски аватар
ckron
Мнения: 34
Регистриран: 28 януари 2012
Репутация: 7
Автомобил: IS 250
Местоположение: Варна

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот ckron » 11 мар 2018, 10:53

drukman написа:На мен ми писна да се занимавам с това дето не ми е работа и го дадох хард. Днес ми пристигнаха.IMG_1126[1].jpg


Колега, очаквам да споделиш дали се е решил проблема, че обикновено се пише докато има проблем, а след като се реши ни дума, ни вопъл, ни стон :wink:

Karlos4340
Мнения: 129
Регистриран: 03 юни 2016
Репутация: 11
Автомобил: RX 300

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот Karlos4340 » 13 мар 2018, 00:12

Здравейте
Да обикновено се пише до като има проблем дано колегата да спдели как е след новите части които е закупил.На колегата с тойота мога да кажа че по рускоте форуми този v8 na toyota го водят неубиваем.. Без проеблем 8-900.000 даже в тубата имаше клип разглобен след 1200000.
Та за лекса и газификацията, вярно е че мн е важно да се напрявят настройките читаво.
Ходих при колегата Ивайло, във варна, прегледа ми газовата смени филтрите , бяха зле,разбира момчето, каза че за чека може да сложи дистанц втулки, но за моя модел са били малко по особенно ъглови.. Та чека продължава си свети с vsc ситемата, но зимата забелязах че vsc ситемата се включва при занасяне нищо че свети.ще колегата с тойота може да каже при кой може се реши проблема с ел.лъжец

drukman
Мнения: 78
Регистриран: 04 май 2017
Репутация: 23
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: до Пловдив
Контакти:

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот drukman » 13 мар 2018, 21:46

ckron написа:..........Колега, очаквам да споделиш дали се е решил проблема, ........

За съжаление не. На втория ден пак свена чека и пак същата грешка. 0420. Според тълкуването това е горната предна сонда, или греша? Смених само нея.
Някакви идеи?
Никога не е късно да станеш за резил. O888 557Ч7Ч Вальо.
Фаровете за мъгла са най-лесния начин за преброяване на комплексарите.

pepur
Мнения: 1965
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 63
Автомобил: RX 400h 4WD

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот pepur » 13 мар 2018, 23:56

Заповядайте :),
viewtopic.php?t=8325

drukman
Мнения: 78
Регистриран: 04 май 2017
Репутация: 23
Автомобил: RX 350 4WD
Местоположение: до Пловдив
Контакти:

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот drukman » 15 мар 2018, 20:13

Колега, какво трябваше да разбера от тази тема пълна с алабалистики?
Да си изпера катализатора ли?
Споделям си проблема тук защото нямам вяра на сервизите в Пловдив (личен опит), не защото искам да ставам майстор или да икономисвам пари.
Ако можеш да помогнеш сериозно, помагай. Ако искаш да си правиш майтап, недей. Аз носим на майтап повече от теб..... и го можем майтапа по хард.
Ти дали ще го устискаш?
Шоп съм. Истински. Не столичанин..... нищо, че сега съм селянин.
Никога не е късно да станеш за резил. O888 557Ч7Ч Вальо.
Фаровете за мъгла са най-лесния начин за преброяване на комплексарите.

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3169
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 71
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот Tin4ou » 16 мар 2018, 00:06

Нека охладим страстите и помислим малко върху нещата. Проблема, както се подразбира от двете теми излиза, че най-вероятно е в катализатора. Той струва пари. Сервизите (особенно официалните) не перат катализатори, щото не могат да гарантират, че ще ви решат проблема. Затова сменят с нов. Никой нормален човек няма да се бръкне една кофа пари за една тръба. От там идва и дилемата. Мога да си карам с тая грешка или да се мъча да си я оправя сам, като се пробвам да изчистя катализатора например. Втора ръка не е вариант, защото може да е същия чеп, че и по зле.

Ако човек не иска да се рови сам по колата си, тогава отива на доверен сервиз, който ще даде гаранция, че ще отстрани проблема срещу съответното заплащане.

П.П. И някой вече да оправи заглавието на тази тема :D
Изображение

pegasoto
Мнения: 3
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 4
Автомобил: Друга марка

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот pegasoto » 16 мар 2018, 12:43

Привет,

Позволявам си пак да пиша в темата, въпреки че карам LC, а не Lexus - нещата специално в тази област са абсолютно аналогични.
На базата на личния ми опит - ще се опитам да опиша какви са вариантите на колегата drukman, дано да е полезно и за други. Изчетох и подадената по-горе тема - при мен нещата бяха абсолютно идентични:
1. При каране с постоянна скорост 100-130 по магистрала на газ, никакви проблеми
2. При градско каране или първокласен/второстепенен път с непостоянна скорост на газ светване на грешката
3. При каквито и да е режими на каране на бензин - никакви проблеми, лампата не светва (на базата на 4000км пробег по всякакви терени).

Когато преди 2 години се борих с проблема, след много четене и ровене в нета сведох причините за грешката до следните (подредени по ред на проверка):
1. пробив в изпускателната уредба
2. неработеща ламбда сонда след катализатора
3. неработещ катализатор
4. проблеми в смесоообразуването (много малко вероятно)

Поне при Тойота и повечето други марки, тази грешка индикира единствено проблем със самата ламбда сонда или катализатора преди нея. Т.е. тази грешка няма да вкара колата в авариен режим и двигателят ще си работи, както е работил и досега. Не твърдя, че при Lexus е 100% същото, но би трябвало да е доста аналогично. След като си сменил въпросната ламбда сонда, т.2 от горните отпада! Преди да правиш каквото и да било друго, отиди да ти погледнат изпускателната система от-до (това е най-лесното и евтино). Тъй като въпросните ламбда сонди работят на базата на данните от отработените газове, всеки пробив в системата, би променил газовете, които достигат до въпросната ламбда сонда и съответно би изкривил правилната ѝ работа.

Оттам нататък бюджетните варианти са:
1. Караш така. Както написах, колата няма да има проблеми и ще си върви нормалнмо. Ще те дразни светещата лампа.
рискове:
- При светеща лампа, няма да разбереш, ако се появи друг проблем по колата, който се индикира с грешка и светеща лампа. Хубаво е от време на време да проверяваш с "четец" дали няма и друга грешка, освен P0420.
- Ако приемем, че катализатора е дал фира (най-вероятно), с времето той ще се запушва все повече и повече и колата ще започва да се "задушава" все повече и повече и в един момент ще започне да върви осезаемо по-малко. Колко и кога едва ли някой може да каже. При мен катализаторът се беше разпрашил в гърнето и според майсторът, който го сваля, това е риск разпрашените частици да запушат нещо. При 3.5 V-образния шестак на Нисан и Инфинити, тези разпрашени частици понякога се всумкват обратно в двигателя и се отива на тотална щета. При всяка марка е различно.
2. Отваряш катализаторните гърнета, махаш катализаторите и слагаш хубави резонаторни на тяхно място. При този вариант, пак продължаваш да караш със светеща грешка и риска да не разбираш за нова грешка навреме. Слагаш ламбда емулатори, които лъжат ECU-то и повече нямаш грешка на таблото. При лексуса можа се появи като плюс повече мощност, предвид "отворените" гърнета. При LC 4.7 категорично това не се случи. Риска при този вариант е да не можеш да минеш техн. преглед заради липса на катализатори. Риск е, ако пътуваш в чужбина, да те спрат от движение заради изгорели газове не в нормата (в някои държави го има като практика).
3. "Пране" на катализатора - има го описано в горната тема, чел съм го и на доста други места. Някъде е успешно, другаде не. Факт е, че е доста бюджетен вариант и си струва да се опита - не губиш абс. нищо освен малко време. Риск: Ако катализаторът ти е стигнал до фазата на разпрашаване, като при мен, той трябва да се премахне или смени, този метод е неприложим в случая.

Скъпия вариант: смяна на въпросния катализатор. Тук плюсовете всеки ги знае и всеки сам трябва да си прецини дали е готов да отиде на това решение и да се раздели с въпросната сума.

Вариант 4 от горния списък с възможни проблеми е последен и много малко вероятен. За да отидеш на него и да го проверяваш, трябва да си на 110% сигурен, че всичките ти ламбда сонди и всички други сензори, дюзи и т.н., на базата на чийто данни ECU-то прави смесообразуването, работят коректно и в норми. При 10+ годишни коли на незнайни километри сещаш се каква е картинката...

Проблема е неприятен и скъп за борене. От моя поглед читави диагностици в България няма. Затова загубих около година четене в интернет и тестване теориите на този и онзи. Не очаквай да откриеш майстор/сервиз, които да ти кажат това е рецептата - действай. Това е един от рисковете да караме скъпи, но стари автомобили, за съжаление...

Опитах се да бъда максимално полезен, на базата на моя опит с борбата с въпросната грешка.

Поздрави,
Иво

pegasoto
Мнения: 3
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: 4
Автомобил: Друга марка

Ппставяне на "лъжец" за О2 сензор

Мнениеот pegasoto » 25 май 2018, 10:03

Привет,

Към колегата drukman: Успяхте ли да се преборите с проблема? Ще е интересно да споделите.

Поздрави,
Иво


Върни се в “Lexus RX 300 / RX 330”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост