За проблеми с хибридната батерия на Lexus Rx400h

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Lwerewolf
Мнения: 33
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 13
Автомобил: GS 450h

За проблеми с хибридната батерия на Lexus Rx400h

Мнениеот Lwerewolf » 15 апр 2019, 02:28

Двигателят може и да ти работи с цел калибриране:
https://priuschat.com/threads/idle-check.47060/

Ако батерията ти е позаминала, има вариант да имаш pending p0a80 код. Колата влиза в авариен режим, без да ти го казва директно (само първия път)... но реагира мудно (няма electric torque fill), и двигателя не се гаси. Съмнявам се да е баш така при теб, това принципно води до current p0a80 при следващото пускане, тогава си ти го казва :)

При пуснато отопление двигателя си поддържа температура на антифриза... взависимост от зададената степен на сауна :mrgreen:
Няма бягане от това. Ако има възможност - стъклопакет, охлаждане на изгорелите газове, auxiliary печка някаква, гараж... аз просто гася отоплението, като не трябва двигател за друго, но напрактика не карам в задръствания.

За мерене на състоянитето на батерията от колата - гадно. Принципно връзваш techstream, force charge на батерията до колкото може (6 черти), слагаш на неутрална (забранява се поток от енергия от/към електромоторите), пускаш всички консуматори, следиш как пада волтажа на блоковете, водиш си заключения на базата на четене на подобни експерименти, описани по priuschat, greenhybrid и другите хибридни форуми като цяло. Общо мнение - ако са със разлика >=1.20v в момента, в който колата почне да ти писка да я махнеш от неутрална, не е добре. Колкото по-малко - толкова по-добре.

Смяна на индивидуални клетки - по-добре цялата батерия накуп, има доста писано по въпроса. Принципно е възможно да се направи читаво със индивидуални (2-3-4-5-10) модули, но... 1) изисква МНОГО време (или пари за много NiMH hobby charger-и ) за мерене, циклене, документиране, балансиране и т.н. и 2) изисква достъп до модули, близки като състояние (капацитет, вътрешно съпротивление... основно капацитет гледат) до тези от оригиналните, които остават в пакета. Има бая писано по темата - priuschat основно, има причина всички да препоръчват нова батерия вече. Допълнителен проблем със rx400h/rx450h - различни (уникални за тях, 9-клетъчни, поне не съм ги виждал на други места) модули. ls600h - пак уникални, 12-клетъчни. Съответно по-малко батерии от нови катастрофирали. gwl10 gs450h мисля, че е със старите 6-клетъчни, не мога да намеря teardown на батерията... EPC схемите не показват модулите :(

Нова батерия - не знам тм ауто за колко ги дава, принципно последната цифра, която съм виждал е 1553 евра за prius (28 клетки) батерия от представителство в Холандия:
https://priuschat.com/threads/prius-bat ... st-2846073
За lexus очаквам "тунинговани" цени ^_^

За hybrids.bg (Пламен) - имам 40 "нови" (произведени около март 2017 по гравиранията по тях) модула, май основно от отписан CH-R. Препоръчвам :D

EDIT - теоретично е възможно да се рехидратират модулите, ако няма щети (окъсена клетка, примерно). Заинтересованите могат да намерят информацията. Напрактика има една шепа такива експерименти (върху 6-клетъчни модули), успешни. Който му е мерак да се рови - това, което съм написал отгоре, е бая сбито, а за подобни премеждия се иска сериозно четене.


Върни се в “Lexus RX 300 / RX 330”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост