IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
Andromeo
Мнения: 50
Регистриран: 31 юли 2015
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот Andromeo » 31 юли 2015, 15:03

Здравейте,

Казвам се Александър, на 26 години, от София.

По принцип съм фен на немското автомобилостроене и особено на BMW и колкото и странно да звучи, заради това се насочвам сега и към Lexus. По мое мнение любимата ми марка има силно принизен статут в милата ни родина, заради недобрият генетичен материал, който си позволява да шофира нейни екземпляри на почтена възраст и ниски цени. И нежеланието ми да бъда част от масата пубертети с 36-ци и 46-ци, ме тласна да гледам други возила с RWD.

В ежедневието си карам едно малко и супер икономично VW Polo, но се досещате, че това не е кола за дълги пътувания и/или шумни компании. Още по-малко и за адреналинови изживявания и визуална шукаритетност. Та затова обмислям в средносрочен план, живот и здраве, да се сдобия с един IS200 и леко да го custom-изирам. Знам, знам, по-добре е IS300 ама все пак трябва да се съобразявам и с определен бюджет. Затова ще се радвам да ме запознаете с добрите и лошите страни на този модел. Определил съм си 10 000 лв. за всичко - кола, обслужване, гуми, данъци, застраховки, такси, малък тунинг....надявам се да стигнат.

Колата ми трябва за удоволствие - ще я карам в свободното си време, предимно на дълъг път или някои събития изискващи повечко класа. Не възнамерявам да я търкалям по дупки и павета всеки ден, затова и изключвам газифицирането като опция, а експлоатационните разходи съм склонен да преглътна, ако не са прекалено много над тези за Е46 328i.

Сега сте Вие на ред :)))

sokolchev
Мнения: 2594
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 34
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот sokolchev » 31 юли 2015, 17:30

Колега,хубаво си се насочил към марката,както и заделените пари също стигат като цяло,с изключение за споменатото тунинговане,там вече разликата е голяма.има доста теми за плюсовете и минусите,поразгледай ги за да не се повтаряме

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3235
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 106
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот Tin4ou » 31 юли 2015, 22:30

Аз само ще кажа, че като разход и поддръжка както и динамика и вървеж е доста далеч от 328i. За тези пари направо скачай на IS300 и остави силовия тунинг за друг автомобил който позволява това.
Изображение

Потребителски аватар
Andromeo
Мнения: 50
Регистриран: 31 юли 2015
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот Andromeo » 31 юли 2015, 22:56

IS300 са редки и по 10 000 лв. само колата. С всичко останало, ще ми надхвърли бюджета с 2-3, а може и с 4 хиляди :( И са автоматици, аз искам ръчна. По-натам един чарджър и ето ти 200 коня :))) Не ми трябва за светофарни гонки, а с чип (да, има чип за нея) и спортно окачване ще ми бъде достатъчно динамична на първо време. Аз я искам заради имиджа й, качеството на изработка и това, че е рядка. Ако исках нещо бързо щях да взема една Е30-ка, да й бодна едно турбо и готово. Ама не ми се кара кокошарник. ;) А какво имаш предвид, че IS200 е далеч от 328i като поддръжка - по-евтина или по-скъпа??

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3293
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 124
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот Bukmop » 31 юли 2015, 22:59

Къде е тоз чип, я го покажи

sokolchev
Мнения: 2594
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 34
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот sokolchev » 31 юли 2015, 23:04

да,за чипа и аз искам инфо,защото до сега съм навъртял телефони за 1000лв звънял съм на всяка фирма за чип тунинг и като чуят лексус и викат О,НЕ СЕ ПРЕДЛАГА,нищо че винаги пишат за всички модели,единствено DIGITALTUNING го предлагат,и като си поговорих с човека той ми обясни така,не е проблем да ви взема парите,но съветът ми е да не го правите защото ще останете разочарован от това,разликата е толкова минимална че не си заслужава да ви взема 700лв(беше толкова) сега има малка отсъпка.та кой е този който го прави?

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3235
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 106
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот Tin4ou » 31 юли 2015, 23:12

IS200 е по-евтин за поддръжка от 328ца щото харчи с 4-5л по-малко, 328ца гълта 6-7 литра масло на обслужване (ако не се бъркам по спомен), за частите вече е спорно, щото всеки сам решава дали оригинално или заместител.

За чип забрави, и да те излъжат някъде да ти вземат парите, няма да вдигнеш коне...
Изображение

Потребителски аватар
Andromeo
Мнения: 50
Регистриран: 31 юли 2015
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот Andromeo » 07 авг 2015, 09:10

За чипа - и аз говорих с DIGITALTUNING ама не споменаха, че нямало смисъл :D Казаха, че има и са го правили преди, нямало проблеми. Btw, ще се радвам някой да сподели защо освен чип нямало смисъл от cold air intake - какво значи air flow control и защо това пречи?? То излиза, че освен турбо/чарджър, никаква друга форма на силов тунинг не може да се направи :( А отново казвам - хем не ща IS300 заради автомата, хем и ще надхвърли бюджета :D
Иначе не държа да е ракета, не ми трябва за светофарни гонки, просто любопиттвах. По-скоро бих я пребоядисал, да сложа хубави джанти и да знам, че карам наистина хубава рядка кола, а не поредната дръглива 330ка :)

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3235
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 106
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот Tin4ou » 07 авг 2015, 09:56

Гледам че си се зачел, сега като почетеш още малко за Денсо компютрите и ще стигнеш сам до извода че тази кола не е за силов тунинг.

След като няма да се гониш по светофарите, взимай една по запазена и я накипри да дърпа окото и си готов :-)
Изображение

sokolchev
Мнения: 2594
Регистриран: 21 февруари 2011
Репутация: 34
Автомобил: IS 200
Местоположение: София
Контакти:

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот sokolchev » 07 авг 2015, 10:07

Явно са решили че няма смисъл на всеки да казват ме няма смисъл :) като има толкова много желаещи да си дават парите :)

Потребителски аватар
DFGeneer
Мнения: 789
Регистриран: 14 август 2008
Репутация: 21
Автомобил: IS 300
Местоположение: Schweiz
Контакти:

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот DFGeneer » 07 авг 2015, 20:56

Cold air intake го има стандартно в IS200/IS300 - това е факта че началото на всмукателния тракт който засмуква въздух за двигателя е директно под предния ръб на капака, т.е. дърпа "студен" въздух отвън наместо "топъл" въздух оот някъде в двигателния отсег.

Air flow control е контрол на количеството въздух който засмуква двигателя. Има го всеки двигател и се прави с дроселова клапа. При IS200 ECU-то управлява дроселовата клапа, предполагам че проблема е че трудно се лъже ECU-то.
Изображение '99 Lexus IS200 Sport Packet I Granite Grey Pearl
Изображение '03 Lexus IS300 Millennium Silver Metallic

Потребителски аватар
Andromeo
Мнения: 50
Регистриран: 31 юли 2015
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот Andromeo » 10 авг 2015, 14:54

WOW, оказва се, че този Лексус има доста технологии неприсъщи за баварците на тази цена. Ето тези неща много ме зарибяват за IS200 - различният интериор, различното окачване, сега разбирам, че има и Cold Air intake фабрично...сега докато бях на морето видях 3 такива коли и ми останаха очите в тях :) С удоволствие бих жертвал 1-2 секунди време за ускорение до 100 км/ч, за да карам такава машина :mrgreen:

Благодаря за информацията, ще се радвам ако някой има с какво, да допълни.

А какво смятате за това окачване - http://www.shop4race.com/en/cars/suspen ... -cars.html
Излиза около 1000 лв., а четох тук, че повечето IS200 вече имат нужда от смяна на амортисьори поради натрупаните годинки. Цената изглежда повече от приемлива на фона на относително скъпичките части за марката. Ще се радвам да чуя мнението ви - излиза, че след като няма смисъл от чип и cold air, окачването остава единствената разумна инвестиция в този автомобил :roll:

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3293
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 124
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот Bukmop » 10 авг 2015, 15:57

Моята е на 12 години и все ощесъм оригиналните амортисьори и мога да каже че вози по-добре е много чисто нови коли, и защо ти е спортно окачване като нямаш спортен мотор. Тва е нещо като да си облечеш потника с мускулитебез да си влизал във фитнес...

Потребителски аватар
Andromeo
Мнения: 50
Регистриран: 31 юли 2015
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот Andromeo » 10 авг 2015, 16:30

Не съм съгласен - 35мм снижаване на колата водят до чувствително подобрение при влизане в завой с висока скорост и внезапно спиране, както и при аквапланинг. Това е и причината фирми като EIBACH, KONI и BILSTEIN да предлагат спортно окачване и за по-слаби модификации на автомобилите. Изгледай сравнителните тестове на EIBACH с BMW E90 при внезапно спиране и аквапланинг - изобщо не говорим за мощ на двигателя, ускорение или скорост, а за подобрена управляемост.
Пример: Тойотата АЕ86 на братовчед със скъпо спортно окачване и само 180 к.с. дава по-добри времена на обиколка от BMW-та и MERCEDES-и с по 300-400 к.с. и оригинално окачване струващо майка си и баща си. Така че лично аз смятам, че IS200 с окачване от KONI ще издуха някоя 328-ца с фабрично окачване, ако измерим времената им на маршрут с много завои ;)

Ето го и въпросното видео:

[youtube]GRu8OyjAYf8[/youtube]

Потребителски аватар
mtrx
Мнения: 1231
Регистриран: 07 юли 2012
Репутация: 77
Автомобил: IS 200 Kompressor
Контакти:

Re: IS200 - кола за уикенда и ваканциите

Мнениеот mtrx » 11 авг 2015, 09:37

@Andromedo -

Здравей,

Нека ти опиша ситуацията.
Както теб аз си взех IS200 когато бях на 27. Тогава реших че ми трябва нормална кола за да ходя да карам Snowboard и отделно да си въртя където ми се налага. Общо взето точно за това което искаш и ти.

През първите няколко месеца бях супер ентусиазиран и много се радвах на колата. Предимно карах градско .
Установих че колата не е никак бърза . Честно казано не предполагах че 155 коня могат толкова малко да движат автомобила. Тогава се сетих че това е атмосферен 2.0 двигател и няма какво повече да искам.

Това което не ми харесва. От 0-3500 оборота - Никой. След тия обороти лексуса става за кола освен за стандартно разхождане. Е да де но тая мощност и въртящ момент го получаваш на определена цена - 16/100 бензин градско.
Преглътнах разхода и продължих да се радвам всеки ден на колата.

Тук открих още един сериозен за мен проблем. С над 170км/ч е доста шумна вътре в купето спрямо други автомобили.
Установих че заради по-мекото окачване по магистралата е много трудно да вземеш завой с обратен вираж. Това всъщност ме кара да натискам спирачка и да падам на по-ниска скорост, което ми дава чувство за несигурност.

Установих че и извънградското с нормална за мен скорост не излиза евтино 10-11/100 КМ.
Викам си айде , нормално със 160-180 по магистралата да е толкова .

3 години по-късно невървежа сериозно започна да ми писва. Тук ми дойдоха 3 различни идеи

1.IS250 - Проблем е че трябва да извадя 13к още които нямам
2.Subaru Impressa STI - 320 коня. Проблема е същият - 13к , а и вътре е малко нефункционална за мен, но пък е точно колата която искам.
3.SuperCharger - 2к лв (горе долу) и известно време в бокса

Считано до вчера , колата ми седя точно 3 месеца в бокса. Дали щото съм добър с хората , дали щото майсторите са кретени , вчера си взех колата с никакъв напредък по моят Supercharger проект. Това определено сломи духа ми , но все още мисля че в някакъв момент отново ще се опитам с чарджъра. Поне си написах много добре домашното и вмомента ми трябва само добър заварчик.

Защо вариант 3 а не турбо . Много просто. Турбото работи над тия 3к оборота които са мен са сериозна спънка. Тоест аз не искам да имам бърза кола след 3к оборота , искам да имам нормална кола от 1000 оборота , като идеята ми въобще не е да се състезавам. Заради невървежа педала на газта до 4500 оборота е винаги до долу , което вдига явно доста разхода.

Така че като основни недостатъци мога да споделя следното :
1.Колата е 2.0 - За 2.0 и купе 1.5тона не очаквай каквото и да е. Гледай там BMW-тата със същата моторетка и очаквай същият невървеж. За съжаление това невървене го получаваш и с висока цена на разхода.
2.Колата не е от най-стабилните на пътя. Дори Пежо 406 от 2001-ва година ми се стори по-стабилно от Лексуса. Тук ще кажа че има много сериозна вероятност пружините да са омекнали или прехвалените Каяба да са пълни боклуци. Както и да е, не съм Happy и ще поработя по тоя въпрос като определено няма да смъквам нищо по окачването.
3.Колата е ниска. Ако искаш да я смъкнеш с още 3.5см то повярвай ми на някои места ще задираш. Дори вмомента съм успявал да задирам бронята на всякакви смотани работи. За сметка на това в планината не съм закачал нищо :)

Като съвет мога да си там следното :
Насочи се към IS300 ако искаш да имаш някакъв респонс на педала за газта.
В случай че не искаш автоматични скорости , но искаш някаква по-динамична кола се насочи към друг автомобил . Взимаш си едно BMW, караш го 5к километра, обръщаш го по таван и всички идваме да те опеем с вино и жито.

IS200 е кола за път, но определено не е за състезание. Вътре ми е супер удобна (196см , 125кг) , всичко се намира където го искам.
Багажника ми е малък понякога , но е достатъчен да събере екипировката на 4-ма човека или багажа за 7 дена за 4 човека. Е да , има логистика при слагането на багажа, но не е кой знае колко неприятно.
Това което ми харесва че с или без климатик , повече или по-малко хора колата си върви по същият начин.

Аз като теб започнах също с 10к лв. Доста трудно ще ти стигнат за всичко и за "тунинг".
Според мен ще ти стигнат за :
1.Кола - 6к
2.8 броя гуми (2к лв)
3.Смяна на ангренажен ремък и ролки 700лв
4.Каско , гражданска и преглед - 750лв

Общо - 9450лв .
Останалите 650 лв ще ги вложиш в бензин, 100лв за USB CD Changer и напиване с приятели.

едит: И ако искаш да се убедиш в каквото говоря, пиши ми , ела да изпием по бира и да покараш ако искаш. Виждам че си от София
Eaton M62 | 150mm pulley | 1zz injectors | Tein Street basis z coilovers | FCD | Holyman Bypass

Иво - човекът който ми оправи Lexus-а отново да върви нормално : http://www.autolaboratory.com"


Върни се в “Съвети и въпроси при покупка”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост