Искам RX но имам някои въпроси

Модератор: Lexus

slav4o974
Мнения: 2
Регистриран: 23 септември 2015
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Искам RX но имам някои въпроси

Мнениеот slav4o974 » 18 ное 2015, 09:14

Здравейте колеги!
От много време съм мераклия за тази кола. Изчел съм почти всички теми във форума, но останаха и някои неясноти и много бих се радвал да ми помогнете. Първия ми въпрос е дали тази кола има ESP. Знам че при Тойота се казва VSC, но смисъла и на двете е еднакъв. Интересува ме не просто системата против пробуксуване която винаги е част от ESP-то , а класическа Електронна програма за стабилизиране състояща се не просто от датчиците на ABS, а притежаваща сензори за линейно и напречно ускорение, датчик за положение на волана и контрол на дросела при поднасяне. Всички RX от първото поколение имат такава лампа на таблото , но не и бутон за изключването му. Имам богат опит със всякакви автомобили и знам че при наличие на ESP винаги има бутон за изключването му. Чета много противоречиви информации за наличието или отсъствието на тази система в различни ръководства и статии. Аз лично държа да имам ESP/по ред мои си причини/ и много бих се радвал ако някой притежател на такава кола отговори на въпроса ми.
Втория ми въпрос е свързан със автоматика, който всички знаем се нуждае от специално внимание/то и при повечето марки е така/. Аз имам каравана и често пътувам с нея на някъде. Забелязвам че почти няма RX със монтиран теглич. Интересува ме това дали е свързано със склонноста на автомата към прегряване и дали бих могъл да очаквам проблеми от такова естество.
Предварително благодаря на отзовалите се колеги!
Поздрави!

Потребителски аватар
rosen71
Мнения: 95
Регистриран: 23 октомври 2015
Репутация: 8
Автомобил: RX 300 4WD

Re: Искам RX но имам някои въпроси

Мнениеот rosen71 » 18 ное 2015, 10:41

Колега, ако автомобила е 2WD ще има бутон за изключване. Ако е 4WD, няма такъв бутон. Така е и при МЛ на Мерцедес. Идеята на 4х4 е да няма изключване. ESP в случая е TRC и VSC (Vehicle Skid Control), и не могат да се изключват ръчно. Относно теглича, има такава възможност, и както всеки автоматик има специфични начини за теглене. В книжката на Мерцедеса имаше такова описания, и в Лексус го има.

Trailer towing tips
When towing a trailer, your vehicle will handle differently
than when not towing. The three main causes of
vehicle–trailer accidents are driver error, excessive speed
and improper trailer loading. Keep these in mind when
towing:

 Before starting out, check the operation of the lights and all
vehicle–trailer connections. After driving a short distance,
stop and recheck the lights and connections. Practice
turning, stopping and backing with a trailer in an area away
from traffic until you learn the feel.

 Backing with a trailer is difficult and requires practice. Grip
the bottom of the steering wheel and move your hand to the
left to move the trailer to the left. Move your hand to the right
to move the trailer to the right. (This procedure is generally
opposite to that when backing without a trailer.) Also, just
turn the steering wheel a little at a time, avoiding sharp or
prolonged turning. Have someone guide you when backing
to reduce the risk of an accident.

 Because stopping distance may be increased,
vehicle–to–vehicle distance should be increased when
towing a trailer. For each 16 km/h (10 mph) of speed, allow
at least one vehicle and trailer length between you and the
vehicle ahead. Avoid sudden braking as you may skid,
resulting in jackknifing and loss of control. This is especially
true on wet or slippery surfaces.

 Avoid jerky starts or sudden acceleration.
 Avoid jerky steering and sharp turns. The trailer could hit
your vehicle in a tight turn. Slow down before making a turn
to avoid the need of sudden braking.

 Remember that when making a turn, the trailer wheels will
be closer than the vehicle wheels to the inside of the turn.
Therefore, compensate for this by making a larger than
normal turning radius with your vehicle.

 Crosswinds and rough roads will adversely affect handling
of your vehicle and trailer, causing sway. Pay attention to
the rear from time to time to prepare yourself for being
passed by large trucks or buses, which may cause your
vehicle and trailer to sway. If swaying happens, firmly grip
the steering wheel and reduce speed immediately but
gradually. Never increase speed. If it is necessary to
reduce speed, brake slowly. Steer straight ahead. If you
make no extreme correction with the steering or brakes,
your vehicle and trailer will stabilize.

 Be careful when passing other vehicles. Passing requires
considerable distance. After passing a vehicle, do not forget
the length of your trailer and be sure you have plenty of room
before changing lanes.
 In order to maintain efficient engine braking and electrical
charging performance, do not use overdrive.


Въпреки, че съм отскоро и аз собственик, с 2-3 дребни забележки, и разхода на гориво, мога да кажа само хубави неща за RX300.
Сега чакам снега да видя как ще се представи :)
Ще го сравнявам с МЛ, чието представяне е повече от перфектно.

slav4o974
Мнения: 2
Регистриран: 23 септември 2015
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Re: Искам RX но имам някои въпроси

Мнениеот slav4o974 » 18 ное 2015, 11:22

Благодаря за помощта колега. Аз също съм карал ML w163 и съм запознат със типа на двойното му задвижване. При него и при сегашното ми БМВ 330Хi разпределението на въртящия момент e приблизително 67% към 33% в полза на задния мост което дава приятно усещане за задно предаване. Това определено ще ми липсва при RX-а, особено имайки предвид че трите цитирани автомобила са основно предназначени за шофиране на асфалт. ML-а и БМВ-то обаче имат бутон за изключване на ESP което много помага при движение извън пътя в кал или дълбок сняг, за разлика от RX при който VSC би следвало да е аналогична на ESP ако въобще притежава тази система. Пак казвам че правя разлика между система за защита от пробуксуване/ASR, TCS, ASC, EDL, TCL при различните производители/ и класическо ESP(ESC, DSC, VDIM, VDS, VSA, DSTC, DTC, и т.н.)
Споменал си разхода като забележка , но смятам че Лексуса все пак ще е по-икономичен от ML320 бензин. Освен това ми харесва прецизната изработка, вниманието към детайла, приятния интериор и тихия мотор. Интересно ми е как би съпоставил стабилността при шофиране в завои на двата автомобила, още нещо на което много държа, но не мога да изпробвам на нерегистриран автомобил.

Потребителски аватар
rosen71
Мнения: 95
Регистриран: 23 октомври 2015
Репутация: 8
Автомобил: RX 300 4WD

Re: Искам RX но имам някои въпроси

Мнениеот rosen71 » 18 ное 2015, 14:32

Значи колега, МЛ стои като залепнал на пътя. За разхода МЛ ми бе дизел, така че няма място за сравнение. Лексуса засега съм го карал само веднъж извънградско, и то на близко разстояние, с 2 деца отзад, и нямаше как да го пробвам. Иначе го пробвах в един двор, мъчих го да поднесе с много газ, така и не успях. Само мигаха лампичките по таблото. Той е с виско-съединител, но все пак това е от т.н. "паркетни" джипове, където едва ли ще ти се наложи да ползваш нещо повече от това, което предлага.
Такива са доста марки, и имам познат с Роувър Фрилендър (също с виско-муфа), и ми каза, че досега не е закъсвал зимата. Естествено не можеш да очакваш офф-роуд постижения, но достатъчно, за да не спиш в някоя канавка или пряспа.
За мен един такъв автомобил му е нужна устойчивост в завой (или при рязка маневра), отколкото офф-роуд възможности. трябва да си много тъп да влезеш в дълбока кал или сняг с Лексус, и ще го направиш умишлено. Докато в една рискова ситуация на пътя, мисля че няма как да знаеш, че ще се случи, и оттам предимството на 4х4, пък ако ще и с виско-съединител да е. А то проблемите с него идват от това, че насила ги прецакват.
Виждал съм "баровец" с Х6 да се хваща на бас с Лада Нива в една кал. Гъзарията му струваше около 7000 лв. после за ремонт.


Върни се в “Съвети и въпроси при покупка”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост