Акумулатори на хибридите

Модератор: Lexus

VDG
Мнения: 6
Регистриран: 09 октомври 2011
Репутация: 1
Автомобил: Все още нямам ...

Акумулатори на хибридите

Мнениеот VDG » 10 окт 2011, 07:38

Става дума за предварително проучване на (да се надяваме нов) собственик на Лексус RX 400 H.
Колеги :D , получих според мен доста привлекателно предложение за втора ръка джип и въпреки, че съм ентусиаст на идеята за хибридно задвижване, след доста продължително проучване не успях да открия мнение / информация за ефективния живот, цената за подмяна и особеностите на този елемент от задвижването.
Ще съм ви благодарен ако някой ме насочи към подобно четиво, както и за всякакви коменатри на тази тема, защото господата от Лексус България пренебрегнаха моя интерес заявен в нарочно електронно писмо.

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2546
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот Д. Ив. » 10 окт 2011, 12:59

Надявам се питаш за литиево-йонните батерии, а не за стартерния акумулатор :) Гаранцията им е 10 години, поне толкова беше преди. Така, че поне 10 години от производството не трябва да се притесняваш за нищо.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
DFGeneer
Мнения: 789
Регистриран: 14 август 2008
Репутация: 21
Автомобил: IS 300
Местоположение: Schweiz
Контакти:

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот DFGeneer » 10 окт 2011, 18:30

Тойота нямат и никога не са имали проблеми с хибридните батерии. Огромен процент от първите Приуси от 97-ма си карат още с оригиналните. Причината е че се използват много щадящо - плитки цикли на зареждане и минимални пикови мощности.
http://www.newsoxy.com/automotive/toyot ... 12415.html

Проблеми с батериите имаха Хонда и оттам идват тия митове за смяна на хибридни батерии.

В хибридите на Тойота батериите са никел-метал-хидридни. Стартерен акумулатор няма, защото няма и стартер - ролята му се изпълнява от електромоторите а хибридната трансмисия.
Изображение '99 Lexus IS200 Sport Packet I Granite Grey Pearl
Изображение '03 Lexus IS300 Millennium Silver Metallic

VDG
Мнения: 6
Регистриран: 09 октомври 2011
Репутация: 1
Автомобил: Все още нямам ...

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот VDG » 11 окт 2011, 00:52

Много благодаря,
Впечатлен съм от изчерпателността и на двете мнения дотук. Много ми помогнахте.
Междувременно (май след като пуснах въпроса си във форума ми потръгна :wink: ) успях да доизясня нещата и се оказа, че сегашната цена на пълния комплект акумулатори е около 5000 лв., а при това все още никой не чувал за пълна подмяна на всички клетки и по всяка вероятност ако се наложи подмяна, то тя ще е на "известен брой износени клетки, а не на цялата "батарея". Мнението е на дилър на Лексус, но все пак реших да го пусна тук, просто за информация при бъдещ интерес.
И още нещо - нов съм във форума и не съм наясно с етичните правила, но би ми било интересно да видя ваши коментари относно "добра цена" за RX 400 H втора ръка

Потребителски аватар
Murry
Майна
Мнения: 1284
Регистриран: 10 ноември 2009
Репутация: 11
Автомобил: IS 250

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот Murry » 11 окт 2011, 02:18

Колега, цената от 5000лв. за цялата батерия ми се струва малко ниска спрямо моите очаквания в размер на $7-8K. Информацията от дилър ли е, или от чичото на лелята на вуйчото на сина на някой дето бил видял цената... май?

Ако това е цената на батерията би било просто супер.
Изображение - пенсионерски разход

VDG
Мнения: 6
Регистриран: 09 октомври 2011
Репутация: 1
Автомобил: Все още нямам ...

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот VDG » 11 окт 2011, 02:36

Това е цена цитирана от дилър, но в незаангажиращ формат, а и аз не навлязох в подробности, тъй като коментирахме други аспекти, а и питането ми касаеше "теоретична възможност", а не беше искане за оферта; както знаем във Велика България има доста голяма разлика между двете неща :D - просто хората лъжат по инерция!

Потребителски аватар
Murry
Майна
Мнения: 1284
Регистриран: 10 ноември 2009
Репутация: 11
Автомобил: IS 250

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот Murry » 11 окт 2011, 03:01

Всъщност сега се поразрових и намерих тук няколко мнения "дилъра ми каза, че уж ще е така, евентуално" за цена в диапазона от $3000-$3500, което е доста добра цена. Като се вземе предвид и това, че има доста приуси на по 200,000+ мили с несменяни батерии обикновено значи, че не трябва изобщо да се тревожиш за тях, тъй като дори да изтече гаранцията ще си се търкалят много, много време. А дори да дойде време за смяна (след примерно 10 години), до тогава според мен пазарът ще е залят с по-евтини заместители, а ти ще си се качил на нещо по-модерно тогава :mrgreen:

П.П. Онзи ден се возих при един пакистанец шофьор на такси с Приус и каза, че неговата е на 150,000 мили вече и още е нямал проблеми с батериите и си му дава един и същи разход колата. Така, че освен ако няма да въртиш геврека по цял ден, вземи се тревожи за по-съществени за живота неща :lol:
Изображение - пенсионерски разход

VDG
Мнения: 6
Регистриран: 09 октомври 2011
Репутация: 1
Автомобил: Все още нямам ...

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот VDG » 11 окт 2011, 04:17

:lol: Очевидно Murry - то и аз май стигнах до този извод - като навъртя (дай боже) тези 200 000 мили ще му мисля; сега май ми е време вече да помисля и за парите :lol: , което си е основния проблем ВИНАГИ!

Потребителски аватар
Murry
Майна
Мнения: 1284
Регистриран: 10 ноември 2009
Репутация: 11
Автомобил: IS 250

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот Murry » 11 окт 2011, 10:12

Не искам изобщо да ти се бъркам в нещата, ама това не е кола, която се взима едвам-едвам т.е. близо до границата на финансите ти, затова добре си помисли дали можеш да си я позволиш. Казвам го с абсолютно добри чувства, за да й се насладиш трябва да не ти идва нанагорнище.
Изображение - пенсионерски разход

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2546
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот Д. Ив. » 11 окт 2011, 12:11

Подкрепям Murry, Lexus не е VW или Opel, който да се поддържа с една средна работна заплата за страната. Бяхме свидетели на хора купили си Лексуси с едвам даден им кредит, който едвам едвам обслужват, не могат да му платят каското или ремонта след това. Накрая естествено го връщат на лизинговата компания или го продават. Много добре си помисли. Има една моя много любима немска поговорка, която в последните години е на 100% приложима за българите:

"Българите си купуват автомобили, от които нямат нужда, с пари, които не притежават, за да направят впечатление на хора, които не харесват."

Та по тази причина, много добре си помисли в какъв филм се вкарваш и дали ще можеш да се наслаждаваш на тази кола или постоянно ще я мислиш. Миналия месец дадох към 1500 лв. за смяна на радиатор и нов акумулатор. И това е за IS220d, умножи го по 2 или 3 за RX и помисли ако това ти се наложи около коледните и новогодишни празници дали ще можеш да си нахраниш семейството и да ги заведеш на почивка в Италия вместо това, примерно.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

VDG
Мнения: 6
Регистриран: 09 октомври 2011
Репутация: 1
Автомобил: Все още нямам ...

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот VDG » 11 окт 2011, 12:57

Съвсем прави сте,
То и аз от приблизително такива съображения "много му мисля", но моят любим лаф е: "Просто ме е грях да похарча толкова пари, като знам на колко пенсии на баща ми и майка ми се равнява сумата", въпреки, че и аз имам пословични изцепки като 2 пъти по 1100 долара за треньор на немските си овчарки :oops: , но тогава пък ползвам: "Веднъж се живее, майка му стара!" :lol:
Така или иначе благодаря за съветите - винаги е "по-добре да го чуеш не от старило, а от патило"

Потребителски аватар
Bukmop
Site Admin
Мнения: 3293
Регистриран: 02 октомври 2007
Репутация: 124
Автомобил: IS 200
Местоположение: София, Силистра
Контакти:

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот Bukmop » 11 окт 2011, 13:16

Добре дошъл и от мен,
от личн опит знам:

Кеф цена няма....

Потребителски аватар
Vesko
Мнения: 443
Регистриран: 30 януари 2009
Репутация: 0
Автомобил: RX 450h
Местоположение: София

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот Vesko » 12 окт 2011, 10:03

denis4o написа:Миналия месец дадох към 1500 лв. за смяна на радиатор и нов акумулатор. И това е за IS220d, умножи го по 2 или 3 за RX и помисли ако това ти се наложи около коледните и новогодишни празници дали ще можеш да си нахраниш семейството и да ги заведеш на почивка в Италия вместо това, примерно.


Трябва да си погледна фактурите, ама си сменях 12В акумулатор на RX-a и по спомени нямаше 300лв. Мога да погледна за да бъда съвсем точен.
Изображение

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2546
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот Д. Ив. » 13 окт 2011, 00:58

253 лв. с връщането на стария, модела е Bosch Silver S4 95 Ah, 830 А по EN стартов ток(японски стандарт) с 3 години гаранция.
Радиатор - 818 лв. от ТМ Ауто София, 820 лв. от Тиксим Пазарджик, 720 лв. от Варна някакъв магазин, 630 лв. от Прогрес Ауто София.
100 лв. труд в Пит Стоп, ~ 40 лв. за антифриз и дестилирана вода
около 50 лв. нафта обикаляне по магазините и до сервиза
Значи общо около 1000 лв. не 1500 лв :)
Но все пак това са цени с доста отстъпки, връзки и търсене и труда е в неоторизиран сервиз, където за смяна на радиатора и антифриза ми казаха около 300 лв :)

Веско, а колко излиза обслужването на RX-a (всички филтри и масла) в ТМ Ауто?
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
Vesko
Мнения: 443
Регистриран: 30 януари 2009
Репутация: 0
Автомобил: RX 450h
Местоположение: София

Re: Акумулатори на хибридите

Мнениеот Vesko » 13 окт 2011, 08:39

Отдавна май не съм ходил на обслужване в ТМА. Последното ми обслужване на RX450h е за 338.02лв (включен ДДС) в друг оторизиран сервиз. И включва:
1. Габарит БЯЛ (предполагам някоя крушка или 2)
2. Маслен филтър
3. гарнитура
4. въздушен филтър
5. филтър климатик
6. масло 5W30
7. щипка
8. труд
Изображение


Върни се в “Съвети и въпроси при покупка”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост