[От фенове за фенове] Тест-драйв на IS300h

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2522
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 109
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

[От фенове за фенове] Тест-драйв на IS300h

Мнениеот Д. Ив. » 01 юли 2016, 10:33

Ето, че първият тест-драйв от поредицата "от фенове за фенове" с партньорството на Лексус България е факт.

Започвам с уговорката, че ще разглеждам колите и като цяло и през погледа на собственик на IS от второ поколение, затова ще посочвам нещата които ми харесват в третото поколение и кои ми липсват. Ще бъда абсолютно искрен и обективен, ще посоча какво ми харесва и какво не.

Екстериор:

И така, на 17.06.2016 г. около 10:00 получих един красив бял IS300h F-Sport. Вярно, не беше измит перфектно, беше чукнат тук-там, но това не се отразяваше на визията, която за мен е много красива. Няма средно положение в мненията за новата визия на Lexus с L-образната решетка - или я обожаваш или я мразиш, аз съм от първите и на мен тя много ми допада. Определено колата умее да събира погледи. Идеални и хармонични линии, ниско челно съпротивление, почти никакъв аеродинамичен шум при движение с висока скорост. Взимам една точка лично заради мен :) Както повечето хора знаят, държа на идеалния вид на автомобилите си и в частност на Лексуса и ги мия ръчно със скъпи препарати, които максимално запазват лака и боята на автомобила. Държах да върна автомобила дори в по-добро състояние от това, в което го получих, затова реших да го измия с шампоан на Sonax с вакса за защита на боята. Всеки от вас знае, че лятото по магистралата стъклото и предната броня на колата страдат от мушички и насекоми, които се размазват по тях. Този път не беше изключение. По предната решетка размазани имах около 60% от населението на Ноевия ковчег. Повярвайте ми и с най-силната пароструйка няма махане, тъй като дизайна на решетката е като на пчелна пита и насекомите са се набили в нея :) Бая търкане на ръка падна докато я изчистя. 50% от времето за миене на колата ми отиде само за решетката :)

Моята оценка е 9/10

Изображение

Интериор:
Първите ми впечатления от интериора, качвайки се от второ поколение на трето не беше толкова драстичен шок като от първо във второ, но определено някои неща ми направиха силно впечатление:
- температурата се контролира с резистивни слайд лентички, по които си движиш пръста нагоре-надолу за да увеличиш-намалиш температурата в купето, иновативно решение, но за мен лично доста непрактично, не един или два пъти ми се случваше докато си цъкам по другите копчета ръката ми да премине над слайдера или случайно да променя температурата. Самото избиране на температурата също не е много прецизно и трябва няколко пъти да мръднеш нагоре-надолу за да нацелиш исканата температура, твърде непредвидима чувствителност има слайдера, но към края на третия ден като че ли успях да свикна. Въпреки всичко Lexus се отказаха от този експеримент в следващите модели и там температурата се контролира с копчета.
- грозният електронен часовник, който макар и удобен за бърза проверка на времето, седи много не на място в луксозния интериор на второ поколение е заменен с аналогов часовник със стрелки в центъра на конзолата, който свети в приятна бяла светлина и с логото на Lexus. Това придава още по-голямо усещане за premium в интериора.
- позицията на мултимедийния дисплей вече е променена и е на нивото на очите в предната част на таблото. Това има своите предимства, както и своите недостатъци, като за мен главния недостатък е липсата на тъч контрол, с който така съм свикнал, но няма и как да е иначе - монитора е твърде далеч напред за достъп с ръце.
- гърба на задната седалка се сваля и то на хибрид ... УАУ, определено останах впечатлен. Багажникът е запазил почти същите размери като на второ поколение и даже е по-практичен заради свалящите се облегалки.

Като цяло кокпита е много шофьорски-ориентиран и напомня на BMW с типичните добавени нотки на Lexus. Определено е стъпка в правилната посока. Нещото, което ми развали цялото удоволствие е мултимедийната система и нейното управление. Да, трябва да се изнесе монитора на по-високо за да не се разсейва шофьора, да, той не може да се управлява с докосване заради далечната си позиция, но защо, защо трябваше да се копира контрола на първа генерация Audi MMI с въртящия се джойстик? Системата реагираше с голямо забавяне, при натискане на джойстика, не рядко се завърта още един път и отиваш в грешно меню, не е интуитивно, бавно е и разваля цялостното изживяване.
Държа да отбележа, че има два вида контрол и мултимедия при IS трето поколение, на които съм попадал - един с врътка като на Audi MMI (и то първо поколение, което търпеше същите критики, като тези които сега написах) и с джойстик като на CT200h - вторият вариант е по-добър според мен, макар системата да е също толкова лагава в сравнение с тъч предшествениците си. Моделът, който ми беше предоставен беше от първият вариант.
В последните години Lexus не могат да намерят правилният вариант и почти всяка година променят контрола на мултимедийната система - врътка, джойстик, тракпад. Не мога да кажа добри думи за врътката и джойстика и бих желал да видя какво са направили от Lexus с последните модели, които са с тракпад с обратна връзка, възможно е да са уцелили правилния модел за контрол на системата.
На другия полюс обаче ме остави инструменталният клъстър - влюбих се в него и сега като карам моята кола имам чувството, че се намирам в нещо допотопно. Определено клъстърите с цели дисплеи, без аналогови стрелки са бъдещето. Местещия се ринг с типичния механичен звук те кара да се чувстваш като в състезателен автомобил. Има възможност за персонализация цвета на стрелките, индикация за скорост и обороти и т.н. и т.н. Скоростта на работа е точно обратно на мултимедийната система - моментален отклик и реакция на бутоните на волана - истинско удоволствие.
Знам, че Виктор ще ме пита за звука и аудио системата - въпреки, че не е Mark Levinson звука е на добро ниво. Радиостанциите се намират автоматично от броудкаста и само си превърташ през тях. Има два USB входа в подлакътника, но нямах възможност да тествам MP3-ки, а само Bluetooth свързването което работеше чудесно, музиката от телефона се управлява чрез бутоните на волана, а на дисплея се изписва изпълнителя и името на песента. Също така има и MirrorLink, което би трябвало да изведе всички Mirror Link enabled апликации от телефона на дисплея на автомобила - не го тествах, тъй като нямах достатъчно време.
Интериорните детайли като кожени вложки, шевове и т.н. са на много високо ниво. Няма скърцане и хлопане. Сенника над интсрументалния клъстър вече е обшит в кожа, а F-Sport вложките във вратите са от кожа и пластмаса с карбонова текстура. Единственото, което загатваше, че колата е в по-долен клас бяха пластмасите в централната конзола в панела за управление на климата. Колата вече беше на 36000 км и по пластмасовите елементи се забелязваха драскотини.
С колата успях да измина над 1000 км за три дни, като маршрутът беше София - Варна (през Ришки проход - Карнобат) и Варна - София (през Хемус) и останах силно впечатлен от седалките. Страхотна лумбална опора (все пак е F-Sport модел) и въпреки, че няма 18-те позиции за регулиране като GS, не усетих никаква умора от пътя, никакви болки или схващания. Сядаш и седалката те обгръща, хем е мека и много удобна, което е нетипично за спортна седалка, хем те поддържа дори да влезнеш в обратен завой със 100 км/ч (за това по-късно :) )

П.П. Има два джоба за чашки/бутилки в централната конзола, а не един като при второ поколение :) И дисплея при заден ход не показва траекторията спрямо ъгъла на предните гуми, екстра, която IS второ поколение има. Ако телефонът ви е с дисплей над 5.5" то няма да се побере в слота в централната конзола. Моят LG G3, доста често се озоваваше в скута ми, на съседната седалка или на пода при по-резки завои :) Просто да го имате предвид :)
П.П2. Капачката на резервоара не се заключва :) Това го разбрах докато чаках на опашка на бензиностанцията на Марешки във Варна и неистово се шугавех из таблото, подлакътника и всички възможни копчета в купето за да намеря копчето за отваряне на вратичката на резервоара. Решавам да направя това, за което се карам на всички във форума и отварям 254 страница от упътването, на която трябва да е описано как се зарежда този автомобил и там не пише нищо ... ами сега ... излизам, побутвам леко вратичката от едната страна и хоп ... тя се отвори ... голям смях падна. Бележка към мен самия - пробвай първо от най-логичния и елементарен вариант.

Моята оценка е 7/10 (заради мултимедийната система и управлението й, която за мен е част от интериора, за останалата част 10/10)

Изображение

Пътно поведение:
В тази част мога да кажа само позитиви. Всички аспекти са подобрени спрямо второ поколение. Окачването е стегнато, но не прекалено твърдо. Спирачките (подпомогнати от регенеративното спиране на ел. мотора) заковават при най-малкото докосване на педала. Волана е станал още по-директен и мога да го сравня спокойно с BMW. При хибрида разпределението на масата е 50/50, което се води "златната среда", но това си е до стила на водача според мен. При второ поколение предницата е малко по-тежка и мен това ми допада повече. При трето поколение на моменти се усещаше малко недозавиване, но това е възможно да е било от гумите или настилката. След като върнах тестовия автомобил в ТМ Ауто първо се качих в Пасата ми, тъй като имах да върша работа с него - имах чувството, че тази кола не спира (а тя има перфектни спирачки), след няколко дни пък карах моят Лексус и тогава вече разбрах колко неадекватни за размерите си и теглото си спирачки има тази кола :) В сравнение с трето поколение, просто не спира. Точка. Благородно завиждам на притежателите на хибриди и на това, че имат на разположение регенеративна спирачка. За 1100-те километра, които изминах с автомобила по джантите нямаше почти никаква прах от накладки. Ако бях минал същото разстояние с моята, която е с керамични накладки (и уж не трябва да пускат много прах), със сигурност ме чакаше доста търкане :)
За динамичните характеристики няма да говоря много, можете да ги намерите на сайта - на едни ще се харесат, на други не. Мен лично ме устройваха напълно и за ежедневна кола са напълно адекватни. Ускорява много мазно, скоростната кутия е безстепенна със "симулация" за превключване на предавки. Четирицилиндровия 2.5 литров бензинов двигател с цикъл на Аткинсън почти не се чуваше как работи в града. Резултатите, които постигнах като икономия на горива са следните:
- в града 5.7 л/100 км
- извън града 7.5 л/100 км
И двата резултата са с пълен резервоар, 3 пасажера, багаж за 3 пасажера и постоянно включен климатик при външна температура 36-38 градуса. На моменти се изкушавах да натисна педала и за кратко карах с 200 км/ч, изпреварвайки тестовия Приус на Ивайло Блажев на магистрала Тракия.
А сега една интересна случка, за която споменах по-горе :) Тъй като крайната ми дестинация беше Варна, реших да мина по магистрала Тракия през Карнобат и Ришкия проход, път, по който не бях минавал никога, но бях чувал, че е добре асфалтиран и се избягват задръстванията около Слънчев бряг ако се минава през Бургас. Автомобила, нямаше зареден навигационен диск и едно нещо, което изненада мен, но най-вече пътниците ми беше един необозначен обратен завой в който аз влезнах със 100 км/ч, учудващо автомобила влезе в него и излезе само с едно сработване на VDIM и лека корекция в траекторията. От тогава единият пътник (верен фен на БМВ от малък) каза, че следващата му кола ще е Лексус :D

Изображение

Моята оценка е 10/10

Изображение

Заключение:
IS300h е изключителен автомобил. Красив, стабилен, предлагащ голям багажник за хибрид от този клас с падащи седалки, икономичен. Може би няма да се хареса на спортно настроените хора, но вече в гамата има IS200t, генериращ 245 к.с., нещо което би ми се искало да покарам в някой следващ тест-драйв. Ако сте geek като мен и обичате да си играете с мултимедийната система повече от средностатистическия потребител, то Ви съветвам да инвестирате в по-висок клас оборудване и да вземете модел с джойстик, там нещата са една идея по-добри. Във всички други аспекти ще останете изключително доволни от този автомобил, който Ви гарантира много завистливи погледи по улиците и многобройни изпълнени с удоволствие километри.

Какво ще ми липсва от него като собственик на IS второ поколение:
- седалките
- дигиталния клъстер на таблото
- спирачките
- безшумната работа при EV режим, особено на светофарите

Какво няма да ми липсва от него като собственик на IS второ поколение:
- мултимедийната система

Крайна оценка 26/30

Снимки: https://goo.gl/photos/deHNa4sfrJP56jNq5

Снимки на IS200t на пистата в Серес (предоставени от Лексус България): https://goo.gl/photos/dW4q3nsa75aiqRUx5
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3217
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 91
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: [От фенове за фенове] Тест-драйв на IS300h

Мнениеот Tin4ou » 01 юли 2016, 23:26

Така като те чета, откривам супер много прилики с моя бивш CT200h, което означава, че ще остана супер доволен и от тази кола! Всичко за което говориш - 50/50 разпределение, уникалните спирачки, комфортна та возия, качественото изпълнение... абе всичко е така и при CT-тито. Единствено не разбирам защо мултимедията е била лагава? Моята беше една генерация по-стара и въпреки всичко си работеше доста пъргаво. Не знам как е в по-новия модел, но принципно има настройка на респонса - тоест може да сменя менютата много бързо или с голямо закъснение.

Не знаех, че има вариант с тракбал, тук съм виждал само с "мишка". Мен лично ми бе супер удобно и установих, че е много по-лесно и безопасно без тъч скрийн. Погледа ти е едновременно на пътя и в монитора и дори не се налага да си променяш стойката на шофиране докато се разхождаш из менюто.

Също не предполагах, че има F-Sport без Mark Levinson :)

Иначе, супер ревю! Браво!
Изображение

pepur
Мнения: 1995
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 85
Автомобил: RX 400h 4WD

Re: [От фенове за фенове] Тест-драйв на IS300h

Мнениеот pepur » 02 юли 2016, 11:31

Хубаво ревю-ДА :)).
Препокрива се доста с други които съм гледал.За седалките всички казват,че са много удобни.Друго ме интересува,напиши за скоростната кутия и шума при 14--150км/ч.Казват,че това поколение било малко по-зле обезшумено от 2ро,вярно че ти караш дизел,но как го усещаш?На задните седалки колко и как е комфорта?

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2522
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 109
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Re: [От фенове за фенове] Тест-драйв на IS300h

Мнениеот Д. Ив. » 02 юли 2016, 13:34

Аз лично мисля, че 3то поколение е по-добре обезшумено от 2ро. Карах по едни и същи пътища и с моята и с IS300h и акустичния комфорт при трето поколение ми допадна повече. Шум от скоростната не съм забелязал да има. На задните седалки мястото пак е малко, но с няколко сантиметра повече от второ поколение
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2522
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 109
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Re: [От фенове за фенове] Тест-драйв на IS300h

Мнениеот Д. Ив. » 04 юли 2016, 00:09



Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

vankatah
Мнения: 1
Регистриран: 08 юли 2016
Репутация: 0
Автомобил: IS 300h

Re: [От фенове за фенове] Тест-драйв на IS300h

Мнениеот vankatah » 08 юли 2016, 11:02

Много информативно ревю, благодарности! Нещо важно за трето поколение IS. Подобряването на динамичната устойчивост на трето поколение IS спрямо второ поколение (което има склонност да "плъзга" задницата) се дължи в огромна степен на много по-твърдата каросерия в трето поколение, неподатлива на усукване. Това е постигнато чрез комбинация от точково заваряване, лазерно заваряване и лепене на всички отвори на каросерията. 25 линейни метра панели (всички отвори за врати, заден и преден прозорец) са слепени преди лазерното заваряване, което е похват от моторните спортове. Две трети от усещането в гърба и волана при контрол в завои се дължи на твърдостта на каросерията :)

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3217
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 91
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: [От фенове за фенове] Тест-драйв на IS300h

Мнениеот Tin4ou » 08 юли 2016, 22:26

LFA клъстъра цепи мрака !
Изображение

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 979
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 293
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Re: [От фенове за фенове] Тест-драйв на IS300h

Мнениеот Akima » 11 юли 2016, 22:06

Благодаря много за разказа от първо лице. 8)
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.


Върни се в “Специални събития”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост