[От фенове за фенове] Мини тест-драйв на LS500h

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2549
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

[От фенове за фенове] Мини тест-драйв на LS500h

Мнениеот Д. Ив. » 20 авг 2018, 11:55

Оставяйки колата си за сервизна акция по смяна на пиро-патрона на пасажерският еърбег, с любезното съдействие на Свилен получих LS500h за тест-драйв докато траят дейностите по сервизната акция на автомобила ми, за което му благодаря.

Още при появата на новото поколение LS имах възможността да се запозная с него в шоурума на Лексус, но без да го карам. Сега ми се отдаде и тази възможност, макар и за кратко, което не ми даде възможност да разгледам и да си "поиграя" с всички функции на автомобила.

Колата беше LS500h (ех как ми се искаше да е LS500 :) ) и това щеше да ми даде възможност да направя сравнение между поведението на един и същи двигател в две различни купета LC500h и LS500h. Нивото на оборудване беше най-високото, като единственото нещо, което липсваше и е опционално са стъклените вложки по корите на вратите.

Изображение

Интериорът беше бял с кафяви акценти на таблото:

Изображение

Тук е моментът да вметна, че не използвам мои снимки, тъй като колата беше в мен за ограничено време и исках да й се насладя максимално.

Първото впечатление след като подкарах автомобила бе именно усещането за простор в купето. Усещането се подсилваше от светлият интериор. Всичко е изключително хармонично изваяно. Линиите, контурите, шевовете на обшитото с кожа табло. Екзюпери е казал, че съвършенството е достигнато, не когато няма какво повече да се добави, а когато няма какво да се премахне. Това важи в пълна сила за новият LS. Всичко е на мястото си, там където би очаквал то да бъде. Не мога да повярвам, че кола, която е насочена по-скоро към возещите се отзад ще е толкова приятна за шофиране. Дори предните седалки имат функция за масаж, нещо което за начало намирах за малко разсейващо, но след това усетих приятен релакс, ползвайки тази функция докато чакам в софийските задръствания :D Отзад имаме седалки с масаж, дисплеи на подглавниците и множество настройки, включително разтягане до позиция "легло" :)

Колата въпреки размерите и теглото си се усеща доста динамична и V6 хибридният двигател ускорява тежащото 2 тона и малко купе до 100 км/ч за 5 секунди и половина като благодарение на скоростната кутия това почти не се усеща, за разлика от LC500h, където трансмисията беше настроена доста по-агресивно и спортно. Управлението е детска игра и не усещах никакво накланяне или замисляне дори при по-резки маневри в режим Sport+. Големите габарити в начало са малко трудни за свикване, но 360 градусовият "поглед" от камерите при паркиране дава голяма увереност и бързо се привиква към размерите.

Не успях да тествам системите за автопилот, които са налични в този модел, даже нямах много време да си играя с мултимедийната система, която изисква определено време за свикване и не мога да кажа, че съм й голям фен, както може би се вижда и от предишните ми ревюта на новите модели. Много се надявам Лексус скоро да спрат да си играят на проба-грешка и да изберат един вид управление като се вслушат в мнението на потребителите. Сигурен съм, че след определено време се свиква, но за мен беше твърде разсейващо да търся някои настройки по менютата и да нямам директни хардуерни бутони за тях на таблото.

Няма да давам оценки и т.н. тъй като не съм имал възможността да тествам конкурентите й, като новите А8 и S500, но определено автомобилът е уникален, не само по дизайн, нови технологии и комфорт, но и като усещане. Показах го и на няколко колеги, които определено бяха впечатлени.

Тъй като със сигурност изпускам много неща и ревюто ми не е детайлно по обясними причини, ще се опитам да отговоря, ако имате въпроси.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

dmdimitrov
Мнения: 128
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 17
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

[От фенове за фенове] Мини тест-драйв на LS500h

Мнениеот dmdimitrov » 20 авг 2018, 13:31

Браво, Денис, отново много полезна информация. Имаш ли инфо, как е реализирано хибридното задвижване при този модел?

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2549
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

[От фенове за фенове] Мини тест-драйв на LS500h

Мнениеот Д. Ив. » 20 авг 2018, 14:35

Нямам повече информация освен това, което вече е налично в Интернет, но е последно поколение Multi Stage Hybrid 3.5 V6 бензинов двигател с четиристепенен автомат куплиран с безстепенна автоматична кутия, което симулира 10 степенна предавателна кутия. Мога единствено да кажа, че е доста адекватна, бързо реагираща и адаптивна комбинация. Определено по-големия капацитет на батерията се усеща и колата в града беше доста продължително време в EV режим, даже докато карах с 80-100 км/ч по околовръстното (от Lexus обещават, че до 140 км/ч автомобилът с плавно ускорение може да се движи само на ток), но тъй като е толкова плавно включването на бензиновия двигател аз почти не го забелязвах, освен при рязко ускоряване и затова не съм обръщал внимание за точната скорост.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.


Върни се в “Специални събития”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост