Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Модератор: Lexus

ageorgieff
Мнения: 4
Регистриран: 22 май 2019
Репутация: 0
Автомобил: GS 300
Местоположение: гр. Варна

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот ageorgieff » 26 авг 2019, 14:36

Привет Колеги,

Считано от началото на м. Юни съм собственик на Lexus GS300 MK3. Всичко с колата е отлично - много спокоен автомобил, както за каране, така и за возене както може би повече от вас знаят.

Преди покупката, колата беше закарана в Карком (Тойота Варна) за преглед преди покупка. На следният бяха констатирани грешки свързани с една от вторите ламбди, след катализаторите (ще допълня грешките при нужда). След смяната направена от тях с оригинална такава, всичко беше наред в първите километри, но след около 20км светна CEL. Записаната грешка беше P0420, а P0430 беше "pending".

От Карком ме посъветваха да монтират дистанционни втулки с малко катализаторче на тях за да "нямам проблем" повече със съответните кодове. Втулките са следните (http://eco-traffic.com/index.php?route= ... ct_id=4290), поне по моя преценка, тъй като други подобни не открих, а и на външен вид са идентични.

След първоначалният им монтаж нямаше CEL в продължение на около 2 седмици - градско шофиране. При първото извънградско на магистрала обаче, се появи P0430. Беше изчистена и беше направен втори тест за да потвърдим, че отново проблема е с P0430 - както и стана. След потвърждаване на грешката, от Карком ми беше препоръчано да завъртят втулките между bank 1 и bank 2 за да видим дали ще се измести и грешката - съответно да премине в P0420 и да се провери функционалността на самата втулка.

Преместиха я и на теста с разменени втулки, отново се появи P0430, което показа, че не е проблемът в самата втулка.

Въпросите са ми следните:

1.) Възможно ли е идентични втулки от едната страна да работят, а от другата не?
2.) Предложиха ми да разменят и сондите, за да видят дали няма нещо със самата сонда? Има ли смисъл, или трябва да се направи по-подробно обследване по данни от techstream при testdrive?
3.) Помолих да бъде направен и оглед на изпускателната система, за да не би случайно да има mid-pipe leak или нещо подобно, което пречи на работата на самата сонда и е възможно отново да изкара същата грешка. Такива не бяха констатирани.
3.) При всичките ми изчетени теми и тук и в Тойота форума, както и в чуждестранните такива, подобно появяване на CEL след монтаж на втулки не е имало (с изкл. на колега с ЛК V8 от Тойота форума, но той е на газ и не мисля, че е съотносимо).

Моля Ви за съвет, как да процедирам, както и евентуално за колеги, правили подобни интервенции и са от гр. Варна, където може повече да се позанимаваме с обследване, че това с проба грешка през 1 седмица да съм в Карком е малко неприятно. :D

Снимка на монтираната втулка: https://www.dropbox.com/s/be67op3kimykr ... 4.jpg?dl=0

Благодаря предварително.

Потребителски аватар
atana
Мнения: 67
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 8
Автомобил: RX 400h 4WD

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот atana » 26 авг 2019, 16:54

Това което аз знам е, че между първата и втората сонда трябва да има разлика в температурата 200-300 градуса. Така е когато има катализатор. Когато е изтърбушен, температурата на първата и втората е еднаква. Имам такъв автомобил и се боря с тази грешка когато имам време. На Techstream видях това което пиша. Сега си поръчах още една втулка, за да ги сложа една след друга. 2х20мм ще се получат. Дали ще стане, не зная, но трябва по някакъв начин да получа разлика в двете температури. Пробвах едната да е в атмосферата а на дупката да е завъртян излязла от употреба. Пак разпознава, че разликата е голяма 500-600 градуса. Пак същата грешка.

Друг е въпроса, че на малък автомобил му издупчих катализатора за да се повиши мощността. Остана само съсипването а катализатора, който и не трябва, защото е на газ и така е регистрирана. Ненужни експерименти.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1251
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 493
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот Akima » 27 авг 2019, 16:13

Не виждам предоставен VIN.

И защо тръгнахте от крайните сонди?!
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1251
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 493
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот Akima » 28 авг 2019, 12:52

Тъй като няма отговор - това е от мен:
3GR-FSE P0420 P0430 - TMC.jpg
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

ageorgieff
Мнения: 4
Регистриран: 22 май 2019
Репутация: 0
Автомобил: GS 300
Местоположение: гр. Варна

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот ageorgieff » 28 авг 2019, 20:01

Привет колеги,

Извинявам се за забавянето с отговорът, просто нещо работата взе превес последните дни над проблема с колата.

Благодаря за споделеният опит @atana. Има ли напредък с поставянето на 2х20мм. Нормални втулки ли използваш или такива с малки катализатори на тях? Реално няма как да стане, ако я оставиш ненавита, тъй като тя взема референция от кабелите за стойностите на външния въздух, т.е. ако има еднакви стойности за външен/вътрешен - грешката е на лице. Затова и сонди с рязани кабели не работели правилно. Поправете ме, ако греша, просто споделям какво съм чел.

@Akima благодаря за приложените обяснения относно причинността за P0420 и P0430. Утре ще отделя нужното време за да вникна в целия алгоритъм и логика на сондите касаещи горепосочените грешки. Относно въпросът ти, защо сме тръгнали от крайните сонди - защото като човек, който не се занимава с автомобили, това ми беше препоръчано от официалният представител като problem-solver. След спорният резултат обаче, явно ще трябва да се превърна в човек, който поне малко се занимава, защото очевидно не мога да разчитам на know-how от тяхна страна.

VIN: JTHBH96S405006528

Благодаря колеги. Приключението продължава.

Lwerewolf
Мнения: 95
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 20
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот Lwerewolf » 28 авг 2019, 21:15

http://carspecmn.com/2006-2012-is250-gs ... -assembly/

...най-вероятно. Класика при тези модели. Как са ти тествали изпускателната система? Това ако реално са я тествали, де - все пак говорим за официално представителство :D

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1251
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 493
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот Akima » 28 авг 2019, 23:11

Аз бих започнал от най-евтиното:
https://www.drive2.ru/l/513760553047426629/

17410B GASKET, EXHAUST PIPE
90917-06078
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

ageorgieff
Мнения: 4
Регистриран: 22 май 2019
Репутация: 0
Автомобил: GS 300
Местоположение: гр. Варна

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот ageorgieff » 29 авг 2019, 14:02

Благодаря за включването колеги.

@Lwerewolf, честно да ти кажа, единственото което ми идва на ум за тестването на изпускателната система е - "съмнително". :) Много добра статия. Ще го действаме, то е ясно, но ми трябва подходящ майстор във Варна, на който мога да разчитам за подобни неща.

@Akima, ще се чуя с @Lio за съответната част и като дойде ще го сменим, но ми се иска, някой майстор, който да подхване проблема и да го разнищим (където мога и аз да се поизцапам малко, че ми писна да вкарват колата в някакви скрити гаражи и да не виждам какво правят, сещате се за къде говоря).

Много доволен останах от отношението на колегата @Lio, когато правих обслужването на маслото на мотора и на диференциала, както и един мигач ми смени. Обяснява, работи спокойно, не се товари като му се моткаш в гаража, айляк човек, евала. :D

Моля ви, препоръчайте майстор за проверката на изпускателната система в гр. Варна. Както и ми се иска да си взема OBDII букса, с безжичен протокол - било то wifi или bluetooth, за да мога да чета generic грешки и да трия, когато съм на път и няма сервиз на близо, че това табло като светне...акумулатора да ти падне от толкова лампи...

Благодарности на колегите, който се включиха до момента...Че нямам един канал/подемник и инструменти да го зачеша аз, че "сърце мъжко, юнашко..не трае".

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1251
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 493
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот Akima » 29 авг 2019, 16:49

Докато колата беше на подемника трябваше да я огледате - още при смяната на маслата.
Гарнитурите/о-пръстените са 2 броя и е много вероятно да е точно от тях.

За втулки имам друг дизайн, но да не се стига до там.

Все още не са написани пълни данни за колата - пробег например и т.н.

Поздрави.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

ageorgieff
Мнения: 4
Регистриран: 22 май 2019
Репутация: 0
Автомобил: GS 300
Местоположение: гр. Варна

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот ageorgieff » 29 авг 2019, 19:18

Относно оглеждането докато е на подемника...то човек вижда, когато знае...като не знае, само гледа...малко по-малко почвам да виждам, благодарение на споделеният опит от ваша страна. Всяко нещо с времето си.

@Akima, прочетох днес repair manual или diagnose manual-a, който беше приложил относно P0420 и P0430 за да разбера взаимовръзката между A/F сензорите и oxygen sensor-ите. Реално, бих се радвал да имам Techstream и кабел, за да направя пълна диагностика, но за съжаление и двете ги е хванало липсата. Не каза за generic безжична OBDII букса, която да работи с iPhone.

Някой колега с налични такива, желаещ да го свършим срещу почерпка/заплащане? :D А иначе О-пръстените са 2 на bank и 4 общо или по 1 на bank и съответно 2 общо, да не объркам.

Снимка на общото състояние отдолу: https://www.dropbox.com/s/vahhnmc5fg8xo ... 3.jpg?dl=0

Офтопик: Колата е на 223000км и е произведена и регистрирана 2005-та (както може би се видя и от VIN-a). Закупих я от приятел, който я кара 12 години, а времето преди това я караше баща му. Бяха първи собственици са и е поддържана, но все пак годинките + такъв пробег каран само в България имат свойте последствия.

Lwerewolf
Мнения: 95
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 20
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот Lwerewolf » 29 авг 2019, 20:56

За techstream и кабелите има информация.
Techstream Diagnostic Hardware
TECHSTREAM 8.30.023
TECHSTREAM 14.20.019

Някои OBDLink-ове поддържат iOS.
Конкретно тези пробойни от статията едва ли ще се видят без сваляне на термощита около генерацията, за което се сваля Y pipe-а, и после не е лошо да се сложат нови лещи/гарнитури/пръстени/който както ги нарича така или иначе, та според мен директно взимай.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1251
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 493
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот Akima » 05 сеп 2019, 21:27

ageorgieff написа:Реално, бих се радвал да имам Techstream и кабел, за да направя пълна диагностика, но за съжаление и двете ги е хванало липсата.


За мен A/F сензорите са в експлоатационен диапазон.

Oxygen сензорите също са симетрични.

Поддържам мнението си за о-пръстените на генерацията - чакаме развитие.
Прикачени файлове
2019-09-05 16.51.06.png
2019-09-05 17.05.39.png
2019-09-05 17.05.49.png
2019-09-05 17.05.54.png
2019-09-05 17.33.39.png
2019-09-05 17.36.18.png
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1251
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 493
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Lexus GS300 (s190) - P0420/P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Мнениеот Akima » 08 окт 2019, 12:02

Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.


Върни се в “Lexus GS300 / GS430 / GS450h / GS350 / GS460 - Gen 3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост