LEXUS GS 300 Разход на масло

Модератор: Lexus

Z.Kostov
Мнения: 3
Регистриран: 30 юли 2019
Репутация: 0
Автомобил: GS 300
Местоположение: Айтос

LEXUS GS 300 Разход на масло

Мнениеот Z.Kostov » 14 май 2020, 12:33

Колеги, моля за малко помощ и разяснения. Колата е gs 300 s190 engine 3GRFSE . След като купих колата смених маслото, сложих eneos 5w30 и досега съм изминал 9500км и съм долял 2.5л, което ми се вижда много. :evil: :evil: Мисля да сменя с друга марка . Колата не пуши сив дим.В руски сайтове, до колкото разбирам руски, казват за този двигател, че имал някакъв проблем с 5- ти цилиндър. Не разбирам много от коли... Възможно ли е заради този проблем да ми гори масло? Моля, ако някой е запозват с темата - да обясни и какви са възможните причини за този разход на масло? Предварително, благодаря!

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1368
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 545
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

LEXUS GS 300 Разход на масло

Мнениеот Akima » 14 май 2020, 15:27

Катализаторите налични ли са?
Картерната вентилация проверена ли е?

Вложки или сегменти са обичайните причинители на горене на масло.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Lwerewolf
Мнения: 177
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 30
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

LEXUS GS 300 Разход на масло

Мнениеот Lwerewolf » 14 май 2020, 16:33

Пети цилиндър - теорията от руските сайтове, горе долу за всичките GR-и във надлъжна (и май не само) конфигурация:

Ако влиза нефилтриран въздух отнякъде - всичката мръсотия има тенденцията да влиза към пети цилидър, заради дизайна на surge tank-а (не знам точен превод на този термин - преди входящия колектор... то на всичко май му викат входящ колектор де, хаха - черното пластмасово нещо, разпределящо потока на въздуха по цилиндрите). Съответно - износване на клапани и/или легла на клапани, потенциално надиране на цилиндъра.

Основни заподозряни проблеми:
-Пропуск на въздух по краищата на въздушния филтър (поне при gs450 - филтър без уплътнения по краищата, кутията също няма... бях на OEM докато не видях един път мръсна черна линия - сега съм със mahle и го наглеждам за всеки случай). Решение - слагане на някакво (примерно гумено) уплътнение на air box-а по краищата, използване на филтър със същото, смяна на airbox-а със такъв от gs350 (има някакво TSB по въпроса, даже)...
-Душманщина - каране без смяна на масло/антифриз, мръсни радиатори, без да се обръща внимание на грешки заради потенциални течове по входящия тракт, т.н.
-Теория за липсата на ъмм... water jacket? във пространството между цилиндрите - теоретично пети работи най-горещо.

Ако имаш съмнения за това - мерене на компресия, ще стане доста явно. Ако симптомите са само разход на масло.... доста невероятно. Ровил съм бая, не съм го виждал споменато на други места... прави си изводите :)


Върни се в “Lexus GS300 / GS430 / GS450h / GS350 / GS460 - Gen 3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта