Молба за компетентен съвет

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

enzo360
Мнения: 4
Регистриран: 30 октомври 2013
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Молба за компетентен съвет

Мнениеот enzo360 » 30 окт 2013, 18:24

Здравейте на всички членове на форума. Обръщам се към Вас с голямата молба да ми отделите малко време, защото съм решил да си купувам Lexus IS 250 - нов, а истината е, че нямам никаква представа от марката. Ходих в официалното представителство в София да гледам колата. Много ми хареса дизайна на интериора и екстериора, определено автомобил, който не се среща и няма да се среща твърде често по улиците, като например 3-та серия, А4 или С-клас. Колата оставя усещането за много качествено направен автомобил наистина, но въпреки това искам да чуя мнението на хора, които имат и поддържат такива коли, т.е. Вашето мнение. Наясно съм с повечето широко разпространени слухове за феноменалната надеждност на тези коли, та интересува ме дали са верни? Защото неведнъж съм установявал, че повечето от този тип слухове не са нищо повече от слухове със съмнителна достоверност. За да не съм голословен ще кажа, че слуховете например за чупливите италиански коли, не "се оказаха", а "са" страшни глупости. Имал съм 6 - 11 годишна Алфа, която за четири години и повече от 70 хил. км. нямаше нито една съществена повреда от общо 3 за целия период. А на жена ми Фиата, за повече от 5 години не се е повредил нито веднъж. Така че, моля Ви кажете, досега оправдават ли се спрямо вашите IS-и слуховете за надеждността на Lexus? Конкретно за колата, която съм харесал, искам да знам дали ДВГ 2.5 V 6 с 208 к.с. е добър и надежден главно? Добра ли е на следващо място автоматичната 6 степенна скоростна кутия, с която се оборудва тази кола? Защото в последно време, ситуацията с новите и относително модерни автоматици е трагична. Вчера например, в мое присъствие, 7-G Tronic-а на S класата 2008г. на един мой приятел, се счупи за втори път за последните 100 хил. км. На колежката Nissan-а Кашкай си счупи трансмисията на 45 хил.км. Изобщо - драма. Та, имате ли впечатления от тази скоростна кутия и надеждна ли е... бърза ли е, как ускорява колата с този двигател и тази скоростна кутия и т.н? По-нататък ме интересува как стоят нещата с цените на периодичното обслужване, нивото на официалното представителство и цените на частите. Говорят се страшни неща за страховити цени. Настоящата ми кола е Mitsubishi Lancer и периодичното ми обслужване е над 450 лв. годишно. Приемете това за база. И накрая, но не на последно място, как върви колата, добре ли е обезшумено купето и има ли склонност честичко да се поврежда тази или онази джаджа? Ако искате да споделите и нещо друго важно, което пропускам... Ще съм благодарен за всяко обективно мнение.

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 834
Регистриран: 12 април 2012
Репутация: 1
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот Rudy » 30 окт 2013, 18:37

Аз не мога да ти отговоря на конкретните за модела въпроси, но по отношение на марката - отвори и прегледай форума за теми свързани с технически проблеми и ще разбереш - имай предвид, че повечето Лексъси тук са купувани втора употреба, а не нови. После виж форумите на други марки (не само италиански и френски, но и немски). Щом си опазил алфата и фиата - едва ли ще имаш някакви проблеми с Лекса. Щото колите не се чупят сами - хората ги трошат.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3235
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 103
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот Tin4ou » 30 окт 2013, 20:29

Не карам най-новия IS250, но си мисля, че на половината от въпросите ти можеш да си отговориш сам след като си запишеш тест драйв. Другата половина от тях са безсмислени защото първо - имаш достатъчно дълга пълна гаранция на автомобила , че да не те интересува колко са скъпи резервните части и второ - няма потребител който да е карал тази кола 5 години за да ти каже колко пъти му се е счупила. Все пак този модел е на 3 месеца :wink: Относно годишното обслужване - няма да е по-различно от на БМВ - Мерц или А4 или някой друг еквивалент. Все пак не може да очакваш да сменяш масло за 150лв в тоя сегмент.

Не знам по каква причина бягаш от хибрида (единствената която се сещам е финансова в случая), но е хубаво да тестваш всички варианти преди да похарчиш 60-70000 лв за автомобил. Една кола се усеща с г**а, а не с ума :D

Успех с покупката :)
Изображение

pepur
Мнения: 2010
Регистриран: 22 януари 2009
Репутация: 89
Автомобил: RX 400h 4WD

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот pepur » 30 окт 2013, 20:39

И аз за най-новото поколение не мога да дам мнение,но като собственик на първо поколение IS от 7 години мога да Ви кажа,че освен консумативи не се е налагало нищо.За 2ро поколение има мнения за една изключителна ск.кутия,надявам се и 3то да е така.
И наистина надеждността на Лексус не е мит :)
Успех и съм сигурен,че колата ще Ви радва всеки път когато се качите в нея!

enzo360
Мнения: 4
Регистриран: 30 октомври 2013
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот enzo360 » 30 окт 2013, 21:00

Ael написа:Не карам най-новия IS250, но си мисля, че на половината от въпросите ти можеш да си отговориш сам след като си запишеш тест драйв. Другата половина от тях са безсмислени защото първо - имаш достатъчно дълга пълна гаранция на автомобила , че да не те интересува колко са скъпи резервните части и второ - няма потребител който да е карал тази кола 5 години за да ти каже колко пъти му се е счупила. Все пак този модел е на 3 месеца :wink: Относно годишното обслужване - няма да е по-различно от на БМВ - Мерц или А4 или някой друг еквивалент. Все пак не може да очакваш да сменяш масло за 150лв в тоя сегмент.

Не знам по каква причина бягаш от хибрида (единствената която се сещам е финансова в случая), но е хубаво да тестваш всички варианти преди да похарчиш 60-70000 лв за автомобил. Една кола се усеща с г**а, а не с ума :D

Успех с покупката :)

Нямах предвид мнения относно новия модел, а именно предходните и главно предходния, защото 2.5 двигателя е същият, както и скоростната кутия. Освен това имам наблюдения върху новите Мерц-ове и тези наблюдения относно надеждността им не са добри. Освен това цените им са просто несравними. Ако натоваря една 3-ка или една С-класа с екстрите, които има IS-а за 67 хил. лв., цената им ще стане към 80 и над 80 хил.лв. Хибрида също го гледах - звукът е несравним, максималната скорост е с 30 км. ч. по-ниска, което си е разлика, а тъй като основната част от пробега ми е извънградски, магистрален, разликата в консумацията не е съществена. На въпроса къде ще карам с 230 км. час, ще кажа - с 230 - не, но с 200 си карам непрекъснато, а една кола, чиято максимална скорост е 200 км.ч., всъщност не може да се кара спокойно с тази скорост. Освен това консумацията на 2.5 литровият при 190 км.ч. например, е по-малка от тази на хибрида при същата скорост.

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2546
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот Д. Ив. » 30 окт 2013, 21:19

Прав си, че при хибрида икономията идва от градското каране. По книжка го дават 200 км/ч, но реално 220 км/ч без никакъв проблем си ги прави, да, мъчи се мотора и харчи повече, но няма кола, която с 220 км/ч да харчи под 10/100, освен някой дизел.

При хибрида също така печелиш от техническото обслужване, което е безплатно за 5 години, т.е. за 5 години ти ще имаш 0 лв. разходи за поддръжка. Само бензин ще си сипваш.

Ако качеството на 3-то поколение IS е такова, като на 1-во и 2-ро, в което не се съмнявам, то единствените ти проблеми с автомобила ще са как да разкараш мацките от предното стъкло (чистачките няма да могат да смогват и на 3та степен - пробвано е :D )

Нямах предвид мнения относно новия модел, а именно предходните и главно предходния, защото 2.5 двигателя е същият, както и скоростната кутия.


Малко са ми разхвърляни мислите в момента, но да ти кажа за скоростната - много е добра. Плавно превключване и много добре подбрани предавателни числа. На Мариан, май скоро ще подмине 200000 км и няма никакви проблеми.

Също така, старият 2.5 литров двигател е V6, а новият е 2.5 литров четири цилиндров редови с цикъл на Аткинсон, съвсем нов мотор, нямащ нищо общо със стария, освен работния обем.

За италианските коли само ще цитирам един познат:
"Имaх Aлфa 156 2.0 twin spark.....поддръжкa и цени сa ужaс.Продaдох я нa единственият човек, който се поинтересувa зa 3 месецa и после почти толковa време прaвих бaнкет, a сутрин липсaтa й пред блокa ме изпълвaше с гордосттa нa преуспял брокер от Уолстрийт..."
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Потребителски аватар
Tin4ou
Мнения: 3235
Регистриран: 01 декемрви 2009
Репутация: 103
Автомобил: RX 450h
Местоположение: Норвегия

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот Tin4ou » 30 окт 2013, 21:25

denis4o написа:За италианските коли само ще цитирам един познат:
"Имaх Aлфa 156 2.0 twin spark.....поддръжкa и цени сa ужaс.Продaдох я нa единственият човек, който се поинтересувa зa 3 месецa и после почти толковa време прaвих бaнкет, a сутрин липсaтa й пред блокa ме изпълвaше с гордосттa нa преуспял брокер от Уолстрийт..."


Хахахахаха ...... смях се 10 мин с глас, няма как по-точно да го рекне в едно изречение честно !!!! :mrgreen: :lol:
Изображение

Потребителски аватар
idzivkov
Мнения: 194
Регистриран: 02 април 2011
Репутация: 0
Автомобил: IS 250

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот idzivkov » 30 окт 2013, 21:39

Надежността на двигателя е много висока, като на всеки добре направен атмосферен двигател. Може би малко повече :). Скоростната кутия по мое мнение е много добра. Много плавно превключване, предавките са сметнати така, че двигателя е в не много високи обороти при всякакви скорости. Не бих казал, че е от най-пъргавите при смяна на предавките, но не е бавна в никакъв случай. Кутията си е олд скул типтроник, надежна и проверена от времето. Каквато е на второто поколение, същата е и на третото. Двигателят също. В крайна сметка, моето мнение е, че и двигателят и кутията са перфектни. Това обаче за моите нужди. Не се състезавам, гледам да ми е комфортно в колата, а когато искам да изпреваря някой камион на късо разстояние да нямам притеснения. Скоростта от 200 км/ч не бих казал, че проблем за колата, но ако караш постоянно или често така, по-добре виж is350 или нещо с около 250-300 кс. Аз пътувам доста извънградско и скоростта ми е 140-160. Когато карам с 200, случва ми се няколко пъти в годината, определено мога да кажа, че липсват поне 20-30 кс. Макс скорост 230! Повече и с попътен вятър не може, а и не е приятно вече. Моята е лъкшъри, може при спорт версията е друго. Разход: 90км/ч -6,5, 120-140 км/ч - 7,5 , 160-180 км/ч - 9, 200+ - 11-12л. Градско - 11-15л взависимост от трафика и стила на шофиране.
Колата ми е на 100к, аз съм карал 50к от тях. За това време съм сменял масла, филтри и ксенонови крушки. Сменена ми е рейката, гаранционно, на 55к км.
Периодичното обслужване не е скъпо отнесено към класа автомобил.
За мен и всички тук, колата си заслужава, но е въпрос на лично усещане в крайна сметка.

И накрая, но не на последно място, не че БМВ и Мерц са лоши коли, ама всеки ги кара ;)

enzo360
Мнения: 4
Регистриран: 30 октомври 2013
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот enzo360 » 30 окт 2013, 22:44

denis4o написа:
Също така, старият 2.5 литров двигател е V6, а новият е 2.5 литров четири цилиндров редови с цикъл на Аткинсон, съвсем нов мотор, нямащ нищо общо със стария, освен работния обем.

За италианските коли само ще цитирам един познат:
"Имaх Aлфa 156 2.0 twin spark.....поддръжкa и цени сa ужaс.Продaдох я нa единственият човек, който се поинтересувa зa 3 месецa и после почти толковa време прaвих бaнкет, a сутрин липсaтa й пред блокa ме изпълвaше с гордосттa нa преуспял брокер от Уолстрийт..."


Значи трябва да приемем, че всички сайтове на Lexus по света са публикували грешна информация за 2.5 литровия двигател на IS 250, защото го представят за V6 24 клапана :D И тъй като това е малко вероятно, трябва да приемем, че ти грешиш - http://www.lexus-bulgaria.bg/img/Lexus_IS_pricelist_tcm913-1238697.pdf

По отношение на Алфата, понеже съм имал точно като описаната... няма да спамим. Темата е друга. Но, само за протокола, това са абсолютни глупости! Приятелят ти си е купил за без пари от Италия дарак на 200 хил. км., на който маслото и филтъра никога не е били сменяни. Италианците предимно доливат масло и почти никога не се занимават с такива "баналности", като ежегодно техническо обслужване. Резултатите са били съвсем закономерни. Но тъй като аз бях запознат в детайли с марката, си я подбирах много внимателно и както казах, за 4 години смених TPS сензор, който и на по-старите Lexus-и се случва да прави проблеми (нестабилните обороти на празен ход, описани на няколко места из форума, често се дължат именно на него), на десетата година на колата направих основен ремонт на предницата - всичко без амортисьори, защото колата е направена така, че не ги износва - 800 лева с труда. Смених и лагерите на предните главини - 300 лева. Това е - 4 години и близо 70 хил. км. Но... думата беше за Lexus IS 250. Да не се отклоняваме в непозната Ви насока.

Потребителски аватар
idzivkov
Мнения: 194
Регистриран: 02 април 2011
Репутация: 0
Автомобил: IS 250

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот idzivkov » 30 окт 2013, 22:52

Новия 2.5 л. двигател е 4 цилиндров, но с уговорката, че той е САМО за хибрида IS300h. IS250 си е със стрария V6 двигател.

F SPORT
Мнения: 51
Регистриран: 05 април 2013
Репутация: 2
Автомобил: IS 300h

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот F SPORT » 31 окт 2013, 08:35

Аз имам изключителното шастие вече трети месец да карам IS 300h. Това е кола, която постепенно ме обсебва и неизменно се влюбвам в нея. Откривам съвършенството ден след ден.
230 км/ч можеш да получиш и от SKODA. В LEXUS ще откриеш съвсем различни удоволствия...

Потребителски аватар
Murry
Майна
Мнения: 1284
Регистриран: 10 ноември 2009
Репутация: 11
Автомобил: IS 250

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот Murry » 31 окт 2013, 09:35

3-та генерация IS250 е със стария V6 с 208 к.с. Аз имам второ поколение IS със същия двигател и определено бих го определил като надежден. Моят вече е на 205,000 и само масълце и филтри. За скоростната кутия не съм запознат дали е същата като на 2-ра генерация, но ако е - също надеждна скоростна кутия, а бих добавил и чисто субективно: брилянтна. Изключително плавна и икономична. Не знам друг да е успял да извади такъв разход от толкова голям бензинов двигател при толкова тежко купе. При плавно каране на извънградско съм стигал до 5.6, 5.9 и т.н. На другия бряг - максималната ми достигната скорост е 250км./ч на равно по километраж, което изобщо не е малко.

На 3-тата генерация за която питаш на мен не ми хареса мултимедийната система изобщо. Много е бавна работата с нея. Но на външен вид определено изглежда като втора генерация. Честно казано ако не си се насочил към хибрида, може би на твое място бих се замислил за някоя 2-3 годишна втора генерация, защото като поведение на колата разлика няма при IS250-ките. Не съм сигурен дали купетата са същите, но усещането определено е идентично. Разликите са в екстериора и интериора. Но пък за телефона има много удобно залепващо "легло" в централната конзола, което може би си струва ъпгрейда за тия като мен, дето не се отлепят от него.
Изображение - пенсионерски разход

Потребителски аватар
Д. Ив.
Мнения: 2546
Регистриран: 19 ноември 2010
Репутация: 126
Автомобил: IS 220d
Местоположение: София
Контакти:

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот Д. Ив. » 31 окт 2013, 19:50

enzo360 написа:Значи трябва да приемем, че всички сайтове на Lexus по света са публикували грешна информация за 2.5 литровия двигател на IS 250, защото го представят за V6 24 клапана :D И тъй като това е малко вероятно, трябва да приемем, че ти грешиш - http://www.lexus-bulgaria.bg/img/Lexus_IS_pricelist_tcm913-1238697.pdf

Ставаше въпрос за хибрида ;)

П.П. Малко офтопик. Сменял ли си свещи на Twin Spark и колко струваха? Alfa Romeo се славят като модерните коли с най-слаби купета при краш тестовете. Новите след 2008 година не са така, но все пак ... стига толкова оффтопик. Взимай Лексус, няма да сгрешиш. IS250 F-Sport май ще е най-удачното решение за теб.
[youtube]dRhwNv-hMn0[/youtube]
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

enzo360
Мнения: 4
Регистриран: 30 октомври 2013
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот enzo360 » 31 окт 2013, 21:02

denis4o написа:
enzo360 написа:Значи трябва да приемем, че всички сайтове на Lexus по света са публикували грешна информация за 2.5 литровия двигател на IS 250, защото го представят за V6 24 клапана :D И тъй като това е малко вероятно, трябва да приемем, че ти грешиш - http://www.lexus-bulgaria.bg/img/Lexus_IS_pricelist_tcm913-1238697.pdf

Ставаше въпрос за хибрида ;)

П.П. Малко офтопик. Сменял ли си свещи на Twin Spark и колко струваха? Alfa Romeo се славят като модерните коли с най-слаби купета при краш тестовете. Новите след 2008 година не са така, но все пак ... стига толкова оффтопик. Взимай Лексус, няма да сгрешиш. IS250 F-Sport май ще е най-удачното решение за теб.


Краш тестовете от средата и края на деветдесетте (Алфа 156 влиза в производство 1997г., като това е първият автомобил с Common Rail дизелов двигател в света, а през 1999г., същият мотор - 1.9 JTD - 115 к.с. - е обявен за двигател на годината. Фиат изобретяват тази технология, патентоват я и поради липса на финансова възможност да я внедрят в масово производство, я продават на Bosch, които успешно я внедряват. Вторият такъв дизелов мотор със закупена от Bosch лицензия за използването й, е този на Mercedes-Benz E-клас - Е220 CDI), често показват сериозни слабости далеч не само при Алфите, но и при редица други премиум марки, като например Е36 моделът на БМВ, което се представя ужасяващо на тези тестове в началото на производството си. И въпреки това е една от най-успешните тройки в историята на модела и на марката. От тогава мина доста време, производителите се научиха да правят колите така, че да се представят успешно на тези тестове. Актуалният модел на Алфа в момента в С сегмента - Giulietta, както и предишните, вече не в производство - 159, Brera и т.н. - имат по пет звезди. Т.е. тези тестове си имат понякога доста смущаваща история в историята на почти всяка марка.
Sorry за спама, но трябваше да отговоря.
Много се радвам на мненията Ви за Лекса, почти съм решил покупката и затова ми беше важно дали всичко хубаво, което се говори за тези машини, е вярно. Днес говорих с един приятел, който караше първият LS600h, който каза: "Това е най-хубавата и здрава кола, която съм карал в живота си!" А той е към 50-те и съм го виждал и в S класи и в 7-мици всякакви и в А и S8-мици... Въпреки че, независимо от това, той го продаде преди около година и сега гледам, че пак джитка в S500, така че вероятно не ме лъже, че е LS-ът е бил най-надежден, но дали наистина именно той най-много му е харесал... остава малко спорно, предвид последния му избор :D Не мога обаче да го упреквам... Мерцът все пак е може би една от най-сериозните икони на индустрията, надежден или не...

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 834
Регистриран: 12 април 2012
Репутация: 1
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Re: Молба за компетентен съвет

Мнениеот Rudy » 31 окт 2013, 21:34

enzo360 написа:е първият автомобил с Common Rail дизелов двигател в света

Поправка - първият пътнически автомобил - първият въобще е Hino Rising Ranger truck.

The first successful usage in a production vehicle began in Japan by the mid-1990s. Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki of the Denso Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the common rail fuel system for heavy duty vehicles and turned it into practical use on their ECD-U2 common-rail system mounted on the Hino Rising Ranger truck and sold for general use in 1995.[3] Denso claims the first commercial high pressure common rail system in 1995.[4]
Изображение Изображение


Върни се в “Lexus IS250 / IS 250 AWD / IS350 / IS 350 AWD / IS 300h - Gen 3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта