За мъжа и разхода интимно

Модератор: Lexus

lapausa
Мнения: 15
Регистриран: 27 юли 2020
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот lapausa » 21 юли 2021, 19:16

Така може, направо изтръпнах.

Това е разхода на Lexus GS300 в Германия, на магистрала, имаше зверски дъжд, после много слънце, и като цяло беше странен цикъл.

Колата на приятел, бъдещ член на този форум.
218892358_503808104043728_1571806428775031738_n.jpg

apocalipce
Мнения: 12
Регистриран: 08 май 2021
Репутация: 3
Автомобил: RX 450h

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот apocalipce » 29 авг 2021, 18:04

Здравейте. от 2 месеца имам RX400H 2008-фейс газ-бензин.Тук чета за някакви невероятни разходи от порядъка на 9-10 разход градско и извънградско, но каквото и да правя не мога да я сваля под 13. Какво ли не пробвах, включително да карам като пенсионер, както и предимно на батерия да се опитам, но най-много до 11 да падне. Ако караш нормално без да се моткаш, под 12-13 не пада. Кажете да не би да има някакъв чалъм. Не се оплаквам от разходам при положение, че тойотата ми харчеше 12 на 100 градско газ, а тая 13. За 2 тона автомобил и 211 кона под капака съм доволен, но като чета тук, си викам, че явно аз нещо не правя.

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 621
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 224
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот loxs » 29 авг 2021, 19:15

Има няколко фактора:

1. Все още ти е бедна фантазията какво значи "като пенсионер"... има още много да учиш как става тая работа :)
2. 13 газ, там където иначе колата би харчила 10-11 бензин е напълно нормално нещо. Някои колеги разправят други неща, ама аз не им вярвам :P
3. В София наистина колата харчи 10, че и към 8 градско, особено в междинните сезони (бензин - газ е повече). През лятото харчи повече, когато климатикът бичи яко. Аз този август вдигнах докъм 12-13 разхода в града.
4. В някои по-малки (и по-стръмни) градове колата харчи повече. Аз съм вдигал до 15 бензин, когато съм карал по-дълго време в Габрово. Там за 2-3 км няма време да загрее и харчи яко. В София рядко някое пътуване ми е под 7-8-10 км.

И все пак, гранд тотал, откакто съм я взел през януари 2017 до сега и при изминати към 75 хиляди километра, колата ми е изхарчила 9.9/100

Lwerewolf
Мнения: 298
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 58
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Lwerewolf » 29 авг 2021, 22:19

Да караш на батерия "на инат" не е ефективно. За минимален харч се кара както всеки друг автомобил - при ускорение си даваш газ, двигателят да е във някакъв по-оптимален режим - НЕ СЕ влачиш.

При спиране - гледаш максимално да не спираш. Спиране по инерция харчи най-малко, след това е регенерацията, след това са механичните методи.

Вървене на ток - само и единствено при много ниски скорости - влачене из кварталът, плътно задръстване, подобни. Батерията е заредена от двигателят, независимо дали директно или чрез "регенерация" на придобитата скорост (и дори и да е на хълм - предполагам колата не е отишла до там "на далавера"). Съответно енергията минава от двигател -> ел. мотор -> батерия -> ел.мотор -> колела = доста повече загуби от двигател -> ел.мотор -> ел.мотор -> колела (грубо така работи това eCVT, всъщност по-голямата част от енергията минава директно двигател->колела, подробности).

Ако караш на ток само когато няма друга опция (недостатъчен товар, за да се включи двигателят) - като цяло системата "дозарежда" батерията докато двигателят е включен за ускорение или поддържане на по-висока скорост или каквото и да е. Във такива случаи двигателят има адекватен товар и консумацията на гориво на киловатчас е доста по-благоприятна.

Ако караш на ток "винаги" - изчерпва се батерията и двигателят почва да работи на никакъв товар (3-4kw) за да я зарежда.

При мен нещата грубо седят по този начин:

Зареждане на място (около 5kw със включен климатик) - ~270g/kwh.
Постоянен товар между 20kw до към 50kw - между 240 и 220g/kwh, зависи.
Над 50kw съм хващал моментни 216g/kwh, та не бих се плашил много от поддържане на скорост по наклон.

Това е 3rd gen gs450h но като цяло идеите се припокриват за всички двигатели - искат си товар за ефективност. За разход - чисто градско не карам, 9.5/100 комбинирано, 6.4/100 - 7/100 на дълго ако пестя на ужас (постоянни 80-90-100).

Ако четеш за разход на гориво при rx450h - не сравнявай, там моторът е със atkinson цикъл. 3rd gen gs450, ls600h и rx400h са със стандартен otto мотор поради някаква странна тойотовска причина.

TL:DR - карай плавно, не се плаши от ускорение, гледай да не ти се налага да натискаш спирачките.

atana
Мнения: 165
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 33
Автомобил: RX 400h 4WD

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот atana » 30 авг 2021, 11:37

За тези дето не вярват. Ето го разхода, като за бензин реалният е около 1.5 литра / да не давам други снимки/. Защото по-късно монтирах газовата. Първоначално го карах на бензин и сега стойностите на разхода му падат. Кара се денонощно, като най-много харчи в гората извън пътя. Това е онзи счупения джип- дето му сменявахме главите. Дето вървя с яйцата- помните ли го ? Дето парите имали голямо значение за мен / демек да не давам за ремонти/.
Прикачени файлове
consumotion.jpg

apocalipce
Мнения: 12
Регистриран: 08 май 2021
Репутация: 3
Автомобил: RX 450h

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот apocalipce » 30 авг 2021, 12:05

Ехаааааа... Добре, значи ще си карам колата нормално и няма да се занимавам с глупости. Като стигнах 2000 км. от както я купих сметнах горе долу какво съм заредил по бележки газ и бензин и разхода излезе приблизително такъв: 11/100 газ и 1-1,5/100 бензин, като моята газова само при запалване да пали на бензин, но при движение да минава на газ направо. Абе много съм доволен, след ходенето до морето със жена и дете, возията хубава, разхода приличен, пък и багажника успя да събере багажа.Супер :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Наздраве колеги !!!

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 621
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 224
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот loxs » 30 авг 2021, 13:25

apocalipce написа:Source of the post 11/100 газ и 1-1,5/100 бензин


Звучи в рамките на нормалното. Едва ли можеш да свалиш много под това през летните горещини.

atana написа:Source of the post За тези дето не вярват. Ето го разхода, като за бензин реалният е около 1.5 литра


Какво доказва този разход? 9.4+1.5 са си 10.9/100 - което е повече от средното само на бензин (при мен е 9.9). Според това къде караш (така като гледам, караш по-малко магистрали от мен - където харчи най-много), може да варира, но винаги ще харчиш с около 20% отгоре като количество спрямо да караш на бензин. Това е поради простия факт, че в бензина има с толкова повече енергия на литър. Трудно е да излъжеш физиката и химията.

Screenshot 2021-08-30 at 13.21.28.png


Като сложиш цената на газовата и цената на евентуалните ремонти (особено при теб е актуално), нищо чудно и да не си спестил нищо от газта. В идеалния случай имаш максимум 20-30% печалба заради цената на газта, която лично за мен не си струва занимавката. Ако караш по 50-100 хиляди на година, има смисъл.

Mimo
Мнения: 4
Регистриран: 18 октомври 2021
Репутация: 2
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: Казанлък

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Mimo » 29 окт 2021, 20:56

Привет на всички, днес придобих един "тролей"... RX400h... фейс...
Прибрах си го на ход по следната дестинация... Плевен-Ловеч-Севлиево-Габрово-Казанлък.
... кефффф... почти 150 км с разход 7.3л/100км
IMG-c9bd5b52b8e80d8954415c1915bd2b2b-V.jpg
Прикачени файлове
IMG-c9bd5b52b8e80d8954415c1915bd2b2b-V.jpg

Lwerewolf
Мнения: 298
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 58
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Lwerewolf » 13 ное 2021, 00:53

gs450h 3rd gen (s19), монтиран 3.769 диференциал от US-spec sc430 facelift (същият като JDM/USDM gs450h диференциалът)

Панчарево (ГТП след син кръст) -> правата към Самоков (100-200м след завоят със отбивката за м. Лавандулите) -> обратно до Панчарево (ГТП-то) - 7,4/100. Средна скорост - не съм засичал, като цяло постоянно темпо 80-90-100 със спирачки 3 пъти (където беше изрязан асфалтът - там една идея по-бавно).

Причина за екскурзията - да видя дали има съществена разлика със по-късият diff на дълго, рекордът ми София-Самоков-София е 6.4/100 но 1) тогава карах по-бавно, 2) беше лятото (топъл въздух = бонус), 3) нямаше ремонти... та така. Мяза да няма разлика във харчът - освен може би градско, защото над 60км/ч върти винаги двигателят (преди беше над 70), та... мнооооого доволен :mrgreen:

dimv
Мнения: 4
Регистриран: 14 септември 2021
Репутация: 0
Автомобил: Все още нямам ...

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот dimv » 02 фев 2022, 12:44

RX450h 2010г.

след като ми откраднаха малкия катализатор, компютъра показва огромен разход градско - 12-14.
не светят грешки на таблото.

Забелязах, че преди това, след зареждане на резервоара, трябвяше малко да се покара преди да отчита разход компютъра.
Сега, след зареждане на резервоара, веднага показва голям разход 40+ и после намалява при каране (както беше на старата ми кола :) ).
В момента още не съм замерил пълно - пълно, за да видя реалния разход.
Също ще направя компютърна диагностика и ще проверя колелата за задържане на спирачния механизъм - да не би да е съвпадение на случките.

Някой имал ли подобен опит или идея какво може да се е прецакало?

Поздрави и леко и забавно шофиране!

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 621
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 224
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот loxs » 02 фев 2022, 20:04

Мисля, че по-скоро е от студеното време този разход. Права тръба оправя нещата поне на RX400h :)

Lwerewolf
Мнения: 298
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 58
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Lwerewolf » 28 апр 2022, 03:11

Цените на горивата ме накараха да пробвам да карам максималко икономично...

...това + смененият диференциал (от EU/World-spec 3.266 на JDM/US-spec 3.769)...

...естествено ефектът беше, че се разхождах максимално много по еднакви маршрути, за да засичам разходът (и психологическият ефект рЕзко се разкара). Сравних го максимално със теми за разходи по UK и US форуми и... 1) консистентен е, 2) разходът не изглежда да се влияе от това, или ако се - е във някакви смешни количества.

Една драма покрай цялото нещо - hybridassistant лъже със изминатите километри и съответно разходът. Информирал съм ги (основно за липсата на корекция "сменено крайно предавателно число"), да видим какво ще се случи.

TL:DR - под 7/100 = 60/70/80 извънградско, 7-8/100 е (относително линейно) 90-110, 8.5 ~/ 120-130, със 155 на темпомат = ~10.2.

Отново силно препоръчвам който притежава тази кола да си смени диференциалът със 3.769 - единственият минус е топ скорост от ~267 (gps) до ~231 (gps) (не, не съм го тествал, сметки от този клип със пресметната разликата във предавателните числа), което... абе на мнението съм, че ако една кола не може да развие дадена скорост на някоя смислена писта (примерно ring-ът, който има мноооого дълги прави), то няма смисъл да може да вдига повече така или иначе. Естествено ако разходът се променяше, но... явно не - та така.

Май не е много за тази тема :lol:

atana
Мнения: 165
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 33
Автомобил: RX 400h 4WD

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот atana » 28 апр 2022, 14:26

Здравейте, Дали е възможно да ми кажете как се държи реално използването на бутона EV mode на RX450 след 2016г ? / а вероятно и на другите модели ще е поведението идентично/.

П.С. Мен ме интересува конкретно за RX450- EV mode, тъй като макар да е изписано много/ и в този форум/, ценното е малко, а моят опит от това което разбирам е, че този режим не е нищо друго освен принудително включване на батерията за нейния остатък от заряд докато не стане червена и не се включи двигателя отново. Т.е., разбирам, че от този режим няма никакъв смисъл заради факта, че автомобила не получава никаква енергия друга освен от бензин и спиране. Единствен смисъл би имал EV mode режима е, ако предстои спускане след 6 км, с натискането на бутона да спра двигателя да зарежда батерията, защото знам/ а колата не знае/, че скоро след това ще се спускам и ще се зареди напълно. Но, такъв тип каране на автомобил не би го направила нито дъщеря ми, нито съпругата ми. Не виждам за какво друго би се използвал EV mode режима при условие, че освен от бензин и от спиране, батерията не се зарежда с нищо друго. Ако имаше възможност при EV mode да се изминава " с лекичко каране" пробег от 60км, та след това да се зареди от контакта вкъщи или другаде, щях да го разбера, но този модел изминава при напълно заредена батерия/ което не винаги е така/, около 3-4км. ПРАВ ЛИ СЪМ ? / да помогна на пишещите малко/
Прикачени файлове
1.png

Lwerewolf
Мнения: 298
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 58
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

За мъжа и разхода интимно

Мнениеот Lwerewolf » 28 апр 2022, 16:23

На първо четене - прав. Не е plug-in. Оферта е ако имаш спускане след доооста по-малко от 6км - никакъв шанс със ~300wh (примерно - ~1.85kwh * 0.2 - един вид от steady-state 60% да падне до 40% когато force charge-ва) да минеш толкова по равно.


Върни се в “Общо обсъждане на сериозни теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост