1UZ FE запалване

Модератор: Lexus

tink000
Мнения: 15
Регистриран: 14 февруари 2017
Репутация: 3
Автомобил: Друга марка

1UZ FE запалване

Мнениеот tink000 » 02 май 2022, 23:48

Здравейте,закупих си двигател 1uz от първите модели,двигателя ще се поставя в друга кола,искам да попитам по запознатите за да запали с неговата електроника трябва ли да има запалителен модул и бобини,според това което пише в този сайт има 2 бобини и 2 модула https://support.haltech.com/portal/en/k ... -fe-engine и дали не е по удачния вариант да се сложи външна електроника която да елиминира тези неща както и дистрибуторните капачки и да си дойде на самостоятелни бубини?

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1724
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 691
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

1UZ FE запалване

Мнениеот Akima » 03 май 2022, 09:30

Опишете каква е идеята.

По-голяма част от модовете в последните години са с COP и standalone EM / PCM.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

tink000
Мнения: 15
Регистриран: 14 февруари 2017
Репутация: 3
Автомобил: Друга марка

1UZ FE запалване

Мнениеот tink000 » 03 май 2022, 10:36

Идеята е след като го ревизирам и просто да запали,нищо спец.и разбира се да не коства 1 торба с пари.
Тъй като не съм толкова запознат с всичко което му трябва и при мен липсват 1 дистрибуторна капачка заедно с хаузинга,бубина (нямам нито 1,мисля че трябват 2) както и ignition module,
1uz_igniters.jpg
ето тези.
Друго трябва ли освен всичко това - 2 бубини, ignition module,и дистрибуторните капачки с палец и тн.?

Тъй ксто ми казаха че може и с електроника тип мега,ему,макс еку и самостоятелни бубини и готово...уж.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1724
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 691
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

1UZ FE запалване

Мнениеот Akima » 03 май 2022, 16:53

Отново:
Опишете си идеята детайлно - в каква кола ще се монтира, какво ще се прави, как ще се ползва, ще се пълни ли принудително впоследствие?
Каква е целта, какъв е бюджета?


Пример:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

tink000
Мнения: 15
Регистриран: 14 февруари 2017
Репутация: 3
Автомобил: Друга марка

1UZ FE запалване

Мнениеот tink000 » 03 май 2022, 17:59

Ще се монтира в нисан s13,ще бъде нормална кола,ще се кара в града,чат пат на писта любителски,цяла кола с пълно оборудване.
Това е хубав вариант но нямам възможност за тези китове по няколко хил.долара.

Накратко въпроса ми е какво трябва за да запали с неговата електроника,аз четох следното:

Еку,дебитомер,датчик колянов вал,датчик/ци на разпределителен вал(1 ли е 2 ли са..?),нок сензори 2,бубина (1 ли е 2 ли са),запалителен модул,дистрибуторни капачки с палци 2 броя,лули от капачките за свещите.
Тук въпроса е изпускам ли нещо?

При мен липсват хаузинга за единия дистрибутор,бубина/ни,запалителен модул

Ако се ползва външна електроника разбрах че се елиминират:
Дебитомер (по избор,може да се мине на мап или дс си остане)
Елиминират се също Бубини,лули за към свещите,нок сензорите (не съм сигурен),дистрибутори,палци,бубини запалителен модул(нужен ли е въобще??).

И например се взима по евтина електроника 500-1000 лв.втора употреба за която ще са нужни дебитомер или мап,датчиците колянов и разпределителен вал и ако не се лъжа датчика за температура на антифриз и бубини.

И крайното питане е дали е по-добре дс се вземе външна за не много пари + бубини+ако има нужда от широколентова сонда(нужна ли е?).

Или да си взема нови лули,да си потърся запалителен модул пак казвам ако е нужен,бубини,дистрибутори с палци,и хаузинга за единия дистрибутор и ако изпускам нещо.

Цялата идея е да се сравни кое е по изгодното спрямо това което ще предложи,тъй като не съм запознат.
Бюджет нисък.

Lwerewolf
Мнения: 353
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 65
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

1UZ FE запалване

Мнениеот Lwerewolf » 03 май 2022, 19:40

Предупреждение - говоря любителски, без да съм пипал подобно нещо.

Като за начало - "нормална кола" (ще се кара вграда) >> stock ECU. Това чисто от гледна точка на как ще се държи при всякакви условия извън "загрял двигател и повечко газ".

От там нататък - избор на stock ECU според желаната конфигурация. Ръчна скоростна кутия ми звучи като най-голямата потенциална "веселба" - изключвам цялото докарване до относително "stock"-държаща се кола, там си е и до вкус. Този предполагам няма вариатори на валовете (vvt-i)?

tink000
Мнения: 15
Регистриран: 14 февруари 2017
Репутация: 3
Автомобил: Друга марка

1UZ FE запалване

Мнениеот tink000 » 03 май 2022, 23:25

Е предполагам че и с външна може да е ок в различни условия незнам,затова събирам идей,но да да речем че с неговата си.
Иначе да без ввти е,от първите модели е.
Всяка информация по запалването и електрониката ще е полезна.


Върни се в “Електроника”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост