Lexus IS 200 Sport

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
note
Мнения: 58
Регистриран: 22 октомври 2020
Репутация: 16
Автомобил: IS 200

Lexus IS 200 Sport

Мнениеот note » 05 дек 2021, 17:27

Все не идва ред да напиша и аз две-три думи за този симпатяга.

Малко предистория: търсех малък и евтин автомобил за ежедневно шофиране с очакван пробег до 3 хил. км. годишно. Винаги съм карал само японски коли, така че се съсредоточих върху тях и почнах търсенето от разни шлюпки като Mitsubishi Colt, Suzuki, Nissan Micra, Honda Jazz. Резултатът беше пълно разочарование от качеството на изработка и плачевното състояние на возилата след не толкова сериозен пробег - между 80 и 150 хил. км. Маздите всички бяха ръждясали, а за Civic естествено не ми стигаше бюджетът от десетина хил. лв.

Затова радикално реших да взема по-висок клас автомобил, но по-стар и с по-голям пробег, с очакването да ми се наложи да го постягам. Съответно се сдобих с Lexus IS 200 Sport на 230 хил. км., двама собственици в Германия, висок клас газова уредба Prins, мощен изпарител, система за мазане на клапаните, 60 л. бутилка на мястото на резервната гума и зареждане при капачката за бензина. Имам го от една година, изминати около 3 хил. км.

Екстериор: за мен външно моделът е перфектен, приятни изчистени форми, сравнително актуална стойка, светло сивата боя му пасва идеално. Моят има външни забележки, нормални за годините, засега не ми пречат. Сложих керамика на предното и задното стъкло + полиране и керамика на фаровете.
07.jpg
08.jpg


Интериор: Страшно запазен, няма нищо общо с коли на двойно по-малко км. Смених топката на скоростния лост с оригинална, както и лампичките на бутоните и всичко заспа. Добавих си и микрофон и устройство за телефонни разговори и слушане на музика WEFA, свързано към оригиналния чейнджър, за да не променям стоковия вид.
09.jpg
int001.jpg


Окачване, управляемост и возия: не съм карал много автомобили със задно предаване, но си признавам, че съм впечатлен от лекса. За моите стандарти това си е driver's car по всички показатели и чак не ми се слиза от нея. Вози сравнително комфортно за класа си, завива директно и влиза в завоите несравнимо стабилно.
Иначе засега съм сменил шарнири и предстои замяна на прословутите задни втулки, които потропват - общо взето дребни неща. Спира перфектно, пробвах я и от висока скорост - кове.
Разбира се, оборудвах я веднага и с два комплекта гуми - летни и зимни.

Двигател и трансмисия: Тук предният собственик беше позанемарил нещата, но аз ги вкарах в пътя. Смених ангренажен комплект (оригинален), водна помпа (Aisin), свещи (Denso по спецификация), една бобина, семеринг разпределителен вал, пистови ремъци, гарнитура на капака на клапаните.
Отстранихме и един досаден теч на антифриз.
Направих пълно обслужване филтри, масло двигател пълна синтетика Ravenol 5W-40, масло скоростна кутия Yacco BVX 1000 75w90 и диференциал Yacco BVX LS 1000 75w140.
След всички тези интервенции колата се подмлади с 10 години :)
Приятно съм изненадан от двигателя 1G-FE. За моите нужди е повече от адекватен. Показателно е, че не харчи и грам масло - пробвано във високите обороти. В комбинация с шестстепенната кутия има осезаема тяга на всички предавки, развърта с лекота и е удоволствие да се шофира.
Кутията си има своите странности, с които свикнах бързо.
Каквито и съмнения да имах за автомобила, те се изпариха при първото излизане на магистрала. Пътуване до морето - включих на шеста предавка и не съм я пипал. Мощност има даже и в резерв, изпреварва безметежно. Колата се залепя за пътя. Можех да сложа и чаша с кафе на таблото без да трепне, като по рекламите.

В обобщение, доволен съм - стара и евтина кола, но има още какво да даде!

Върни се в “Моят LEXUS”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост