След IS220 и RX400h, преди няколко месеца се сдобих и с RX450h Facelift

Закупен от ТМА и поддържан там, с пълна сервизна история, ниво на оборудване President (мисля се води), аз съм втори собственик.
Като цяло само добри впечатления спрямо предшественика RX400h, макар, че и той си остава за мен лично много хубав и сполучлив автомобил, затова и засега ги имам и двата.

Личи си, че в много аспекти доста неща са изчистени… 450-ката е по-добре обезшумен например, усещам го по-стегнат на пътя и в завои, волана ми се струва още по-лек и отговаря по-прецизно на пътя (не, че на 400 не е). Но е може би една идея по-стегнат/твърд от към окачване (на пружини е). Естествено, от към екстри 450-ката е пипната… например на мен лично ми харесва това, че има USB порт, за разлика от 400h и в момента съм сложил една 64GB флашка с пре-достатъчно място за музика, т.е. добро решение за музика специално. BT audio също е хубаво нещо, което няма 400h. Разликите всъщност са много, което е нормално, едва ли ще се сетя за всичко… но и доста неща са много подобни, макар и променени.
Въпреки че 450 е с около 200кг по-тежък от 400, Atkinson двигателя дава по-нисък разход при същия стил на шофиране и същите маршрути, може би с около 1,5л/100км. Като цяло ако го държиш по възможност постоянно в ECO зоната, средно харчи 8 – 8.5/100 с каране в ограниченията (изключвам магистрала, там е 9,5+ в зависимост от скоростта). Постигах експериментално и 7/100, но с доста кроткане, извънградско с максимално използване на хибридната система където може.
Може би единственото нещо, за което се сещам, че ми липсва, е touch screen дисплея, защото при стария с него директно се посочва каквото искаш да се случи, но честно казано бързо се свиква и с “мишката” на 450ката.

Липсва ми и малкия дисплей на мултимедията долу ниско на централната конзола, както е при 400h.
При 450 фабрично са задали доста по-изразено регенеративно спиране, с цел да се ползва повече хибридната система, може би и от там идват слуховете, че батериите им било „по-слаби“… според мен не, просто се износват по-бързо. Колата като се отнеме газта се усеща как намалява постепенно, дори ако се спуска по лек наклон. Малко е като при Теслите

В общи линии на мен лично много ми харесва колата, предпочитам я пред стария, въпреки, че за мен 400h си остава един изключително пипнат и мислен автомобил.

Ще споделя и други преки впечатления/сравнения във времето.
Ето и някоя снимка, ще направя скоро повече, само тези имам под ръка в момента:
На мен лично повече ми харесва решетката на F-Sport и затова я смених с такава.
