Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

dmdimitrov
Мнения: 341
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 75
Автомобил: RX 450h
Местоположение: София

Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Мнениеот dmdimitrov » 21 окт 2022, 11:28

Здравейте колеги,
След IS220 и RX400h, преди няколко месеца се сдобих и с RX450h Facelift :)
Закупен от ТМА и поддържан там, с пълна сервизна история, ниво на оборудване President (мисля се води), аз съм втори собственик.
Като цяло само добри впечатления спрямо предшественика RX400h, макар, че и той си остава за мен лично много хубав и сполучлив автомобил, затова и засега ги имам и двата. :)
Личи си, че в много аспекти доста неща са изчистени… 450-ката е по-добре обезшумен например, усещам го по-стегнат на пътя и в завои, волана ми се струва още по-лек и отговаря по-прецизно на пътя (не, че на 400 не е). Но е може би една идея по-стегнат/твърд от към окачване (на пружини е). Естествено, от към екстри 450-ката е пипната… например на мен лично ми харесва това, че има USB порт, за разлика от 400h и в момента съм сложил една 64GB флашка с пре-достатъчно място за музика, т.е. добро решение за музика специално. BT audio също е хубаво нещо, което няма 400h. Разликите всъщност са много, което е нормално, едва ли ще се сетя за всичко… но и доста неща са много подобни, макар и променени.

Въпреки че 450 е с около 200кг по-тежък от 400, Atkinson двигателя дава по-нисък разход при същия стил на шофиране и същите маршрути, може би с около 1,5л/100км. Като цяло ако го държиш по възможност постоянно в ECO зоната, средно харчи 8 – 8.5/100 с каране в ограниченията (изключвам магистрала, там е 9,5+ в зависимост от скоростта). Постигах експериментално и 7/100, но с доста кроткане, извънградско с максимално използване на хибридната система където може.
Може би единственото нещо, за което се сещам, че ми липсва, е touch screen дисплея, защото при стария с него директно се посочва каквото искаш да се случи, но честно казано бързо се свиква и с “мишката” на 450ката. :)
Липсва ми и малкия дисплей на мултимедията долу ниско на централната конзола, както е при 400h.

При 450 фабрично са задали доста по-изразено регенеративно спиране, с цел да се ползва повече хибридната система, може би и от там идват слуховете, че батериите им било „по-слаби“… според мен не, просто се износват по-бързо. Колата като се отнеме газта се усеща как намалява постепенно, дори ако се спуска по лек наклон. Малко е като при Теслите :) Ако натиснеш съвсем леко газта, вече се държи като 400h, пак регенерира, но не спира толкова осезаемо. Колкото е по висока скоростта, толкова повече регенерира, трябва леееко да държиш натиснат педала на газта за да върви по инерция и да не намалява толкова осезаемо. При потегляне, при 450 е доста по-голям толеранса на педала за каране на ток, т.е. 400 пали двигателя при по-леко натискане, което при 450 пак го свързвам с това, че е настроен максимално да се използва хибридната система. Не знам сега през зимата как ще е, ще го наблюдавам, защото при 400 определено има разлика при по-ниски температури.
В общи линии на мен лично много ми харесва колата, предпочитам я пред стария, въпреки, че за мен 400h си остава един изключително пипнат и мислен автомобил. :)

Ще споделя и други преки впечатления/сравнения във времето.

Ето и някоя снимка, ще направя скоро повече, само тези имам под ръка в момента:

0-02-0a-a2d367add5815c668ca68489efff3f6fe3af71452f1c7d97a54672e317f3679e_909bd28b8f226e7c.jpg

0-02-0a-cc1f4578fe53207e92c3a391937d9a4baf9e016c3c46ef9af830cebf865acb57_65dfd9e3626b7fd3.jpg

0-02-0a-35b25d445daaf31156a03c55a22a8bb4bcebbae0cf518a737b16e5785380e103_f4ecd552580b8ee8.jpg

0-02-0a-7e5f20f4638b3eb9f509b97c5de96a832caa21693a5e916093d38657be6e69df_a599eff239fd5ea4.jpg

0-02-0a-2f459df0efc30c5bed3e09e4edfe147af5c6430673aede66c82581c94c76a869_fb4f7333861c1f1e.jpg

0-02-0a-6a163542699b7db82014aa4713e911b35f89fe1bed516e909d5a790771ead103_3f36f38196ca8b67.jpg


На мен лично повече ми харесва решетката на F-Sport и затова я смених с такава. :)
RX400h 2008 ; RX450h 2013

toteff
Мнения: 17
Регистриран: 06 февруари 2016
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Мнениеот toteff » 21 окт 2022, 11:48

Голяма красавица! С въздушно окачване ли е? Батерията сменяна ли е? И аз съм замислил ъпгрейд и съм в голяма дилема между Лексус РХ450 след 2016 или Волво ХС90 след 2017-дизел 235-245 к.с, че имат проблеми до 2016.
Безаварийно и само положителни емоции!

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1693
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 671
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Мнениеот Akima » 21 окт 2022, 11:50

toteff написа:Source of the post Лексус РХ450 след 2016 или Волво ХС90 след 2017-дизел 235-245 к.с

Нямат нищо общо освен геометричната форма.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

toteff
Мнения: 17
Регистриран: 06 февруари 2016
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Мнениеот toteff » 21 окт 2022, 13:05

Размерите са приблизително еднакви. Интериора и екстириора са различни, но на мен ми допадат и двете направления. И двете имат голямо предлагане с конвекционално окачване. Цената на Волвата със съезмирим пробег е по-ниска. Седалките и оборудването на Волво са с една идея по-добри. Задвижването е корено различно - бензин 6 цилидров доказан ДВГ и хибрид, и нов надут 4-цилиндров дизел - недоказан. Автоматите Е-CVT срещу 8-степенен Айсин-доказан като качество - усещането от него е по-добро за мен. Аз карам не повече от 15 хил.км на година. Волво имат плъгин, но там цените са космически и според това което съм чел, когато се използва батерията често за градско в електрически режим след 3-4 години губи голяма част от капацитета си - а нова е доста скъпа и незнам дали може да се рециклира, както има доказани практики за батериите на Лексус.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1693
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 671
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Мнениеот Akima » 21 окт 2022, 16:12

Отлично сте анализирал ситуацията - мисля, че изборът ви е ясен.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

dmdimitrov
Мнения: 341
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 75
Автомобил: RX 450h
Местоположение: София

Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Мнениеот dmdimitrov » 21 окт 2022, 20:27

toteff написа:Source of the post С въздушно окачване ли е? Батерията сменяна ли е?

Не, на пружини е. Тези батерии не се сменят всяка година, колега, даже бих казал, че е супер рядкост да се наложи смяна на батерия, отколкото да е някакво правило, а и се рециклират и не е много скъпо. Един съвет от мен, макар непоискан - не си купувай дизел. Щом волвото толкова те кефи, вземи бензинов вариант.
RX400h 2008 ; RX450h 2013

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 645
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 240
Автомобил: Все още нямам ...
Местоположение: Кипър

Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Мнениеот loxs » 21 окт 2022, 22:18

Много добро ревю. Точно от такива неща имаме нужда във форума :).
Ако се върна в България и аз ще се кача на такава колица вероятно 8)... ако не скоча директно на следващия модел де...

toteff
Мнения: 17
Регистриран: 06 февруари 2016
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Мнениеот toteff » 22 окт 2022, 09:23

dmdimitrov написа:Source of the post Един съвет от мен, макар непоискан - не си купувай дизел. Щом волвото толкова те кефи, вземи бензинов вариант.

И аз искам бензинов вариант - но там предложенията са много малко. Има много внос от Америка и Канада, но аз си търся да е европейска за да няма вероятни бъдещи усложнения.
Благодаря за съдействието!

Lwerewolf
Мнения: 329
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 63
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Мнениеот Lwerewolf » 22 окт 2022, 17:03

То не е като да няма потенциални интересни проблеми и със по-новите бензинови volvo-та - цената за потенциално евентуален качествен "рециклаж" (направо подмяна) на батерията може да се окаже изключително приемлива.

Като цяло rx450h е може би най-сполучливият lexus хибрид като надеждност, та ако това ти е най-нагоре като приоритет...

За липсата на touchscreen - за сметка на това има решения по-различни от grom v-line 2 (който май така и не го оправиха да е адекватен). Допълнително едно място по-малко за чистене от пръстови отпечатъци - въпреки, че на матовите екрани не им личи. По-скоро биха ме притеснили неща от сорта на ровене из менюта за включване на подгревът - поне във тази генерация още не е такава глупост.

tihol
Мнения: 10
Регистриран: 23 март 2016
Репутация: 1
Автомобил: IS 220d

Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Мнениеот tihol » 16 мар 2023, 23:29

Колега dmdimitrov откъде си си поръчал F body kit-a, дали може да споделиш?

dmdimitrov
Мнения: 341
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 75
Автомобил: RX 450h
Местоположение: София

Лично впечатление между RX400h vs RX450h

Мнениеот dmdimitrov » 20 мар 2023, 08:57

tihol написа:Source of the post Колега dmdimitrov откъде си си поръчал F body kit-a, дали може да споделиш?

Не знам дали няма да се интерпретира като реклама, затова пратих линк на ЛС. Трябва да отбележа, че решетката не влиза цяла така, както идва. Трябва да се развият 10-тина винтчета, да се свали само решетката, без рамката, а да се ползва старата рамка. Просто за милиметри не влиза, но за сметка натова решетката пасва перфектно на старата рамка.
RX400h 2008 ; RX450h 2013


Върни се в “Lexus RX 350 / RX 400h / RX 450h”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост