Антифриз в цилиндрите

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

Toshiro
Мнения: 86
Регистриран: 09 януари 2018
Репутация: 18
Автомобил: GS 300
Местоположение: Димитровград

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот Toshiro » 09 мар 2021, 11:11

И аз не бих могъл, ама съм виждал така да ги правят:

Освен това, чашките не е необходимо да се свалят. Хлабината се регулира с пула над тях. Има и мотори, при които няма пул, а чашките са с различни размери и тогава свалянето на вала е неизбежно.

Iliyan_Mnt
Мнения: 40
Регистриран: 28 юли 2018
Репутация: 4
Автомобил: RX 300 4WD

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот Iliyan_Mnt » 09 мар 2021, 16:05

До колкото съм разбрал, на моя мотор 1MZ-FE, няма как да не се свалят чашките. В единия случай да се замени с по-дебела (ако хлабината е голяма), а в другия (когато хлабината е по-малка), да се шлайфат.

Toshiro
Мнения: 86
Регистриран: 09 януари 2018
Репутация: 18
Автомобил: GS 300
Местоположение: Димитровград

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот Toshiro » 09 мар 2021, 19:11

Не си разбрал-има как. Виж пак какво сме ти писали с Атана и снимката, която е качил. Той е събирал глава и затова са свалени, но иначе може и да не се вадят.

Iliyan_Mnt
Мнения: 40
Регистриран: 28 юли 2018
Репутация: 4
Автомобил: RX 300 4WD

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот Iliyan_Mnt » 10 мар 2021, 15:41

Не съм се изразил правилно по отношение на използваните наименования. Исках да кажа парички, вместо чашки. Тоест, не съм сигурен дали ше успеем да свалим ''паричките'' без валовете да са свалени. Но можем да опитаме, най-малкото.

atana
Мнения: 145
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 30
Автомобил: RX 400h 4WD

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот atana » 13 мар 2021, 23:37

Паричките сямо се вадят. Натиска се и се вадят.

atana
Мнения: 145
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 30
Автомобил: RX 400h 4WD

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот atana » 18 мар 2021, 20:35

Обаче да попитам и аз:
Грешка Р3191 и Р3190 ..Върви заедно с още една за хибридната система, но тя е последица от грешката "лоша работа на двигателя".

Та, появи се при изпреварване на магистрала. Двигателят подскача сякаш не работят всички цилиндри. Повредена горивна помпа съответства, но бензин хвърля добре. Бензиновите инжектори пръскат добре. Свещите ги вадя мокри/ от бензин/. Най ми прилича бобина да е изгоряла, но като грешки нямам никаква такава повтаряема и не зная как ги проверя. Нямам загуба на вакуум при смукателния колектор и около него.
С Techstream 8.0.23 се вижда, че за бензиновага помпа е отбелязано OL /лоша работа/, а в момента на самоизключвате на двигателя-OL-drive /по смисъл е почти същото/. Подмених 3 свещи с нови по спесификацията Denso sk20r11.
Ама колата стои в гаража вече 3 дни.
Като се отхлаби болт на бензиновата рейка, пръска бензин под налагане достатъчно добре. Не съм мерил дали е 3bar.
Проверих инжекторите и ги щраках с генератор в ултразвусовата вана-добре са.
Няма нарущаване на вакуум в смукателния колектор .
Подмених MAFсензора /имам 3/. Не е това.

Пали, тресе 6-7сек и гасне.
И сега какво ?

П.С. Подмяната на главите личи да е безупречно ,защото не губи и не смесва течтостите ,а цветовете на буталата и смукателните колектори са еднакви. Изминати са с точност 10 000км от подмяната без никакви грижи. Тъкмо сложих новото масло-същото като старото .

atana
Мнения: 145
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 30
Автомобил: RX 400h 4WD

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот atana » 19 мар 2021, 22:43

Днес проверих дали катализаторите не са запушени-здрави са. Успях да го накарам с натисната спирачка, подаване на малко газ в положение D , да си заредя батерията до зелено ,
защото остана притеснително изтощена. Подскача, подскача и.. изписа веч по-конкретно- изгубени 4 и 6 цилиндър. Р0306, Р0304 , Р3190 , Р3191, Р3193...Проверих в книгата, 2,4 и 6 цилиндър са отпред. Размених бобините на 2 и 6 цилиндър, изтрих грешките и пак старт. За да не гасне, пак спирачката държа, положение D и малко газ. Подскача , подскача и.. изгубени 2 и 4ти цилиндър.
Само се питам/поръчах ги от
Германия Hella за 56лв/бр /, ако това е наистина проблема и не е друго, как така 2 бобини са изгорели едновременно? Или нещо съм сбъркал пак?
П.С. Докато проверявах VVTI хидравличните клапани, му счупих на един буксата. На тавана от пробите преди имам 2 нови. Имам и MAF сензор, имам и 2 комплекта ламбда сонди и 2бр шокови датчици. Имам и 2бр датчици за положение на разпр. валове...

Та да знаете-евтино ги давам.

Може и бобини да имам, ако ми е грешна диагностиката :D

Имам и 2 комплекта работещи дискове Techstream 8.30.023 и obd Tactrix четец с usb.

dmdimitrov
Мнения: 303
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 65
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот dmdimitrov » 24 мар 2021, 12:49

Колега, не се засягай, но дали всички ядове не се дължат на това, че си прави доста експерименти с тази кола? Аз бях писал, че тези двигатели са специфични и прецизни, но ме оплюхте едва ли не.

atana
Мнения: 145
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 30
Автомобил: RX 400h 4WD

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот atana » 04 апр 2021, 18:32

Не, просто моят автомобил е бил на 208 хил км, 8 години преди да го купя и е бил собственост на фирма в Германия, която съдържа в името си "Транс", т.е. е на над 700 хил км и от тук са ми ядовете, защото като я купувах, изглеждаше и се държеше безупречно, но на магистрала в германия не се износва отвън и по седалките ,а отвътре.

ИМам И един въпрос:
Можете ли да ме насочите за номер на частта на Cylinder liner 92x130mm за 3MZFE двигател´

Горният ми проблем се дължи на счупена мотовилка на 4ти цилиндър, без да има никакъв шум преди това, след като смених маслото на 10хил.км след ремонта на главите, без да има теч на охладителна течност , както и без теч на масло. Без шум, без предупреждение, без блокирал лагер на мотовилката горен и долен. Без да имам счупване на блока, без да имам счупване на буталото, без да имам задиране в цилиндъра. Но заради счупването и надробяването му на парчета, имам дребни наранявания по цилиндъра като точици, които налагат подмяна на буталната риза..

Дъщеря ми е карала по магистралата и е изпреварвала камион. Така се е счупила мотовилката. За мен необяснимо как, но аз си го прибрах на ход с 5 цилиндъра и изминах 60км да се прибера / бавно/.

Заради дребните точици/побитости по цилиндъра / от хвърчащи парчета от мотовилката, буталото е останало "горе", без да се удари в коляновия вал докато съм я диагностицирал/ въртял двигателя с диагностиката/.

Просто автомобила е на около 700хил км, защото 8 години по-рано е бил на 208хил, когато е бил 4 годишен. Та така....Добре, че имам други автомобили.

Ше очаквам насочваме за номер на Cylinder Liner 92x130mm

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1457
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 586
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот Akima » 04 апр 2021, 19:29

atana написа:Source of the post Cylinder liner 92x130mm за 3MZFE двигател

Такъв детайл не съм виждал да се предлага от производителя TMC.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

atana
Мнения: 145
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 30
Автомобил: RX 400h 4WD

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот atana » 04 апр 2021, 21:32

За много автомобили се произвеждат. Може да се поръча /закупи и по размер. От 10 до 80 долара струват универсалните. Дължината им се скъсява. Произвеждат ги на 180мм дължина, а тук са нужни 130мм. Единствено външния диаметър трябва да знам, който мога и да измеря, но за микароните няма да съм сигурен, а след това и за смяната ще ми трябва и течен азот , за да се смали. Ще ми се някой да го направи това.Имаме един майстор, който прави точно такива неща, но не съм и предполагал, че ще си губя времето така.

Заредих батерията до зелено и махнах главния бушон, защото се очакваше, че скоро няма да тръгне. Ако го сглобя така, рискувам да
задере буталото и да започне да пуши. Идеален е за моргата .

А изкушението с мотовилка за 80лв, метална гарнитура за 87лв от Германия и риза за от 10 до 70 долара ми се вижда чак партизанщина.
Не друго, но не бих дал на частно лице 40-50-60хил за джип от търговете в Канада на 2-3г без гаранция, защото това е първата вноска за нов със 7 седалки.

Тук има и търговци с добри отзиви. Отворен съм за предложения да се разделя с моя и да ми предложат друг. Мога да го сглобя и да върви и в сегашното състояние, но заради цилиндъра на буталото не е добре за дълга употреба.

Iliyan_Mnt
Мнения: 40
Регистриран: 28 юли 2018
Репутация: 4
Автомобил: RX 300 4WD

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот Iliyan_Mnt » 06 апр 2021, 12:08

Моята опитност след ремонта на предната глава, извършен DIY от баща ми и аз, като помощен персонал. Когато беше отворена главата, пропуснахме регулирането на клапаните. Това свършихме миналата седмица, като 10 от клапаните бяха натегнати, само 2 бяха в норма. Шлайфане на ''паричките'' и вече имаме клапани в норма. Друг пропуск беше и това, че при първото разглобяване и сваляне на валовете, не бяхме сложили сервизен болт на зъбните колелета на VVTi-то на изпускателния вал. В резултат на това двете колелета се бяха разминали с малко и имаше едно чукане (дрънчене) като дизелов двигател. С регулиурането на клапаните оправихме и този пропуск. Сега мотора отново е тих и работи добре. Много важно, на който му предстой такъв ремонт, да не забравя за сервизния болт. Пише го и в ръководството.

Яви се друг проблем. Малко преди регулирането на клапаните колата загуби мощност над 4000 оборота. Натискам газта до долу, оборотомера стига до 4000 оборота и колата почва да тресе и се чува пукане в изпускателната система. Отпускам газта, минава на горна предавка и върви нормално. На място не се форсира повече от 4500 оборота. Карах 2-3 пъти така, колата не даваше никаква грешка. В един момент чека и VSC-то се включваха само в движение при товар на двигателя и угасваха. Започна и в ниските да не върви, не включваше Over Drive. Така успях с лаптопа да хвана грешката, код P0325-Knock sensor bank 1. Изчистихме в движение и веднага светна P0420-Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1. Изчистихме и нея.

Прибрах се в нас и зачетох форумите. Американците правят един hack, свързват кабелите на разваления knock sensor към тези на здравия и така компютъра получава данни от работещия датчик. Направихме това и чека спря да свети в движение, грешки няма, но колата продължава да не се форсира над 4000 оборота. В ниските върви нормално. Тоест, след интервенцията с кабелите има подобряване, но проблемът не е решен. Сигурно има вариант и другия датчик да не работи на 100% коректно. Или да има друг проблем, на друго място. Със сигурност е добре да се сменят и двата knock сензора, предвид къде се намират и работата по разглобяването. Но ОЕМ е на цена 218 лева, 2 датчика са над 500 лева. А не е сигурно, че и двата са за смяна. Афтермаркет има за по 50 лева, но не смея да сложа.

За сега карам така и следя.

atana
Мнения: 145
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 30
Автомобил: RX 400h 4WD

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот atana » 09 апр 2021, 01:23

Screenshot_20210409-022457_OneDrive.jpg

Аз имам knock sensor. /ако ги намеря/ Ще ти дам за 50лв. Не се мъчи. Трудно се слага, трябва да внимаваш с двете гарнитури на плочата въру смукателните отвори. Те са 80лв нови метални. В двата им края има отвори за водата и три за всеки ред бутала. Има опасност да премине течност и да напълни цилиндър с вода към дясната глава/по ниската/ докато двигателя е в покой заради налягането в системата и се получава хидравличен удар при стартирането. Капка по капка се събира в смукателния отвор на съседния на отвора за вода цилиндър додето е в покой-заради налягането 1бар в системата. Затова се стяга също по схема 9те болта с динамометричния ключ 15Nm Имам ръководството..

3MZFE и 1MZFE на ЛексусRX 330 и RX300 са абсолютно еднакви двигатели с изключение на диаметъра на буталото 92мм и 82мм. Дори хода на буталото е същия и мотовилките са еднакви/купих си/ вече и сложих. /

https://1drv.ms/b/s!AgIXHJTs8J0mggTuTUMFL6QR2zc9

https://onedrive.live.com/embed?cid=269 ... fy6Q0&em=2"

П.С. фиксиращият болт м6 на разпр. вал е на 72стр. а плочата на колекторите на 54стр и 70стр

atana
Мнения: 145
Регистриран: 02 април 2019
Репутация: 30
Автомобил: RX 400h 4WD

Антифриз в цилиндрите

Мнениеот atana » 01 май 2021, 22:32

Горните два файла съм ги качил като актуални за service manual RX400H/330 3MZFE защото са напълно идентични двигатели с RX300 1MZFE. Всичко по двата двигателя е взаимно заменяемо, абсолютно еднакви са архитектурно и устройствено, с изключение на диаметъра на буталото съответно 92мм и 82мм. Два пъти си купувам мотовилка от 1MZFE за 3MZFE, защото са абсолютно еднакви/но по-евтини/, тъй като и хода на буталата е еднакъв по дължина.


Върни се в “Lexus RX 300 / RX 330”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта