
Омаслен амортисьор
Модератор: Lexus
Омаслен амортисьор
Здравейте, днес реших да сложа летните гуми и големите джанти
и след монтажа (в официален сервиз на Тойота) ме изненадоха неприятно - задните ми два амортисьора са омаслени. Веднага ги проверихме колко струват - 1600 лв за 1 бр. (цена от представителство). Автомобилът е IS300H F-sport, facelift 2018, като в момента е на 87 000 км с Тойота Relax. Вижда ми се доста необичайно на тези километри и двата амортисьора да сдадат багажа. Карам доста внимателно, избягвам дупките до колкото е възможно. Най-интересното е ,че в описанието на Toyota Relax амортисьора не е описан, че се покрива. Само пружините и няколко други елемента от окачването. Но ги няма и в изключените компоненти, които не се покриват от гаранцията и сега чакам да ми върнат отговор дали ще ми ги покрият. Някой сблъсквал ли се е с този проблем и ако да, има ли някакви афтърмаркет решения. защото ако не ми ги покрият гаранционно не мисля, да давам 3200 лв без труда за 2 амортисьора( поне за момента мисля така, защото съм леко афектиран и ме е яд,че си плащам за тази удължена гаранция а в крайна сметка може да се окаже, че аз все пак трябва да си платя). Четох в английски форум, че е допустимо леко омасляване, което може да се случи след минаване през по-сериозна дупка, но аз нямам спомен близките дни или седмици да съм нацелил някоя дупка брутално. Прикачвам снимка ако може да си кажете мнението какво мислите, дали да бързам да ги сменям или може още известно време да изкарам така. Декември месец минах гаранционно обслужване, тогава колата беше на 82 000 и нямаше омасляване и ходовата част беше инспектирана и всичко по нея си беше наред. От тогава нищо не се е променило като возия или да има странни почуквания и тропания докато шофирам.

-
- Мнения: 2
- Регистриран: 01 февруари 2025
- Репутация: 0
- Автомобил: RX 450h
Омаслен амортисьор
Решенията са според зависи от населеното място, откъдето си
Вабонти, S матик, за Пловдив Топ маркс... Или афтърмаркети от Ибей.... Но наистина 3200лв за 2 амортисьора не си заслужава

- icetto
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 януари 2025
- Репутация: 3
- Автомобил: Друг модел
- Местоположение: Sofia
Омаслен амортисьор
Здравей,
Ами кофти тръпка е това. Но за успокоение дали можеш да караш така - друга моя кола е с нивомати отзад и цената им е аналогична на тази и мой близък кара същата кола и преди 2-3 години ми се оплака, че единия му амортисьор отзад е леко омаслен. Горе-долу като при теб изглеждаше. Преди 3-4 месеца аз смених моите, защото без протичане изпуснаха и минах на стандартно окачване, като смених и пружини, защото тази кола остава за вилата. Та този мой близък все още си е с нивоматите и колата не е клекнала въобще за разлика от моята. Та според мен си карай така, ако поведението им е нормално и съответно забравяш за разни по-тежки неща, но пък на твоята кола няма как и да искаш.
Ами кофти тръпка е това. Но за успокоение дали можеш да караш така - друга моя кола е с нивомати отзад и цената им е аналогична на тази и мой близък кара същата кола и преди 2-3 години ми се оплака, че единия му амортисьор отзад е леко омаслен. Горе-долу като при теб изглеждаше. Преди 3-4 месеца аз смених моите, защото без протичане изпуснаха и минах на стандартно окачване, като смених и пружини, защото тази кола остава за вилата. Та този мой близък все още си е с нивоматите и колата не е клекнала въобще за разлика от моята. Та според мен си карай така, ако поведението им е нормално и съответно забравяш за разни по-тежки неща, но пък на твоята кола няма как и да искаш.

- Akima
- Мнения: 1904
- Регистриран: 15 септември 2015
- Репутация: 758
- Автомобил: Друга марка
- Местоположение: Варна
Омаслен амортисьор
Ако говорите за AVS амортисьори - те винаги са били и ще бъдат по-скъпи спрямо конвенционалните такива.
Доколкото съм запознат се считат за консумативи - затова и не са изброени.
Добрата новина е, че рядко дефектират и настина трябва да видят сериозни натоварвания, за да се стигне до повреда.
По косвена информация - текат леко поради контракции на част от гумените семеринги/о-пръстени вътрешно - главно породена от резки температурни амплитуди и лоши пътища.
Документирайте събитието с хубави/по-детайлни/ снимки - договорете се с дилъра да обезмаслите амортисьора качествено, покарайте 1 месец и отново ги посетете.
При наличие на постоянен теч може да се направи опит да покрият дефектния.
Успех.
П.С. Задният спирачен диск трябва да e равномерно лъскав, ако е на ивици/петна - проверете и профилактирайте водачите на задните апарати/еднобутални са освен това/. Коментирали сме, че хибридите имат нужда от редовна профилактика на задни апарати поради намалената им употреба при използване на HSD.
Доколкото съм запознат се считат за консумативи - затова и не са изброени.
Добрата новина е, че рядко дефектират и настина трябва да видят сериозни натоварвания, за да се стигне до повреда.
По косвена информация - текат леко поради контракции на част от гумените семеринги/о-пръстени вътрешно - главно породена от резки температурни амплитуди и лоши пътища.
Документирайте събитието с хубави/по-детайлни/ снимки - договорете се с дилъра да обезмаслите амортисьора качествено, покарайте 1 месец и отново ги посетете.
При наличие на постоянен теч може да се направи опит да покрият дефектния.
Успех.
П.С. Задният спирачен диск трябва да e равномерно лъскав, ако е на ивици/петна - проверете и профилактирайте водачите на задните апарати/еднобутални са освен това/. Коментирали сме, че хибридите имат нужда от редовна профилактика на задни апарати поради намалената им употреба при използване на HSD.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Омаслен амортисьор
Благодаря за отговорите. И аз съм на мнение, че трябва да се обезмаслят и да ги наблюдавам близкия месец дали пак ще се омаслят. Туко що си запазих час за тази процедура. Ще ви държа в течение какво се случва, ако ви е интересна темата.
Върни се в “Lexus IS250 / IS 250 AWD / IS350 / IS 350 AWD / IS 300h - Gen 3”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост