Омаслен амортисьор

Въпроси по експлоатация, информация, отзиви, препоръки.

Модератор: Lexus

prgrssr
Мнения: 11
Регистриран: 27 юни 2019
Репутация: 5
Автомобил: IS 300h

Омаслен амортисьор

Мнениеот prgrssr » 06 мар 2025, 19:00

Здравейте, днес реших да сложа летните гуми и големите джанти 8) и след монтажа (в официален сервиз на Тойота) ме изненадоха неприятно - задните ми два амортисьора са омаслени. Веднага ги проверихме колко струват - 1600 лв за 1 бр. (цена от представителство). Автомобилът е IS300H F-sport, facelift 2018, като в момента е на 87 000 км с Тойота Relax. Вижда ми се доста необичайно на тези километри и двата амортисьора да сдадат багажа. Карам доста внимателно, избягвам дупките до колкото е възможно. Най-интересното е ,че в описанието на Toyota Relax амортисьора не е описан, че се покрива. Само пружините и няколко други елемента от окачването. Но ги няма и в изключените компоненти, които не се покриват от гаранцията и сега чакам да ми върнат отговор дали ще ми ги покрият. Някой сблъсквал ли се е с този проблем и ако да, има ли някакви афтърмаркет решения. защото ако не ми ги покрият гаранционно не мисля, да давам 3200 лв без труда за 2 амортисьора( поне за момента мисля така, защото съм леко афектиран и ме е яд,че си плащам за тази удължена гаранция а в крайна сметка може да се окаже, че аз все пак трябва да си платя). Четох в английски форум, че е допустимо леко омасляване, което може да се случи след минаване през по-сериозна дупка, но аз нямам спомен близките дни или седмици да съм нацелил някоя дупка брутално. Прикачвам снимка ако може да си кажете мнението какво мислите, дали да бързам да ги сменям или може още известно време да изкарам така. Декември месец минах гаранционно обслужване, тогава колата беше на 82 000 и нямаше омасляване и ходовата част беше инспектирана и всичко по нея си беше наред. От тогава нищо не се е променило като возия или да има странни почуквания и тропания докато шофирам.
482417125_1824601228338241_2538873248026671707_n.jpg

double-dealer
Мнения: 2
Регистриран: 01 февруари 2025
Репутация: 0
Автомобил: RX 450h

Омаслен амортисьор

Мнениеот double-dealer » 07 мар 2025, 09:10

Решенията са според зависи от населеното място, откъдето си :) Вабонти, S матик, за Пловдив Топ маркс... Или афтърмаркети от Ибей.... Но наистина 3200лв за 2 амортисьора не си заслужава

Потребителски аватар
icetto
Мнения: 11
Регистриран: 03 януари 2025
Репутация: 3
Автомобил: Друг модел
Местоположение: Sofia

Омаслен амортисьор

Мнениеот icetto » 07 мар 2025, 10:08

Здравей,
Ами кофти тръпка е това. Но за успокоение дали можеш да караш така - друга моя кола е с нивомати отзад и цената им е аналогична на тази и мой близък кара същата кола и преди 2-3 години ми се оплака, че единия му амортисьор отзад е леко омаслен. Горе-долу като при теб изглеждаше. Преди 3-4 месеца аз смених моите, защото без протичане изпуснаха и минах на стандартно окачване, като смених и пружини, защото тази кола остава за вилата. Та този мой близък все още си е с нивоматите и колата не е клекнала въобще за разлика от моята. Та според мен си карай така, ако поведението им е нормално и съответно забравяш за разни по-тежки неща, но пък на твоята кола няма как и да искаш. :)

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1904
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 758
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Омаслен амортисьор

Мнениеот Akima » 07 мар 2025, 10:43

Ако говорите за AVS амортисьори - те винаги са били и ще бъдат по-скъпи спрямо конвенционалните такива.
Доколкото съм запознат се считат за консумативи - затова и не са изброени.
Добрата новина е, че рядко дефектират и настина трябва да видят сериозни натоварвания, за да се стигне до повреда.
По косвена информация - текат леко поради контракции на част от гумените семеринги/о-пръстени вътрешно - главно породена от резки температурни амплитуди и лоши пътища.

Документирайте събитието с хубави/по-детайлни/ снимки - договорете се с дилъра да обезмаслите амортисьора качествено, покарайте 1 месец и отново ги посетете.
При наличие на постоянен теч може да се направи опит да покрият дефектния.

Успех.

П.С. Задният спирачен диск трябва да e равномерно лъскав, ако е на ивици/петна - проверете и профилактирайте водачите на задните апарати/еднобутални са освен това/. Коментирали сме, че хибридите имат нужда от редовна профилактика на задни апарати поради намалената им употреба при използване на HSD.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

prgrssr
Мнения: 11
Регистриран: 27 юни 2019
Репутация: 5
Автомобил: IS 300h

Омаслен амортисьор

Мнениеот prgrssr » 07 мар 2025, 13:40

Благодаря за отговорите. И аз съм на мнение, че трябва да се обезмаслят и да ги наблюдавам близкия месец дали пак ще се омаслят. Туко що си запазих час за тази процедура. Ще ви държа в течение какво се случва, ако ви е интересна темата.


Върни се в “Lexus IS250 / IS 250 AWD / IS350 / IS 350 AWD / IS 300h - Gen 3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост