Първият предоставен автомобил за пробно шофиране и ревю от Лексъс България беше IS300h през лятото на 2016 година. 3 години по-късно имах възможността отново да карам автомобил със същият агрегат, но вече от второ поколение. Както сте се досетили от заглавието на темата, това беше Lexus ES300h в Luxury комплектация.
Искам да започна с двигателят. Ако сте чели ревюто на IS300h ще си спомните, че не бях особено очарован от динамичните му качества и това остави у мен една горчива нотка на съмнение в бъдещето на точно този агрегат - 300h, а именно - тежък седан, малка батерия, неконкурентно ускорение и максимална скорост спрямо БМВ 3-та серия в същия ценови клас и т.н.
Няколко години по-късно седя в съвсем различен автомобил, въпреки че ES300h тежи само с 5 кг повече от IS300h, а именно 2150 кг, по-дълъг и по-широк е от IS300h и най-осезаемото - вече е с предно предаване, а не със задно. Освен CT200h, не бях карал друг Lexus с предно предаване и ми беше много интересно как са се справили японците с концепцията премиум седан с предно предаване и то с такъв мотор.
В уговореният час отивам в шоурума на Lexus на бул. Цариградско Шосе и отпред ме посреща бежово-златист (Ice Ecru) ES300h. Външно бих казал, че е по-малкият брат на LS. Много стилен и красив. С издължен назад силует като Audi А7 или Mercedes-Benz CLS. Много ми допада тази визия. Линиите са изчистени и аеродинамични. Няма излишни лайстни и детайли по панелите, всичко все едно е излято от едно парче метал и след това доработено на ръка в аеродинамичен тунел.
Интериорът продължава стилната линия наложена в последните няколко години с централна конзола, насочена към шофьорът. Дисплеят на инфотеймънт системата е високо горе, в центъра на таблото, където видимостта към него е идеална. В зависимост от комплектацията, разполагате или с 7 инчов или с 12 инчов дисплей (като в случаят Luxury пакетът идва с 7 инчов, а Luxury Premium с 12 инчов) и до него е аналоговият часовник с логото на Lexus в средата и осветен с приятна бяла светлина.
Приборите са комбинация от цифров дисплей и аналогови уреди за температура и гориво. Няма го механичното преместване на ринг-а като при F-Sport версиите, поне в Luxury изпълнението (за F-Sport не съм сигурен) но определено това е едно от най-красивите и функционални табла, които съм виждал в Lexus. Различна информация и настройки на автомобила и системите за сигурност са достъпни чрез бутоните на волана и менютата в инструменталният клъстър като например включване и изключване на системата за следене на сляпата зона, следенето за напускане на платното, следене за пешеходци при връщане на заден ход и др.
Luxury и Luxury Premium разполагат и със симулиран 360 градусов изглед на автомобила, който се изобразява на централния дисплей с помощта на 4 камери (отпред, отзад и по една в страничните огледала). Това е много полезно докато свикнете с габаритите на автомобила. Карал съм цялата гама автомобили на Lexus (без RC) и това беше първият автомобил, с който ми трябваше по-дълго време за да свикна с габаритите. Първо защото е с предно предаване и има по-голям радиус на завой от задноприводен автомобил и второ защото наистина е по-дълъг отколкото очаквах.
Седалките и тапицерията са на отлично ниво и с много красиви шевове и линии. Седалката се регулира в достатъчно много посоки и позиции, че и най-капризният шофьор да си намери идеалната позиция. Има обдухване и подгряване на седалките, като най-високото ниво на оборудване има и подгряване на волана.
Автомобилът е просторен от вътре, а на задният ред седалки има достатъчно място както за краката на пасажерите, така и за главите им.
Багажникът има обем от 342 литра. Не тествах колко куфара би събрал, но според мен 4 големи куфара биха влезнали. Има падаща преграда за ски, като нищо не подсказва, че това е хибрид и някъде там се крие батерия с капацитет 1,3 квч (по неофициални данни).
Време е да се впусна и в същността на този тест-драйв, а именно да споделя какво е усещането от карането на ES300h. Лично аз съм впечатлен, много впечатлен. Отчасти защото взех този автомобил с нагласата "Предноприводен премиум седан? И то от Lexus? Какво по дяволите ще е това животно?" и второ, защото ES е доста популярен модел в Русия и съм се возил на няколко предишни поколения и честно казано се чувствах като в Toyota Camry с по-високо ниво на оборудване. В тази итерация на ES обаче, нещата са коренно различни. Единствените пъти когато усещах, че карам автомобил с предно предаване бяха при паркиране и по-високоскоростно преминаване на завои. Във всички останали случаи ES300h се държеше толкова уверено, колкото и задноприводните му събратя. Шумоизолацията е на отлично ниво и в EV режим е напълно безшумен и бих го сравнил дори и с LS500h.
Най-впечатлен обаче останах от двигателя. С него вече ще пътувате по-дълго в EV режим и ще поддържате по-високи скорости с напълно електрическа тяга. Управлението на хибридната система е така калибрирано, че колата усеща много правилно кога да подаде допълнителна тяга на задвижващите колела с електромоторите. Дори в ECO режим, който беше адски муден при IS300h първо поколение, тук е толкова балансиран, че беше предпочитаният от мен режим за каране (в града и извън него). Когато изпреварвах, винаги имах резерв от ел. заряд и тяга, чувствах се уверен и спокоен. За близо 500-те километра, които навъртях за 3 дни средният разход беше под 6 л. на 100 км. (50/50 градско и извънградско).
Скоростната кутия също е много адекватно настроена и дори за момент не се изкуших да използвам алуминиевите пера на волана за смяна на скоростите. Спирачките са повече от адекватни за теглото на автомобила и те залепят за предното стъкло, ако забравиш, че имаш регенеративна спирачка на разположение и отпуснеш крака си на педала малко по-силно Окачването поема уверено всички неравности по пътя и държи автомобила в линията, която сте задали с волана, накланяне почти липсва, но все пак внимавайте за прекалено увереното влизане в завоите с висока скорост, недозавиването присъщо за предноприводните автомобили присъства и тук, макар VDIM да успява да коригира до някаква степен траекторията.
Модерните напоследък системи за безопасност са добавени и тук, но не очаквайте автономен автомобил, присъстват системи за следене на мъртвата зона, предупреждение и автоматично спиране при бързо наближаване на предният автомобил, сигнализация при напускане на лентата, сигнал и автоматично спиране при движение назад и засичане на автомобил или пешеходец, радарен круиз контрол и др.
Спирачките са на отлично ниво, тъй като са подпомогнати от регенеративното спиране с електромоторите, а LED фаровете с автоматични дълги светлини правят от нощта ден (лично аз досега не бях карал автомобил с по-добри фарове).
В края на тридневния тест-драйв не мога да кажа, че очакванията ми се оправдаха или потвърдиха, защото нямах такива. Това което със сигурност се случи беше, че три дни усмивката не слизаше от лицето ми, а хората се обръщаха след колата за да й хвърлят още един поглед.
Всички снимки можете да намерите тук: https://photos.app.goo.gl/8BJcyF8CFHa5ocGt8
[От фенове за фенове] Тест-драйв на Lexus ES300h
- Д. Ив.
- Мнения: 2657
- Регистриран: 19 ноември 2010
- Репутация: 174
- Автомобил: IS 220d
- Местоположение: София
- Контакти:
[От фенове за фенове] Тест-драйв на Lexus ES300h
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
- loxs
- Мнения: 674
- Регистриран: 10 януари 2017
- Репутация: 253
- Автомобил: Друга марка
- Местоположение: Кипър
[От фенове за фенове] Тест-драйв на Lexus ES300h
Добро ревю, благодаря!
Колко си висок и как ти се струва като за дългучи колата?
Колко си висок и как ти се струва като за дългучи колата?
- Д. Ив.
- Мнения: 2657
- Регистриран: 19 ноември 2010
- Репутация: 174
- Автомобил: IS 220d
- Местоположение: София
- Контакти:
[От фенове за фенове] Тест-драйв на Lexus ES300h
178 см съм висок и честно казано се чувствах комфортно. Понеже никога това не и е било проблем не обърнах внимание колко остава до тавана ако трябва да съм честен. Дадох го на една приятелка да го тества, защото искаше да си го купува и тя е доста нисичка, седалката беше вдигната на макс и като я гледах отстрани оставаше доста до тавана, затова малко безотговорно ще предположа, че място ще има и за теб, освен ако не си над 2 метра
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
Върни се в “Специални събития”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост