Покупка на Gs450H

Модератор: Lexus

JapFan
Мнения: 2
Регистриран: 07 януари 2022
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Покупка на Gs450H

Мнениеот JapFan » 07 яну 2022, 22:02

Здравейте, евентуално бъдещи колеги!
Карам японски автомобил от друга марка и поради предстояща смяна с нещо по-голямо и "ново" се насочих към лексус. Много харесах модела GS, като разгледах вариантите за мотори и конфигурации. 430 е рядка птица и цените им са по-високи, затова разглеждам 450H. Има няколко обяви, които "хващат окото", но преди да предприема по-сериозна крачка с оглед и тест на подобен автомобил бих искал да попитам за мнение за слаби страни.
Четох доста за батерията в общи линии се подготвям психически, че ще се наложи да се смени за ХХХХ лв. Доколкото видях батерията се състои от 40 клетки 7.2 волта, като са взаимнозаменяеи с CT200H, Prius и няколко други модела. Намирам цени за 1 брой клетка от 40 до 70 евро за уж проверени клетки, ако усредним 100лв на клетка, означава че всики ще излязат 4000лв. Четох, че основният проблем е температурата и винаги почват да загиват от средата навън клетките. Въпросът номер едно ми е в случай на грешка по хибридната система, може ли да се извади и замери всяка клетка и съответно да се сменят само проблемните клетки т.е постепенно да се обновява системата а не на куп? Като цяло какви са вариантите и колко струва изцяло нова батерия + смяна от Тойота?
Въпрос 2: По окачването има ли някакви слаби места или болезнени инжинерни решения, като на някои немски марки? Ако някой даде някакви примерни цени за обслужвания и ремонт ще съм много благодарен.
Също така всякакво мнение за това какаво да се гледа ще ми е от полза.
Конкретната обява, която ми допада е тази: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=muw7fj

dmdimitrov
Мнения: 327
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 67
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Покупка на Gs450H

Мнениеот dmdimitrov » 08 яну 2022, 18:18

Относно батериите, много рядко се случва да умре тотално, просто капацитета им пада с времето. Нова оригинална е цифра, но никой не подменя цяла батерия, измерват се и се тестват и констатират само проблемните клетки и се подменят само те. Има двама човека, които само с това се занимават, говорил съм лично с единия, за RX400h ми каза, че е сменял/констатирал най-много 6-7 клетки и цена около 160лв (без труда) за брой... но това беше преди 2г, към момента трябва да го питаш. Мога да дам контакт на ЛС.
Относно общата поддръжка - доста здрави коли са, не се налага често да се пипа по тях. Има алтернативни канали за оригинални части (не от тойота) на по-добри цени.

Успех

Потребителски аватар
loxs
Мнения: 615
Регистриран: 10 януари 2017
Репутация: 224
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Покупка на Gs450H

Мнениеот loxs » 08 яну 2022, 22:37

Аз преди 5 години ги бях питал ТМ Ауто, когато купувах моята... снесоха ми цифра 12к за самата батерия + труд на час. Сигурно от тогава цента доста се е вдигнала :). Не мисля, че има смисъл да се прави такова нещо на такава кола, а и освен това не съм имал никакви драми с батерията.

dmdimitrov
Мнения: 327
Регистриран: 07 юни 2015
Репутация: 67
Автомобил: RX 400h 4WD
Местоположение: София

Покупка на Gs450H

Мнениеот dmdimitrov » 09 яну 2022, 07:26

Преди 2-3г питах за внос на оригинална батерия, но не през ТМА, 8к й беше цената, но пак не си струва, по-добре да се рециклира и то ако наистина има нужда от това.

JapFan
Мнения: 2
Регистриран: 07 януари 2022
Репутация: 0
Автомобил: Друга марка

Покупка на Gs450H

Мнениеот JapFan » 09 яну 2022, 22:55

Благодаря ви много за информацията, явно смяната с нова такава по-скоро ще я отпиша, защото тия цени са над 50% от покупната на колата и е безсмислено. Добре е, че има вариант за рециклиране/замяна на N-брой клетки. А като цяло за модела и мотора? Има ли известни харчове на масло, като повечето японски мотори?

Lwerewolf
Мнения: 281
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 55
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Покупка на Gs450H

Мнениеот Lwerewolf » 10 яну 2022, 02:43

Харч на масло - нищо особено. Ще рече - не трябва да харчи масло, ама каквото ти се падне. Най-вероятно износени заключватели на варио газоразпределението (EDIT: това като отделен ефект, само по себе си не води до харч на масло... ама надолу има една тема, където е станало патаклама след дълго игнориране на тракането при startup). Смени водната помпа заедно със антифризът, термостатът, всички уплътнения по пътя.

Батерия - преди ~4 години за ~4000лв смених всички модули (модул = 6 клетки, RX е 9, LS600h е 12) със "нови" (по QR код - 28 от март, 12 от януари, и двете от годината на купуване, та съвсем прясно "треснати" донори). Сега не знам как е. Има достатъчно много писано и дискутирано как се "правят" тези батерии. Ако ти се чете (ама много четене, без питане), мога да метна няколко поста със препратки към хиляда места (priuschat, greenhybrid, openinverter, разни други). Изграждаш си собствено мнение и така. Според мен - батерията трябва да се смята като консуматив.

Инвертер:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... b5#p395485
...по-конкретно:
https://openinverter.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=776
Не съм се занимавал със ls600h-ския, последно ми изпадна 3.769 diff и прекалено много неща станаха по-добре (и ме мързи и имам хиляда други неща и така нататък мрън мрън).

Скоростна кутия - има външна вторична маслена помпа (все пак нещо трябва да прави налягане на MG2 пакетите докато двигателят не се върти, плюс разни други неща). Има два съчмени лагера вътре, при недобро превключване и проверено масло (количество според сервизната информация, правилното масло, загряло и т.н.) - въпросните лагери са основни заподозряни. Има инфомация какви са (gs450h oil pump bearings), поне едно сведение от club-lexus.ru за по-добър резултат със лагери със по-големи хлабини (c2/c3 - за по-високи температури... ~80-90c)

Спирачки:
1) спирачната система е brake-by-wire (все пак трябва да може да спира като двигателят е изключен и да меша регенерация и дискове). "Спирачният модул" е кутия със соленоиди (ABS блок), DC четков мотор и хидравличен акумулатор (азот под налягане, мембрана). Абсолютно аналогично на всички други тойоти със EBD (electronic brakeforce distribution), както и всички други такива коли (pajero-та, мерцедеси със sensotronic или там както е тяхното, т.н.) - четковият мотор има тенденцията да си изяжда комутаторът преди четките. Като застане във "правилната" позиция - колата не може да презареди налягането... и не е лошо да спреш ВЕДНАГА при каквито и да е било симптоми, защото иначе се отварят директни хидравлични линии от педалът до предните две колела, без никакво усилване.
Модулът при този GS (и is/gs/rc300h и може би разни други) се продава само на цяло, ~4000лв. При други модели моторът и акумулаторът се продават отделно, цената е наполовина. Втора ръка - LHD/RHD-specific... може би (имам идеи но не се навивам да гарантирам).
2) Задните апарати не е лошо да се раздвижват/смазват - почти не се ползват, особено при по-леко каране и липса на намеса от VDIM-ът - просто има регенерация на задният мост.

Окачване - амортисъорите са скъпи (~600лв бройката), отпред bump stop-овете се продават със целият горен... top hat? - кажи го ~800. Отзад шенкелите имат две нормални и една шарнирна втулка - не се продават отделно, алуминиеви са... така нататък. Като цяло само амортисъорите по-често "сдават", другото - скъпо, но много здраво.

За обявата - на пръв поглед: 1) без шибидах (на мен това ми харесва, 1.82 съм и едвам се побирам със моят), 2) нещо не виждам обдухване на седалките (смърт лятото)...? Иначе - mark levinson, radar cruise + precrash ("прозрачна" плоска емблема отпред и отзад, палче за cruise control distance на волана)... преди 2008 (преди facelift), не съм сигурен дали има aux вход във подлакътникът. Bluetooth music има само след вторият facelift (2010+, изцяло хром предна решетка, прозрачни стопове отзад, няма касетофон), не съм ровил дали става retrofit. Естествено това се решава със който и да е от aftermarket "CD changer"-ите (или директно grom vline2, ама не е най-"изпипаното решение").

За преди лягане - толкова. Последен коментар - гледам да съм обективен, колата нямам намерение да я сменям - има недостатъци като липсата на багажно място (и дупка за ски!!!), подгрев на воланът (сменя се) и т.н, но като цялостна комбинация друго такова нещо няма - love it or hate it. :oops:
Последна промяна от Lwerewolf на 10 яну 2022, 13:44, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1508
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 601
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Покупка на Gs450H

Мнениеот Akima » 10 яну 2022, 09:42

Lwerewolf написа:2) нещо не виждам обдухване на седалките (смърт лятото)

Защото вероятно е от северна "студена" държава.
Не мога да разбера защо все още се задават въпроси без VIN...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.


Върни се в “Lexus GS300 / GS430 / GS450h / GS350 / GS460 - Gen 3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта