Катализатори за GS300 2008 г.
Модератор: Lexus
Катализатори за GS300 2008 г.
Здравейте, търся катализатори за GS300, тъй като на автомобила, то който се интересувам са премахнати и му е качен софтуер, който да не създава проблеми. Моето желание е да възстановя нещата!
-
- Мнения: 369
- Регистриран: 21 януари 2019
- Репутация: 68
- Автомобил: GS 450h
- Местоположение: София
Катализатори за GS300 2008 г.
Оригинални, >=1500лв/бройка (по един на всеки от двата колектора), заедно със колекторите, малко отвратителни за сваляне поначало.
Втора ръка - едва ли от български търговци. Иначе все пак GS300 е най-разпространената версия във Европа, та бих се възползвал от чужбина. Изглежда от десняци да стават.
Отново, свалянето изглежда да е най-отвратителният проблем.
p.s. Абсолютно всички катализатори ли са махнати? Ако са само тези отдолу ще е далеч по-лесно.
Втора ръка - едва ли от български търговци. Иначе все пак GS300 е най-разпространената версия във Европа, та бих се възползвал от чужбина. Изглежда от десняци да стават.
Отново, свалянето изглежда да е най-отвратителният проблем.
p.s. Абсолютно всички катализатори ли са махнати? Ако са само тези отдолу ще е далеч по-лесно.
Катализатори за GS300 2008 г.
Благодаря, ще питам. По-съществено е, възможно ли е за 170к километра да са се скапали катализатори? Защото такава е версията на продавача...
-
- Мнения: 369
- Регистриран: 21 януари 2019
- Репутация: 68
- Автомобил: GS 450h
- Местоположение: София
Катализатори за GS300 2008 г.
Каквото и да означава "скапали".
Харчи ли масло? Има ли признаци на проблеми със дюзите?
Катализаторите се скапват от:
1) "Отравяне" - няма спасение. Всяка кола харчи поне по малко масло, във маслата все още (и за обозримото бъдеще, като гледам) има частици, които са "отрова" за катализаторите (правят връзки, които не могат да се "изпържат по магистралата").
2) Механична повреда - най-често стопяване. Може да е недоизгоряло гориво (един цилиндър не пали но впръсква, другите си работят >> кислород и гориво от незапалената смес + горещ катализатор = още по-горещ катализатор = стопен катализатор по някое време). Може да е от бедна смес (най-типично на газ). Може и други разнообразни комбинации.
Като цяло без да има газ, почти 100% е отравяне. За 170к км си е напълно възможно. Това не означава, че трябва да се махнат, обаче - "отровени" до степен ECU-то да ги смята за неставащи не означава, че не вършат никаква работа - които иска, да се порови как бензинова кола си "мери" катализаторите (за конкретният случай - wideband AFR pre-cat сонда, нормална post-cat сонда, има патент някъде, който обяснява грубо какво се случва, във сервизното ръководство също има детайли). Допълнително тези до двигателят служат и като "филтър" на отрови към вторите катализатори - тези под колата, които всъщност се броят основни ("main" cats, на колектора са "pre-cats" - максимално близки до колекторът, загряват по-бързо и "палят" задните/основните). Вторите няма как да се наблюдават от електрониката - има ламбда сонда само преди (AFR/wideband) и след (нормални) първите.
Накратко - възможно е. Дали продавачът е бил искрен, дали е направил правилното нещо и дали не се е подвел по мненията на някой/някои - не мога да кажа. Не е като да няма обществен натиск да се махат тези неща поради не особено ясни причини. Добави и финансовата инцентива и нещата стават все по-прекрасни.
p.s. Силно препоръчвам оригинални катализатори за коли със wideband ламбди. Това включва що годе всичко от 2IS/3GS-нагоре. Казвам това от гледна точка да не излезне P0420 при чисто нов aftermarket cat. Ако бяхме във California (или някой друг CARB щат) - там си има "CARB-legal" опции със които едва ли ще има проблем - освен, че най-вероятно ще са близко до цената на нов OEM така или иначе. Втора ръка OEM също може да е ОК (и доста често е).
Преди потенциална смяна - да се изчистят всякакви проблеми със двигателят. Катализаторите "крият" лоши смеси, харч на масло и подобни, но това ги скапва доста бързо.
Харчи ли масло? Има ли признаци на проблеми със дюзите?
Катализаторите се скапват от:
1) "Отравяне" - няма спасение. Всяка кола харчи поне по малко масло, във маслата все още (и за обозримото бъдеще, като гледам) има частици, които са "отрова" за катализаторите (правят връзки, които не могат да се "изпържат по магистралата").
2) Механична повреда - най-често стопяване. Може да е недоизгоряло гориво (един цилиндър не пали но впръсква, другите си работят >> кислород и гориво от незапалената смес + горещ катализатор = още по-горещ катализатор = стопен катализатор по някое време). Може да е от бедна смес (най-типично на газ). Може и други разнообразни комбинации.
Като цяло без да има газ, почти 100% е отравяне. За 170к км си е напълно възможно. Това не означава, че трябва да се махнат, обаче - "отровени" до степен ECU-то да ги смята за неставащи не означава, че не вършат никаква работа - които иска, да се порови как бензинова кола си "мери" катализаторите (за конкретният случай - wideband AFR pre-cat сонда, нормална post-cat сонда, има патент някъде, който обяснява грубо какво се случва, във сервизното ръководство също има детайли). Допълнително тези до двигателят служат и като "филтър" на отрови към вторите катализатори - тези под колата, които всъщност се броят основни ("main" cats, на колектора са "pre-cats" - максимално близки до колекторът, загряват по-бързо и "палят" задните/основните). Вторите няма как да се наблюдават от електрониката - има ламбда сонда само преди (AFR/wideband) и след (нормални) първите.
Накратко - възможно е. Дали продавачът е бил искрен, дали е направил правилното нещо и дали не се е подвел по мненията на някой/някои - не мога да кажа. Не е като да няма обществен натиск да се махат тези неща поради не особено ясни причини. Добави и финансовата инцентива и нещата стават все по-прекрасни.
p.s. Силно препоръчвам оригинални катализатори за коли със wideband ламбди. Това включва що годе всичко от 2IS/3GS-нагоре. Казвам това от гледна точка да не излезне P0420 при чисто нов aftermarket cat. Ако бяхме във California (или някой друг CARB щат) - там си има "CARB-legal" опции със които едва ли ще има проблем - освен, че най-вероятно ще са близко до цената на нов OEM така или иначе. Втора ръка OEM също може да е ОК (и доста често е).
Преди потенциална смяна - да се изчистят всякакви проблеми със двигателят. Катализаторите "крият" лоши смеси, харч на масло и подобни, но това ги скапва доста бързо.
Катализатори за GS300 2008 г.
Привет. Предстои ми точно оглед на gs300 2008-ма и тъй като обявите не са много подозирам, че е същата кола. Не знам дали е по правилата на форума, така че няма да поствам обявата, но колата е в София и километрите са почти същите, а рег. номера е СА6082. Та ако не е проблем би ли споделил дали говорим за един и същи автомобил.
Върни се в “Lexus GS300 / GS430 / GS450h / GS350 / GS460 - Gen 3”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта