Силна миризма на бензин

Модератор: Lexus

DanielT
Мнения: 12
Регистриран: 10 януари 2024
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Силна миризма на бензин

Мнениеот DanielT » 07 яну 2025, 19:44

Здравейте, момчета! От известно време имам проблем с колата си - Lexus GS 300 от 2005 година с VIN: JTHBH96S705007947. Проблемът е, че от ауспуха излиза сиво-бял дим със силна миризма на бензин. Димът спира само когато колата загрее, но миризмата на бензин остава. Маслото също мирише на бензин – както при щеката, така и когато отворя капачката на маслото. Колата е проверявана няколко пъти за грешки, включително и в дилъра, но такива не излизат. Колата е на 384 000 километра. Напоследък двигателят стана малко по-шумен, но освен това няма други проблеми. Основно карам в градски условия и често изминавам кратки разстояния, без колата да се загрее напълно. Преди месец смених VSC клапана и почистих MAF-a.
Имал ли е някой подобен проблем и на къде бих могъл да насоча вниманието си?
Благодаря и поздрави!

Lwerewolf
Мнения: 393
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 73
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Силна миризма на бензин

Мнениеот Lwerewolf » 07 яну 2025, 20:11

Как са trim-овете? Също за всеки случай - на предните ламбди показанията (не "приравнените" до нешироколентова ламбда) изглеждат ли адекватни?

Като цяло каране на мотор със само директно впръскване само градско и без да загрее изобщо не е прекрасно. От друга гледна точка, IS250 е почти същото, доста често се експлоатира по подобен начин и оплакванията са почти несъществуващи.

Клапаните предполагам изобщо няма да изглеждат прекрасно на визуален оглед, но по мои аматъорски разсъждения би трябвало да се прегледат по-обстойно и да се почистят профилактично при trim-ове да речем над -10%. Предполагаемо при работа на грам незагряла кола и съответно на предефинирани стойности (closed loop влиза като загрее всичко до степен да може да му вярва) при по-сериозно затлачване на клапаните или нещо по входящият тракт може да има осезаемо богата смес (по тази тема - почисти си дроселът, не е трудно на тези мотори). Това на теория - все пак има доста бързо сработващ maf по който би трябвало да се ориентира, но така.

Ако не е това - теч от ГНП-то в картера, някоя друга позаминала дюза (силно невероятно без драми с конкретният цилидър), подобни.

При тези студове всичко става една идея малко по-шумно, та това само по себе си не е особен аргумент. Все пак бих сменил маслото с някакво просто защото бензинът не е прекрасен лубрикант.

DanielT
Мнения: 12
Регистриран: 10 януари 2024
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Силна миризма на бензин

Мнениеот DanielT » 07 яну 2025, 20:56

@Lwerewolf
Благодаря за отговора!
Понеже не съм толкова на "ти" с живите данни, в какви показатели трябва да бъдат тримовете и ламбда сондите? Изобщо, ако можете да разясните кое и как да погледна на живите данни, би било супер. Използвам OBD 2 и Car Scanner app-а. Не е кой знае какво, но има доста неща, които могат да бъдат следени на живо. Дросела го почистих преди 2-3 месеца, но той и не беше мръсен. Забравих да спомена, че и разхода е завишен. Извънградско - 12.3/100, при положение, че преди месец беше 8.0-8.2.

Lwerewolf
Мнения: 393
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 73
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Силна миризма на бензин

Мнениеот Lwerewolf » 07 яну 2025, 21:49

Изобщо не бих карал колата при такава разлика в разходът. Това ако е абсолютно сигурно, че е мерен при възможно най-еднакви условия. Аз с по-тежка моторизация и 155 на темпомат за 300км (не, не го прави) горя 10/100 (мерено САМО по магистралата и при средна по борд 149 или нещо подобно, та баш постоянни 155), та... каквото и ще да е, 12/100 е отвратителен разход извънградско за такава кола при относително нормално извънградско каране.

Trims - STFT, LTFT (Short Term, Long Term Fuel Trims) и на двете банки. Сумарно ако в даден режим на работа са да речем над 10% плюс или минус, не е лошо да се прегледа. При такава огромна разлика в разходът ми се струва, че ще са доста повечко. Та по-конкретни идеи в коя посока е изменението (добавя ли гориво или реже гориво) би дало доста по-добра представа за какво да се гледа.

Все още залагам на клапани, течащо в картера ГНП или дишане след дебитомерът но преди дроселът - това впредвид липса на оплаквания, индикиращи проблеми с конкретен цилиндър, които в общи линии се свеждат до каквато и да е неравномерност при работа (и евентуален check code за misfire - евентуален, тези коли не обичат много-много да мрънкат).

Изключително ми е интересно как колата не дава p0420/p0430 при толкова избягал разход. Налични ли са интервенции покрай ламбдите? Някой да е дистанцирал потенциално предните (безумие, но не неочаквано в нашата околност)? Всъщност идеи за налични творения/тунинг/т.н. като цяло изпълнения по каквото и да е?

Разходът колко рязко се е изменил?

DanielT
Мнения: 12
Регистриран: 10 януари 2024
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Силна миризма на бензин

Мнениеот DanielT » 08 яну 2025, 02:00

@Lwerewolf
Отново благодаря за разясненията!
Няма никакви манипулации по колата - ламбда сондите не са дистанцирани, няма дупки по изпускателната система, charkoal canister-а също не е с прогнили връзки и т.н. Тунинг по колата няма никакъв.
Няма missfire-и, колата пали без проблемно дори и след седмица в покой, вървежа е добър, не забива, не се дави...
Все си мисля, че ако имаше реално ниска компресия или някакъв проблем по цилиндрите, щеше да си покаже поне с проблеми във вървежа.
Изобщо, да помисля, че има някакъв проблем, дойде от факта, че не успях да мина техно тест. Даде показания от 1.70 на вредните емисии (мисля, че минимумът беше 0.20 или нещо подобно). От както я имам (близо година и половина), винаги си е миришела по-силно на бензин от ауспусите и е имала лек дим, но до там. Мирисът на бензин в маслото се появи преди две-три седмици.
Относно разходът - възможно е и да си въобразявам, защото последното извънградксо, което изминах, беше от порядъка на 60 километра общо със престой от няколко часа на първите 30 километра. Може би компютърът е нямал време да отчете намалщият от градско на извънградско разход.
Точно, защото не ми дава абсолютно никакви грешки и аз съм в недоумение, какво точно се случва. На етап съм - "все трябва да започна от някъде". На първо време, мисля да отворя свещите и да видя дали някоя не е мокра. Същевременно ще проверя състоянието на клапаните - да не би всичко да е в карбон и от там да идват проблемите..

Lwerewolf
Мнения: 393
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 73
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Силна миризма на бензин

Мнениеот Lwerewolf » 08 яну 2025, 11:29

и ГТП не минава, и цифри имаме (предполагаемо %CO, но не е лошо и ламбдата да се знае накъде е), и не ги споменаваме... в смисъл айде по-сериозно.

Много CO при ОК ламбда == тотално липсващи катализатори и/или много зле изгаряне. Ако не е била ОК ламбдата на ГТП - може би е първата цифра, която би ни интересувала накъде е - предполагаемо богата, съответно горните предположения. Ако не са ти казали на ГТП точно всичко и по възможност разпечатано или screenshot от газ анализатора или де да знам - почвам да имам много гневни мисли към отношението на някои хора, но тук сме така.

Виж си trim-овете - при всякакви условия. Гледай общ процент, разлика между банки, всичко. Принципно има приложения, които записват тея неща - глупаво е да гледаш докато караш, а адекватни данни под товар трудно ще събереш иначе. Пълна газ не те интересува, там колата не гледа много-много ламбдите освен за разни очаквани феномени покрай засичането на o2 stuck lean / rich кодове.

Ако ще отваряш свещите - сравни състоянието на всички, ако можеш и погледни с камера в цилиндрите. Основно търсиш разлики. Ще вземам да наснимам старите ми два комплекта на какво приличат за ориентир въпреки, че не е баш същият мотор.

Докато си на свещите така или иначе най-вероятно ще свалиш колекторът, та погледни набързо входящият тракт на какво прилича. Клапани, вихрови клапи (не ги махай, не е немско), подобни. Ако ще чистиш - не прекалявай. Ако ще чистиш клапаните сам - начети се изключително хубаво как се прави това, да няма много олеле - и пак по-добре разпитай къде правят тази процедура читаво за конкретният мотор.

DanielT
Мнения: 12
Регистриран: 10 януари 2024
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Силна миризма на бензин

Мнениеот DanielT » 08 яну 2025, 15:02

@Lwerewolf
Извинявам се, резултата от технотеста беше 1.79% на CO. Не ги споменах, защото това беше преди година, и не бях напълно сигурен, кое точно беше извън нормите, но след като го споменахте се досетих.
Днес налях 100 октана и сипах добавка за почистване на дюзите на Лики Моли. Изминах около 80 километра с каране почти постоянно във високите обороти. След като спрях, нито ауспусите миришеха на бензин, нито маслото. Разходът, въпреки агресивното каране, падна от 13.5 на 9.5/100. Явно колата има нужда от каране и по-малко изминаване на къси разстояния с постоянни стопове и стартове. Въпреки това не съм се успокоил и проверката на гореизброните от Вас неща, предстои.
Поздрави! Ще пиша, когато направя проверката!

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1889
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 750
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Силна миризма на бензин

Мнениеот Akima » 08 яну 2025, 17:48

Отново:
Проверете си свещите.
Не е описан техния пробег...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Lwerewolf
Мнения: 393
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 73
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Силна миризма на бензин

Мнениеот Lwerewolf » 08 яну 2025, 18:50

Преди година (надявам се аритметична, не по някое скоро време миналата календарна :D ) не е минал, но с ОК разход и без мизерии. Как се е оправил проблемът със СО-то тогава? Така де, предполагам, ама все пак ако има детайли.

DanielT
Мнения: 12
Регистриран: 10 януари 2024
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Силна миризма на бензин

Мнениеот DanielT » 08 яну 2025, 19:03

@Akima - Здравейте! Притежавам автомобилът от година и половина, и не знам на какъв пробег са свещите. Разбира се, това че не знам състоянието им е чисто моя грешка, която ще поправя в най-скоро време.
@Lwerewolf - Преглед минах преди точно 9 месеца. Проблемът с CO излезе още тогава. "Този път минаваш, но другият път абсурд" - това бяха думите на човека от пункта. Мизерията тогава се изрязаваше в това, че имаше същият сиво-бял дим с мирис на бензин. Само това. Утре ще отида до пункт и ще помоля колата да бъде замерена (да, има такива пунктове), за да видим дали изобщо има някаква разлика от преди 9 месеца и ще пиша с резултата.

DanielT
Мнения: 12
Регистриран: 10 януари 2024
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Силна миризма на бензин

Мнениеот DanielT » 15 яну 2025, 14:07

Здравейте!, @Akima и @Lwerewolf! Извинявам се за забавянето с резултатите. Ще се опитам да съм възможно най-кратък, защото иначе ще трябва да напиша роман...

Какво проверих през последните дни:
1: Колата се оказа с отрязани катализатори при колекторите и подменени задни катализатори с някакви полски боклуци. Защо не знам ли - не знам, защото Тойота Хасково са ме излъгали при покупката на колата. Там ми беше обяснено, че катализатори има и всичко е наред.
2: Свещите са в много добро състояние - не са мокри, с нагари или отлагания.

Какво ново?
1: Преди два дни се наложи да пътувам около 180 километра в двете посоки и се оказа, че термостатът не работи правилно. Първо, колата загрява много бавни, и второ, при продължително каране, температура стои под 90° (между 60-70°). При движение по нагорнище или на място, успява да достигне до 90°.
2: Забелязвам, че при спиране (при D на автомата), веднъж колата работи на 600 оборота, веднъж на 900-1000 оборота, независимо при каква температура. Стрелката не играе. Това го нямаше до преди няколко дни. При относително загрят или напълно загрят мотор, оборотите си залепваха на 600 оборота. Когато ми остане малко време ще изчистя MAF-а и дросела, но не мисля, че проблема идва от тях.
Понеже знам, че вече ще ми се карате, че не съм отишъл на майстор, не ви показвам живи данни и т.н. - днес направих скрийншотове на всичко, което може да се види с моето OBD. С моето, защото в Бургас майсторите ти казват да чакаш 2 месеца, за да ти погледнат колата, а в дилъра повече няма да стъпя никога.
Прикачам две групи файлове: Група 1 (вишнев фон) - автомобилът е в покой, с работещ двигател и шифтър в позиция P. / Група 2 (черен фон) - автомобилът в покой, с работещ двигател и позиция на шифтъра в D.
Прикачени файлове
Screenshot_20250115_131756_com.ovz.carscanner_edit_106315376049921.jpg
Screenshot_20250115_131745_com.ovz.carscanner_edit_106309353383777.jpg
Screenshot_20250115_131721_com.ovz.carscanner_edit_106295117721279.jpg
Screenshot_20250115_131710_com.ovz.carscanner_edit_106288294028571.jpg
Screenshot_20250115_131701_com.ovz.carscanner_edit_106278793735344.jpg
Screenshot_20250115_131651_com.ovz.carscanner_edit_106267960578575.jpg
Screenshot_20250115_132151_com.ovz.carscanner_edit_106119692765055.jpg
Screenshot_20250115_132140_com.ovz.carscanner_edit_106114497117140.jpg
Screenshot_20250115_132104_com.ovz.carscanner_edit_106109495666099.jpg
Screenshot_20250115_132055_com.ovz.carscanner_edit_106103636567662.jpg
Screenshot_20250115_132047_com.ovz.carscanner_edit_106098662349955.jpg
Screenshot_20250115_132038_com.ovz.carscanner_edit_106093083774435.jpg

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1889
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 750
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Силна миризма на бензин

Мнениеот Akima » 15 яну 2025, 15:31

Много неприятна ситуация с катализаторите - имате ли документи от дилъра?
До тук става ясно, че сте за подмяна на термостат - моторът Ви не може да влезе в работна температура.
Пуснете ми Ваш телефон на ЛС - почти съм сигурен, че имам нов ОЕМ термостат наличен, но трябва да си поровя в склада.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

DanielT
Мнения: 12
Регистриран: 10 януари 2024
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Силна миризма на бензин

Мнениеот DanielT » 15 яну 2025, 15:48

@Akima
Документи от дилъра - нямам. Автомобилът е закупен от частно лице. Преди да го прехвърлим, държах да проверим дали всичко е наред. Трябваше да ми светне, че щом човекът притежава и новият GS, то най-вероятно, хората в сервиза го познават и не искат да го изтърват като клиент. Съответно, платих 100 лева за преглед, при който ми беше казано, че всичко е наред и има един соленоид за смяна. Изришно попитах дали катализаторите са и там, на което получих категорично "да". Освен фактурата за платена сметка за преглед и лист с грешките от диагностиката, друго нямам.
Много благодаря за предложението за термостат, но преди два дни си поръчах oem от Япония. Между 23-26 този месец, би трябвало да пристигне. Ако поръчката се забави прекалено много, ще Ви пиша. Още веднъж благодаря!

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1889
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 750
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Силна миризма на бензин

Мнениеот Akima » 15 яну 2025, 18:04

DanielT написа:Документи от дилъра - нямам.

Неприятно събитие.
Интересно е да се обследва кой и защо е премахнал катализаторите.
Ще трябва да възстановите колата, но щом не е единствена/daily driver ще се справите.
Направете обстойни снимки на генерацията и колекторите.
Явно темата ще се проточи - но мисля, че не са нанесени непоправими щети - поне от обясненията до тук.
Започнете от подмяната на термостата - не бих карал автомобила до тогава.
Термостатите на TMC са проектирани да блокират в отворено положение - поне в общия случай - така пазят мотора от прегряване.
За редовия собственик е неприятно само като се случи непланирано подмяната, но с малко късмет може бързо да сте на трасето.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

DanielT
Мнения: 12
Регистриран: 10 януари 2024
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Силна миризма на бензин

Мнениеот DanielT » 15 яну 2025, 18:45

@Akima
При първа възможност ще наснимам, какво е състоянието на генерацията.
Силно се надявам, непоправими щети да не са нанесени, защото много харесвам колата си. Това, независимо от факта, че от както съм я купил, все нещо оправям по нея.
За съжаление, това е единственият ми автомобил и разчитам само на него, за да си върша задълженията. Предложиха ми вариант за 2 колектора с катализатори и 2 долни катализатори от кола донор, на обща стойност 1700 лева, но в момента не мога да си позволя подобен ремонт. Особено, когато вземем под внимание, че за поставянето на нови колектори се изисква, общо взето, сваляме ма мотора. ОЕМ катализатори ще има, просто ще се отложи за лятото.
п.с. ако някой колега чете тази тема и евентуално се чуди, колко струват 4 чисто нови оем катализатора - 4100 евро.


Върни се в “Lexus GS300 / GS430 / GS450h / GS350 / GS460 - Gen 3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост