Силна миризма на бензин

Модератор: Lexus

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1897
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 751
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Силна миризма на бензин

Мнениеот Akima » 16 яну 2025, 14:50

Лошо е, че автомобилът е основен - ще се наложи да почакате със сигурност - в момента транспорта се "възстановява" от коледния щурм в Северното полукълбо.

Катализатори втора употреба са нож с 2 остриета - много внимателно трябва да се проверят и огледат - по памет - с дълъг ендоскоп може и да стане при свалено положение и източник на светлина от другата страна на тръбата.

Катализаторите в двете банки на колекторите са по-важни - трябва да се открие причината за премахването им - едва ли предишния владелец ги е предал за скрап поради нужда от средства...
Не докладвате какъв е разходът на масло на мотора?

Щом ще диагностицирате и ремонтирате автомобилът сам Ви съветвам да се насочите към придобиване на Toyota Techstream кабел за диагностика - най-ценово ефективен вариант е.

Към края на месеца като дойде термостатът ми пуснете едно ЛС - има варианти за колекторите, но нека първо да видим работата на мотора при изправна охладителна система - може да сте късметлия.
За антифриз използвайте LLC или SLLC.
Поздрави.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Lwerewolf
Мнения: 394
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 73
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Силна миризма на бензин

Мнениеот Lwerewolf » 16 яну 2025, 20:18

Катализаторите на колекторите има ли предположения по какъв начин са махнати?

За разходът на масло - това принципно е една от основните причини същите да заминават катализатори - "отравят" се от определени съставки, или по-точно същите правят съединения с активните елементи, които не могат да се разкарат / "изгорят" / т.н. при каквато и да е нормална работа на моторът. Low SAPS маслата и за това помагат въпреки, че... абе гледай да има спецификация / да не е "racing / track use only" и подобни супер специфични неща.

Смяна на термостатът, зануляване на корекциите и да видим какво ще се случи, че сегашните корекции са... интересни.

Антифриз - буквално само LLC или SLLC. Не се гледа цвят, гледа се спецификация. Тойотовската е прилично уникална, не бих ползвал нещо друго ако не съм сигурен, че е баш еквивалент.

Изключително ми е интересно как са излъгали ECU-то за липсата на катализатори в колекторът. Ще рече - ако ECU-то не е с оригинален софтуер, още потенциални въпроси за по-натам.

Като цяло - кофти не го описва достатъчно добре. :evil:

DanielT
Мнения: 13
Регистриран: 10 януари 2024
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Силна миризма на бензин

Мнениеот DanielT » 17 яну 2025, 13:10

@Akima @Lwerewolf
Колеги, изключително съм Ви задължен за предположенията, помоща и съветите!
Относно въпросите Ви:
Маслото - за 8000 км. , автомобилът е изгорил около 100 грама масло (оригинално масло на Тойота, купено от бургаския дилър). След дълго четене по форуми, реших да сложа Liqui Moly 5w30 Special Tec LL, поръчано от Ato24 (немски сайт за масла). Слес смяната съм изминал около 4500 км. , като автомобилът е изгорил не повече от 20-50 грама.
Катализаторите - при колекторите са просто отрязани и на тяхно място са заварени тумбести тръби. В тези тръби, няма нищо. Такива са имали, такива са сложили, явно. Долните катализатори са рязани и сменени с полски такива.
Относно това, как са лъгали ECU-то - нямам представа. В понеделник имам уговорка с едно доста компетентно момче, занимаващо се точно с лъгане на ECU-та и разбиращо от стойности. Разбира се, след като видим за какво става дума, ще пиша с резултати.
Ремонтът с добавянето на катализатори, за съжаление, няма да извърша сам, тъй като нямам гараж или място, на което да го извърша. Имам доверен човек, който да помогне с това, така че не се притеснявам.
Относно препоръките за антифриз - благодаря! Още днес ще поръчам необходимите литри тойотовки антифриз.
@Akima
Techstream кабел със сигурност ще си купя, но имам въпрос. С него, трябва ли да се закупи и програмата и необходим ли е лаптоп?
Още веднъж благодаря! Ще докладвам понеделник.

Lwerewolf
Мнения: 394
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 73
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Силна миризма на бензин

Мнениеот Lwerewolf » 17 яну 2025, 18:26

За маслото - ако не го допълва с бензин, това е прекрасно, но... това с термостатът може и да означава, че баш не загрява достатъчно че да почне да изпарява бензинът/кондензът/другите неща при по-дълго пътуване. Моят в момента по мои груби наблюдения яде макс. 2 литра на 10000км - това amsoil ss 10w30, ravenol rep и подобни не-баш-евтини. Не съм слагал catch can за да ровя дали има нещо общо с една друга особеност на 3GS 450h, не ме и притеснява особено - за ~180k km не е мръднал.

Techstream кабел - последно е писано това, колко е актуално не мога да кажа но може би е добро начало за четене:
Techstream Diagnostic Hardware
От същият раздел има разни теми за самата програма, същото и за тойота форумът. Прегледай и двете и се ориентирай ;)

Аз съм с vcx nano, смесени мнения напоследък. Това когато ми трябва techstream, иначе obdlink mx ($$$). Ако в момента трябва да взимам - не знам, mongoose? (малко съм unhinged на тема автонеща)
Имам и един по-стар "OTC", не работи с всички протоколи и съответно не може да прави сумати неща, но чете live data от engine и hybrid ECU-тата доста по-бързо от vcx-ът, та си го държа за всеки случай.

Отново - започни с термостатът.

DanielT
Мнения: 13
Регистриран: 10 януари 2024
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Силна миризма на бензин

Мнениеот DanielT » 18 яну 2025, 09:46

@Lwerewolf
Проблемът с термостата е скорошен. Както написах по-рано, миналата година също имах проблеми с преминаването на ГТП заради високото CO. Естествено, термостатът ще бъде сменен в момента, в който го получа.
Относно маслото, да и аз имам съмнения, че го допълва с бензин. Днес ще капна масло от щеката върху салфетка, за да видим, каква ще е капката.

DanielT
Мнения: 13
Регистриран: 10 януари 2024
Репутация: 0
Автомобил: GS 300

Силна миризма на бензин

Мнениеот DanielT » 02 фев 2025, 01:43

Здравейте, отново!
Извинявам се за забавянето, но през последните 2 седмици имах доста задачи и нямах време за ъпдейти.
Тъй като времето се постопли, последните 2-3 дни си позволих да покарам колата, колкото да не и падне акумулаторът. Направих "тестът" със салфетка - капката от маслото изглежда нормална и не се вижда наличие на бензин.
Пратката от Япония, пристига след 2-3 дни и подмяната на антифриз и термостат предстоят. Заедно с тях поръчах и капака на сервизния отвор на веригата, гарнитура и болтове. Оказа се, че имам лек теч от там и исках да сменя всичко. Относно това, имам въпрос - при смяната на гарнитурата и капака, трябва ли да приложа и уплътнител (силикон) или не? Ако да - моля дайте ми препоръки за добър уплътнител.
Прикачам скрийншот с въпросните капак и гарнитура. Поздрави и благодаря!
Screenshot_20250202_000302_edit_34004269071893.jpg

Lwerewolf
Мнения: 394
Регистриран: 21 януари 2019
Репутация: 73
Автомобил: GS 450h
Местоположение: София

Силна миризма на бензин

Мнениеот Lwerewolf » 03 фев 2025, 23:21

За въпроси по сервизните процедури - цък.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 1897
Регистриран: 15 септември 2015
Репутация: 751
Автомобил: Друга марка
Местоположение: Варна

Силна миризма на бензин

Мнениеот Akima » 04 фев 2025, 09:46

Щом е налична гарнитура от производителя - която се полага в една равнина - RTV силикон не е нужен.
Естествено, ако детайлът е стоков - ако е установено прегряване например и има леки кривини - ще мажете и ще се надявате да не тече.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.


Върни се в “Lexus GS300 / GS430 / GS450h / GS350 / GS460 - Gen 3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост