Здравейте,
Поздрави от новак във форума!
Скоро тествах един Лексус NX300h. Беше на мой познат и покараг 20тина км. Хареса ми като визия и возия, беше на ок. 250к км, но пък с много екстри (подгрев/обдухване/панорамен таван). Приятна кола, доколкото разбирам със съвсем приличнен разход за подръжка. Сега подържам голям френски дизел (508gt) и съм доволен, но стана вече на много километри.
Обмислям смяна на автомобила си със СУВ. Карам 10-15к км на година, предимно извънградско.
Интересувам от мненията ви за следните обяви:
https://toyota.mobile.bg/obiava-2173201 ... -executive
https://toyota.mobile.bg/obiava-2173193 ... 4wd-luxury
Според вас дали си заслужават, за тези цени/параметри на колите? Какви са ви впечатленията от ТМ ауто като цяло? Бихте ли препоръчали този модел при шофиране предимно извън града? Ако се сещате друго, което би трябвало кандидат-собственик да знае, ще съм благодарен да споделите.
Благодаря предварително!
Въпроси при избор на NX300h
Модератор: Lexus
- icetto
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 януари 2025
- Репутация: 3
- Автомобил: Друг модел
- Местоположение: Sofia
Въпроси при избор на NX300h
Здравей,
Сивата е от България. С по-малко "екстри" от черната. С теглич е, което не е плюс в повечето случаи. Няма панорамен покрив, но пък е с по-запазен салон и на по-малко км. Имала е лек удар отпред, но е много качествено оправен и въобще не личи. Продава се от много време там. Цената гледам много е паднала за кратко време.
Черната е от Италия. С повече екстри, с панорама, но пък с повече следи от употреба по салона.
От ТМ ауто са ми нормални впечатленията. Коректни са, но и там като навсякъде трябва сериозно да се гледа, защото няма да ти кажат всичко.
За предимно извънградско според мен не е ОК тази кола, освен ако извънградското не е някакво на малко разстояние и да се кара с по-бавна скорост. Не че не става за шофиране, но ефектът от хибрида се губи.
Сивата е от България. С по-малко "екстри" от черната. С теглич е, което не е плюс в повечето случаи. Няма панорамен покрив, но пък е с по-запазен салон и на по-малко км. Имала е лек удар отпред, но е много качествено оправен и въобще не личи. Продава се от много време там. Цената гледам много е паднала за кратко време.
Черната е от Италия. С повече екстри, с панорама, но пък с повече следи от употреба по салона.
От ТМ ауто са ми нормални впечатленията. Коректни са, но и там като навсякъде трябва сериозно да се гледа, защото няма да ти кажат всичко.

За предимно извънградско според мен не е ОК тази кола, освен ако извънградското не е някакво на малко разстояние и да се кара с по-бавна скорост. Не че не става за шофиране, но ефектът от хибрида се губи.
Въпроси при избор на NX300h
Здрасти,
Благодаря за отговора. И мен само това ме притеснява - ще се кара на дълги разстояния предимно и малко в града. Което явно означава, че хибридът отпада като опция. Просто няма да има голям смисъл от него.
Междувременно продадоха единия лексус, който бях харесал (с панорамния таван)
Благодаря за отговора. И мен само това ме притеснява - ще се кара на дълги разстояния предимно и малко в града. Което явно означава, че хибридът отпада като опция. Просто няма да има голям смисъл от него.
Междувременно продадоха единия лексус, който бях харесал (с панорамния таван)

Въпроси при избор на NX300h
Дискусията е много голяма, не ми се влиза в спорове. Единствено искам да Ви кажа,че сте в огромна заблуда. При хибриден автомобил винаги има "бенефит" и "икономия" на гориво. Говоря Ви от емпиричен опит и сравнение на цялата гама на Lexus. Най-лесно за вас да разберете е шофиране в пакет на Рх450Х и Рх350 за пробег над 1600км. 450ката даде 9.2, а 350ката 12.3литра на 100км. Скороста бе с нормално магистрално темпо в Европа до около 150км/ч.
И двата вида автомобила си имат своите "застъпници" и Фенове
. Аз смятам,че Рх450Х дори е по-икономичен от НХ300Х, но и това е дълга тема
.
И двата вида автомобила си имат своите "застъпници" и Фенове


-
На линия
- Мнения: 365
- Регистриран: 07 юни 2015
- Репутация: 86
- Автомобил: RX 450h
- Местоположение: София
Въпроси при избор на NX300h
redrik написа:Source of the post И мен само това ме притеснява - ще се кара на дълги разстояния предимно и малко в града.
Ако тези дълги разстояния са само по магистрала - да, ефекта от хибридната система намалява доста, т.е. по-малко се използва. Ако обаче карането е извънградско със скорости между 80 и 110км/ч, то тук хибрида е най-икономичен, харчи по-малко и от градско.
RX450h 2013
- icetto
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 януари 2025
- Репутация: 3
- Автомобил: Друг модел
- Местоположение: Sofia
Въпроси при избор на NX300h
pepur написа:Дискусията е много голяма, не ми се влиза в спорове. Единствено искам да Ви кажа,че сте в огромна заблуда. При хибриден автомобил винаги има "бенефит" и "икономия" на гориво. Говоря Ви от емпиричен опит и сравнение на цялата гама на Lexus. Най-лесно за вас да разберете е шофиране в пакет на Рх450Х и Рх350 за пробег над 1600км. 450ката даде 9.2, а 350ката 12.3литра на 100км. Скороста бе с нормално магистрално темпо в Европа до около 150км/ч.
И двата вида автомобила си имат своите "застъпници" и Фенове. Аз смятам,че Рх450Х дори е по-икономичен от НХ300Х, но и това е дълга тема
.
Няма как да споря с някой, който от много години се занимава с тези автомобили, а пък аз съм на 2 месеца с марката. Абсолютно съм съгласен че ефект има от батерията. Просто исках да кажа, че точно този автомобил не е най-правилният избор за основно извънградско, особено ако е магистрално или пък да речем нещо от рода на Асеновград - Смолян.
-
На линия
- Мнения: 365
- Регистриран: 07 юни 2015
- Репутация: 86
- Автомобил: RX 450h
- Местоположение: София
Въпроси при избор на NX300h
icetto написа:Source of the postили пък да речем нещо от рода на Асеновград - Смолян.
Напротив, точно в такива условия хибрида е най-ефективен, в диапазона 60 - 90км/ч на пътища, които не позволяват много повече.
RX450h 2013
- icetto
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 януари 2025
- Репутация: 3
- Автомобил: Друг модел
- Местоположение: Sofia
Въпроси при избор на NX300h
А изпреварванията с това плавно ускорение, шума от оборотите при изкачването? Лично на мен не ми допада и се губи смисъла от иначе обезшуменото купе с вариатора при други условия. Говоря единствено за NX300h. По-високият клас предполагам е значително по-добре.
-
На линия
- Мнения: 365
- Регистриран: 07 юни 2015
- Репутация: 86
- Автомобил: RX 450h
- Местоположение: София
Въпроси при избор на NX300h
За изпреварванията съм съгласен, както и за шума предполагам, аз имам RX, но се говореше за разход?
Ако в едната посока изкачваш, в обратна посока си на 0 разход, средния пак ще ти е вероятно колкото на малолитражка 1.3
На мен на RX-a в момента средния ми разход за последните над 20 000км е 8.1/100км, като съотношението е приблизително 40% градско, 40% извънградско и 20% магистрала. NX-a ако не по-добър , в най-лошия случай ще даде същия разход (заради по-слабия мотор) при същите условия и шофиран от същите хора.
Ако в едната посока изкачваш, в обратна посока си на 0 разход, средния пак ще ти е вероятно колкото на малолитражка 1.3
На мен на RX-a в момента средния ми разход за последните над 20 000км е 8.1/100км, като съотношението е приблизително 40% градско, 40% извънградско и 20% магистрала. NX-a ако не по-добър , в най-лошия случай ще даде същия разход (заради по-слабия мотор) при същите условия и шофиран от същите хора.
RX450h 2013
- n_milanov_78
- Мнения: 64
- Регистриран: 15 септември 2014
- Репутация: 3
- Автомобил: RX 450h
- Местоположение: Варна
Въпроси при избор на NX300h
Здравейте , имал съм няколко 400/450тки последната беше 21г 9.1/100 е разхода, не че е невъзможно да е 8 но трябва да е на еко режим и да се движиш като баба- говоря за градско за г. Варна. NX300h пада и под 7 /100 но при фейслифта градско.
is 200,,,400h,,,450h,,NX 300h,,РХ 450h
- icetto
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 януари 2025
- Репутация: 3
- Автомобил: Друг модел
- Местоположение: Sofia
Въпроси при избор на NX300h
Каква е разликата в двигател, скорости и батерия между фейслифта и преди това на nx300h?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост